Eğitim Sisteminde Ebeveyn Faktörü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
HEAD START PROJESİ.
Okul Başarısında Ailenin Rolü
Aile Rehberliği.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
AİLELERLE BİRLİKTE ÇALIŞMA
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
AİLE EĞİTİMİ.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ANNE BABA KATILIMI.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Tanımı, Tarihi Gelişimi
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Aile katılımının artırılması
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ŞİDDET.
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Eğitim Sisteminde Ebeveyn Faktörü 26.04.2017

AİLE, bireyin ve toplumun fonksiyonlarında en temel öğedir AİLE, bireyin ve toplumun fonksiyonlarında en temel öğedir. Bireyin yaşamında çok önemli yer tutan beslenme, bakım, sevgi ihtiyacı, duygusal gelişim, psikolojik gelişim, eğitim ,kültürel değerleri kazanma, sağlıklı zeka gelişimini sürdürme gibi temel ihtiyaçlarını karşıladığı birincil yer ve çevredir. 26.04.2017

EĞİTİM, kişide öğrenme yaşantıları yoluyla istendik davranış değişiklikleri oluşturma sürecidir. 26.04.2017

Türk Eğitim Sistemine bakacak olursak; okul dönemindeki en önemli ve sık görülen sorunlar içerisinde; ilkokullarda ve ortaokullarda görülen, devam sorunu, okula ilgisizlik, başarı ortalamasının düşük olması ve sosyo-ekonomik sorunlar gösterilebilir. Bu ve benzeri sorunlar Türkiye içerisinde okul sosyal hizmet sistemine olan ihtiyacı göstermektedir. 26.04.2017

Belirtilen bu sorunların çözümlenmesinde; Okullarda ve toplumlarda kaynakların bir araya getirilmesini kolaylaştırmak ve geliştirmek için okul sosyal hizmet uzmanlarının rollerinin kapsamının geliştirilmesi için bir mekanizma, kaynak koordinasyon takımıdır. 26.04.2017

Kaynak koordinasyon takımlarının üyeleri okul sosyal hizmet uzmanları, sosyal psikolog, okul danışmanları, hemşireler, okul bırakma danışmanları, sağlık eğitim personeli, okul sonrası program personeli, güvenli ve uyuşturucudan kurtarma okul çalışanları, okul yöneticileri, sınıf öğretmenleri, diğer çalışanlar ve ebeveynlerdir. 26.04.2017

26.04.2017

Çocuğun doğduğu andan itibaren ilk sosyal çevresi ailesidir Çocuğun doğduğu andan itibaren ilk sosyal çevresi ailesidir. Çocuğu en iyi tanıyan ve çocukla en çok beraber olan ve gelişimsel süreci boyunca çocuğu en çok destekleyen yine ailesidir. 26.04.2017

Çocuğun gelişimi ve eğitiminde doğal eğitimci rolünü üstlenen anne- babaların önemi uzun yıllar göz ardı edilmiş, eğitimde uygulayıcı olmaktan çok bilgi alıcı rol oynamışlardır 26.04.2017

Anne Baba-Sosyal Hizmet İşbirliği Anne-baba ile sosyal hizmet uzmanı işbirliği, anne babalar ve okul personelinin öğretim amaçlarına ulaşmada birlikte çaba göstermesi olarak tanımlanabilir. 26.04.2017

Anne baba ve sosyal hizmet uzmanları(SHU) etkili çalışmalar düzenleyebilen güçlü bir ekip oluştururlar. 26.04.2017

Bu ekibin gerçekleştireceği üretken bir anne-baba ile shu işbirliğinin okul personeline sağladığı yararlar olduğu kadar anne babalara ve en önemlisi çocuklara önemli yararlar sağladığı bilinmektedir. 26.04.2017

Üretken bir anne baba öğretmen işbirliğinin uzmanlara ve shu’ya sağladığı yararlar şöyle sıralanabilir: Anne babanın ve çocuğun beklentilerinin, gereksinimlerinin daha iyi anlaşılmasını sağlar. Çocuğun okul dışındaki yaşantısı için önemli olan birçok davranışın belirlenmesinde daha anlamlı veriler elde edilmesine yardımcı olur. 26.04.2017

Uygun davranışların hem ev hem de okul ortamlarında pekiştirilmesi için daha fazla olanak sağlar. Öğretmenin çocuklara kazandırdığı becerilerin genellenmesinde çok önemli olan doğal ortamların daha etkili duruma getirilmesine katkıda bulunmaktadır. Böylece öğretimin amaçlarına ulaşma kolaylaşmaktadır. 26.04.2017

Anne babaya çocuğun okul programı ve bu programa nasıl katılabileceği konusunda bilgi sağlar. Okul programlarının olumlu etkilerinin evde de sürdürülmesinin yollarını arar. 26.04.2017

Çocuğun ev yaşamı için uygun olacak işlevsel davranışları öğrenmelerine yardımcı olacak becerileri geliştirir. Anne babalara sağlayacağı tüm bu yararlar çocuklarının eğitimi için daha fazla katılımcı olmalarını da beraberinde getirecektir. 26.04.2017

Çocuğun en önemli iki çevresi arasında tutarlılık sağlanır. Çocuğun gelişimi ve öğrenmesi için daha çok fırsat sağlanır. Çocuk için işlevsel olacakdaha becerilerin kazandırılmasına da yardımcı olur. 26.04.2017

Anne babaları çaresiz kişiler olarak görme, Uzak ve mesafeli davranma, Öğretmenlerin, anne babalarla etkili bir işbirliği kurmasını engelleyen tutum ve davranışları genellikle şöyle sıralanabilir: Anne babaları çaresiz kişiler olarak görme, Uzak ve mesafeli davranma, Anne babaları psikolojik sorunları olan insanlar olarak görme, 26.04.2017

Çocuğun bu durumlarından anne babaları sorumlu tutma, Anne babaları yetersiz görme, Anne babalara ilişkin olumsuz beklentiler içinde olma, Anne babaları çeşitli terimlerle etiketleme eğiliminde olma 26.04.2017

Buna bakılarak okul içerisinde aile çocuk ve okul yönetimi arasında etkili bir iletişim ve arabuluculuk sağlanması adına bir sosyal servis ve sosyal hizmet uzmanının bulunması gereklidir. 26.04.2017

Anne babaların ekonomik yetersizlikleri, Anne babalar da etkili öğretmen anne baba işbirliğinin kurulmasını engelleyen tutum ve davranışlara sahip olabilirler: Anne babaların ekonomik yetersizlikleri, Öğretmenle işbirliği yapmadaki isteksizliği, Evdeki diğer aile bireylerinin sorumluğunun fazla olması, Evdekilerin gerektiği kadar sorumlu davranmamaları 26.04.2017

Günümüzde anne babaların eğitime katılmaları görüşünü destekleyen nedenler şöyle belirtilebilir Aileler çocuklarının gerçek durumunu herkesten daha iyi bilirler ve onları daha iyi tanırlar. Çocuklarının öğrenmeleri ile daha ilgilidirler. Çocuğun eğitime başladığı andan itibaren, onun eğitim programına doğrudan katılan ilk yetişkin grubu ailelerdir. 26.04.2017

Aileler toplum tarafından kendilerine ve çocuklarına sağlanan eğitim hizmetlerinin niteliğini arttırmada etkili olabilirler. Aileler, gün boyunca çocuklarına eğitim hizmeti veren ekip tarafından alınan kararları izleyebilir ve uygulayabilirler. 26.04.2017

Okul Toplum İşbirliği Örnekleri 21.Yüzyılın Okulu; 0-12 yaş arasında yer alan çocukların okul temelli ve okul bağlantılı çocuk bakım ve aile destek programlarıdır. Aile merkez alınır, toplumsal kaynaklarla bağlantı kurulur. 26.04.2017

Comer-Zigler(CoZi) Girişimi; güçlü bir okul topluluğu yaratma ve okul programının her parçasına aileleri dahil etme hedeflerini kapsayan bir programdır. Çocuk merkez alınır; işbirlikçi, aile destek sosyal hizmetlerini kapsamaktadır. 26.04.2017

Aileler ve Okullar Birlikte(FAST); düşük gelirli izole edilmiş olan aileleri merkez almaktadır. Genel amacı; risk altında bulunan gençlerin toplumda evde ve okulda başarılı olmalarını sağlamak ve böylece gençler arasındaki başıboşluğu, şiddeti, bağımlılığı, ve okul bırakmayı içeren problemleri en az düzeye indirmektir. 26.04.2017

Proje FAST, Çocuklara Yardım Toplum Okulu, Okullarda Topluluklar, Foshay Öğrenme Merkezi ve Elizabeth Öğrenme Merkezi bu örneklerdir. 26.04.2017

20.Yüzyıl okulu projesi Bu proje genel anlamda okulu eğitim gören çocuğun ve ailesinin 2. evi yapmaya çalışmaktadır. Bu anlamda okul yalnızca içerisinde çocukların eğitim gördüğü bir kurum olarak kalmayıp bununla birlikte öğrencilerin ailelerinde danışmanlık hizmeti veren, sosyo-ekonomik durumu iyi olmayan ailelerin bu sorunlarının çözümü için yardımcı olmak, hafta sonları ve okul saatleri dışında da okul da gerek ebeveynlere gerekse öğrencilere yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin devam ettiği bir sistemi kapsamaktadır. Bu sistemin uygulandığı okullarda devamsızlık süresinin önemli bir ölçüde azaldığı ve öğrencilere verilen eğitimin -ebeveynlerin de aktif bir şekilde katılımı sağlanmasıyla birlikte- kalitesi artmıştır. Bu proje tüm bu danışmanlık hizmetleri ve sosyoekonomik destekleri dil din cinsiyet ayrımı gözetmeden herkese sağlamaktadır. Bu tarz bir hizmetin herkese eşit koşullarda verilmesi eğitimdeki başarının orantısal bir biçimde artışında çok önemli rol oynamaktadırlar. 26.04.2017

FAST PROJESİ Bu proje genel anlamda okul içerisinde sosyo-ekonomik olarak sorunlar yaşayan ailelerin çocuklarının eğitim kalitesini yükseltmeye odaklanan bir yaklaşımdır. Bu anlamda asıl odak nokta bu çocukların aileleri olmaktadır. Temel anlamda ailelerin sorunları çözülerek çocuğun eğitim durumundaki kalite artırılmaya çalışılmıştır. Bu projenin uygulandığı okullarda problemli çocuklarda görülen devamsızlık sorunun büyük ölçüde çözüldüğü tespit edilmiştir. Ailelerle yapılan çalışmalar da ailelerin okul ile daha fazla iletişime girdiği ve bu proje sayesinde çocuğun eğitiminde ebeveynlerin de eğitime katıldığı gözlemlenmiştir. 26.04.2017

Co-zi Girişimi Bu proje okulda çok çeşitli meslek gruplarından –kilise papazı, avukat, psikolog, işadamları vb.- insanları okulun çatısı altında birleştirerek sistematik yardım organizasyonların planlanmasını kapsamaktadır. Buradaki temel amaç eğitim gören çocukların ebevynleri ile ilgili problemleri çeşitli meslek grubundaki elemanlarla birlikte toplumsal kaynakları harekete geçirerek ailenin durumu düzeltilerek eğitim gören öğrencinin de eğitim başarısının da artırılması amaçlanmaktadır. Diğer projelerde olduğu gibi bu proje de ebeveynlerin okul ile iletişimlerini arttırmış sonuç olarak eğitim gören çocukların devamsızlık problemleri büyük oranda çözülmüş ve eğitimlerindeki başarıları arttırılmıştır. 26.04.2017

Aile iletişim ve Eğitimi için Kullanılacak Yöntemler Bireysel aile görüşmeleri Aile ile telefonla görüşme Mektuplaşma Küçük gruplarla aile toplantıları Büyük gruplarla aile toplantıları Ev ziyaretleri 26.04.2017

26.04.2017

Kaynakça Yasemin ÖZKAN-Okul Sosyal Hizmeti Charles ZASTROW; Sosyal Hizmete Giriş-2013 Serap KARAKAYA-İlköğretim Okullarında Ailenin Eğitime Katılımı ve Okul Sosyal Hizmeti-2012 Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Eğitim Sunusu Vikipedi Sayfası(Tanımlar için) 26.04.2017

Hazırlayanlar: Fazilet Çolak Hande Kayacı Hatice Kübra Coşkun Sena Kırpık Yunus Bayram Teşekkürler