KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GELİŞİM DÖNEMLERİ.
Advertisements

4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Şİddet Muhammet GÜLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
İLERİ GELİŞİM PSİKOLOJİSİ YETİŞKİN PSİKOLOJİSİ Ders 2
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
5. BÖLÜM KİŞİLİK GELİŞİMİ
ÇOCUKLARDA GELİŞİM VE ANA-BABA YAKLAŞIMLARI
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİM EVRELERİ VE PSİKOSOSYAL GELİŞİM KURAMI
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Tuncay Yavuz ÖZDEMİR Eğitim Psikolojisi/BÖTE
BUGÜN Freud ve Erikson’un karşılaştırılması
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİMİ
Derya Gülterler Uzman Klinik Psikolog
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Eğitimin psikolojik temelleri
KİŞİLİK GELİŞİMİ ÖĞR.GÖR.DR.DİĞDEM SİYEZ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
PSİKANALİTİK KURAM Sigmund FREUD.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
Öğr. Gör. Songül DURAN Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölüm Başkanı
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
Kişilik, insan davranışlarının tüm yönlerini kapsayan bir özelliktir.
BÖLÜM 10 ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYGUSAL ve SOSYAL GELİŞİM.
Psikososyal Gelişim Kuramı
Sosyal Gelişim Sosyal gelişim bireyin doğumundan itibaren ailede başlamaktadır. Anne-çocuk ilişkisi doğumdan itibaren (diyalog, oyun, dans, oyuncak) sembolize.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
  KİŞİLİK GELİŞİMİ.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
KİŞİLİĞİN TANIMI Kişilerden söz ederken "hoş" "canlı" "mutlu" "mutsuz" "iyilik yapan" "güçlü" gibi tanımlamalar kullanırız. Burada anlatılmak istenen,
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
ÇOCUK GELİŞİMİNDE KURAMLAR VE KARŞILAŞTIRILMASI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Kemal Özcan Psİkolog, EvlİLİk ve Çift terapİSTİ
FREUD’ UN PSİKANALİZ KURAMI Öğr. Gör. Latife UTAŞ AKHAN
ERGENLİK DÖNEMİ(12-18 YAŞ)
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
ANA BABA VE ERGENLİK.
İNSAN VE PSİKOLOJİ. Psikoloji Psikoloji “insan ve hayvan davranışlarını inceleyen bilim dalı”dır (Morris, 2002). Psikoloji üç alanda bireylere fayda sağlamaktadır.
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİM KURAMI
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
KİŞİLİK GELİŞİMİ. KİŞİLİK Kişilik, bireyi diğer bireylerden ayırt eden, tutarlı olarak sergilenen, bireye özgü özellikler bütünüdür. Kişilik= Huy + Karakter.
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLEDE İLETİŞİM.
GELİŞİM DÖNEMLERİNE GÖRE ÇOCUĞUN CİNSEL GELİŞİMİ
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 7 KİŞİLİK GELİŞİMİ ve AHLAKÎ GELİŞİM
TOPLUMSALLAŞMA - SOSYALİZASYON
Kişilik Gelişimi Dr. Gökçe Karaman Benli
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ Öğr. Gör. Osman ALBAYRAK RİZE.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM YAŞ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
Sigmund Freud ve Psikoseksüel Kuramı. Freud psikanalizi, “bilincin doğrudan ulaşamadığı, derin ruhsal katmanlarda geçen psişik olaylar öğretisi olarak”
Sunum transkripti:

KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM EĞİTİM PSİKOLOJİSİ KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM

KİŞİLİK: Bireyin fizyolojik, zihinsel ve ruhsal özellikleri hakkındaki bilgisidir. Başka bir deyişle bireyin geçmiş,içinde bulunduğu zaman ve geleceğinin oluşturduğu bir bütünlüktür.

KİŞİLİK KURAMLARI PİSİKOSEKSÜEL KİŞİLİK KURAMI (SİGMUND FREUD): Psikoanalitik kuramın kurcusu Freud’a göre davranışın temelinde fizyolojik bir takım mekanizmalar bulunmaktadır. Bu yüzden Freud’un kuramı biyolojik bir psikoloji kuramıdır.

Kişilik yapısı üç ana sistemden oluşmaktadır. Bunlar id, ego, superegodur . Davranışların bu sistemlerin etkileşimlerinin bir bileşkesi olduğunu belirtmiştir.

Gelişimsel Kuram: Ruhsal durumun ve rahatsızlıkların kökeni çocukluk dönemleri ile açıklanacağını söylemiştir, çocukluktaki psikolojik ve cinsel gelişim beş dönemde tamamlanır. 1)Oral Dönem(0-18 ay): Freud’a göre bebeğin haz bölgesi ağızdır.beslenme büyük bir haz kaynağıdır.oral dönemin saplantıları ilerde oral karaktere(yemek yeme , alkol sigara kullanmak gibi) neden olabilir.

2)Anal Dönem(18 ay – 3 yaş):Bu dönemde haz bölgesi ağızdan anüs ve rectuma kayar. Bağırsakların hareketi rahatlık ve haz verir. Bu nedenle tuvalet eğitimi hazzı geciktiren bir durum olarak algılanır.

3)FALLİK DÖNEMİ(3-6 YAŞ): Freud bu dönemde ilginin genital bölgeye yöneldiğinden bahseder karşı cinsten ebeveyn daha çok sevilir.erkek çocuk anneye hayranlık duyar buna oedipus kompleksi denir. Kızlar ise babaya arşı hayranlık ve sevgi duyar buna elektra komleksi denir.

4) Latent Dönemi(6-12 YAŞ): bu dönem gizli bir dönem olarak adlandırılır. cinsel ilgi gizli hale gelmiş ve azalmıştır okula başlamayla bütün enerjisini zihinsel olarak harcamak ister.

5) Genital Dönem(12 yaş ve sonrası): bu dönem erinlik ve ergenlik yıllarını kapsar arkadaşlık ilişkileri gelişir karşı cinsten arkadaşlara ilgi gösterilir.

PSİKOSOSYAL KİŞİLİK KURAMI Erikson, benlik gelişimini insan yaşamının tümünü kapsayan bir süreç olarak ele almış dönemlerin temel özelliklerini sorun ve bunalımlarını normal ve normal olmayan kişilik gelişimine göre tamamlamış ve sekiz evreye ayırmıştır.

1)Temel Güvene Karşı Güvensizlik(0-1 yaş): İlk benlik duygularının temelinin atıldığı, anne çocuk ilişkisine dayanan bir ilk bebeklik dönemidir.

2)Özerkliğe Karşın Utanç ve Şüphe(1-2 yaş): Anal kasların olgunlaşması sonucu idrar ve dışkılama artık çocuğun isteğine bağlı hale gelmiştir.

3)Girişimciliğe Karşın Suçluluk (3-5 yaş): Bu dönemin özelliği; oyun, cinsiyet, odipal çatışmanın algılandığı bir dönemdir.

4)Çalışkanlığa Karşın Aşağılık Duygusu(6-11 yaş):Okul çağı dönemidir 4)Çalışkanlığa Karşın Aşağılık Duygusu(6-11 yaş):Okul çağı dönemidir.çocuk aile okul ve diğer sosyal konularla ilgili beklendik sorumlu davranışları yerine getirmeye başlar.

5)Kimliğe Karşın Kimlik Karmaşası(12-19 yaş): Erinlik, orta ve son ergenliği kapsayan bu dönemde ergen, sosyal rol, statü, mesleki hazırlık, cinsel kimliğini tanıma gibi sorun ve sorumluluklarla karşılaşır.

6)Yakınlığa Karşı Yalıtılmışlık( 20-40 yaş): Bu süreçte birey sosyalleşme, sosyal rol ve statü kazanma sonucu insan ilişkilerinde daha başarılıdır. Başkalarıyla anlamlı ilişkiler geliştirdikleri oranda sosyalleşme ve yaşam doyumu sağlama gerçekleşir.

7)Üretkenliğe Karşın Durgunluk(40-60 yaş): Dönemin karakteristiğini oluşturan üretkenlik kavramı; üretim yapabilmeyi ve yaratıcılığı birlikte içermektedir. Bu gelişim özelliklerine sahip olmayan bireyler zayıf, kendine dönük, üretimsiz, benlik yoksulluğu gibi karakteristikler gösterirler.

8)Bütünlüğe Karşın Umutsuzluk(60 ve üstü yaşlar): Yaşlılık döneminde birey benlik bütünlüğünü, olumlu olumsuz, mutlu mutsuz boyutta yaşamı olduğu gibi kabul eder. Gelecek yaşamı hakkında korku, kaygı, endişe ve umutsuzluğa kapılmaz.