Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım
Mobil pazarlamanın amaçları – Marka bilinirliğini oluşturmak, – Ürün bilinirliğini geliştirmek – Ürün konumlandırmasını güçlendirmek, – Satışları artırmak, – Müşteri kazanmak, – Dikkat çekmek, – Ürün tanıtımları yapmak, – Direkt pazarlama yapmak, – Tüketicinin bilgisini geliştirmek – Tüketici ilişkilerini geliştirmek
Mobil pazarlamanın özellikleri – 24 saat açık – Doğrudan pazarlama anlayışına sahiptir, – Düşük maliyetlidir, – Hızlıdır, – Ölçülebilir – Farkındalık sağlar, – İnteraktiftir, – Kişiselleştirilebilir
Başarılı bir mobil pazarlama uygulaması için ; – Müşteriler kim? – Nerede? – Müşterilerin tutumu ne? – Programı ölçme ve denetim nasıl olacak? – Müşterilere hangi mesajlar verilecek? – Mesajlar ne zaman ve hangi sıklıkta gönderilecek? – Hangi faaliyetler yapılacak?
Mobil Pazarlama Kanalları – SMS – MMS – 4G – Wi-Fi – RFID Mobil Pazarlama Kampanyaları – Katıl kazan kampanyaları (şifre-kupon) – İçerikli kampanyalar (MMS ile zengin medya içeriği) – Kullanıcı kaynaklı içerik (fotoğraf ile kampanyaya katılım)
Mobil uygulamalar – Yaz yolla Ürünün üzerindeki şifreyi yollama – Katılımcı uygulamalar Oy kullanma – Mobil içerik Melodiler, duvar kağıtları – Soru-cevap uygulamaları Doğru cevapla verilen ödüller – Lokasyon bazlı uygulamalar Önünde bulunduğu mağazanın reklamı – Mobil arama motoru Pizza yazınca en yakın pizzacının numarası – QR kodlar ile daha fazla veri transferi – Mobil sağlık uygulamaları ile takip ve reklam – Mobil ödeme uygulamaları ile takip ve reklam