VERİMLİ DERS VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ÇALIŞMA. Bu Seminerin İçinde: * Niçin Öğreniyoruz? * Öğrenme nedir? İnsan nasıl öğrenir? * Öğrenmeye Fizyolojik Hazırlık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇATALCA İMAM HATİP VE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
KENDİNİ KEŞFETMEYE İLK ADIM
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sevtap KAHRAMAN Uzman Rehber Öğretmen
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
MOTİVASYON Fatma Nur İSPENOĞLU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ÇALIŞMA

Bu Seminerin İçinde: * Niçin Öğreniyoruz? * Öğrenme nedir? İnsan nasıl öğrenir? * Öğrenmeye Fizyolojik Hazırlık * Öğrenmeye Psikolojik Hazırlık -Motivasyon -Motivasyon -Konsantrasyon -Konsantrasyon * Verimli Ders çalışma

NİÇİN ÖĞRENİYORUZ

İhtiyaçlarımızı karşılamak için İdeallerimizi gerçekleştirebilmek için Belirsizliği yenmek ve tahminde bulunabilmek için Rekabet edebilmek için Varolan potansiyelimizi tümüyle kullanmak için

Öğrenme 3 aşamadan oluşur: n Bilgiyi almak n Bilgiyi işlemek ve kullanılabilir hale getirmek n Bilgiyi saklamak,pekiştirmek ve gerekli olduğunda kullanmak

ÖĞRENME İÇİN İKİ TÜRLÜ HAZIRLIK GEREKİR: 1.FİZYOLOJİK HAZIRLIK 2. PSİKOLOJİK HAZIRLIK

ÖĞRENMEYE FİZYOLOJİK HAZIRLIK Beden Duruşunuzu Düzeltin Düzenli Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin Gerginlikten Kurtulun

ÖĞRENMEYE PSİKOLOJİK HAZIRLIK 1. Konsantrasyonu sağlama 2. Motivasyon oluşturma

Sen neye hazırsan, o da senin için hazırdır. Marc V. Hansen

Çalışmaya konsantre olmak için kendinize sormanız gereken sorular: Tam olarak NE öğrenilecek? Bu öğrenmedeki AMAÇ nedir? Bu konuyu EN İYİ NASIL öğrenebilirim? NEREDEN başlamalı NEREDE bitirmeliyim?

Yeteri kadar nedeniniz varsa, her şeyi yapabilirsiniz.

MOTİVASYON; MOTİVASYON; Sizi ders çalışma için harekete geçirecek içsel güçtür.

KENDİ KENDİMİZİ MOTİVE ETME YOLLARI Kendinizden tam olarak ne istediğinizi kesinleştirin. Niçin istediğinizi belirleyin. Kendinizden doğru zamanda bir iş yapmayı isteyin. Kendinize ödül verin.

Ödüllendirme Çalışma davranışımızı geliştirmemizi ve kontrol altına almamızı sağlar. Ödüllendirme Çalışma davranışımızı geliştirmemizi ve kontrol altına almamızı sağlar.

* Ders çalışmak sıkıcı geliyorsa, çalışmanın ardından hemen elde edebileceğiniz bir ödül belirleyin. * Kendinize ödül vererek “çalışmanı tekrar et” mesajı verin. *Zaten yapacağınız bir aktiviteyi, alacağınız bir şeyi ödül olarak belirlemeyin. *Ödülünüz çalışma emeğinizin karşılığı olsun.

Büyük insanların idealleri, sıradan insanlarınsa hevesleri vardır. Washington Irving

-Hangi yolu izlemem gerektiğini bana söyler misiniz? -Gitmek istediğiniz yere göre izleyeceğiniz yol da değişmektedir.Bu yollardan her biri değişik yerlere gider.Gideceğiniz yeri söylerseniz hangi yolu izlemeniz gerektiğini o zaman söyleyebilirim, dedi kedi -Gideceğim yer herhangi bir yer olabilir Benim için farketmez,dedi Alice -O zaman o yollardan herhangi birine gidebilirsin dedi kedi Alice Harikalar Diyarında Alice Harikalar Diyarında

Hedefinizi Belirleyin! B ir şeyin hedef olabilmesi için; * Ulaşılabilir olması, * Başka bir insana bağlı olmaması, * Somut ve net olması gerekir. Daha çok çalışmalıyım Hedef değildir Mat. dersinin sayılar konusunu çalışacağım..... Hedef Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim Hedef

Hedefinizi Bulmanıza Yardımcı Olacak Sorular * Kendimi 10 yıl sonra hangi konumda görmek istiyorum? * Hangi üniversite ve hangi bölümde okumak istiyorum? * Öğretim yılı sonunda nasıl bir karne almak istiyorum? Hedefinizi Bulmanıza Yardımcı Olacak Sorular * Kendimi 10 yıl sonra hangi konumda görmek istiyorum? * Hangi üniversite ve hangi bölümde okumak istiyorum? * Öğretim yılı sonunda nasıl bir karne almak istiyorum?

Çalışma İle İlgili Genel Sorun Dağılımı * Çalışmaya başlamak %27 * Uzun süre çalışmayı sürdürememek %53 * Çalışmaya rağmen başarısız olma %20 “Çalışmak istiyorum ama çalışamıyorum” derken aslında “çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum” diyorsunuz. Oysa davranışta bulunmak için onun gerekli olduğunu bilmek yetmemektedir. Örn:Sigara içme davranışı Çalışma İle İlgili Genel Sorun Dağılımı * Çalışmaya başlamak %27 * Uzun süre çalışmayı sürdürememek %53 * Çalışmaya rağmen başarısız olma %20 “Çalışmak istiyorum ama çalışamıyorum” derken aslında “çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum” diyorsunuz. Oysa davranışta bulunmak için onun gerekli olduğunu bilmek yetmemektedir. Örn:Sigara içme davranışı

YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI n Amaçsız Çalışma n Plansız, programsız çalışma n Yatarak uzanarak çalışma n Evin değişik yerlerinde çalışma n Müzik dinleyerek veya TV seyrederek çalışma n Derslere karşı oluşturulan önyargılar n Kaynaklardan yararlanmama n Günün farklı saatlerinde çalışma n Sadece konu çalışması yapma n Sadece soru çözerek çalışma

Verimli Ders Çalışma n Ön hazırlık n Etkin dinleme n Not tutma n Soru Sorma n Tekrar Etme Zamanı programlama Zamanı programlama

Ön Hazırlık Bir gün sonra derslerde işlenecek konuların dakikalık periyotlarla gözden geçirilmesi, Konunun okunup anlaşılmayan yerlerin işaretlenmesidir.

Etkin Dinleme: Öğrenmenin yaklaşık %10’u işitmeyle gerçekleşir. Duymak ses dalgalarının kulağa çarpması, dinlemek ise duyulanların algılanmasıdır.

* Başka şeyler yaparken iyi dinleyemeyiz. *Öğrenmeye aktif olarak katıldığımız, sorular sorduğumuz ve not aldığımız zaman iyi dinleriz. *Dinlemek için iyi bir nedenimiz varsa daha doğru ve tam duyarız.

Not tutma: * Dersin etkin bir şekilde dinlenmesine yardımcı olur. *Dikkatin derse yoğunlaşmasını sağlar.

Soru Sorma: * Öğrencinin derse olan ilgisinin canlı kalmasını, *Analitik düşünebilmesini, *Öğretmeni ile arasındaki diyaloğun gelişmesini sağlar.

T ekrar Etme: Ö ğrenilen bilgilerin ; *%50’si ilk 80 dakika içerisinde *%80’i ilk 24 saatte unutulur Öğrenmenin kalıcı olabilmesi için bilgilerin uzun süreli belleğe aktarılması gerekir. Bunun için de mutlaka periyodik tekrarların yapılması gerekir.

UNUTMAYIN! E ĞİTİM ORTAMINDA ÖĞRENCİ ; Okuduklarının %10’unu Duyduklarının %20’sini Gördüklerinin %50’sini Görüp duyduklarının % 70’ini Yaptıklarının %80’ini Başkalarına öğrettiklerinin..... %95’ini HATIRLAYABİLİR. UNUTMAYIN! E ĞİTİM ORTAMINDA ÖĞRENCİ ; Okuduklarının %10’unu Duyduklarının %20’sini Gördüklerinin %50’sini Görüp duyduklarının % 70’ini Yaptıklarının %80’ini Başkalarına öğrettiklerinin..... %95’ini HATIRLAYABİLİR.

Tekrar 3 Aşamada Yapılır: *Günlük tekrar *Haftalık tekrar *Genel tekrar

YERYÜZÜNDE İNSANLARA EŞİT DAĞITILAN TEK ŞEY ZAMAN DIR.GÜN HERKES İÇİN 24 SAAT,HAFTA HERKES İÇİN 7 GÜNDÜR.

ZAMAN YÖNETİMİ Ders çalışmaya başlamak ve sürdürmek, öğrenme hedefini gerçekleştirmek için çok önemli bir etkendir.

Erteleme; Bir işi geçerli bir sebep olmaksızın başka zamana bırakmadır.

Erteleme Nedenleri: * Zamanı doğru kullanamama *Konsantre olmakta zorlanma *Başarısızlık korkusu *Düşük motivasyon *Kendine güvensizlik *Çalışılacak dersi sıkıcı bulma *Uygunsuz çalışma ortamları *Sağlık durumu

Ertelemeyi Engellemek İçin; - Neden ertelediğinizi belirleyin - Çalışmaya başlama zamanınızı net olarak belirleyin - Düşüncelerinizi başaracağınız üzerine yoğunlaştırın - Günlük işlerinizi aciliyet ve önem bakımından sıraya koyun - Kısa oturumlar halinde çalışın

Zaman Yönetimi Önerileri - En verimli olduğunuz saatleri belirleyin - Her gün aynı saatte çalışın - Çalışma sürelerinizi belirleyin - Çeşitli küçük çalışma hedefleri belirleyin Zaman Yönetimi Önerileri - En verimli olduğunuz saatleri belirleyin - Her gün aynı saatte çalışın - Çalışma sürelerinizi belirleyin - Çeşitli küçük çalışma hedefleri belirleyin

DİKKAT EDİN! Çevremizde pek çok zaman hırsızı var. Öğrenciler ile yapılan ankette zaman kaybına neden olan unsurlar : *Telefon *Televizyon *Arkadaşlar *Bilgisayar *İç faktörler ( Endişe ve hayaller ) Burada önemli olan sizin zaman hırsızlarına fırsat verip vermemenizdir. DİKKAT EDİN! Çevremizde pek çok zaman hırsızı var. Öğrenciler ile yapılan ankette zaman kaybına neden olan unsurlar : *Telefon *Televizyon *Arkadaşlar *Bilgisayar *İç faktörler ( Endişe ve hayaller ) Burada önemli olan sizin zaman hırsızlarına fırsat verip vermemenizdir.

PROGRAMLI ÇALIŞMANIN AVANTAJLARI: * Her işe daha rahat zaman ayırmanızı *Her derse zaman ayırma öğrencide güven oluşturur. *Günü gününe çalışma panik duygusunu azaltır * Çalışma verimini yükseltir. *Öğrenilecek konuyu uzun zamana yayarak daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar. *Bilinçli bir plan yapmanız derse daha kolay motive olmanızı sağlar.

Ders Çalışma Programı Hazırlarken: 1. ADIM Okulda ve dershanede geçen zamanı belirleyin. 2. ADIM......Yemek ve uyku saatlerinizi belirleyin. 3. ADIM Kendinize ayıracağınız zamanı, 4. ADIM Ev ödevlerinize ayıracağınız zamanı, 5. ADIM......Tekrar için ayıracağınız zamanı, 6. ADIM......Test çözümü için ayıracağınız zamanı belirleyin. 7. ADIM......Belirlediğiniz çalışma zamanlarını haftalık programınıza yerleştirin.. 8. ADIM......Programı yaptığınız ilk hafta deneme haftasıdır. Kendinizi gözlemleyerek değişiklikler yapabilirsiniz.

Ders Çalışma Programı Hazırlarken; * Uygulayabileceğiniz bir program olmasına dikkat edin. * Hazırladığınız programı aksatmayın. * Kısa süreli dinlenme araları vererek çalışın. *Sözel veya sayısal derslerin birbirini takip etmesini sağlayın. *Zorlandığınız dersleri programınızın başındaki saatlere koymaya çalışın. *Tekrar çalışmalarına günlük,haftalık ve aylık olarak zaman ayırın.

BAŞARILAR DİLERİZ...