HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

ETİK KARAR VERME.
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
MALİ SOSYOLOJİ
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Allah bize ne marka araba kullandığımızı sormayacak... Ama gerektiğinde kaç çaresiz insana yardım etmek için arabamıza aldığımızı soracak Allah bize kaç.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ÖĞRENME ALANLARI Bilgi kuramı olarak epistemoloji, bilginin nasıl kazanıldığı, nasıl kurulduğu ve üretildiği ile ilgili sorunları araştırır. Hepimiz biliyoruz.
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Kişilerarası iletişim çatışmaları
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sosyal Kolaylaştırma: Başkalarının Varlığından Nasıl Etkileniriz? Sosyal Kaytarma: Bireyler Grup İçinde Daha Mı.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sahne Işıkları Ve Yanılsama Benlik Kavramı: Ben Kimim? Özsaygı Algılanan Öz Denetim Kendine Hizmet Eden Yanlılık.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BÖLÜM 13 SOSYAL PSİKOLOJİNİN KÖKENLERİ Bilimsel psikoloji yaklaşık 100 yıllık bir girişimdir Sosyal psikolojideki ilginç ve karmaşık olguların incelendiği.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Klinik Kararların Doğruluğunu Ne Etkiler? Hangi Bilişsel Süreçler Davranışsal Sorunlara Eşlik Eder? Tedaviyle.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Saldırganlık Nedir? Bazı Saldırganlık Kuramları Nelerdir? Saldırganlık Üzerindeki Bazı Etkiler Nelerdir? Saldırganlık.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Yardımlaşmayı Nasıl Artırabiliriz? HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Neden Yardım Ederiz? Ne Zaman Yardım Ederiz? Kimler Yardım Eder? Yardımlaşmayı.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : İknaya Götüren Yollar Nelerdir? İkna Etmenin Temel Ögeleri Nelerdir? Sıra Dışı İkna: Tarikatlar Nasıl Beyin Yıkıyor?
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Uyma Nedir? Klasik Uyma Ve İtaat Araştırmaları Nelerdir? Uymayı Neler Yordar? Neden Uyarız? Kimler Uyar? Farklı.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Arkadaşlığa Ve Çekime Neler Yol Açar?Aşk Nedir? Yakın İlişkiler Kurulmasına Olanak Sağlayan Faktörler Nelerdir? İlişkiler Nasıl Biter? HANGİ ANA BAŞLIKLARI.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Önyargının Gücü Ve Doğası Önyargının Sosyal Kaynakları Nelerdir? Önyargının Motivasyonel Kaynakları Nelerdir? Önyargının.
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
6.1. İşletmelerde Meslek Etiği Kategorileri:
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
NESNELLİK KONUSU.
PSİKOLOJİK TESTLER.
ATIF (YÜKLEME) KURAMI Başkalarının o anki duygu durumları ve heyecanları hakkında doğru bilgiler elde edebilmeye ve niçin öyle davrandıklarını anlamaya.
Fikir, Görüş ve Tutum Ölçümü
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
KİŞİLİK VE BENLİK.
TUTUMLAR: SOSYAL DÜNYAYI DEĞERLENDİRMEK
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
EMPATİK İLETİŞİM.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Tutumlarımız Davranışlarımızı Ne Kadar Yordar? Davranışlarımız Tutumlarımızı Ne Zaman Etkiler? Davranışlarımız Tutumlarımızı Neden Etkiler?

Tutum Bir kimseye ya da şeye yönelik, genellikle inanışlarımızdan kaynaklanan, duygularımız ve davranış niyetlerimizde kendini gösteren, olumlu ya da olumsuz değerlendirmelerimiz.

Tutumlarımız ne ölçüde ve hangi koşullar altında görünür eylemlerimizi yönlendirmektedir? Sosyal psikologlar tutumlar ve davranışlar arasındaki ilişkinin görünürde küçük olmasına neden bu kadar şaşırmışlardır?

Örtük Çağrışım Testi (ÖÇT) Bilgisayar destekli bir örtük tutum değerlendirmesi. Test, insanların tutum nesneleri ve değerlendirici kelimeler arasında yaptığı otomatik ilişkilendirmeyi ölçmek için tepki süresini kullanır. Daha kolay eşlemeler (ve daha hızlı tepkiler) daha güçlü bilinçdışı çağrışımları gösterir.

Sosyal psikolojinin son 25 yıl içerisinde bize öğrettiği bir şey varsa, bu, sadece düşündüğümüz şekilde hareket etmediğimiz, aynı zamanda hareket ettiğimiz doğrultuda düşündüğümüzdür.

Davranışımızın zihinsel art etkileri pek çok sosyal psikolojik olguda da kendini gösterir. Rol İnsanların belirli bir sosyal konumda nasıl davranmaları gerektiğini tanımlayan normlar bütünü.

Aşamalı Arttırma Olgusu Başlangıçta küçük bir ricayı yerine getirmeyi kabul eden kişilerin, daha sonra daha büyük istekleri kabul etme eğilimi.

Fiyat Kırma Tekniği İnsanlara bir şeyi kabul ettirmek için kullanılan bir taktik. Başlangıçtaki bir öneriyi kabul eden insanlar, genellikle isteyen kişi fiyatı yükselttiğinde de rıza göstermeye devam ederler. Yalnızca masraflı öneriyi duyan insanların rıza gösterme olasılıkları daha düşüktür.

Tutum eylem ilişkisi tersi yönde de çalışır: Biz muhtemelen yalnızca yaptıklarımızı düşünmüyor, aynı zamanda düşündüklerimizi de yapıyoruz. Sosyal roller tarafından belirlenen eylemler, bunları uygulayanların tutumlarını da biçimlendirir.

Benzer bir şekilde, söylediklerimiz veya yazdıklarımız, ardından gelen tutumlarımızı da etkileyebilir. Kötü olsa bile yaptığımız ve doğru gibi göstermeye çalıştığımız hareketler de ahlaki tutumlarımızı etkiler.

Siyasi ve toplumsal hareketler, kitlesel ölçekte tutum değişikliği yaratmayı amaçlayan davranışları yasalaştırabilir.

Hangi kuramlar, “Tutumlar davranışı takip eder Hangi kuramlar, “Tutumlar davranışı takip eder.” ilkesini açıklamaya yardımcı olur? Bu rakip kuramlar arasındaki çekişme, bilimsel açıklama sürecine nasıl ışık tutar?

Benlik sunumu kuramına göre, özellikle kendi davranışlarını iyi izlenim bırakma umuduyla gözlemleyen insanlar, tutumlarını hareketleriyle uyumlu olarak dile getirirler.

Çelişki kuramı, bu tutum değişikliğini, tutumlarımıza aykırı davrandığımızda veya zor kararlar aldığımızda bir gerilim hissedeceğimizi varsayarak açıklıyor.

Çelişki kuramı bir adım ileriye giderek, istenmeyen davranışlarımız için ne kadar az dışsal gerekçemiz varsa kendimizi o kadar çok sorumlu hissettiğimizi ve bu yüzden de ne kadar uyarılma olursa o kadar tutum değişikliği gerçekleştiğini söylüyor.

Bilişsel Çelişki Kişinin aynı anda birbiriyle tutarsız iki bilişinin farkına vardığı zaman ortaya çıkan rahatsızlık. Örneğin, gerekçemizin çok zayıf olmasına karşın tutumlarımıza ters düşen bir harekette bulunduğumuzda veya bir seçeneği tercih etmemize yönelik sebepler olmasına karşın başka bir seçeneği tercih ettiğimizde çelişki ortaya çıkar.

Yetersiz Gerekçelendirme Dışsal gerekçeler “yetersiz” kaldığında, davranışın içsel olarak gerekçelendirilmesi sayesinde çelişkinin azaltılması.

Fazladan Gerekçelendirme Etkisi İnsanları, hâlihazırda sevdikleri şeyleri yapmaları için ödüllendirmenin sonucu; insanlar kendi eylemlerini, içsel olarak cazip geldiği için değil de dışsal olarak kontrol edildiği için yapmış olduklarını düşünürler.

Kendini Algılama Kuramı Tutumlarımızdan emin olmadığımızda, davranışımıza ve içinde bulunduğumuz duruma bakıp, kendimizi başkasının bizi gördüğü gibi gözlemleyerek tutumlarımızı çıkarsadığımızı ileri süren kuram.

Kendini algılama kuramı, tutumlarımız zayıf olduğunda davranışlarımızı ve içinde oluştuğu koşulları gözlemleyerek tutumlarımızı çıkarsadığımızı varsayıyor.

Eldeki sonuçlar iki kuramın sayıltılarını da her ikisinin de belli koşullarda oluştuğuna dikkat çekerek destekliyor.

Kendini Onaylama Kuramı (a) İnsanların istenmeyen davranışlar sergiledikten sonra, sık sık benlik imgesi tehdidi yaşadıklarını ve (b) bunu, benliğin başka yönlerini olumlayarak telafi ettiklerini ileri süren kuram. İnsanların benlik kavramlarını bir alanda tehdit edin, bu durumu ya başka bir alanda iyi işler yaparak ya da o yönüne yeniden yoğunlaşarak telafi etmeye çalışacağını göreceksiniz.