VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Global pazarlama stratejisi
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
İŞLETME VE STRATEJİK İŞ BİRİMİ STRATEJİLERİ VE SEÇİM ANALİZLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
TEMEL YETENEK “Temel yetenek, bir işletmeyi başka işletmelerden ayıran, işletmenin vizyonunun gerçekleştirmesinde rol oynayan, rakipler tarafından kolayca.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İNOVASYON.
Konumlandırma.
Bölüm 10 – Hizmetlerin Fiyatlandırılması
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
IX: Stratejinin Uygulanması
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
STRATEJİK DAVRANIŞ Dr. Hakan BAKKAL
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK Strateji Üç Düzeyde Geliştirilebilir: A-Fonksiyonel: Stratejik İKY gibi… B- İşletme (Stratejik İş Birimi) Düzeyinde C- Şirket Düzeyinde Hangi düzeyde olursa olsun stratejiler birbirlerini tamamlayıcı nitelikte olmalıdır. Yoksa stratejik bütünlükte söz edilemez. Recai Coşkun

STRATEJİ DÜZEYLERİ ŞİRKET STRATEJİSİ Örgütün hangi endüstrilerde hangi ürün veya hizmetlerle yer alacağının belirlenmesi: Büyüme, çeşitlendirme, işbirliği alanlarının belirlenmesi ŞİRKET STRATEJİSİ İşletme ve işbirimi düzeyinde belirlenecek özgün stratejilerin tespit edilmesi İŞLETME STRATEJİSİ Recai Coşkun FONKSİYONEL STRATEJİ Departmanların bütünleşik bir şekilde stratejiye katkıda bulunması

FONKSİYONEL (DEPARTMAN DÜZEYİNDE) STRATEJİLER Örgütün sahip olduğu her bir departmanın (bölümün) sahip olduğu kaynak ve faaliyetleri genel stratejiyi destekleyecek şekilde bütünleştirmesi ve bu sayede rekabet üstünlüğü sağlamasıdır. Departmanların, yürüttükleri faaliyetleri rakiplerinden daha fazla değer yaratacak şekilde nasıl oluşturacaklarını belirlermeleri. Recai Coşkun

Porter’in «Özgün Stratejileri» Bir Stratejik İş Birimi (SİB), kendi ürününü veya ürün yelpazesini tasarlayan, üreten ve pazarlayan yapılara denmektedir. Bir endüstride faaliyette bulunan her bir birime «SİB» veya İşletme denmektedir. Birden çok SİB’in toplamından Şirket (birden çok endütride faaliyette bulunan yapı) oluşur. Recai Coşkun

Porter’in «Özgün Stratejileri» İşletme veya SİB düzeyinde strateji geliştirilirken Porter’in önerdiği «özgün/jenerik» stratejik seçeneklerinden yararlanılabilir. Düşük Maliyet liderliği Farklılaşma Odaklaşma: Odaklaşma iki karmadan oluşabilir: a-Odaklaşma-Maliyet Liderliği; b-Odaklaşma-Farklılaşma Recai Coşkun

Recai Coşkun

Toplam Düşük Maliyet Liderliği Maliyet Liderliğini başarılı bir şekilde uygulamak için firmanın faaliyet ve üretim sürecinin tamamında etkinliğe vurgu yapması ve toplamda rakiplerinden daha düşük maliyete sahip olması gerekir. Kitlesel üretim amaçlanır ve böylece ölçek ekonomisinden yararlanır. Tecrübe ve öğrenme eğrisi önemli avantajlardır. Maliyet Liderliğine oynayan firma şunlara vurgu yapar: Etkinlik İşgücüne yakın denetim; Sıkı maliyet denetimi; Maliyetler ve sayısal hedeflere dayalı teşvikler -Bim? -McDonalds? Recai Coşkun

Farklılaştırma Stratejisi Bu firmalar alıcıları tarafından özgün olarak algılanan ürünlerle geniş kitlelere ulaşmayı amaçlarlar. Farklılaşma ile firma bulunduğu endüstride «kendine özgü» olduğunu göstermek için müşterilerce talep edilen ve rakiplerine göre farklı olduğu kabul edilen ürün veya hizmetler oluşturur. Farklılaşmaya uygun ürün-hizmetler için önemli Mavi jeans? Apple? Nike? BMW? IKEA? Recai Coşkun

Farklılaştırma Stratejisi (devam) Farklılaşma stratejisine önemli olan Farkın gerçek olup olmaması değil, müşteri tarafından algılanmasıdır… Bazı ürünlerde farklılık gerçektir (Volvo en güvenilir araba üretir) Çoğunda ise farklılık algı ile oluşur (kremlerin cildi gençleştirmesi gibi) Özgünlüğün oluşturulması için firmanın ar-ge ve pazarlama-tanıtıma önem vermesi gerekir. Recai Coşkun

Odaklanma Stratejisi Dar bir pazar aralığını hedefler. Odaklanma genellikle «özel bir müşteri kesimi için» yapılır. Rolls-Royce arabaları Zaman, Yeni Çağ, Milli Gazete ve Cumhuriyet SWATCH veya Roleks saatleri Neşe gazozları (Sakarya) Rock tarzı giyim Tesettür giyim Vakko Recai Coşkun

Ortada Kalakalmak Ortada Kalakalmak “Stuck in the Middle” Porter’a göre bu stratejilerden hiç birini takip etmeyen firmalar ortada kalakalırlar. Bu iki sebeple olabilir: Firma bu stratejilerden birini uygulayabilecek beceriyi gösteremez. Birden çok stratejiyi uygularken çelişen hedefler oluşur… Recai Coşkun

Tartışma Soruları Kendi tüketim alışkanlıklarınızdan hareketle, satın aldığınız firmaların «özgün stratejileri» nelerdir? Örnekler veriniz. Porter’in önerdiği özgün stratejiler dışında işletmelerin benimseyebileceği stratejik seçenekler var mıdır? İmalat sanayindeki KOBİ’ler için önerebileceğiniz stratejik seçenekler nelerdir? Recai Coşkun