Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Advertisements

Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OTİZM.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
Öğrenmeye Hazır Bulunuşluluk
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA VE ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLANMASI
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ALAN/DALA GEÇİŞ VE ÖĞRENCİ KAYITLARI Müdür Yardımcısı Erol DEMİR Rehber Öğretmen Gökhan ERDUL.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR. Üstün zekalı bireyler bir grup olarak homojen bir yapıya sahipmiş gibi gözükseler de, normal bireylerin oluşturdukları gruptan.
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
Bazı özel yetenekliler
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Özel Yetenekli Bireyler
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
GÖRME ENGELLİLER.
Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Özel Gereksinimli Çocuklar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Sunum transkripti:

Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM Editör İbrahim H. Diken ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER Doç. Dr. Uğur Sak Hazırlayan: Gizem Yıldız

TANIM Üstün zekalı çocuklar: genel ve zihinsel yetenekte, özel akademik yeteneklerde, yaratıcı veya üretken düşünmede, liderlik yeteneğinde, sanat yeteneğinde veya psikomotor yetenekte olağanüstü başarı gösteren veya potansiyel yeteneğe sahip olan çocuklardır (Marland Raporu). ABD MEB tanımı ise: Üstün yetenekli çocuk: akranlarına göre olağanüstü düzeyde başarı ve başarı potansiyeli gösteren çocuktur. ABD Üstün Zekalı Çocuklar Ulusal Derneği tanımı: Bir ya da daha fazla alanda olağanüstü performans gösteren veya olağanüstü potansiyeli olan birey.

Üçlü Halka Üstün Zeka Kuramı Renzulli’e göre zeka ortalama üstü genel ve özel yeteneğin, yaratıcı yeteneğin ve motivasyonun etkileşimi ve beraber çalışmasıdır. Ortalama-Üstü Yetenek Motivasyon Yaratıcılık Spesifik Performans Alanları ÜSTÜN ZEKA

FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Beden yapıları ve sağlık durumları bakımından akranlarına göre üstünlük göstermektedirler. Hastalıklara karşı daha dayanıklıdırlar. Duyu organı bozuklukları daha seyrek görülür.

ERKEN ÇOCUKLUK YILLARINDA ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUK Bebeklikte Üstün Zeka Doğumu takip eden ilk aylarda; uzun dikkat süresi, az uykuya ihtiyaç, aktiflik, bakıcıyı tanıma, ona gülümseme, gürültüye karşı tepki, hızlı öğrenme, dil gelişimini başlaması, kitaplara olağanüstü ilgi, meraktan dolayı aşırı soru sorma, uyaranlara karşı tepkisel olma gibi özellikler gösterirler. Bu özelliklerden en azından dörtte üçünü bebeklik yıllarında sergileyen çocukların üstün zekalı olma olasılığı çok yüksektir. Yetenekli oldukları gibi utangaç ve içe dönük karakterler de olabilirler.

ERKEN ÇOCUKLUK YILLARINDA ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUK İlerleyen Yıllarda Üstün Zeka Henüz 3-4 yaşlarında iken ya da daha da erken bir yaşta okumaya başlama, okuduktan kısa bir süre sonra yazmaya başlama Henüz 3-4 yaşında basit aritmetik problemleri çözebilme, 10 yaşından önce müzik, matematik ve yaratıcı yazın gibi alanlarda yetişkin performansı gösterme.

ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Özel çevreler