KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 5 Bilgiyi Geri Getirme Süreçleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Sınıf Koçluğu İçeriğinin Bir Kısmı NLP ile SINIF KOÇLUĞU Empatik Dinleme Temsil Sistemleri Vizyon – Misyon Oluşturma Negatif Çapa Kaldırma Pozitif.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
HIGH SCOPE.
SINAV ANI STRATEJİLERİ HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ.
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Soru Cevap.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Dayandığı felsefe ya da dünya görüşüne göre çeşitli değişiklikler göstermekle birlikte, eğitimin en yaygın kullanılan tanımlarından biri bireyin davranışlarında.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
SINIF YÖNETİMİ.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İÇERİĞİN ÖĞRETİM İÇİN DÜZENLENMESİ
Eğitim ve öğretmenlikle ilgili kitapların incelenmesi seminer konusu
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
BE BEP NEDİR ?.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenme Psikoljisi Kuramları: Bilgi İşlemleme Yaklaşımı II
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi

BÖLÜM 5 Bilgiyi Geri Getirme Süreçleri

Kodlama Özgünlüğü Tulying ve Osier’in deneylerinde gözlemledikleri olgu kodlama özgünlüğü olarak bilinmektedir ve bu olgu belleği anlamanın temel ilkelerinden biri hâline gelmiştir. Oluşum etkisi, kodlama sırasında kendiliğinden ortaya çıkan sözel materyalin kodlamada öğrencilerin sadece okuduğu materyalden daha iyi hatırlandığına ilişkin bulgudan söz etmektedir

Tanıma ve Hatırlama Eşik hipotezi, bilginin hatırlanma eşiği aşamasında hatırlanması için daha güçlü olması gerektiğini de ileri sürüyordu. Hatırlama ve tanımaya ilişkin bir ikinci görüş ise ikili hatırlama süreci modeliolarak anılmaktadır.

Yeniden Oluşturma Kodlamanın oluşturulan hafıza olması gibi, geri getirmenin yeniden oluşturulan hafıza (ör. Craik, 2002; Greene, 1992; Han dler, 2002b) olduğunu gösteren epey veri vardır. Örneklerimizde görülebileceği gibi, yeniden oluşturmacı bir bellek sistemi, bir “sesli okuma” sisteminden çok daha az hafıza “alanı” gerektirmelidir.

Özgün Olayları Hatırlama Dünya Ticaret Merkezi faciasının görüntüleri artık hemen hemen herkesin hafızasına kazınmıştır. Oldukça belirgin bu tür olayların anılarına çoğu kez flaş anılar denmektedir (Brown & Kulik, 1977).

Yeniden Öğrenme Aralıklı çalışma, düzenli çalışma aralıklarını (ör. günlük piyano alıştırmaları) ifade etmektedir. Blok çalışma ise düzensiz yoğun çalışma (ör. sınava yoğunlaşma) aralıklarını ifade etmektedir.

Değerlendirme ve Geri Getirme: Geri Getirme Çalışması Olarak Sınav Yakın zamanda, Roediger, McDaniel ve arkadaşlarının araştırması, çalışılan materyaller konusunda sınava ya da teste girmenin öğrenmeyi ya da final sınavında akılda kalmayı geliştirdiği şeklindeki sınav etkisine olan ilgiyi yeniledi.

Öğretim İçin Öneriler Bu bölümde, bilgi geri getirmeyi daha etkili duruma getirebilme yöntemleri önerildi.

Özet Geri getirme bağlamlarının bellek performansı üzerinde güçlü etkisi vardır. Genel ifadesiyle geri getirmede en etkili olan ipuçları kodlama esnasında da mevcut bulunanlardır. Kodlama özgünlüğünden ana çıkarım, öğrenme bağlamlarının bilginin geri getirilmesi ve kullanılması sırasında mevcut bulunabileceklere uygun olması gerektiği tarzındadır.