SCAMPER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
ETKİNLİĞİ HAZIRLAYANLAR
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Tatilde Yapılacaklar.
WEBQUEST Ali ÇİMEN.
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
OPENCV İLE STEREO GÖRÜNTÜLERDEN DERİNLİK KESTİRİMİ
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
YARATICI DÜŞÜNCE ve İNOVASYON
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Problem Çözme Becerileri
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
1 CÜMLENİN ÖGELERİ Öge: Bir cümleyi oluşturan sözcük veya sözcük gruplarına öge denir. Ögeler bulunurken önce temel ögeleri (yüklem, özne), daha sonra.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
İLETİM Farklı özellikteki yayların birinden gelen atma bu iki yayı ayıran sınırda kısmen yansır, kısmen de diğer yaya geçer. Gelen atmanın diğer yaya geçmesine.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
Sıfat Ve İsim Tamlamaları
OKULUMUZDA UYGULANAN PROGRAMLAR
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
1.
Çıkarma İşleminin Sağlaması
ZARFLAR 2 (DEVAM).
Düşünme Türleri ve Becerileri
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BEYİN FIRTINASI Use brief bullets and discuss details verbally.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Zıt Anlamlı Kelimeleri Tahmin Edelim
Akıcılık.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
CEBİRSEL İFADELER Terim , Katsayı, Kuvvet
GÖZLEM FORMLARI Gözlem “Bir şeyi iyi anlamak için onun kendi kendine meydana gelen türlü belirtilerini gözden geçirmektir”
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Mustafa DİNÇ Türkçe Öğretmeni
CAM NASIL ÜRETİLİR? ÜRETİLİRKEN HANGİ AŞAMALARDAN GEÇER?
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
YARATICI DÜŞÜNCE ve PROJE YÖNETİMİ PROBLEM PROBLEM GERÇEKLERLE BEKLENTİLER ARASINDAKİ FARKTIR. PROBLEM GERÇEKLERLE BEKLENTİLER ARASINDAKİ FARKTIR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Sıfat Ve İsim Tamlamaları
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
 Geometri, çocuklarda ispat ve muhakeme becerilerinin gelişimini sağlayan bir matematik alanıdır.  Geometri, geometrik şekillerin özelliklerini, geometrik.
Cümlenin Ögeleri İsim:EyüpCan Soy İsim :Aydemir Sınıf : 8-D No : 352.
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
GRAFİKLERİN KULLANIMI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

SCAMPER

Akıcı düşünebilmek amacıyla geliştirilmiş düşünme tekniklerinden biri olan «SCAMPER», «her fikir var olan başka bir fikirden doğar» anlayışına dayanır.

SCAMPER, tek bir düşünce nesnesine yönelik 7 farklı düşünme sürecinden oluşur.

SCAMPER tekniğinin basamakları şunlardır: Subsitude (yerine koy) Combine (birleştir) Adapt (uyarla) Modify (değiştir) Put to other uses (başka kullanımını bul) Eliminate (Çıkar) Reverse (tersine çevir)

Subsitude (Yerine Koy) Bu basamakta düşünme nesnesi başka bir nesnenin yerine koyularak düşünülür. Örneğin «elbise askısı başka hangi amaçlarla kullanılabilir?» sorusu sorularak alternatifler üretilir.

Yerine koyma basamağında düşünmeye yardımcı olabilecek sorular şunlardır: Onun yerine başka ne kullanılabilir? Bu iş başka hangi yollardan yapılabilir? Bunu çocuklar sizin yerinize yapsa ne yaparlardı? Bunu bir uzaylı yapsa nasıl yapardı? Bu çok eski yıllarda yapılsaydı nasıl olurdu? Çok eskiden bunun yerine ne kullanılmış olabilir?

Combine (Birleştir) Bu aşamada farklı düşünceler bir araya getirilirek birleştirilir. Örneğin «bir elbise askısı ile neyi birleştirirsek daha işlevsel bir elbise askısı elde ederiz?» sorusu üzerinden düşünülür.

Birleştirme aşamasında düşünmeye yardımcı olabilecek sorular şunlardır: Hangi bölümler birlikte çalışabilir? Hangi nesneler bir araya gelebilir? Hangi malzemeleri birleştirebiliriz?

Adapt (Uyarla) Bu aşamada düşünme nesnesinin bir amaca ya da duruma uyum sağlaması için üzerinde düzeltmeler yapılır. Örneğin «bir çocuk için elbise askısı nasıl olabilir?» sorusuna yanıt aranır.

Uyarlama aşamasında yardımcı olabilecek sorular şunlardır: Bu nesnenin etkililiğini iki katına çıkarmak için ne yapmamız gerekir? Bu kişinin özelliklerine göre nesne üzerinde hangi düzenlemeleri yapabiliriz? Bu durum eski zamanlarda gerçekleşseydi nasıl olurdu?

Modify (Değiştir) Bu aşamada nesnenin orijinal durumunun farklılaştırılmasına çalışılır. Nesnenin daha büyük, daha küçük, daha renkli, daha hafif olması gibi farkı alternatifler üzerinden düşünülür. Örneğin «elbise askısı daha büyük olsaydı nasıl olurdu?» sorusu üzerine düşünülür.

Bu aşamada sorulabilecek sorular şunlardır: Bunun kullanımını nasıl eğlenceli bir hale getirebiliriz? Bunun içi görülebilseydi ne olurdu? Bu daha ağır olsa nasıl olurdu? Bu daha hafif olsa nasıl olurdu? Bu nesne hiçbir yere hareket etmeseydi ne olurdu? Bu nesne çok küçük olsa farklı olarak ne yapardınız? Bu nesne konuşabilseydi ne söylerdi?

Put to Other Uses (Başka Kullanımını Bul) Bu aşamada düşünme nesnesinin normal kullanılış amacından farklı amaçlara kullanımı üzerinde düşünülür. Örneğin «elbise askısı başka hangi amaçlarla kullanabilir?» sorusu üzerinde düşünülür.

Bu aşamada sorulabilecek sorular şunlardır: Elimizdekini başka bir amaçla kullanılabilir mi? Bu nesne ile başka neler yapabiliriz? Onu başka hangi amaçlar için nasıl kullanabiliriz? Bunu başka bir yerde kullanabilmek için nasıl değişiklikler yapılması gerekir?

Eliminate (Çıkar) Bu aşamada düşünme nesnesinin bir özelliğinin tamamen ya da kısmen kaldırması üzerinde düşünülür. Örneğin «elbise askısından neyi çıkarabiliriz?» sorusu üzerinde düşünülür.

Çıkarma aşamasında sorulabilecek sorular şunlardır: Bundan hangi parçaları kesip atabilirsiniz? Bun nesneden ana kısmı dışındaki bölümlerini çıkarsanız ne olurdu? Bundan rasgele bir bölümünü çıkarırsanız ne olurdu? Bu nesnede çıkarıp atamayacağınız en önemli parça hangisidir?

Reverse (Tersine Çevir) Bu basamakta düşünme nesnesinin var olan durumu yeniden düzenlenir. Örneğin «elbise askısının uçları aşağı değil de yukarı olsa ne olurdu?» sorusu üzerinde düşünülür.

Bu aşamada sorulabilecek sorular şunlardır: İlk parçayı sona koysanız ne olur? Son parçayı başa koysanız ne olur? Üst üste ya da alt alta yapmaya çalışsanız ne olurdu? İnsanlar ve hayvanlar rollerinin tersini yapsaydı neler olurdu?

SCAMPER tekniği ile ilgili videoyu izleyiniz. https://www.youtube.com/watch?v=G8w0rJhztJ4