VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Psi.Danışman Uğur DENİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve DİKKATİ YOĞUNLAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VerİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ HAZIRLAYAN SAYİDE ÇAKIR Psikolojik Danışman

Öğrencilerin ders çalışma konusundaki sorunlarının nedenleri: Çalışma alışkanlığı edinmemiş olma Yanlış çalışma alışkanlığı Bilgi eksikliğinden dolayı dersleri anlayamama Ailevi sorunlar

Başarıya giden yol çok çalışmaktan değil, etkili çalışmaktan geçmektedir.

ETKİLİ ÇALIŞMA NEDİR? Etkin çalışma, “öğrencinin zamanını, belirlenmiş hedefler ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı ve verimli bir şekilde kullanmasıdır.

ETKİN ÇALIŞMA İÇİN ÖNEMLİ NOKTALAR Zamanın iyi planlanması Çalışma ortamının düzenlenmesi Çalışma sürelerinin ve aralıklarının planlanması Not tutma Aktif dinleme Hızlı ve etkili okuma Özet çıkarma Hafızayı (belleği) güçlendirme Güdülenme

HEDEF BELİRLEMEK

ŞU SORULARI YANITLAYIN Ben liseyi bitirip bir iş sahibi mi olmak istiyorum,yoksa üniversiteye mi gitmek istiyorum ? Eğer kısa yoldan meslek sahibi olmak istiyorsam hangi mesleğe uygun bir yapıdayım? Eğer üniversiteye gitmek istiyorsam,üniversiteden sonra nasıl bir yaşam düşünüyorum ?

On yıl sonra nerede olmak istiyorum? Yaşama yönelik hayallerim neler? Bir yıl sonra nerede olmak istiyorum? Hedefiniz ortaya çıkacaktır

Okuduklarımızın % 10 ‘ unu, İşittiklerimizin % 20 ‘ sini, Gördüklerimizin % 30 ‘ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin % 50 ‘ sini, Söylediklerimizin % 80 ‘ ini, Yaşayarak söylediklerimizin % 90 ‘ ını hatırlarız. 24 saatte bu hatırladıklarımızın % 80 nini unuturuz

Hafızaya” geçirmek gerekmektedir. Unutmanın önüne geçebilmek için bilgileri düzenli tekrarlar yoluyla “Uzun Süreli Hafızaya” geçirmek gerekmektedir.

Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz Öğrenilen konu Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz

KEŞKE DERSLER ESKİSİ GİBİ OLSAYDI

.Dersi derste öğrenmek boş zaman etkinliklerine daha çok imkan sağlar. . Derslere düzenli olarak devam edin, dersi dikkatli dinleyin, derste not tutun ve derse katılın.Anlamadığınız yerleri mutlaka öğretmenlerinize sorun. .Dersi derste öğrenmek boş zaman etkinliklerine daha çok imkan sağlar.

Çalışma Ortamının Düzenlenmesi

DERS ÇALIŞILAN ORTAM NASIL OLMALIDIR? Ayrı bir oda düzenlenmeli ya da odanın bir bölümü çalışma yeri haline getirilmeli. Oda sessiz, havadar ve iyi ışıklandırılmış olmalı.Çok sıcak ve soğuk olmamalı. Mutlaka masa başında çalışmalısınız.Bu masada sadece ders çalışın başka işler yapmayın.

DERS ÇALIŞILAN ORTAM NASIL OLMALIDIR? Ders çalışma ortamında poster, afiş olmamalı.Bu dikkatin dağılmasını, hayal dünyasına kaymayı sağlar. Uyku kıyafeti ile ders çalışmayınız.Bu motivasyonu bozar. Kullanılacak araç gereçler masaya yakın olmalı, sık sık masadan kalkılmamalı.

Ders programında bulunması gereken etkinlikler Uyku ve Uyanma saati Yemek saatleri Okula ya da dersaneye gidiş geliş saatleri Ders çalışma saatleri Hangi dersleri çalışacağınızı, Hangi konulara çalışacağınızı, Hangi derslere kaçar saat çalışacağınızı Boş zamanları değerlendirme saatleri belirlemelisiniz

45’ ders çalışma+15’dinlenme

15 dakikalık dinlenmede TV’den,uzun süren telefon görüşmelerinden, kitap okumaktan uzak durun.

EN İYİ ÖĞRENİLEN SAAATLER ZOR ÖĞRENİLEN DERSLER İÇİN AYRILMALIDIR!!! EN İYİ DERS ÇALIŞMA ZAMANI SABAH, EN İYİ TEKRAR YAPMA ZAMANI YATMADAN ÖNCEDİR.!! ÇALIŞMA SAATLERİNİ OLABİLDİĞİNCE GÜNÜN AYNI SAATLERİNE YERLEŞTİRMEK GEREKİR.

ALTINI ÇİZEREK VE YAZARAK ÇALIŞ.ÖZELLİKLE SÖZEL DERSLERDE ÖZET ÇIKAR.!!! BİR DERSİ TAMAMEN BİTİRDİKTEN SONRA DİĞERİNE GEÇ !!! BİR SÖZEL BİR SAYISAL OLARAK DÖNÜŞÜMLÜ ÇALIŞMAK VERİMİ ARTTIRIR.

Başarının Önündeki Engeller Galiba başaramayacağım Güvensizlik ve Hedeften Sapma

Başarının Önündeki Engeller Yine mi falan ders . Boş ver sonra çalışırım Zorlanılan derslerden kaçılması

Başarının Önündeki Engeller İsteksizlik Yine mi ders ? Daha geçen hafta çalışmıştım

Başarının Önündeki Engeller Özel zevklerden vazgeçememe

Başarının Önündeki Engeller Derslerin Biriktirilmesi: Zor iş,zamanında yapmamız gerekip de yapmadığımız kolay şeylerin birikmesiyle oluşur.

Engeller Başarının Önündeki .Yatarak Çalışma Ben mükemmel olduğuma göre Galiba bu derslerde problem var . Çalışıyorum çalışıyorum Olmuyor . .Yatarak Çalışma

Başarının Önündeki Engeller    Çalışma anında uygun dinlenme aralıkları vermemek. Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek.    Hatalardan ders almamak.   Düzenli tekrar yapmamak.    Çözülemeyen ailevi ve kişisel problemler.   Programsız çalışma.    Düzensiz çalışma mekanı.    Arkadaşlara hayır diyememek.     Çalışmayı tamamlamadan bırakmak.

En arkadaki “seyirci” adam “Bu sabah acelem yoktu.Otobüsten indikten sonra yavaş yavaş yürürken aynı otobüsten inen ve önümde yürüyen üç adamın davranışları dikkatimi çekti.En öndeki sanki arkasından biri kovalıyormuş gibi hızlı adımlarla yürüyordu. Arkasından gideni hayli geride bırakmıştı.Kendi kendime ‘bu adam kesinlikle hayatta başarılı olacaktır’ diye düşündüm. Onun arkasından yürüyen sakin adımlarla yürüyordu. Belki ‘bu adam da hayatta başarılı olabilir’ diye mırıldandım.En arkamdan gelen adamın sanki hiçbir amacı yokmuş gibi sağına soluna bakmıyor, sallana sallana yürüyordu.Onun için ise ‘işte hayatta hiç bir işe yaramayacak olan serseri’ diye düşündüm.Tam o anda bir gerçeğin farkına vardım. Ben bu adamlardan en sondakinin bile en gerisindeydim ve hiçbir şey yapmıyor sadece onları seyrediyordum.” En arkadaki “seyirci” adam olmuştum! Sevgili gençler sınavlara hazırlanırken arkadaki seyirci adam olmak istemiyorsak başarılı olabilmek için etkili çalışma tekniklerini bilmemiz gerekmektedir.Şunu hepimiz çok iyi biliyoruz ki:artık çok çalışan değil, verimli ders çalışanlar sınavlarda başarılı oluyorlar.

Üzerine düşenleri yapmayanların, hayatlarının değişmesini beklemeye “İnsan bir şeyi ciddi olarak istemeye görsün; hiçbir şey aşılamayacak kadar yüksekte değildir.” Anderson Üzerine düşenleri yapmayanların, hayatlarının değişmesini beklemeye hakkı yoktur...”

İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER SAYİDE ÇAKIR Psikolojik Danışman