Reklamın Amaçları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Tutundurma Kararları Pazarlama İlkelerİ
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Tüketiciye yönelmiş pazarlama karması
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
GIDA AMBALAJLARI VE KONTROLLERİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Kalite ile ilgili kavramlar
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

Reklamın Amaçları

Özel ya da Alt Amaçlar Kişisel satış programını desteklemek, Satışçıların ulaşamadığı kişilere ulaşmak, Aracılarla ilişkileri geliştirmek, Yeni bir pazara girmek ya da yeni bir tüketici grubunu çekmek, Yeni bir ürün/hizmet pazara sunmak, Endüstri dalının satışlarını geliştirmek, Önyargılara karşı durmak, İşletmenin saygınlığını sağlamak/artırmak. Özel ya da Alt Amaçlar

Örnek; Bir endüstriyel ürün reklamı amaçları 1. Doğrudan satışları arttırmak için: Umulan alıcıları ürünün dağıtımını yapan aracı kurumlara başvurmaya özendirmek, Özel satış koşullarını açıklamak, İşletmeye yeni aracılar kazandırmak, Umulan kişilerin (mimar, mühendis) ürünü ilgilendiren kişilere önermelerini sağlamak. Örnek; Bir endüstriyel ürün reklamı amaçları

Örnek; Bir endüstriyel ürün reklamı amaçları 2. Ürünü tanıtmak ve ilgi uyandırmak için: Umulan alıcılara ürünün niteliklerini duyurmak, Yeni ürünlerin varlığını bildirmek, Ürünün kullanımından sağlanacak yararları göstermek, Ürünü, rakip ürünlerle karşılaştırmak, Ürünün nasıl kullanılacağını göstermek, Umulan alıcılara, işletmenin teknik yeteneklerine, üretim olanaklarına ve sağladığı hizmetlere ilişkin bilgiler vermek, Ürünün nereden satın alınabileceğini açıklamak, Ürünün niteliklerindeki (fiyat, ambalaj, renk, vb.) değişiklikleri açıklamak, Yeni marka ismi yada simgesini açıklamak Örnek; Bir endüstriyel ürün reklamı amaçları

Bilgi verme İkna etme Hatırlatma Değer katma Reklamın İşlevleri Bilgi verme İkna etme Hatırlatma Değer katma

Ürün veya hizmetin pazara sunulduğu ilk dönemlerde özellikle dikkat çekme, özellik ve kullanım bilgisi verme ve benzerlerinden ayırt etme amacıyla yapılan reklamlardır. Birincil (primer) talebi oluşturmak için de bilgi verme işlevi ön planda tutulur. Bilgi verme

Bilgi verme

Benzerleri arasında ürünün üstün özelliklerinin öne çıkarılması, kanıt göstererek, duygulara hitap ederek veya karşılaştırmalı ürünü reklam yaparak –ki ülkemizde bu uygulama yasalarla sınırlandırılmıştır- marka bağımlılığı yaratılması yoluyla tüketicilerin ikna edilmesi. İkna etme işlevinin kullanılması için ürünün piyasada tanınıyor olması yani primer talebin yaratılmış olması gerekir ki, markalar arasındaki rekabet oluşmuş olsun. İkna etme

İkna etme

Benimsenmiş markalara ait olumlu izlerin zaman zaman hatırlatılması yolu ile ikna işlevinin pekiştirilmesi yoluna gidilir. Hatırlatma İşlevi

Markaların değerlerini arttırma, üstün, seçkin gösterme, prestijli hale getirme Değer katma işlevi