BİL 322 Programlanabilir Sayısal Sistemler LCD ile Uygulama Geliştirme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 11 Metin Dosyaları Metin Dosyaları Dosya Açma ve Kapama
Advertisements

CEIT 101 Teorik Emrah Soykan - Konu 3 -.
Paralel Arayüz.
SelCPU Temmuz 2008 Bilg.Bil.Müh.Selçuk BAŞAK SelSistem Bilgi ve İletişim Teknolojileri
8259A Programlanabilir Kesme Denetleyicisi (PIC)
BLOG KULLANIM REHBERİ.  Giriş yapmadan blog üzerine bilgi ekleyemeyeceğinizi unutmayın. Açılan sayfada ilk önce kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin.
VERİ SAKLAMA BİRİMLERİ
04/02/10 Django Web Uygulamaları Geliştirmede Çağdaş bir Yaklaşım.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Numbers of Opcodes Nihal Güngör.
MikroC ile PIC Programlama
KLAVYE EĞİTİMİ.
Öğr.Gör.Bülent Çobanoğlu
PHP-Dosya ve Dizinler Internet Tabanlı Programlama Dr. Erman Yukselturk.
BUYRUK İşlem kodu İşlemci yazacı veri
Marmara Ünv. Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Register ve Türleri Nihal GÜNGÖR.
Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri
66 CHAPTER SİSTEM UNITESİ. © 2005 The McGraw-Hill Companies, Inc. All Rights Reserved. 6-2 Sistem Üniteleri Mikro bilgisayarlar Masaüstü Dizüstü Tablet.
Kabuk ve Kısayollar BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI BÖLÜMÜ
MOPAK Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
BİLGİSAYARIN MİMARİSİ, TEMEL BİLEŞENLERİ VE ÇALIŞMA MANTIĞI
8. VİSUAL BASİC İLE TEMEL DOSYALAMA İŞLEMLERİ
Mikroişlemciler ve Mikrobilgisayarlar
DERS 5 PIC 16F84 PROGRAMLAMA.
Ece Olcay Güneş & S. Berna Örs
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
KLAVYE : ( Keyboard ) Bilgisayarın bilgi girişinde kullanılan ve daktiloya benzeyen parçası. Klavyeler harflerin dizilişine göre farklı tiplerde olabilirler.
Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri
Bellekler RAM BELLEK.
Kabuk işlemleri.
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Chapter 14: Files and Streams. 2Microsoft Visual C# 2012, Fifth Edition Dosyalar, Dosya Ve dizin Sınıfları Geçici Depolama – Genellikle bilgisayar belleği.
BELLEKLER. İşlemcinin istediği bilgileri en hızlı şekilde işlemciye ulaştıran ve bilgileri geçici olarak saklayan depolama birimidir Bellek Nedir.
BİL 322 Programlanabilir Sayısal Sistemler PS2 Klavye Arayüz Tasarımı ve Uygulama Geliştirme.
Değişkenler Programda Değişken Tanımlama. Değişken nedir? (Variables) Program içinde kullanılan veri(data)nin tutulduğu alanın adıdır. Her veri bir tür.
ENDÜSTRİYEL GÖMÜLÜ BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ
PROJENİN ADI “Doğrusal Konumlandırıcılar” için Profesyonel Kontrol Ara yüz Tasarımı ve İmalatı.
Adım Adım Algoritma.
Görsellerde bilgi güvenliği kapsamında öğrenci bilgileri silinmiştir.
Amaçlar Assembly dilinin genel özelliklerini tanımak
Information Technology, the Internet, and You © 2013 The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved.Computing Essentials 2013.
DİLOVASİ 10-TL SINIFI VERİ SAKLAMA BİRİMLERİ ÖĞRTMEN= KÜRŞAT KUŞ =
BELLEKLER Bellekler, bilgi depolama üniteleridir. Bilgisayarlar her türlü bilgiyi (resim, ses, yazı gibi) ikilik sayılar ile kullanır ve saklar. Bir bilgi.
DaVinci TM Platformunda Video Kodlama. Neden DaVinci TM ? ? ? DaVinci TM platformu özellikle sayısal video kodlama ve çözme gibi ağır hesapsal yüklerin.
BASYS KARTININ TANITIMI. KARTIN GÖRÜNÜMÜ KARTIN ÖZELLİKLERİ 100,000 lojik kapılı Xilinx Spartan 3E FPGA; JTAG programlama bağlantı noktası FPGA biçimlendirme.
Mekatronik Mühendisliği
Anakartın Temel Bileşenleri
DERS 5 PIC 16F84 PROGRAMLAMA.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 10: Dosyalama İşlemleri
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
ENGiNHoCa KLAVYE.
(Kasko/Trafik/Sağlık/Seyahat/DASK)
Mikroişlemciler Adresleme Modları.
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Mikroişlemciler Giriş.
DERS 12 PIC 16F84 ile KESME (INTERRUPT) KULLANIMI
MİKROİŞLEMCİLER VE MİKROBİLGİSAYARLAR
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar Ve Teknoloji Yüksek Okulu
İşletim Sistemleri (Operating Systems)
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş - VII
İşletim Sistemleri (Operating Systems)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
DERS 14 PIC 16F84 ile EEPROM VERİ BELLEĞİ KULLANIMI
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş - VII
Bellekler.
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
Sunum transkripti:

BİL 322 Programlanabilir Sayısal Sistemler LCD ile Uygulama Geliştirme

FPGA – LCD Bağlantılar

Sinyal İsmiFPGA PinFonksiyon SF_D M15Veri bitiStrata Flash pinleri ile ortak kullanılırlar. SF_D P17Veri biti SF_D R16Veri biti SF_D R15Veri biti LCD_EM18Okuma/Yazma etkinleştirme darbesi 0: Etkin değil 1: Okuma / Yazma yapılabilir LCD_RSL18Register Seçme 0: Yazma için Komut Registerı, Okuma işleminde Busy Flash 1: Okuma ve Yazma için veri registerı LCD_RWL17Okuma / Yazma Kontrolü 0: Yazma 1: Okuma LCD Arayüz Sinyalleri

SF_CE0SF_BYTELCD_RWFonksiyon 1XXStrataFlash etkin değil. LCD’ye okuma ve yazma amaçlı erişim etkin XX0LCD yazma etkin. StrataFlash’a tam erişim X0XLCD ve StrataFlash’a tam erişim. StarataFlash byte genişlik modunda LCD_RSLCD_RWİşlem 00Komut yazma işlemi (FPGA komut kodunu IR yazar) 01Busy flag (DB7) ve address counter (DB0-DB6) okuma 10Veri yazma işlemi (FPGA veriyi DR yazar) 11Veri okuma işlemi (FPGA veriyi DR’dan okur) LCD İşlemler

Pin atama

DDRAM DDRAM: Display Data RAM LCD üzerinde gösterilecek karakterleri depolar 0x00 – 0x0F (1.satır) ve 0x40 – 0x4F (2.satır) görüntülenen karakter adresleridir. 0x10 – 0x27 ve 0x50 – 0x67 görüntülenmeyen karakter adresleridir.

CGROM CGROM: Character Generator ROM ASCII İngiliz karakter seti ve Japon kana karakterlerini içerir. 1 Karakter = 8 bit = 4 bit upper data nibble + 4 bit lower data nibble

CGRAM CGRAM: Character Generator RAM

Komut Seti

Clear Display : Ekran temizlenir ve imleç başa döner. DDRAM içeriği silinir. Return Cursor Home: İmleç başa döner. DDRAM içeriği etkilenmez. Entry Mode Set: İmleç hareket yönü ve yazı kayma olup olmayacağı belirlenir. I/D: 0 (Otomatik azaltma - imleç sola hareket eder) I/D: 1 (Otomatik artma – imleç sağa hareket eder) S: 0 (kayma etkin değil) S: 1 (I/D ile belirtilen yönde yazı kayar – imleç pozisyonu sabit) Display On/Off: D :0 Display Kapalı, 1 Display açık ve DDRAM karakter depolar C :0 İmleç kapalı, 1 imleç açık B :0 imleç göz kırpmaz, 1 İmleç göz kırpar

Komut Seti Cursor and Display Shift: DDRAM içeriği değişmeden imleç ve display kaydırılır. Function Set: Data uzunluk modu (4 bit – 8 bit), display satır sayısı, font tipi ayarları yapılır. Spartan 3E starter kit, sadece 0x28 değerini destekler. 0x28 = Data uzunluk modu = 4, Display satır sayısı = 2, 5x8 nokta font formatı S/CR/Lİşlem 00İmleç pozisyonu sola kayar, address counter bir azaltılır 01İmleç pozisyonu sağa kayar, address counter bir arttırılır 10Tüm display sola kayar. İmleç ekran kaymasını takip eder. Address counter değişmez. 11Tüm display sağakayar. İmleç ekran kaymasını takip eder. Address counter değişmez.

Komut Seti Set CGRAM Address: CGRAM adresi ayarlanır. Set DDRAM Address: DDRAM adresi ayarlanır. Read Busy Flag and Address: İçsel operasyonun sürüp sürmediğini öğrenmek amacıyla Busy Flag okunur. BF = 1 ise operasyon sürmektedir. Write Data to CGRAM or DDRAM: Read Data from CGRAM or DDRAM:

4 Bit Data Interface

FSM Tasarım

Power On Initialization

Display Configuration

LCD Yazma