Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Finansal planlamada temel amaç;
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Pazarlama Yönetimi Süreci
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İNOVASYON.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Endüstriyel Pazarlarda Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İş Planı.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL

İş Fikirleri Üretmenin Önemi ve Girişimcilik Politikaları Girişimci belirli bir girişim konusunda iyi bir iş fikrine sahip olmalıdır. Bu nedenle girişimcilikte iş fikirleri ve girişim konusu sermayeden önce gelmektedir. Girişimcinin aklına gelen iş fikri ile ilgili olarak çok yönlü araştırma yapması ve değişik iş fikirleri ile karşılaştırarak bir eleme yapması gerekir. Bu eleme sonucunda en iyi iş fikirleri uygulamaya konulmalıdır. Pazar koşulları uygun olmayan ve başarı şansı düşük bir iş fikrinin uygulanması durumunda girişimcilikte başarısızlık kaçınılmaz olacaktır. İş fikri seçimi girişimcilikte başarılı olabilmek için önemlidir.

Kişisel Hareket Planı Nasıl Yapılır? İş Fikri geliştirme konusunda kullanılabilecek başlıca metodlar: - Girişimcinin kendisi yeni ir iş fikri geliştirebilir. -Başkalarından bir iş fikri satın alınabilir. -Başkasının iş fikirlerinden yararlanılarak iş fikri geliştirilebilir.

Mal üretimi ve pazarlamasıyla ilgili iş fikrini geliştirerek iş fikrinin başarı şansını görmek ve test etmek için aşağıdaki işlemler yapılabilir: -Malı tasarlamak ve geliştirmek Personeli sağlamak Hammadde ve diğer kaynakları tedarik etmek Maliyetlerin analizini yapmak Örnek mallar üretmek Örnek malları kalite ve diğer özellikleri yönüyle test etmek Malın satış fiyatını belirlemek Rakip mallara karşı Pazar şansını araştırmak

Malın hedef müşteri kitlesini belirlemek Malın dağıtım, reklam ve promosyon, kalite, fiyat, maliyet ve rekabet gibi kavramları dikkate alarak pazarlamasını değerlendirmek Üretim kapasitesini belirlemek İş fikrinin bu bilgiler ışığında revize edilmesini sağlamak Malın üretimi konusunda patent işlemlerini yapmak Yukarıda sıralanan işlemleri test ederek ve karşılaşılan sorunların aşılmasını sağlayarak iş fikrinin üretim ve pazarlamasında başarısı konusunda emin olmak

Hizmet üretimiyle ilgili iş fikirlerini geliştirmede ve uygulama aşamasında aşağıdaki işlemlerin yapılması gereklidir: Hizmet üretiminin depolanamaması özelliği nedeniyle kapasite planlamasına önem verilmelidir. Personel seçiminde dikkatli olunması gereklidir. Standart hizmet üretimi için yetişmiş bilgili ve eğitimli personel seçilmelidir. Rakip işletmelerin Pazar başarısı ve kalite düzeyi, fiyat ve maliyetleri konusunda araştırma yapılmalıdır. Üretilecek hizmetin fiyat, kalite ve rekabet yönüyle başarı sanşı araştırılmalıdır. Hizmet sektöründe talep ok çabuk değişebilen kırılgan bir yapıya sahip olduğu dikkate alınmalıdır.

Girişimcinin mal ve hizmet üretimi için uygulamayı düşündüğü iş fikrinin pazarlama ve satışıyla ilgili aşağıdaki işlemler yapılmalıdır: Malın sağlanacağı kaynaklar seçilmelidir. Seçim işleminde en uygun ve avantajlı kaynak seçimine özen gösterilmelidir. Dağıtım kanalları belirlenmelidir. Pazarlanacak malın; kalite, maliyet ve fiyat yönüyle Pazar şansı arttırılmalıdır. Rakip malların özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak Pazarlama ve satış konusunda bilgi ve deneyim sahibi olunmalıdır. İş yeri seçimi yapılmalıdır. Satış elemanları seçilmelidir. Pazarlama ve satış planlaması yapılmalıdır.

Başarılı bir iş kurabilmek için formül: Başarı= İş Fikri+Bilgi+Çevre

Girişimcilikte Rekabet Gücünü Arttırma Girişimcilik politikasında başarılı olabilmek için rekabet son derece önemlidir. Rekabet stratejisi sektörün durumuna ve şirketin konumuna göre değişmektedir. İşletme yöneticisi rekabeti belirleyen beş gücü inceleyerek rekabet stratejilerini belirlemelidir. 1.Potansiyel Rakipler 2.Tüketicilerin Pazarlık Gücü 3.Tedarikçilerin Pazarlık Gücü 4.İkame Malların Tehdidi 5.Rakipler Arasındaki Rekabet

Porter’in geliştirdiği 3 temel rekabet stratejisi: 1. Maliyet Liderliği 2.Farklılaştırma 3.Odaklaştırma

İşletmeler açısından rekabet gücünü belirleyen diğer faktörler şunlardır: Ülke kaynaklarının alt yapı durumu Ana sanayi-yan sanayi ilişkilerinin düzeyi Rekabetin şekli ve düzeyi Ülkenin genel ekonomik durumu ve gelişmişlik düzeyi Yabancı yatırımların ve sermayenin tutarı Sanayi işletmelerinin belirli bölgelerde yoğunlaşması Tüketicilerin bilinçli olması ve talep düzeyleri

Rekabet 3 Gruba ayrılmakta olup, bunlar: 1. Yıkıcı-yok edici rekabet 2.Ortaklaşa- İş birliğine dayalı rekabet 3. Sürdürülebilir rekabet

Girişimcilik Yeniden Yapılanma Girişimcilik politikasında önemli olan bir diğer faktör de girişimcilikte yeniden yapılanmadır. Küçük işletmeler küresel rekabet ortamında girişimcilik politikalarında başarılı olabilmek için yeniden yapılanmaya gitmelidir. Küreselleşme olgusuyla gelen fırsatlardan yararlanabilmek için girişimcilerin yeniden yapılanması gereklidir. Yeniden yapılanma, bir işletme veya kuruluşun organizasyon, yapısının aksayan ve çevresine uyum sağlamayan yönlerinin yeniden değerlendirilerek mevcut ve değişen şartlara göre yüksek düzeyde verimi sağlayacak şekilde çalışmasını sağlamak için yapılan çalışmalara denir.

İşletmelerin yeniden yapılanmasında aşağıdaki unsurların dikkate alınması gerekir: Örgüt yapısı Pazar koşullarında maydana gelen stratejik değişikliklere cevap verebilmelidir. Örgüt yapısı değişen şartlara göre özgün ve yönlendirici bir misyon ce vizyon düşüncesiyle işletmenin gelişimine imkan sağlayacak şekilde düzenlenmelidir. İşletmelerde organizasyon yapısı yalınlaştırılmalıdır. Örgüt yapısı işletmede bilgi alışverişini kolaylaştırmalı, personelin sürekli bilgilenmelerini sağlayarak değişime uygun davranmalıdır.

İşletmenin Kuruluşuyla İlgili Dosyaların Düzenlenmesi Girişimci iş kurarken dört temel faktöre ihtiyaç duymaktadır. Bunlar: -İş Fikri -Girişimcilik Yetenekleri ve Eğilimi -Yönetim ve İletişim Bilgi ve Becerileri -Kaynakların Durumu

Kaynakça Prof.Dr.Mahmut Tekin, Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği