Pozitif psikoloji İletişim becerileri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
İLETİŞİM VE ÇATIŞMA. ÇATIŞMA HER ZAMAN HAYATIMIZDADIR Çocukken hangi oyunu oynayacağımız en büyük sorunumuzdu arkadaşlarımızla… Ailemizle süt içmemek.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
Belki bu açıklayıcı olur ;
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İletişim ve Empati.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
BEN DİLİ SEN DİLİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
EMPATİ.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM.
İLETİŞİM HAZIRLAYAN= Fikri Tekin. İLETİŞİM İletişim;duygu,düşünce ya da bilgilerin söz, yazı, hareket ve görüntü aracılığıyla başkalarına aktarılması.
İLETİŞİM HAZIRLAYAN= ZEHRA AKÇAKÖSE. İLETİŞİM İletişim;duygu,düşünce ya da bilgilerin söz, yazı, hareket ve görüntü aracılığıyla başkalarına aktarılması.
Empati.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
HAZIRLAYAN= Fikri Tekin
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Pozitif psikoloji İletişim becerileri

Çiz bakalım…

İletişim Nedir ? Kişilerin duygu, düşünce yada fikirlerini çeşitli yollarla başkasına aktarmasına iletişim denir.

İLETİŞİM İletişimin amacı, alan ve veren arasında bilgi, düşünce ve tutum ortaklığı yaratmaktır. İnsan; dili, beden dilini ve içgüdülerini, öğrenilmiş birtakım davranışlarla iletişim kurma amacıyla kullanır.

İLETİŞİM KAZALARI

İletişim hataları 1-Başkalarının bizim ne dediğimizi anlamalarını bekleriz Ama bazen insanlar anlamayabilir, sakin ve sabırlı olun 2-Başkalarının bizim ne hissettiğimizi anlamalarını bekleriz Ama bazen insanlar fark etmeyebilir, ne hissettiğinizi söyleyin

İletişim hataları 3-İyi dinlemeyiz Dinlerken ne söyleyeceğimizi düşünürüz veya karşımızdakinin söylediklerinin sonunu tahmin ederiz 4-Hep son sözü söylemek isteriz Son sözü söylemeye çalışmak tartışma çıkartır, halbuki mesaj son sözü söylemeden daha etkin verilebilir

İnsanlar arası etkileşimi açıklamakta 5 temel varsayım öne sürülmektedir 1) İletişim kurmamak imkansızdır. Hiçbir şey yapmamak dahi anlamlı bir mesaj oluşturur ve iletişime girer. 2) İletişimin içerik ve ilişki düzeyleri vardır. İlişki düzeyi içerik düzeyine anlam verir. Kişi öğretmeninden kalem isterken farklı, arkadaşından isterken farklı cümleler kuracaktır. İkisinde de anlam içerik aynıdır.

İletişimde 5 Temel Varsayım 3) Mesaj alışverişindeki dizinsel yapı anlamı oluşturur. Kurulan cümlede yükleme en yakın kelime vurgulanmak isteniyor demektir. 4)Mesajlar sözlü ve sözsüz olarak iki tiptir. İçerik iletişiminde sözlü mesajlar ilişkiyle ilgili tutum ve tercihlerde anlatımda ise sözsüz mesajlar etkili olurlar. 5)İletişimi kuran kişiler eşit veya eşit olmayan ilişki içindedir.beden dili, jestler sözlü iletişimin tamamlayıcısıdır.

Etkili İletişim İçin Ne Yapılması Gerekir ? Kendini tanımak Kendini açmak ve kendini doğru ifade etmek Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek) Hoşgörülü ve önyargısız olmak Eleştirilere karşı açık olmak Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi vb. kurabilmek. İyi bir dinleyici olabilmek

İletişim kurmanın birinci basamağı, Karşımızdakinin duygularını ve düşüncelerini olduğu gibi kabul etmek ve dinlemektir. Dinleme, etkin dinleme (katılımla dinleme), pasif dinleme (edilgin dinleme),

İyi dinlemek

Birinin Sizi İyi Dinlediğini Nasıl Anlarsınız? Dikkatini karşısındaki kişiye verir. Konuşmacıyı sözünü kesmeden dinler. Göz teması kurar. Son sözü söylemek için çabalamaz. Dinlerken vereceği cevabı düşünmez. Yargılamadan, suçlamadan dinler (önyargılı değildir). Duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır. Dinlerken başka bir işle meşgul olmaz. Konuşmacının sözlerine olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat eder. Konuşmacının duygu ve düşüncelerine anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunur.

BEN DİLİ

Ben- Sen Dili Ben dili, bireyin karşılaştığı davranış ve durum karşısında bireysel tepkisini, kendi duygu ve düşüncelerini açıklayan ifade şekline denir. “Ben” diye başladığımız zaman; - Karşı tarafı suçlamamış oluruz. - Ben diye başlayınca karşı taraf direnç geliştirmez. - Böylece istediğimiz her şeyi karşıdakini kırmadan söyleyebiliriz - Ben bu konuda farklı düşünüyorum. - Davranışın , beni üzdü.

BEN-SEN DİLİ «Sen dili» suçlama içerir ve karşımızdaki kişi doğal bir savunmaya geçer. Sonuç, anlaşılamama, tartışma, kavgaya kadar gidebilir. Sen ve ben diline örnek vermek gerekirse; Sen dili: Sen hatalısın! Çok yanlış davranıyorsun! Ben dili: Senin bu davranışın beni incitti, üzüldüm! şeklinde ifade edilebilir. sen dili: “Niye her zaman beni bekletiyorsun ki? ben dili: “beni bekletmenden hoşlanmıyorum”

Bu ifadeleri ben diline çevirin Sen beni kızdırdın Ben sana kızgınım Sen doğruyu söylemiyorsun Ben doğruyu söylemediğini düşünüyorum Sen haksızsın Ben haklı olmadığına inanıyorum Bana böyle söylediğin zaman beni sinirlendiriyorsun Ben böyle söylediğin zaman sinirleniyorum Daha dikkatli olmalısın Daha dikkatli olmanı isterdim Geç kaldığında beni meraklandırıyorsun Geç kaldığında ben meraklanıyorum