FOET (ISCED F) (EĞİTİM VE ÖĞRETİM ALANLARI SINIFLAMASI)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DİĞER SOSYAL SINIFLAMALAR
Advertisements

EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
2010 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ ÖSYS Birinci Aşama Yükseköğretime Geçiş Sınavı YGS Puan TürüTürkçeSosyal Bilimler Temel Matematik Fen.
MESLEKİ YÖNELİM ENVANTERİ
GELECEĞİN MESLEKLERİ.
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
KAHTA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ METAL TEKNOLOJİ ALANI
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü
İLKÖĞRETİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF DİPLOMA YÜKSEK ÖĞRENİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF Genel Ortaöğretim İŞ HAYATI.
İlgiler ve Meslekler MURAT FİDAN MÜDÜR YARDIMCISI
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ BEK RAPORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
ELEKTRİK ELEKTRONİK BÖLÜMÜ
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
2014 SINAV SİSTEMİ.
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. Daha iyi ölçme yapabilen, Öğrencilerin orta öğretim başarı puanını dikkate alan, Farklı puan türleriyle öğrencileri.
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI MESLEK LİSELİLER İSTEDİĞİ ÜNİVERSİTEYE GİDEBİLECEK!!!!
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
D.Ö1 YÜKSEKÖĞRETİME SINAVSIZ GEÇİŞ. D.Ö2 Bilişim Teknolojisi Mezunları Sınavsız Geçiş yapacakları programlar Yükseköğretim Ön lisans Programları Süre.
Hangi Liselere Gidebilirim?
OSMANGAZİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
2010 yılında kapsamlı olarak değiştirilen üniversiteye giriş sınavları;
YGS-LYS SUNUMU.
Sınıflama; ortak özellikler taşıyan nesnelerin meydana getirdiği bütünü ifade eder.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN ANA UNSURLARI: SBS (Seviye Belirleme Sınavı) YBP (Yılsonu Başarı Puanı)
facebook.com/groups/beunmetalurji.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
? YGS-LYS NEDİR.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat FOET 1999 Eğitim ve Öğretim.
PRODCOM (Avrupa Topluluğunda Sanayi Ürün Listesi) PRODTR
YGS – 1 PUANLI LİSANS PROGRAMLARI Puan Türü Aktüerya Bölümü YGS Taban PuanlarıYgs 1 Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
I. Evsel atıklar Günlük hayatta ve sanayide kullanılan milyonlarca çeşit madde vardır. Bu maddelerin büyük çoğunluğu bir süre kullanıldıktan sonra fiziksel.
EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
PATENT SINIFLANDIRMASI VE PATENT İSTATİSTİKLERİ M. KAAN DERİCİOĞLU.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
SINAVSIZ GEÇİŞ BÖLÜMLERİ
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI’NA HOŞGELDİNİZ… Daire Başkanı Saadet İLBAY.
Müdür V. DOÇ. DR. Durmuş DAĞHAN
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
LAKPOS - 28 Kasım İstatistikleri
İYTE VE BİRİMLERİNİN ELEKTRİK TÜKETİMLERİ (EYLÜL 2016)
İYTE VE BİRİMLERİNİN ELEKTRİK TÜKETİMLERİ (EYLÜL 2015)
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
TERCİH.
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
İYTE VE BİRİMLERİNİN ELEKTRİK TÜKETİMLERİ (EKİM 2015)
İYTE VE BİRİMLERİNİN ELEKTRİK TÜKETİMLERİ (HAZİRAN 2016)
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
YGS ve LYS.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
Üniversite Yönetim Kurulu Rektörlüğe Bağlı Bölümler
Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

FOET (ISCED F) (EĞİTİM VE ÖĞRETİM ALANLARI SINIFLAMASI) 22.04.2014

FOET NEDİR? FOET (Eğitim ve Öğretim Alanları Sınıflaması), temel ve sürekli eğitim, genel ve mesleki eğitim ile ilgili tüm eğitim programlarını sadece bir EĞİTİM ve ÖĞRETİM ALANI içinde sınıflandırmak için Avrupa Birliği İstatistik Ofisi (EUROSTAT) öncülüğünde hazırlanmış bir sınıflamadır. 22.04.2014

FOET-99, ISCED’e dayandırılmış olmasına rağmen ISCED’in bir parçası olarak görülmemelidir. ISCED, her bir eğitim programının eğitim alanı ve eğitim seviyesine göre sınıflandırılmasını dikkate alırken, FOET ise eğitim programlarını yalnızca alanlar içerisinde sınıflandırmaktadır. 22.04.2014

FOET’İN YAPISI Alanların isimleri Basamaklar Alanların Sayısı Geniş alan 1-basamaklı 9 Dar alan 2-basamaklı 25 Ayrıntılı alan 3-basamaklı 80 22.04.2014

2 basamaklı seviye (dar alanlar), genelde veri toplamada uluslararası kuruluşlar tarafından kullanılacaktır ve “eğitim alanları” terimi bu seviyeye referans etmektedir. 2 basamaklı seviye , ISCED 97 ’nin eğitim alanları ile aynıdır. 3 basamaklı seviye, “eğitim ve öğretim alanları” olarak adlandırılır. 22.04.2014

Üç basamaklı alanlar esnek bir sistem sağlamaktadır ve belirli amaçlara uygun özel verilerin toplanmasında kullanılabilir. Üç basamaklı seviyedeki daha ayrıntılı alanların programları iki basamaklı alanlara yerleştirmede kolaylık sağlayacağı düşünülmüştür. Üç basamaklı seviye ulusal düzeyde olduğu gibi ya da ulusal koşullara uydurmak amacıyla üzerinde değişiklikler yapılarak kullanılabilir. 22.04.2014

FOET’TEKİ GENİŞ ALANLAR Genel Programlar 1 Eğitim 2 Beşeri Bilimler ve Sanat 3 Sosyal Bilimler, İş ve Hukuk 4 Fen Bilimleri, Matematik, Bilgisayar 5 Mühendislik, İmalat ve inşaat 6 Tarım ve Veterinerlik 7 Sağlık ve Refah 8 Hizmetler 22.04.2014

Mekanik ve metal işleri 523 Elektronik ve otomasyon GENİŞ ALAN DAR ALAN AYRINTILI ALAN 5 Mühendislik, İmalat ve İnşaat 52 Mühendislik ve Mühendislik İşleri 521 Mekanik ve metal işleri 523 Elektronik ve otomasyon 525 Motorlu araçlar, gemiler ve uçaklar 54 İmalat ve İşleme 541 Gıda işleme 543 Malzemeler (ağaç, kağıt, plastik ve cam) 22.04.2014

Disiplinler Arası Programlar Disiplinler arası programlar, eğitim ve öğretim alanlarının iki ya da daha fazlasını birleştiren programlardır. Bu programlar, aynı dar alanda yer alabileceği gibi farklı dar alanlarda da yer alabilir. Bu programlar için çoğunluk kuralının kullanılması gerekmektedir. Çoğunluk Kuralı: Birden fazla eğitim alanını kapsayan programların baskın olan konuya göre sınıflandırılmasıdır. Baskınlık ölçütü genellikle konu için harcanan zamandır. 22.04.2014

Geniş Programlar Geniş programlar, aynı dar alan içerisinde yer alan ve hiçbirinin diğerlerine göre açıkça üstün olmadığı birkaç (en az üç) eğitim ve öğretim alanını içeren programlardır. Geniş program kodlarında üçüncü basamak “0” dır. Örnek-1: Yöneticilik, finans, satış ve pazarlamadan oluşan 34- İş ve yönetim dar alanındaki bir program 340 “İş ve yönetim (geniş programlar)” programı olarak sınıflandırılmalıdır. Örnek-2: Bir elektrik montajı programında, destekleyici konulara (dil, matematik, doğa bilimleri vb.) planlanan mesleki konuya ayrılan zamandan daha çok zaman ayrılmış olabilir. Fakat bu programın bir geniş program olarak değil 522 “Elektrik ve enerji” programı olarak sınıflandırılması gerekir. 22.04.2014

Belirsiz veya Sınıflandırılamayan Programlar Eğer bir program hakkında yeterli bilgi bulunmuyorsa veya program ayrıntılı alanlardan herhangi birisi içinde sınıflandırılamıyorsa “9” kodu kullanılır. İkinci basamakta “9” kodunun kullanımına izin verilmemektedir. Bir programın dar alanının belirlenemediği durumlarda “99” kodu kullanılır. Örnek: Hakkında fazla bilgi olmayan bir mühendislik programı “529” olarak kodlanır. 22.04.2014

Sınıflama yaparken: Bir eğitim programını veya program grubunu sınıflandırırken, sınıflamanın hangi geniş alanı (1.Basamak) içine sınıflandırılması gerektiğine karar verilir. Daha sonra dar alanlarla (2.Basamak) devam edilir. Birçok durumda, programın ait olduğu alanların hangisi olduğu çok veya az belirgindir. Uygun bir dar alan bulunduğunda, seçilen alanın doğru ayrıntılı alanda (3.Basamak) olması isteniyorsa, her bir ayrıntılı alan için verilmiş tanımla doğru dar alan olup olmadığı doğrulanarak, kontrol edilir. 22.04.2014

Lif ve kağıt teknolojisi konulu bir eğitim programı nerede sınıflandırılır? ÖRNEK: 22.04.2014

1. ADIM: Geniş alanlara bakılır: Genel Programlar Eğitim Genel Programlar 1 Eğitim 2 Beşeri bilimler ve Sanat 3 Sosyal bilimler, İş ve Hukuk 4 Fen bilimleri, Matematik, Bilgisayar 5 Mühendislik, İmalat ve İnşaat 6 Tarım ve Veterinerlik 7 Sağlık ve Refah 8 Hizmetler 22.04.2014

2. ADIM: Dar alanlarla devam edilir. 52 Mühendislik ve mühendislik işleri 54 İmalat ve İşleme 58 Mimarlık ve inşaat 22.04.2014

3. ADIM: 540 İmalat ve işleme (geniş programlar) 541 Gıda işleme Bulunan dar alanın altındaki ayrıntılı alanlara bakılır. 540 İmalat ve işleme (geniş programlar) 541 Gıda işleme 542 Tekstil, giyim, ayakkabı, deri 543 Materyaller (ağaç, kağıt, plastik, cam) 544 Madencilik ve maden çıkarılması Malzemeler (imalat ve işleme), ağaç, kağıt, plastik, cam ya da taş, kil, yapay malzemeler gibi diğer malzemelerden imal edilmiş ürünler üzerine yapılan çalışmalardır. 22.04.2014

FOET 99 Sınıflamasının Kullanıldığı Araştırmalar Hanehalkı işgücü anketi Yetişkin eğitimi araştırması 2012 Yaygın eğitim faaliyetleri araştırması 22.04.2014

FOET 99 Sözlüğü FOET 99 Sözlüğü: Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) tüm eğitim programlarını (önlisans, lisans, yüksek lisans, doktora, tıpta uzmanlık), Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kız teknik, erkek teknik, ticaret ve turizm, çıraklık ve ustalık, halk eğitimi, ortaöğretim programlarını ve orijinal FOET alan kodlarını kapsamaktadır. 22.04.2014

TEŞEKKÜRLER… 22.04.2014