ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU
Advertisements

Araştırmanın Evreni ve Örnekleme
Pazarlama AraştIrmasI
İstatistikte Temel Kavramlar
SORULAR-3.
Problem Çözme Süreci.
Siyasal Eğilimler Ocak 2015
İSTA 201 YAŞAMIN HER ANINDA KARAR VERMEK ZORUNDAYIZ. KARARLARI VERİRKEN SAHİP OLDUĞUMUZ BİLGİLERİ DÜŞÜNCE SÜRECİNDEN GEÇİRİREK SONUCA VARIRIZ. SAHİP OLDUĞUMUZ.
Örnekleme Dağılımları
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ.
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
İstatistiksel Kestirme
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Örnekleme Yöntemleri Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
Varsayımın Sınanması (Gerçekleme)
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Örneklem.
Araştırma Yöntemleri Örnekleme.
Verilerin Elde Edilmesi
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
İş Analizi ve İş Dizaynı
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ İstatistik Doç. Dr. Şakir GÖRMÜŞ SAÜ| e-FEK.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
Örnekleme.
Örnekleme Örneklemeye sonlu bir anakütlenin bütün birimlerinin incelenmesi işlemi olan tamsayımın "olanaksız" veyahut "fiziksel zarara uğratıcı“ olması.
Bölüm 04 Veri Toplama ve Örnekleme
Varsayımın Sınanması (Gerçekleme)
Örnekleme Prof Dr Halim Kazan.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
Ahmet ÖZSOY Gökhan ÇAKMAK
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
Araştırma evreni ve Örnekleme
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
BÖLÜM 2 Endüstri/Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri.
Web üzerinden veri toplama ve araştırma Tacettin İnandı.
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Neden?.
EVREN VE ÖRNEKLEM Örnek Olay: Bir Sınıf Öğretmenliği öğrencisi olan Serkan, internetin Sakarya Üniversitesindeki öğrencilerin akademik başarısındaki yerini.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Gözlem Gözlemin bilimde üçlü bir rolü vardır. a) Bilimin kalkış noktasıdır. Olgular arasındaki ilişkilerin kurulmasına yarayan ilk bilgilerin kaynağıdır.
İNCELENECEK İŞLEMLERİN SEÇİLMESİ VE ÖRNEKLEME
Evren ve Örneklem.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
ISL314 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL YAZIM
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
NITEL ARAŞTIRMALARDA PLANLAMA
Araştırma Konularının Seçimi
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Değerlendirme Çalışması Raporlama
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 5
Istatistik I Sinem Yalgın.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi örneklemenin 4 türünün (basit tesadüfi örnekleme, sistematik örnekleme, küme örneklemesi ve tabakalı örnekleme) nasıl ele alınacağını öğrenmek

ÖĞRENME AMAÇLARI Tesadüfi olmayan örneklemenin 4 türünün (kolayda örnekleme, yargısal örnekleme kartopu örnekleme ve kota örneklemesi) nasıl ele alınacağını öğrenmek Çevrim içi örnekleme dâhil, farklı türlerdeki örneklemleri yönetme becerileri sağlamak Bir örnekleme planı oluşturabilmek

« NEREDEYİZ » Aşama 8 » Örneklem planının ve hacminin belirlenmesi

Örnekleme Sektöründeki Değişim Bir pazardaki her bir bireyden bilgi elde etmek genellikle imkânsız ve açıkça kullanışsızdır. Bu nedenle, pazarlama araştırmacıları örneklemeden yararlanırlar.

Örneklem ve Örneklemdeki Temel Kavramlar Örneklemenin kendine has temel bir terminolojisi vardır: anakütle (popülasyon), tamsayım, örneklem, örneklem birimi, örnekleme çerçevesi, örnekleme çerçevesi hatası ve örneklem hatası.

Alt Başlıklar ANAKÜTLE

Alt Başlıklar TAMSAYIM ÖRNEKLEM VE ÖRNEK BİRİMİ ÖRNEKLEM ÇERÇEVESİ VE ÖRNEKLEM ÇERÇEVESİ HATASI

Alt Başlıklar ÖRNEKLEME HATASI Örneklemenin Nedenleri

Tesadüfi ve Tesadüfi Olmayan Örnekleme Yöntemleri Tesadüfi örneklemede, seçilme olasılığı bilinmekte; tesadüfi olmayan örneklemde seçilme olasılığı bilinmemektedir.

TESADÜFİ ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Alt Başlıklar TESADÜFİ ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Basit Tesadüfi Örnekleme Sistematik Örnekleme Küme Örneklemesi Tabakalı Örnekleme

Tabakalı Basit Tesadüfi Şekil 9.2 Tabakalı Basit Tesadüfi Örnekleme

TESADÜFİ OLMAYAN ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Alt Başlıklar TESADÜFİ OLMAYAN ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Kolayda Örnekleme Yargısal Örnekleme Kartopu Örnekleme Kota Örneklemesi

Çevrim İçi Örnekleme Teknikleri Temel olarak, çevrim içi anketlerde üç tür örneklem kullanılır: (1) Çevrim içi paneller (2) Nehir paneller (3) Liste örneklemler

Alt Başlıklar ONLINE PANEL ÖRNEKLEMİ NEHİR ÖRNEKLEMESİ E-POSTA LİSTESİ ÖRNEKLEMİ

Örneklem Planı Geliştirmek Bu noktaya kadar, örneklemenin ayrı kısımlardan oluşan ve birbiriyle ilgisiz kararlarmış gibi görünen çeşitli yönleri tartışılmıştır. Buna karşılık, bunlar mantıksal olarak belirli bir sırası olan aşamalardır ve araştırmacının şekillendirdiği ve neticede sonuç örneklemede ulaştığı örnekleme planı olarak adlandırılır.

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.