Marka ve Ambalaj Kararları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
BÖLÜM VIII Ürün, Hizmet ve Marka.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
TÜKETİCİ HAKLARI.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Konumlandırma.
Ürünler ve Ürün Stratejileri
Ürün Mallar ve Hizmetler
Marka ve Ambalaj Kararları
Ürün Kararları ve Yönetimi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazarlama 1.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Pazarlama İlkeleri.
Mamul.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
Hedef PAZAR!.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
1 9 Marka Değeri Yaratma.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Marka ve Ambalaj Kararları Altunışık-Özdemir-Torlak

Ürünün niteliği kararları ürünün kalitesi ürünün özellikleri (kullanıcıya sağlayacağı faydalar) ürünün dizaynı (Tasarım) ürün standartları Ulusal, uluslar arası standartlar, CE vb. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Marka Kararları alamet-i farîka Marka; bir işletme ile ürünlerini rakiplerinden ayırt etmeye yarayan bir isim, sembol, renk, şekil ya da bunların bileşimidir. Marka ismi, markanın sözle söylenebilen kısmı Marka simgesi, markanın gözle görülebilen ancak sözle ifade edilemeyen yada çok zor ifade edilen kısmıdır. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

İyi Bir Marka İsminin Özellikleri Kısa ve sade Kolay okunabilen Fark edilebilen Kolay hatırlanabilen Ürünü çağrıştırabilen Ambalaj ve etiketlere uyarlanabilen Saldırgan, müstehcen ve olumsuzluk ifade etmeyen Farklı dillerde olumsuz anlam içermeyen Her türlü reklam ortamına uyarlanabilen Marka haklarını korumaya uygun Güncelliğini kaybetmeyen Taklit unsuru taşımayan Estetiği dışlamayan Kısa ve sade Kolay hecelenebilir ve okunabilir Kolay fark edilebilir ve hatırlanabilir Kolay telaffuz edilebilir ve kulağa hoş gelen Birden fazla telaffuzu olmayan Her dilde telaffuz edilebilir Ürünün faydalarını anımsatabilen Ambalaj ve etiketlerde kullanılabilir Güncelliğini kaybetmeyen Saldırgan, müstehcen ve olumsuzluk ifade etmeyen Her türlü reklam ortamına uyarlanabilir Yasal olarak marka haklarına uygun olan Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Üretici açısından Markanın Faydaları Marka mala talep yaratmada rol oynar Aracıları çeker Marka bağlılığı sayesinde satışları düzenli hale getirir İyi tanınan marka malları olan üretici yeni mallarını piyasaya sürerken zorlanmaz Fiyat dışı avantaj sağlar Üretici hatalarının affedilmesini kolaylaştırır Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Aracılar açısından Markanın faydaları Perakendecilerin kendi markalarını kullanmaları, üreticilere olan bağlılıklarını azaltır. Aracılar ve özellikle perakendeciler kendi markaları ile farklı bir imaj oluşturabilir. Fason alım ya da imalatlarla perakendeci kuruluşlar kendi markalı ürünlerini daha düşük fiyatla pazara sunabilir. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Tüketiciler açısından Markanın Faydaları Malın tanıma ve seçme kolaylığı sağlar, kalite ve garanti güvencesi sunar Satış sonrası hizmetlere kolay ulaşmayı sağlar Tüketicilerin daha kolay ve hızlı bilgilenmesini sağlar, Tüketiciye korunma imkanı verir (iade gibi) İmaj sağlar Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Marka Stratejileri

Markalama Süreci Markalama kararı Markalı Markasız Marka Destek Kararı Üretici markası Perakendeci markası Lisanslı marka Marka İsmi Kararı Bireysel Tam Aile Grup bazlı aile Şirket ismi ile ayrı marka Marka Stratejisi Kararı Ürün markası Ürün hattı markası Şemsiye markalama Kaynak marka Onaylayıcı marka Markanın yeniden konumlandırılması Konumlandırma Konumlandırmama Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

İşletme Markası Stratejisi Marka Stratejileri İşletme Markası Stratejisi Unilever Procter&Gamble Eczacıbaşı Koç Ürün Hattı Marka Stratejisi Vitra ECA Duru Kiğılı Şemsiye Markalama Stratejisi Sabancı Ülker Eti Arçelik Kaynak Marka Stratejisi Nestle Kalebodur Hilton Onaylayıcı Marka Stratejisi Koç Sabancı General Motors Mitsubishi Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Jenerik Marka (Ürünle Özdeşleşmiş) Ürün ismin yerini almış Gilette, Aspirin, Cola, Kalebodur, Seranit Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Özel Marka (Perakendeci marka-Mağaza markası) Stratejisi Çıkış nedeni Faydaları Üreticiye Perakendeciye Tüketiciye Private Label, Private Brand Migros, Özdilek-Denk BİM-Dost Şok PRIVATE LABEL'A DİKKAT  Gramaj oyunu yapılan ürünlerin başında yoğurt, taze kaşar peyniri, küp şeker, çikolatalı gofret, salça ve konserve geliyor. 1 kilogramlık (kg) toz şeker 750 grama düşürülürken, yarım kg'lık taze kaşar peyniri 400'e, 2.5 kg'lık yoğurt 2 kilo 250'ye, çikolatalı gofret ise 38'den 32 grama indirildi. Bir perakende danışmanına göre bu uygulama özellikle indirim marketleriyle başladı. Tüketicinin durumu fark etmemesi üzerine de birçok zincire yayıldı. Perakende danışmanı Nurullah Öztürk, bazı marketlerin özellikle private label markalı ürünlerde ucuzluk imajı sağlamak için gramaj değişikliği yaptığını söyledi. Eskiden kilosu 1 lira olan ürünün şu an 900 gramının 1 lira olduğunu belirten Öztürk, "Tüketicinin bu konuda dikkatli olması gerekiyor" diye konuştu. İsmini açıklamak istemeyen bir tedarikçi, firmaların ürünlerine zam yapmamak için gramajı düşürdüğünü söyledi.  Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Kanuni Sultan Süleyman 1550 Çemberlitaş Hamamı AŞ Mimar Sinan 1584 Şirket Adı Kurucusu Kuruluş tarihi Haseki Hastanesi Kanuni Sultan Süleyman 1550 Çemberlitaş Hamamı AŞ Mimar Sinan 1584 Avedis Zildjian 1623 Hacı Bekir Lokumları Hacı Bekir 1777 Vakıf Gureba Bezmialem Valide Sultan 1847 İskender Mehmetoğlu İskender Efendi 1860 Ziraat Bankası Mithat Paşa 1863 Hafız Mustafa İsmail Hakkızade 1864 Altan Şekerleme Karagözoğlu Emin 1865 Vefa Bozacısı Hacı Sadık 1870 Karaköy Güllüoğlu Hacı Mehmet Güllü 1871 Kuru Kahveci Mehmet Efendi Mehmet Efendi Sabuncakis İstirati Sabuncakis 1874 Erden Gıda Sanayi Mahir ve Kamil Kardeşler 1878 Komili Komili Hasan Zeynep Kamil Hastanesi Sadrazam Yusuf Kamil Paşa 1882 Çögenler Helvacılık Rasif Efendi 1883 Cemilzade Şekerci Udi Cemil Bey Hacı Abdullah Abdullah Efendi 1888 Hacı Şakir Hacı Ali 1889 Teksima Tekstil Mehmet Botsalı 1893 Tuzcuoğlu Nakliyat Tuzcuzade Ahmet Bey Yenigün Reçelleri Mahmut Yağcılar 1914 Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Marka değeri, marka sadakati marka yayılımı Marka kişiliği Marka kimliği Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Marka Değerinin (Brand Equity) Unsurları ve Sonuçları Müşteriye katkıları Bilginin yorumu Satınalma kararlarında kolaylık Tatmin Güven Bilinirlik Kalite Bağlılık Tercih Marka kimliği Marka sempatisi Farklılaştırma gücü Başkalarına tavsiye Fazla fiyat ödemeyi kabul Satın alma niyeti Hukuki koruma Sektör potansiyeli Marka Değeri Üretici ve aracı firmaya katkıları Pazarlama programının etkinliği Marka sadakati Fiyat ve kârın korunması Marka yayılımı Ticari başarı Rekabet avantajı Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Marka değeri (Milyon $) Sıralama Marka Adı Ülke Marka değeri (Milyon $) 2013 2012 2011 2010 2009 2008 1 2 8 17 20 24 Apple ABD 98.316 4 7 10 Google 93.291 3 Coca-Cola 79.213 IBM 78.808 5 Microsoft 59.546 6 GE 46.947 McDonald's 41.992 9 19 21 Samsung Güney Kore 39.610 Intel 37.257 11 Toyota Japonya 35.346 57 14 Nokia Finlandiya 7.444 Interbrand şirketinin raporlarına göre. Kaynak: www.interbrand.com Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Ambalaj kararları

Ambalaj Ürünün içine konulduğu kap onun ambalajı dır. (Kağıt, teneke, cam, şişe, elyaf, plastik, tahta, alüminyum) FAYDALARI Malı koruması Taşımada kolaylık sağlaması Malı farklılaştırması Tutundurmaya yardımcı olması Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Ambalajın Özellikleri İçindeki mal hakkında tüketiciye bilgi verebilmeli Malın nasıl kullanılacağını Malın nasıl korunacağını Miktarını belirtmelidir Muhafaza etmeye elverişli olmalı ve Kolay açılabilmelidir Maliyeti makul olmalı Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Ambalaj, üreticiler ve aracılara faydaları ürünün korunması, raflarda sergilenmesi ve görünmesi, taşıma ve stoklama maliyetini azaltması ve kolayca elden çıkarılabilmesi iyi etiketlendirilmiş bir ambalaj kişisel satış elemanlarının yükünü azaltır. satış noktalarında perakendecilere yer kazandırabilir satış artışı sağlayabilir Farklılaştırma aracı olarak kullanılabilir Firma imajı oluşturur. işletmeye ürünle ilgili inovasyon fırsatı verir markanın uzun süre tüketicinin çevresinde yer almasını sağlayabilmektedir. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Tüketicilere faydaları ürünle ilgili bilgilendirilmesine, marka tanımlamasına ve Ürünün tüketilmesi sürecinde tüketicinin işini kolaylaştırabilir. Ürünün fark edilmesini sağlayabilir. Farklı kullnımlrla tüketicinin işine yarayabilir Tüketicinin korunmasına hizmet etmesi Malı koruması, Tüketicinin refah düzeyinin göstergesi olarak algılanması Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Etiketler ürün etiketleri, yıkama talimatı etiketleri, fiyat etiketleri, marka etiketi, uyarı etiketi, barkod etiketi ve karekod etiketlerime Etiket, üretilen maddeleri tanıtıcı her türlü yazılı veya basılı bilgi, marka, damga ve işaretleri içeren ve ürünlerle birlikte sunulan veya ambalajında basılı bulunan tanıtım bildirimidir ürünler ile ilgili önemli uyarı ve bilgileri içerir ürünlerin takibini, hesaplamaları ve diğer işlemleri hızlandırmakta ve daha az hata ile iş yapmayı sağlamaktadır pazarlama iletişimi aracı olarak da kullanılabilir. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Garanti Garanti tüketicinin satın aldığı ürünle ilgili olarak algıladığı fiziksel, finansal, işlevsel riskleri azaltan bir uygulamadır. Ürünün satışından itibaren yedek parça, ücretsiz onarım, gerekçe gösterilmeksizin iade gibi hakları içerir. Tüketici garanti süresi içinde kullanıcı hatasından kaynaklanmayan arızaları ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Ürün Kalemi, Ürün Hattı Ürün kalemi (tek ürün) . Ürün kalemi (tek ürün) işletmelerce pazara sunulan ve tek başına satın alınabilen her türlü ürün Ürün hattı (Mamul hattı), aralarında herhangi özellik nedeniyle ilişki bulunan ürün grubudur. (kategorilenmiş ürün) aynı ihtiyacı karşılayan birlikte kullanılan aynı tür tüketici gruplarına satılan aynı dağıtım kanallarıyla pazarlanan aynı fiyat aralığında olan … Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Ürün karması Ürün Yelpazesi ya da Ürün Gamı Bir satıcının tüketicilere satış için sunduğu her çeşit ürün zincirleri ve ürün kalemleri grubuna denir. Ürün karmasının genişliği (mamul hattı sayısı) derinliği (mamul hattındaki ürün çeşit sayısı) tutarlılığı (firma ürünlerinin dağıtım kanalı açısından veya ilişkili işlevler açısından tutarlılığını gösterir) olmalıdır Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Bisküvi Grubu Ürünleri Çikolata Grubu Ürünleri Üretici için.. Ürün hattı Ürün hattı Ürün karması genişliği Bisküvi Grubu Ürünleri Çikolata Grubu Ürünleri Yağ Grubu Ürünleri Süt Grubu Ürünleri Pötibör Fındıklı Bizim Margarin İçim Süt Piknik Antepfıstıklı Bizim Ayçiçek Yağı İçim Yoğurt Kremalı Karmen Bizim Mısırözü Yağı İçim Peynir Çokoprens   Halley Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Ürün Hattının Genişliği Kararları Ürün hattının doluluğu (yeterliliği) Ürün hattının yenilenmesi Ürün hattının önemli kalemleri Ürün hattını budama Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Ürün / Pazar Matrisi ve Temel Ürün Politikaları Pazar Bölümleri Ürün Çeşidi Tek Pazar Bölümü Birden Fazla Pazar Bölümü Tek Ürün Pazarın Geliştirilmesi Ürün Farklılaştırılması Birden Fazla Ürün Ürün Bileşiminin Çeşitlendirilmesi Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Uluslararası pazarlara girişte ürün politikaları Adaptasyon pazardaki tüketicilerin beklentilerine uygun olarak uyarlanması durumu Standardizasyon pazardaki tüketicilerin beklentilerinin mevcutlardan farklı olmadığını kabul ederek aynı ürünü onlara da sunmak Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

Ürün Hayat Eğrisi ve Ürün Politikaları Giriş Büyüme Olgunluk Düşüş Ürün hattı Eksik Tamamlanıyor Tam Budama Derinlik Yok Artıyor Fonksiyonlar Yeterli düzeyde Ek fonksiyonlar Genişletilmiş ürün Marka Tanınmıyor Markalaşma süreci Markalar var Farklılaştırma Farklılığa vurgu Benzerlik var Farklılık yok Ürün tasarım Tasarım tamam Değişiklik yok İlave hizmetler Yok ya da az Çoğalıyor Hepsi var Azalıyor Ambalaj Asgari şartlar Fonksiyonel Maliyet önemli Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri