Dış Ticarette Stratejik Yönetim ve Planlama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Teslim Şekilleri.
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
DIŞ TİCARETTE TESLİM ŞEKİLLERİ
HİZMETLERİMİZ İthalat, İhracat, Transit Gümrük İşlemleri,
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
INCOTERMS 2000 EXW – Belirlenmiş Yerden Taşıyıcıya Fabrikada Teslim
REKLAMCILIK Hafta 5.
Prof. Dr. Nuray EKŞİ Yeditepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Girişimcilik.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
DIŞ TİCARET’İN TANIMI DIŞ Ticaret Nedir ?
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Neden Incoterms? Mallar nerede ve hangi tarihte teslim edilecek?
KURUMSAL BANKACILIK UYGULAMALARI.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
E- Ticaret Altyapısı.
İşletmeyi neden kurarız ?
INCOTERMS 2010 Uluslararası Ticaret Odasının 7 inci gözden geçirme (revize) Incoterms klozları 2010 Eylül sonunda yayınlanmıştır.Gözden geçirilmiş (revize)
Euler Hermes: Facilitating change in trade landscape of Turkey
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Bilişim sistemlerinin türleri
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Sistem Analizi Sistem Analisti
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
INCOTERMS 3. ) DELIVERED DUTY PAID ( DDP ) a
INCOTERMS 2. ) DELIVERED AT PLACE ( DAP ) a
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
FABRİKA VE PROSES TASARIMI
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
Şirketlerimizi Büyütürken Temel Finansman Yönetimi…… Firmaların problemli hale gelme nedenleri aşağıdaki biçimde gruplandırılmıştır: GENEL.
Firmaların Problemli Hale Gelme Nedenleri
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Ticari Risk Yönetimi ve Ticari Alacak Sigortası
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İHRACATIN FİNANSMANINDA
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Dış Ticarette Stratejik Yönetim ve Planlama TEB KOBİ AKADEMİ GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ

İHRACAT STRATEJİSİ Farklı bir bakış açısıyla Rakiplerimize göre avantajlı yönlerimizi ortaya çıkarmak, değerlendirmek ve başarıya ulaşmak yöntemidir.

İHRACAT STRATEJİSİ NASIL BELİRLENİR? Firmanın bütün aktiviteleri içinde ihracat için daha büyük öneme sahip unsurların belirlenmesi, Firmanın uzun soluklu uluslararası ticareti için gerekli iyileştirmelerin saptanması, Hızlı, farklı ve yaratıcı çözümler üretilerek başarıya ulaşılmasıdır.

DIŞ TİCARET PLANI inceleyen hedef belirleyen, planlayan, yol gösteren bir çalışma süreci ve stratejik yönetim rehberidir.

FİRMA ANALİZİ Firma kaç yıldır üretim yapmaktadır? Avantajlı/dezavantajlı yönleri nelerdir? Rakip üreticiler kimlerdir? Üretim ve Satışta sektördeki yeri nedir? Referans ve iş bitirme belgeleri Yurtdışı satışları ya da deneyimleri Yurtiçinden ihracat yapan rakip firmalar Firma ve yönetim profili Üye olunan kuruluşlar (Sosyal sorumluluklar) Tanıtım materyallerinin yeterliliği YETERLİLİK KAVRAMI VAR OLANI GÖSTEREBİLMEK

KURUM İÇİ YAPILANMA Organizasyon Şeması Dış Ticarette görev, yetki ve sorumluluklar İş tanımları Yetki sınırları Rutin toplantılar Acil durum iletişimi Arşiv sistemi

ORGANİZASYON ŞEMASI Dış Ticaret Eşgüdümü Üst Yönetim Üretim Yöneticisi Finansman Yöneticisi Yükleme/ Depolama Dış Ticaret Finansmanı Gümrük Dış Ticaret Muhasebesi Kontrol Nakliye Personel Kambiyo Personel Sigorta Personel

FİRMANIN TEKNİK ve FİNANSMAN ALTYAPISI Bilgisayar, İnternet Bağlantısı & kurumsal e-mail Şirket e-mailine ulaşım Santralın dil bilgisi - Direkt Telefon / Dahili no Telesekreter Zaman kısıtı- Şirket Cep telefonu veya Gider Pusulası Araştırma bütçesi Mevzuat ve takibi Ürün standartları

ÜRÜN ANALİZİ Ne üretilmektedir? Ana ve ara girdiler nelerdir? -İthal edilmiş girdi kullanılıyor mu? Üretim akış şeması Ürünün teknik özellikleri Ürünün kalitesi ve ilgili kalite standartları Ambalaj türü Paketleme ve Depolama Koşulları Nakliye Yöntemleri Sigorta ve Risk Durumu Ürünün tanımı (ne/neler üretilmektedir?) Kullanılan ana ve ara girdiler (ithal girdi?) Üretim şeması Teknik özellikler (boyutları, hacmi, gücü, proje ve detay çizimleri, modeli, ağırlığı-net/brüt-, ) Kalite standartları (ürünün kalitesi ve kalite standartları) Ambalaj (Ambalaj malzemesinin standartları, tercihler) Paketleme ve depolama (tercihler, zorunluluklar) Nakliye (kara, hava, deniz ve tüm olası alternatifleriyle- ambar/güverte/konteyner) 1.2.1.9. Üretim miktarı

ÜRÜN ANALİZİ Üretim miktarı Kapasite artırım olanakları Üretim finansmanı (marjlar) Ürünün kullanım alanları Ürünün müşteriyi çeken özellikleri Müşteri kitlesinin yapısı Ürünün rekabet analizi ve rakiplerine göre kalite kıyaslaması Kapasite artırımı (yüklü bir siparişte kapasite ne kadar sürede ne kadar artırılabilir?) Üretim finansmanı (marjlar) Ürünün kullanımı Ürün/ürünlerin kullanım alanları ÇÖP/SU KOVASI Ürünün müşteriyi çeken özellikleri RENK /BOYUT/KAPAK Müşteri kitlesinin yapısı GENÇ/YAŞLI/ERKEK/KADIN Ürünün rekabet analizi Rakiplerine göre kalite kıyaslaması

ÜRÜN FİYATININ ANALİZİ Rakipleri ile fiyat farkı İhracat fiyatının saptanması Fiyat stratejileri İskonto, vade, ödeme biçimlerinin kararlaştırılması Hammadde/Ürün oranları ana hammadde/ara girdiler

ÖN DEĞERLENDİRME Mevcut Duruma Göre Yapılması Gereken İyileştirmeler Saptandı İyileştirme Planı Yapıldı ve Uygulanıyor AMAÇ: HEDEF:

DOĞRU PAZARA DOĞRU YOLDAN ULAŞILIR

ÜRÜNÜN BÖLGESEL ÖZELLİĞİ VAR MI?

ÜRÜNÜN DÜNYA TİCARETİNDEKİ PAYI NEDİR? % 32 % 11 % 0.3 % 24

SİZİN PASTADAN HEDEFLEDİĞİNİZ PAY NE KADAR?

PAZAR ARAŞTIRMA AŞAMALARI Ürün tanımı Bilgi kaynakları Verilerin toplanması ve analizi Hedef pazarların belirlenmesi Hedefe uygun ihracat ve/veya pazarlama yöntemlerinin seçimi

DIŞ TİCARETTE ARAŞTIRMA ARAÇLARI Yurtiçinde yararlanılabilecek kuruluşlar Yurtdışında yararlanılabilecek kuruluşlar Internet Uygulamaları * Web sayfaları * Ticari veri tabanları * Arama motorları Yayınlar Fuarlar

YURT DIŞINDAKİ KURULUŞLAR Organizasyonlar Birlikler Odalar Vakıflar Enstitüler TC Temsilcilikleri Kamu kuruluşları Ticari kuruluşlar

YURT İÇİNDEKİ KURULUŞLAR Bakanlıklar Müsteşarlıklar Müdürlükler Merkezler Birlikler Odalar / Borsalar Valilikler Yabancı Temsilcilikler Özel statüdeki kamu kuruluşları Özel sektör kuruluşları

HEDEFE YÖNELME (1) Ülke * İhracat ve ithalat istatistikleri Pazar * Ülke bilgileri * Devlet desteklerinin izlenmesi Pazar * Hedef pazarın boyutu * Pazarın büyüme trendinin tahmini * Mevcut firmalar ve yapıları Bilgi toplama yöntemleri: istatistiksel, niteliksel, gözlemsel. Firma * Yurtdışı tüketici kitlesinin tanımı * Yurtdışı pazarlama kanalları * Rakiplerin izledikleri ihracat yöntemi

HEDEFE YÖNELME (2) Ürün Pazara Uygun mu? * Müşteri kitlesinin özellikleri * Pazarda yer alan ürünler ve kullanım biçimi Pazara girişte zorunlu kalite vb standartlar Ürünün fiyat aralığı * Pazara uygun ambalaj sistemleri * Pazara uygun nakliye alternatifleri * Pazarın sigorta konusunda risk puanı * İthalat düzenlemeleri * Politik faktörlerin etki oranı

HEDEFE YÖNELME (3) Fiyat Araştırmaları * Pazarda mevcut ürünlerin fiyatları * Pazardaki rekabet koşulları * Yaygın olarak kullanılan ödeme biçimleri * Mevcut satıcıların yararlandıkları devlet destekleri

STRATEJİ OLUŞTURMA * Tanıtım yöntemi * Fiyat ve kar oranı kararı * Ticaretin türünü belirleme * Ödeme koşullarını saptama * Finansman sağlama

Strateji Belirlemede Yaygın Hatalar Evrensellik Kişiselleştirme Fiyat Körlüğü Kalite/Fiyat Kültürel Miyopluk Ambalaj Tercihleri Kötü Zamanlama

RİSKSİZ DIŞ TİCARET YAPILABİLİR Mİ?

Risk Nedir? Gerçekleşme ihtimali bulunan ve gerçekleştiği takdirde üstleneni zor durumda bırakan, önceden tahmin edilebilen veya edilemeyen durumlardır.

Dış Ticarette Riskler Politik Riskler Ticari Riskler - Savaş, grev vb -Alıcının/satıcının iflası - Döviz değişim sorunları -Alıcının/satıcının vazgeçmesi - Döviz transferinin durması - Malın imal/tedarik sorunu - Kurlarda aşırı değişim -Nakliye zorlukları - Sigorta yapılmaması

Riskler Kontrol Edilebilir mi? Alıcının araştırılması Sözleşme yapılması Eximbank uygulamaları Malın uygun biçimde sigortalanması Ülkeye uygun teslim şeklinin seçimi Garantili ödeme biçiminin tespiti Kur riskinin göz önünde bulundurulması Dış ticaret koordinasyonunun verimi

Ödeme Şekli Nasıl Belirlenir? Ülke politikaları Güven Yerleşik gelenekler Finansman gücü

ÖDEME BİÇİMLERİ Peşin Ödeme Mal Mukabili Ödeme Vesaik Mukabili Ödeme Akreditif ile Ödeme Dönülebilir / Dönülemez Teyitli / Teyitsiz Peşin Ödeme: Cash in advance – Cash Before Delivery – Advance Payment – Prepayment Mal Mukabili : Cash Against Goods – Oppen Account Vesaik Mukabili Ödeme: Cash Against Documents (CAD)- Documentary Collections Akreditif / Letter of Credit Dönülebilir / Kabili Rücü ( Revocable) Dönülmez/ Gayrikabili Rücu ( Irrevocable) Teyitlisiz ( Unconfirmed) Teyitli ( Confirmed)

Dış ticarette banka sektörünün alıcıya kefil olduğu tek ödeme şekli AKREDİTİFTİR.

ICC veTESLİM ŞEKİLLERİ                             ICC veTESLİM ŞEKİLLERİ                Incoterms 2010 International Court of Arbitration™             Conferences and events Policy and rules Publications and eBooks  "There is no organization better placed than ICC – the organization that created and maintains the Incoterms rules – to help traders learn how to apply the rules correctly to their global or domestic sales transactions."      Emily O'Connor ICC Senior Policy Manager and Secretariat for the Drafting Group                Commercial Crime Services

ICC 2010’DAKİ YENİLİKLER Uygulama Başlangıç Tarihi : 1 Ocak 2011. Incoterms® kuralları, satış sözleşmesine göre sevkedilecek malın/mallar için alıcı ve satıcının sorumluluklarını belirler.  Incoterms® 2010 hazırlanırken ticari uygulamalardaki en son gelişmeler ve güncellemeler dikkate alınmış mevcut kurallarla bütünleştirilmesine özen gösterilmiştir. Yeni sistem 11 Incoterms®  kuralını iki grupta toplamıştır: Tüm diğer nakliye türleri için kurallar: EXW   FCA   CPT   CIP   DAT   DAP   DDP Deniz nakliyesi için kurallar: FAS   FOB   CFR   CIF   In addition to the 11 rules, Incoterms®2010 includes: Extensive guidance notes and illustrative graphics to help users efficiently choose the right rule for each transaction; New classification to help choosing the most suitable rule in relation to the mode of transport; Advice for the use of electronic procedures; Information on security-related clearances for shipments; Advice for the use of Incoterms® 2010 in domestic trade.

ICC Yeni Incoterms DAT: Delivered At Terminal DAP: Delivered At Place DAF Sınırda teslim DES Gemi yanında teslim DEQ Liman dışında teslim DDU Gümrük vergileri ödenmeden teslim yerine DAT: Delivered At Terminal DAP: Delivered At Place DDP: Delivered Duty Paid

TESLİM ŞEKİLLERİ

KOBİ’LERDE ÜRETİM VERİMLİLİĞİNDE ENERJİ FAKTÖRÜ Üretim işletmelerinin girdi yapısı içinde enerji maliyetlerinin oranı sürekli yükselmektedir. Enerji verimliliği düzeyi öncelikle teknik çözümlerin seçimi ile belirlenmektedir. Daha sonra detaylı takip ve kayıt gereklidir. İşletmelerde üretim sistemlerinin bakım onarımı ve tesis iyileştirmeleri enerji verimliliğini artırmaktadır.

İŞLETMELERDE ENERJİ VERİMSİZLİĞİNİN NEDENLERİ İşletme yönetim sisteminin yeterli seviyede olmaması Sistemlerin işlerliğine ilişkin performans ölçüm, tespit ve çözüm aksiyonlarının alınmaması Mevcut durumun iyileştirilmesi gerekliliği bilincinin oluşmamış olması Maliyet unsurlarının net olmaması Enerji verimliliği yerine üretimin maksimizasyonun seçilmesi Bakım onarım süreçlerinin yetersiz olması Makine-ekipman alımında en ekonomik yerine en ucuzun tercih edilmesi

SANAYİ’DE ENERJİ KULLANIM ORANLARI VE TASARRUF MİKTARLARI Sektör Enerji tüketimi (TEP) Toplamdaki Tasarruf oranı Tasarruf miktarı (%) (TEP) Gıda 2.112.782 6 20 422.556 Tekstil 2.112.302 25 527.826 Mobilya ve Orman ürün. 309.223 0.7 10 30.670 Kağıt 1.131.262 3 226.252 Kimya,petrol 5.035.981 15 1.258.995 Çimento,cam 7.082.348 1.416.463 Demir,çelik 8.124.092 24 2.440.432 Demir dışı metaller 539.678 2 30 188.887 Makina imal. 595.332 59.553 Diğer 6 784 000 22  15 1.068.000 Toplam 27.043.000 100   7.639.634

SEKTÖREL ENERJİ KULLANIM HARİTASI Gıda Kaynatma Tekstil Kimyasal Reaksiyon Mobilya ve Orman Ürünleri Karıştırma Kağıt Soğutma Kimya,petrol Ayrıştırma Çimento,cam Kurutma Demir,çelik Buharlaştırma Demir dışı metaller Isıtma Makine imalatı Ergitme

SEKTÖREL BAZLI ENERJİ TÜKETİMİ Sektörel Bazlı Enerji tüketimi işletmelerin ürün ve/veya hizmet sürecinde kullandıkları enerji kaynağına direkt olarak bağlıdır. Bu nedenle işletmelerde; Faaliyet üretiminde kullanılan enerji türü İş kolu bazlı enerji tüketim miktarları İş kolu bazlı alternatif üretim prosesi İş kolu bazlı alternatif makine/ekipman Araştırmalarının yapılması gerekmektedir. Bu çalışma sonucunda firmanın enerji tasarrufu olanakları tespit edilmelidir.

ÜRETİMDE ENERJİ VERİMLİLİĞİ Enerji tasarruf potansiyeli doğrultusunda; İşletme içersinde gerçekleştirilecek Enerji verimliliği projeleri belirlenmelidir. Projelerin fizibiliteleri yapılarak firma açısından en ekonomik (yatırım gereksinimi – sağlayacağı tasarruf) proje seçilmelidir. Proje uygulama planı hazırlanmalıdır. Proje uygulaması sonucunda enerji tasarruf oranları takip edilmelidir. Sonuçlar doğrultusunda aksaklık yaşanılan noktalar varsa sistemin iyileştirilmesinin yapılması gereklidir.

PROJE ÖRNEKLERİ Atık maddelerin daha iyi sınıflandırılmasını sağlayacak süreç ve yöntemlerin geliştirilmesi Geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılan ya da malzemelerin geri dönüştürülmesini kolaylaştıran yenilikçi ürünlerin geliştirilmesi Makine ekipman yenileme projesinin geliştirilmesi İş yerinde ve üretim alanında ergonomi projesinin geliştirilmesi Kojenerasyon projesinin geliştirilmesi Tedarik zincirinde Yeşil Hammaddelere geçiş projesinin geliştirilmesi

UYGULAMA İşletmenizde Enerji Verimliği Yapılabilecek Noktaları Tespit Ediniz. Enerji verimliliğinin sağlanabilmesi için atılması gereken adımlar nelerdir?

HEPİNİZE KATILIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDER, BÜYÜME VE GELİŞME ÇABALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİZ.