ÜTOPYALAR Ütopya, hiçbir yerde bulunmayan anlamında eski Yunancadan gelen bir sözcüktür. Felsefede bu terim, ger­çekleştirilmesi olanaksız tasarı ya da düşünceleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Siyaset Bilimine Giriş
Advertisements

Sosyalleşme & Sosyal Ahlak
AHLAK FELSEFESİ.
Felsefeye bir pencere açmak...
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Yakup Sebuktekin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 3. Sınıf (İ
TOPLUMSAL TABAKALAŞMA
Öğrt: İHSAN DURAK.
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
EŞ & ZIT (KARŞIT) VE EŞ SESLİ KELİMELER
KLASİK DEMOKRASİ Eski Yunan şehir devletlerine dayanır. En iyi uygulayıcısı ve o dönemde en güçlü şehir olan Atina’dan dolayı Atina demokrasisi olarak.
MERKANTİLİZM TANIM Orta çağın sonları ile sanayi devrimi arasında kalan dönem. Ticaret Ev-sanayi şeklinde başlayan sanayi Kapitalist sınıf: sanayiciler,
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
SAYGI.
Geçmişten günümüze demokrasinin gelişimi
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
Bilişim teknoloji ve yazılım SUDE SALAR 436
ANAYASA REFERANDUMU’NA NE DİYORUZ ? Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları Birliği *İstanbul Barosu Başkanlığı’nın çalışmasından yararlanılarak hazırlanmıştır.
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
Felsefe Performans Ödevi
DÜNYA ÜZERİNDE VAR OLAN YÖNETİM BİÇİMLERİ.
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
TOPLUMSAL TABAKALAŞMA
SEVGI.
6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ 6.ÜNİTE DEMOKRASİ SERÜVENİ
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
Vatandaşlık Sorumluluklarımız
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAPLARI
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
Doç.Dr. Sebahattin DEVECİOĞLU Fırat Üniversitesi
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
BOSTANCI İLKOKULU BİREY. Birey En küçük birey ailedir. Aile anne,baba ve çocuklardan oluşan top- lumdur. Birey:Birey sosyal olan,fiziksel,duygusal, Kişilik,farklı.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TÜRKLERİN MÜSLÜMAN OLUŞU
FRANSIZ İHTİLALİ.
DEMOKRASİ NEDİR? DEMOKRASİ SOSYAL EŞİTLİKTİR. DEMOKRASİ İÇİN YAPILAN ATIFLAR Çoğunluğun yönetim şekli Fırsat eşitliği sağlamaya çalışan yönetim Sosyal.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
SİYASET FELSEFESİ İNSANLARIN YÖNETİMİYLE İLGİLİ, İKTİDARLARIN NASIL OLUŞTUĞU, İÇİNDE YAŞANILAN DURUMDAN DAHA İYİ BİR DURUM MÜMKÜN OLUP OLMADIĞINI SORGULAYAN.
Cumhuriyet Dönemi Roman ve Hikâye -Bu dönemde roman ve hikaye cumhuriyet düşüncesi etrafında biçimlenmiştir. -O dönemdeki sosyal ve siyasi ortamı yansıtır.
SANAT FELSEFESİ.
21. YY Eğitimi. Nedir? Nereden kaynaklanmaktadır? Niçin başvurulur? Nasıl önlenir? Terörizmden neden korkarız?
LİBERALİZM HALİSE KADER ZENGİN.
DEMOKRASİ NEDİR?. Gücünü halktan alan, yönetimde halk iradesinin etkin olduğu eşitlik, adalet, özgürlük, insan hakları prensibine dayanan anlayışa demokrasi.
YÖNETİM BİÇİMLERİ MONARŞİ OLİGARŞİ TEOKRASİ CUMHURİYET.
demokrasinin temel ilkeleri
BİLGİSAYAR DERS ÖDEVİ DERS :DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI
*Eşitlik *Adalet *Özgülük
Felsefeye bir pencere açmak...
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
Madde Kendisine bir suç yüklenen herkes, savunması için gerekli olan tüm güvencelerin tanındığı açık bir yargılama sonunda, yasaya göre suçlu olduğu.
. DERS.
Felsefeye bir pencere açmak...
SİYASET FELSEFESİ İNSANLARIN YÖNETİMİYLE İLGİLİ, İKTİDARLARIN NASIL OLUŞTUĞU, İÇİNDE YAŞANILAN DURUMDAN DAHA İYİ BİR DURUM MÜMKÜN OLUP OLMADIĞINI SORGULAYAN.
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
ÜTOPYALAR Ahmet Taşer 11-A Ütopya Ne Demektir ? Ütopya, aslında olmayan, tasarlanmış olan ideal toplum ve devlet şekli anlamı taşır. Ütopyalar,
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
İleri Bir Medeniyet: Sümerler Mezopotamya, Yunancada "nehirler arasında" anlamına gelir. Bu bölge, dünyadaki en verimli topraklardan.
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BUDDİZM. Konfüçyanizm Çinliler için Konfüçyanizm, Taoizm ve Budizm’den herhangi birine ya da hepsine birden ait olmak mümkündür. Bir Çinli’nin hayatında.
Sosyal Düşünceler Tarihi 4
Sunum transkripti:

ÜTOPYALAR Ütopya, hiçbir yerde bulunmayan anlamında eski Yunancadan gelen bir sözcüktür. Felsefede bu terim, ger­çekleştirilmesi olanaksız tasarı ya da düşünceleri belirtmek için kullanılır. Ütopyalar, "istenilen ütopyalar" ve "korku ütopyaları" olmak üzere ikiye ayrılabilir. Bunlardan istenilen ütopyalar istenilen toplumun, korku ütopyaları de istenmeye­nin özelliklerini ifade etmişlerdir.

İstenilen Ütopyalar Korku Ütopyaları

PLATON'UN İDEAL DEVLETİ Platon (M.Ö. 427-347), ideal devleti "Politeia (Devlet)" adlı eserinde ayrıntılı olarak açıklamıştır. Ona göre devlet, bireyler tarafından kurulmuş yapma bir kurum değildir; tıpkı canlı bir varlık, büyütülmüş bir insan gibi yet­kin bir organizmadır. Nasıl, bir elin bir bedene bağlı olmadan yaşayabileceği düşünülemezse bireyin de toplum dışında var olabileceği söylenemez.

Platon'a göre insanda üç yeti vardır: İtaat eden duygu,  Eylemde bulunan cesaret,  Buyuran akıl.  Devlette de üç sınıf vardır: Toplumu besleyecek olan köylü, işçi ve zanaatçılar sınıfı... görevi üretmek ve bekçilerin buyruklarına uymak. Toplumsal düzeni koruyacak olan bekçi­ler (savaşçılar) sınıfı, Amacı buyurmak olan yargıçlar (yöneticiler) sınıfı. 

Yönetimlerin Döngüselliği Platon’un Devlet Adamı adlı eserinde anlatmış olduğu yönetimlerin döngüselliği kuramı Monarşiden Tiranlığa ve daha sonrada Tiranlıktan Monarşiye nasıl geçtiğini anlatır. Platon’a göre insan toplumlarının tarihinde kurulmuş olan devletlerin 6 yönetim şekli vardır. Patriarşi, Monarşi ve Aristokrasi, Timokrasi, Oligarşi, Demokrasi, Tiranlık.

Tarihte kabileler döneminde ideal devlete benzer bir yönetim görülmüştür ki, o, “patriarşidir”. Kabilelerin birleşmesiyle oluşan toplumda yönetim tek bir kabile şefinin eline geçmişse, tekin yönetimi “monarşi” kurulur. Birkaç kabile toplumu birlikte yönetmeye başlamışlarsa, en iyilerin yönetimi “aristokrasi” görülür.

Aristokların çocuklar, büyüyüp başa geçtiklerinde babalarının ruha, akla önem vermiş olmalarına karşılık, ruhtan çok bedene, akıldan çok duygulara zevklere önem vermeye başlarlar. Böylece şerefe önem verenlerin yönetimine “timokrasiye“ geçilir. Bilgelikten çok şana, şerefe, şatafata düşkünlük gösteren bir sınıf, ortak mülkiyet düzenini kaldırır, topraklar, evler, zenginlikler, kapışılır, paylaşılır.

Timokrasi’den “oligarşi”ye geçişi, timokraside şeref düşkünlüğünün ürünü olan altın kesesi sağlar. Zenginlik, yeni malların satın alınmasına, yeni yeni ve lüks malların yapılmasına, yeni mesleklerin ortaya çıkmasına yol açar. Alabildiğine zengin olma hırsı, oligarşiden“demokrasi”ye geçişe yol açar. Yoksulla zengin arasındaki bu uçurum polis içinde iç savaş çıkmasına neden olur, bu savaştan yoksullar galip çıkınca demokrasi kurulur. Bu yönetim, herkese eşit haklar sağlar.

Demokrasi döneminde, baştakiler herkese bol bol özgürlük dağıtırlar Demokrasi döneminde, baştakiler herkese bol bol özgürlük dağıtırlar. demokrasi karşısında kendisini güvende hissetmeyen zenginler, demokrasiyi yıkıp oligarşiyi kurmak için hazırlanmaya başlarlar. Silahlı taraftarlara sahip olan halk önderi, onlara dayanarak yönetimi ele geçirip tiran olur. Böylece “tiranlık” yönetimi kurulur. Her aşırılığın ardından sert bir tepki gelir. Demokrasinin özgürlükte aşırıya gitmesi, özgürlüğün zıttı olan köleliği ortaya çıkarmıştır. Bu özgür vatandaşların zorba tek bir yöneticin buruğu altına girmeleri anlamında köleliktir.

Eğer baştaki tiran akıllıysa yanına bilgin insanları toplar ve belli bir süre sonra kendi kararlarını bilge insanların kararı gibi göstererek monarşik topluma geçişi sağlar. Ve böylelikle Platon’a göre yönetimlerin döngüselliği devam eder.