KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Özel Eğitim ve Kaynaştırma Eğitimi
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
SİNCAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
Yöneltme/Yerleştirme
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
KAYNAŞTIRMA.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
BÜTÜNLEŞTİRME.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim,
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Aile katılımının artırılması
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
… Sınıf Öğretmeni.
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ

İlk olarak 1975 yılında ABD’de yürürlüğe giren PL 94-142 Tüm engelliler İçin Eğitim Yasası’nda kullanılan “en az kısıtlayıcı eğitim ortamı” kavramı, 1977-78 öğretim yılında ilk kez uygulanmış ve “kaynaştırma” olarak isimlendirilmiştir.

En az kısıtlayıcı eğitim ortamı, öğrencinin bireysel özelliklerine bağlı olarak kendi yakınları ve akranları ile olabildiğince yüksek bir düzeyde birlikte olabileceği; eğitsel gereksinimlerinin en yüksek oranda karşılanabileceği eğitim ortamıdır.

Türkiye’de kaynaştırma eğitimi 1983 yılında yürürlüğe giren 2916 sayılı Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu ile yasal olarak kabul edilmiştir. Bu kanunun 4. maddesi şöyle demektedir: “Durumları ve özellikleri uygun olan yetersizliği bulunan çocukların, normal gelişim gösteren çocukların eğitimleri için açılmış olan okul ve eğitim kurumlarında, normal gelişim gösteren akranları arasında eğitilmeleri için gerekli tedbirler alınır.”

Kaynaştırmanın Uygulanma İlkeleri • Özel eğitim gereksinimi olan her birey akranları ile aynı ortamda eğitim görme hakkına sahiptir • Hizmetler bireyin yetersizliklerine göre değil, eğitim gereksinimlerine göre planlanır • Hizmetler okul merkezli olur • Karar verme süreci, aile-okul-eğitsel tanılama, izleme ve değerlendirme ekibi dayanışmasına dayalı olarak gerçekleştirilir • Bütün bireyler öğrenebilir ve öğretilebilir • Kaynaştırma, bir program dâhilinde verilen bir özel eğitim uygulamasıdır.

Kaynaştırmada Görev ve Sorumluluklar Müdür: Gerekli düzenlemeleri planlar ve uygulanmasını sağlar. Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen: BEP’leri uygular, değerlendirir ve ilgililere bilgi verir. Öğretmen: Öğrencilerin sınıf tarafından kabulüne olanak sağlayacak uyarlamalar yapar. Programını bireyselleştirerek uygular. Aileler ve ilgili kurumlarla işbirliği içinde çalışırlar.

Rehber Öğretmen-Psikolojik Danışman: Öğretmenlere, öğrencilerin gelişimlerini izleme ve aile eğitimi konularında rehberlik eder. Aile: Programın uygulanmasına etkin bir şekilde katılır ve gerektiğinde materyal desteği sağlar. Birey: Kendisi ile ilgili olarak verilen kararlarda isteğini belirtir.

Kaynaştırma Uygulamalarında Dikkat Edilecek Unsurlar • Eğitim hizmetleri öğrencinin eğitim performansına ve öncelikli ihtiyaçlarına göre planlanır. • Öğrenciler kayıtlı bulundukları okuldaki eğitim programını takip ederler. Ancak bu öğrenciler için BEP’ler hazırlanır. • Böyle öğrencilerin olduğu okullarda BEP geliştirme birimi oluşturulur.

• Öğrencinin yetersizliğine uygun fiziksel, sosyal, psikolojik ortam düzenlemeleri yapılır. • Bir sınıfta en fazla iki kaynaştırma öğrencisi olacak şekilde düzenleme yapılır. • Bu öğrencilerin bazı derslere ve sosyal etkinliklere katılabilmesi için gerekli önlemler alınır.

KAYNAŞTIRMA SINIFINDA OLMASI GEREKEN UNSURLAR Kaynaştırma öğrencisinin kendisini değerli hissedebilmesi için ortamda yapılması gereken bir takım şeyler vardır. Bunlar; • Öğrencinin gereksinimlerini karşılayacak programlar hazırlanması • Var olan programın öğrenciye göre uyarlanması • Etkili öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanılması • Gerekli destek hizmetlerinin sınıf içi ve dışında sağlanması

Kaynaştırmanın başarı ile uygulanmasında şu faktörler önemlidir; • Toplumsal ve sosyal kabul • Öğrenci gereksinimlerinin farkına varılması ve önemsenmesi • Öğrencinin programa dayalı gereksinimlerinin belirlenmesi • Etkili yönetim ve öğretim sunulması • Personel desteği ve işbirliği

YENİ KONUYA GEÇ