YGS / LYS VELİ BİLGİLENDİRME SUNUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
Advertisements

2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
ANKARA ŞEVKET RAŞİT HATİPOĞLU ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
2012 YGS-LYS S İ STEM İ 1. ADAYLARIN YERLEŞTİRME PUANLARI HESAPLANIRKEN 1. VE 2. SINAVLARDAKİ BAŞARILARI DİKKATE ALINACAK YENİ SİSTEM İLE SINAVSIZ GEÇİŞ.
ÖZEL ŞEFKAT EĞİTİM KURUMLARI
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
SEYREK VİLLAKENT ANADOLU LİSESİ HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
İZMİR ANADOLU LİSESİ 9. SINIFLAR DERS SEÇİMİ.
ORTAÖĞRETİMDE DERS SEÇİMİ.
SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
İlgiler ve Meslekler MURAT FİDAN MÜDÜR YARDIMCISI
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
 SINAV.  YGS’ de 6 çeşit puan türü vardır. YGS-1 ve YGS-2 eski sistemdeki Sayısal YANİ MF puan türleridir.  YGS-3 ve YGS-4 eski sistemdeki Sözel.
YGS / LYS SİSTEMİ SİNAN KAYMAK REHBER ÖĞRETMEN.
1 YGS Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı LYS Lisans Yerleştirme Sınavı.
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
Lisans yerleştirme sInavLARI
2014 SINAV SİSTEMİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN PINAR ATAKUL 2012 ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ.
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI
SINAV SİSTEMİ ( YGS / LYS).
 Diploma notları 50 ile 100 puan arasında olacaktır.Ortaöğretim Başarı Puanı hesaplanırken diploma notları 5 ile çarpılacak ve OBP 250 ile 500 arasında.
LYS - YGS SINAV SİSTEMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
2010 yılında kapsamlı olarak değiştirilen üniversiteye giriş sınavları;
SINAV SİSTEMİ & BÖLÜMLER.
YGS-LYS SUNUMU.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos 2009 Üniversiteye Girişte İki Aşamalı Yeni Sistem.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
YGS - LYS. 2015’DE UYGULANACAK SINAV MODELİ 1.Basamak Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.Basamak Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
YGS / LYS 2013 SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ… Muammer İNCEBİZ Rehber Öğretmen
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ
YGS-LYS REHBERLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
? YGS-LYS NEDİR.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
"Başarının zeka ile bir ilgisi yoktur." Albert Einstein ADIYAMAN MEHMET AKİF ERSOY KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ.
2011 YENİ SINAV SİSTEMİ. YENİ SİSTEM NELER GETİRDİ 2010 Yılından itibaren uygulanacak olan sınav sistem iki aşamalı olarak gerçekleşecek Yılından.
YGS-LYS.   ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVI 2 AŞAMALI BİR SINAV SİSTEMİNDEN OLUŞMAKTADIR.  YGS 1 OTURUM DA, LYS İSE 5 OTURUMDA YAPILMAKTADIR.
DERS SEÇİMİ VE ÖNEMİ VELİ SUNUMU
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
DERS SEÇİMİ YGS LYS CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ BAŞARI, SİZİNLE BAŞLAR BAŞARI, SİZİNLE BAŞLAR Başarılı insan ; olumlu düşünmeyi uygular Başarılı insan.
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ 1.
ÖSYS BİLGİLENDİRME YGS LYS OÖBP.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS-1 ( MATEMATİK ) LYS-2 ( FEN BİLİMLERİ ) LYS-3 ( EDEBİYAT-COĞ. )
2016 ÖSYS TERCİH DANIŞMANLIĞI YGS-LYS
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
(LYS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI PAYAS NURSAN ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
ALAN – DERS SEÇİMİ.
TERCİH.
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YGS ve LYS.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

YGS / LYS VELİ BİLGİLENDİRME SUNUMU 19.10.2015 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ

Yaşama ve üniversite giriş sınavına hazırlanan, diğer yandan okul derslerinden de sorumlu olan kısacası yoğun bir çalışma dönemi içinde olan gencin anne-babası olmak çok zordur. Bu süreçte çocuğunuzun gireceği sınavı iyi tanımanız; hem ona hazırlık sürecinde destek olmanızı hem de kendi kaygılarınızı bir miktar azaltmanızı sağlayacaktır.

2016 ÖSYS 2010’dan beri üniversitelere öğrenci seçimi iki aşamalı sınav şeklinde yapılmaktadır. Birinci aşama Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) İkinci aşamalar ise Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) olarak adlandırılmaktadır.

YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS)

Tek Kitapçık-Tek Cevap Anahtarı YGS Başvurular:6-20 Ocak 2016 13 MART 2016 Pazar Sınav Başlangıç: 10:00 Sınav Bitiş: 12:40 Tek Kitapçık-Tek Cevap Anahtarı Sonuç Açıklama: 25 Mart 2016

YGS’DE DERSLER VE SORU SAYILARI TEST ADI DERSLER SORU SAYILARI Temel Matematik Matematik (32) Geometri (8) 40 Türkçe Türkçe (Edebiyat hariç) Fen Bilimleri Fizik (14) Kimya (13) Biyoloji (13) Sosyal Bilimler Tarih (15) Coğrafya (12) Felsefe (8) Din Kül.ve Ahlak Bil. (5)

YGS Soruları ağırlıklı olarak 9. sınıf konularından geliyor. Okuduğunu anlama ve öncülleri kullanarak yorum-analiz yapabilme ağırlıklı sorular var. Öğrenciler hangi puan türünden olursa olsun YGS’ ye girmek zorundalar.

YGS SONRASI BARAJ PUANLAR YGS Ham puanları 100 ile 500 aralığındadır.

Ön lisans programları (2 yıllık) ile Açık öğretim programlarını (2 veya 4 yıllık) tercih etme barajı : 140 İkinci aşama sınavlarına (LYS) girebilme barajı: 180 YGS puanlarıyla öğrenci alan lisans programlarını (yüksekokullar) tercih etme barajı : Özel Yetenek sınavlarına başvuru barajı:

YGS’DE Her test için ayrı ayrı hesaplanacak biçimde 4 yanlış 1 doğruyu götürür. 4 testin her birinden 4’er ham puan yapan adayların 140 ; her birinden 8’er ham puan yapan adayların 180 alması sağlanır.

YGS SONUCUNDA ALTI PUAN TÜRÜ OLACAK YGS 1 (MATEMATİK AĞIRLIKLI) YGS 2 (FEN AĞIRLIKLI) YGS 3 (TÜRKÇE AĞIRLIKLI) YGS 4 (SOSYAL AĞIRLIKLI) YGS 5 (TÜRKÇE AĞIRLIKLI) YGS 6 (MATEMATİK AĞIRLIKLI)

YGS-1 VE YGS-2 PUAN ANALİZİ TESTLERİN AĞIRLIKLARI TÜRKÇE SOSYAL BİLİMLER TEMEL MATEMATİK FEN BİLİMLERİ   SORU SAYILARI 40 SAYISAL YGS-1 %’LİKLERİ 20 10 30 YGS-2

YGS - 3 VE YGS - 4 PUAN ANALİZİ TESTLERİN AĞIRLIKLARI TÜRKÇE SOSYAL BİLİMLER TEMEL MATEMATİK FEN BİLİMLERİ   SORU SAYILARI 40 SÖZEL YGS-3 %’LİKLERİ 30 20 10 YGS-4

YGS - 5 VE YGS - 6 PUAN ANALİZİ TESTLERİN AĞIRLIKLARI TÜRKÇE SOSYAL BİLİMLER TEMEL MATEMATİK FEN BİLİMLERİ   SORU SAYILARI 40 TM YGS-5 %’LİKLERİ 37 20 33 10 YGS-6

LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI ( LYS )

LİSANS YERLEŞTİRME SINAVLARI (LYS) *Lisans Yerleştirme Sınavları, öğrencilerin ders seçimleri doğrultusunda (9. sınıf ortak dersler) ve (10.,11.ve 12. sınıfta seçtikleri dersler) girmek zorunda oldukları sınavlardır. *Bilgi ağırlıklı sorulardan oluşur. *Öğrenciler girmek istedikleri yükseköğretim programına göre 5 LYS sınavından en az 2 tanesine katılmak zorundadırlar.

Lisans Yerleştirme Sınavları LYS 1 (Matematik) LYS 2 (Fen Bilimleri) LYS 3 (Edebiyat-Coğrafya) LYS 4 (Sosyal Bilimler) LYS 5 (Yabancı Dil)

PUAN TÜRLERİNE GÖRE GİRİLMESİ GEREKEN LYS’LER MF (FEN BİLİMLERİ) TM (TÜRKÇE-MATEMATİK) TS (SOSYAL BİLİMLER) DİL (YABANCI DİL)

FEN BİLİMLERİ ALANI İLGİLİ PUANLAR MF1 MF2 MF3 MF4

MF PUAN TÜRLERİ İÇİN HANGİ SINAVLARA GİRİLECEK?

FEN BİLİMLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİ YGS YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (13 MART 2016 CUMARTESİ) LYS 1 MATEMATİK SINAVI (19 HAZİRAN 2016 PAZAR) LYS 2 FEN BİLİMLERİ SINAVI (25 HAZİRAN 2016 CUMARTESİ)

LYS – 1 MATEMATİK SINAVI MATEMATİK 50 SORU 75 DAKİKA *GEOMETRİ *ANALİTİK GEOMETRİ 22 SORU 8 SORU 60 DAKİKA TOPLAM 80 SORU 135 DAKİKA

LYS – 2 FEN BİLİMLERİ SINAVI FİZİK 30 SORU 45 DAKİKA KİMYA BİYOLOJİ TOPLAM 90 SORU 135 DAKİKA

TESTLERİN AĞIRLIKLARI % OLARAK TÜRKÇE TEMEL MAT. SOSYAL BİLİMLER FEN BİLİMLERİ GEO FİZİK KİMYA BİYO. SORU SAYILARI 40 50 30 MF-1 MF-1 %LİK 11 16 5 8 26 13 10 6 MF-2 MF-2 %LİK 7 12

TESTLERİN AĞIRLIKLARI (MÜHENDİSLİK,MİMARLIK) TÜRK TEMEL MAT. SOSYAL BİL. FEN MAT GEO. FİZİK KİMYA BİYO. SORU SAYILARI 40 50 30 MF-3 MF-3 %LİK 11 7 13 5 14 15 (TIP,ECZA,DİŞ.VB) MF-4 MF-4 %LİK 6 9 22 (MÜHENDİSLİK,MİMARLIK)

MF 1 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER AKTÜERYA BİLİMLERİ ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ BİLGİSAYAR BİLİMLERİ FİNANS MATEMATİĞİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ İSTATİSTİK İSTATİSTİK VE BİGİSAYAR BİLİMLERİ MATEMATİK MATEMATİK MÜHENDİSLİĞİ MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ MATEMATİK VE BİLGİSYAR BİLİMLERİ MATEMATİK-BİLGİSAYAR UYGULAMALI MATEMATİK UYGULAMALI MATEMATİK VE BİLGİSAYAR

MF 2 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER BAHÇE BİTKİLERİ BAHÇE BİTKİLERİ ÜRETİMİ VE PAZARLAMASI BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ BİTKİ KORUMA BİYOLOJİ BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ FİZİK FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ KİMYA SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ SÜT TEKNOLOJİSİ TARIM İŞLETMECİLİĞİ TOPRAK BİLİMİ VE BİTKİ BESLEME ZOOTEKNİ

MF 3 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER BESLENME VE DİYETETİK (FAKÜLTE) BİYOKİMYA DİŞ HEKİMLİĞİ EBELİK (FAKÜLTE) ECZACILIK ERGOTERAPİ FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (FAKÜLTE) GENETİK VE BİYOMÜHENDİSLİK GERONTOLOJİ HEMŞİRELİK (FAKÜLTE) HEMŞİRELİK VE SAĞLIK HİZMETLERİ MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK TARIMSAL BİYOTEKNOLOJİ TARLA BİTKİLERİ TIP VETERİNER

MF 4 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BİLGİSAYAR VE ENFORMASYON SİSTEMLERİ BİLGİSAYAR-ENFORMATİK BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ BİLİŞİM SİSTEMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ (FAKÜLTE) BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ BİYOMÜHENDİSLİK BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ CEVHER HAZIRLAMA MÜHENDİSLİĞİ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ(FAKÜLTE) DERİ MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRİK MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ELEKTRONİK VE HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ ENDÜSTRİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI ENDÜSTRİYEL TASARIM

MF 4 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ FİZİK MÜHENDİSLİĞİ GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNALARI MÜHENDİSLİĞİ GEMİ MAKİNALARI GEMİ MAKİNALARI İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ GEMİ VE DENİZ TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ GEOMATİK MÜHENDİSLİĞİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ GÜVERTE(FAKÜLTE) HARİTA MÜHENDİSLİĞİ HAVACILIK VE UZAY MÜHENDİSLİĞİ HİDROJEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ İÇ MİMARLIK İMALAT MÜHENDİSLİĞİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ JEODEZİ VE FOTOGRAMETRİ MÜHENDİSLİĞİ JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MİMARİSİ

MF 4 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER KİMYA MÜHENDİSLİĞİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ VE UYGULAMALI KİMYA KİMYA VE SÜREÇ MÜHENDİSLİĞİ KİMYA-BİYOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ KONTROL MÜHENDİSLİĞİ MADEN MÜHENDİSLİĞİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ MAKİNE VE İMALAT MÜHENDİSLİĞİ MALZEME BİLİMİ VE MÜHENDİSLİĞİ MALZEME MÜHENDİSLİĞİ MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ METEOROLOJİ MÜHENDİSLİĞİ

MF 4 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER MİMARLIK MÜHENDİSLİK PROGRAMLARI MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ PROGRAMLARI NÜKLEER ENERJİ MÜHENDİSLİĞİ ORMAN ENDÜSTRİSİ MÜHENDİSLİĞİ ORMAN MÜHENDİSLİĞİ OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ PETROL VE DOĞAL GAZ MÜHENDİSLİĞİ PEYZAJ MİMARLIĞI POLİMER MÜHENDİSLİĞİ SERAMİK MÜHENDİSLİĞİ SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA TARIM MAKİNELERI TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ UÇAK MÜHENDİSLİĞİ UZAY MÜHENDİSLİĞİ YAT TASARIMI YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ

TÜRKÇE MATEMATİK ALANI İLGİLİ PUANLAR TM 1 TM 2 TM 3

TÜRKÇE-MATEMATİK ALANI ÖĞRENCİLERİ YGS YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (13 MART 2016 PAZAR) LYS 1 MATEMATİK SINAVI (19 HAZİRAN 2016 PAZAR) LYS 3 EDEBİYAT-COĞRAFYA SINAVI (26 HAZİRAN 2016 PAZAR)

LYS – 1 MATEMATİK SINAVI MATEMATİK 50 SORU 75 DAKİKA *GEOMETRİ *ANALİTİK GEOMETRİ 22 SORU 8 SORU 60 DAKİKA TOPLAM 80 SORU 135 DAKİKA

LYS – 3 EDEBİYAT - COĞRAFYA SINAVI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 56 SORU 75 DAKİKA COĞRAFYA 24 SORU 45 DAKİKA TOPLAM 80 SORU 120 DAKİKA

TESTLERİN AĞIRLIKLARI % OLARAK TÜRK TML MAT. SOS. BİL. FEN GEO TD VE EDB. COG-1   SORU SAYILARI 40 50 30 56 24 TM-1 TM-1 % LİKLERİ 14 16 5 25 8 20 7 (İKTİSAT,İŞLETME..VB) TM-2 TM-2 % LİKLERİ 22 6 (KAMU,ULUS.) TM-3 TM-3 % LİKLERİ 15 10 18 28 9 (HUKUK,PSİK.)

TM 1 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER MALİYE MUHASEBE (FAKÜLTE) MUHASEBE VE DENETİM MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ MUHASEBE VE FİNANSAL YÖNETİM (FAKÜLTE) PAZARLAMA (FAKÜLTE) SAĞLIK İDARESİ SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ (FAKÜLTE) SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİCİLİĞİ (FAKÜLTE) SAĞLIK YÖNETİMİ (FAKÜLTE) SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ (FAKÜLTE) SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİCİLİĞİ (FAKÜLTE) SAĞLIK YÖNETİMİ (FAKÜLTE) SİGORTACILIK VE RİSK YÖNETİMİ (FAKÜLTE) TARIM EKONOMİSİ TEKSTİL GELİŞTİRME VE PAZARLAMA TEKSTİL TASARIM TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (FAKÜLTE) TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK ((FAKÜLTE) TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ (FAKÜLTE)

TM 1 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER ULUSLAR ARASI TİCARET (FAKÜLTE) ULUSLAR ARASI TİCARET VE FİNANSMAN ULUSLAR ARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK (FAKÜLTE) ULUSLAR ARASI TİCARET VE LOJİSTİK (FAKÜLTE) ULUSLAR ARASI TİCARET VE LOJİSTİK YÖNETİMİ ULUSLAR ARASI TİCARET VE PAZARLAMA YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ (FAKÜLTE) TURİZM VE OTELCİLİK (FAKÜLTE) ULUSLAR ARASI FİNANS (FAKÜLTE) ULUSLAR ARASI GİRİŞİMCİLİK ULUSLAR ARASI İŞLETME ULUSLAR ARASI İŞLETME YÖNETİMİ ULUSLAR ARASI İŞLETMECİLİK ULUSLAR ARASI İŞLETMECİLİK VE TİCARET ULUSLAR ARASI LOJİSTİK ULUSLAR ARASI LOJİSTİK YÖNETİMİ ULUSLAR ARASI LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK (FAKÜLTE)

TM 2 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER AİLE VE TÜKETİCİ BİLİMLERİ AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ EŞİT AĞIRLIKLI PROGRAMLAR KAMU YÖNETİMİ KÜRESEL VE ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SİYASET BİLİMİ SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ SİYASET BİLİMİ VE ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER VE AVRUPA BİRLİĞİ

TM 3 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER ANTROPOLOJİ ARKEOLOJİ ÇOCUK GELİŞİMİ (FAKÜLTE) EDEBİYAT PROGRAMLARI EKONOMİ POLİTİK VE TOPLUM FELSEFESİ FELSEFE FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ HUKUK İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ KLASİK ARKEOLOJİ PREHİSTORYA PROTOHİSTORYA VE ÖN ASYA ARKEOLOJİSİ PSİKOLOJİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SANAT VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMLARI SERAMİK SOSYAL HİZMET (FAKÜLTE) SOSYOLOJİ

TÜRKÇE SOSYAL BİLİMLER ALANI İLGİLİ PUANLAR TS 1 TS 2

SOSYAL BİLİMLER ALANI ÖĞRENCİLERİ YGS YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (13 MART 2016 PAZAR) LYS 3 EDEBİYAT COĞRAFYA SINAVI (26 HAZİRAN 2016 PAZAR) LYS 4 SOSYAL BİLİMLER SINAVI (18 HAZİRAN 2016 CUMARTESİ)

LYS – 3 EDEBİYAT - COĞRAFYA SINAVI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 56 SORU 75 DAKİKA COĞRAFYA 24 SORU 45 DAKİKA TOPLAM 80 SORU 120 DAKİKA

LYS – 4 SOSYAL BİLİMLERİ SINAVI TARİH 44 SORU 65 DAKİKA COĞRAFYA - 2 14 SORU 25 DAKİKA FELSEFE GRUBU DİN KÜL. PSİKOLOJİ (8) SOSYOLOJİ (8) MANTIK (8) DİN (8) 45 DAKİKA TOPLAM 90 SORU 135 DAKİKA

TESTLERİN AĞIRLIKLARI % OLARAK PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI % OLARAK TÜRK. TEMEL MAT. SOS. BİL. FEN TD VE EDEB COG-1 TARİH COG-2 FELS. GRB TS-1 SORU SAYILARI 40 56 24 44 16 30 TS-1 % LİKLERİ 13 10 12 5 15 8 7 (İLETİŞİM) TS-2 TS-2 % LİKLERİ 18 6 11 25 (TARİH,TÜRKÇE..VB)

TS - 1 PUANI İLE ÖĞRENCİ ALAN BÖL. TS - 2 PUANI İLE ÖĞRENCİ ALAN BÖL. 1. Arkeoloji ve Sanat Tarihi 2. Basın ve Yayın 3. Coğrafya 4. Coğrafya Öğretmenliği 5. Dünya Dinleri  6. Gazetecilik 7. Halkbilim 8. Halkla İlişkiler 9. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık   10. Halkla İlişkiler ve Tanıtım 11. İletişim 12. İletişim Bilimleri 13. İletişim Sanatları 14. İletişim Tasarımı 15. Kültür Yönetimi 16. Medya ve İletişim 17. Medya ve İletişim Sistemleri 18. Radyo ve Televizyon 19. Radyo, Sinema ve Televizyon 20. Reklam Tasarımı ve İletişimi 21. Reklamcılık 22. Reklamcılık ve Halkla İlişkiler 23. Sinema ve Televizyon 24. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 25. Televizyon Haberciliği ve Programcılığı TS - 2 PUANI İLE ÖĞRENCİ ALAN BÖL. 1. Azerbaycan Türkçesi ve Edebiyatı 2. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları 3. Hititoloji 4. Sanat Tarihi 5. Sanat Yönetimi 6. Sümeroloji 7. Tarih 8. Tarih Öğretmenliği 9. Türk Dili ve Edebiyatı 10. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği 11. Türk Halkbilimi 12. Türkçe Öğretmenliği Sosyal Prog. Matematik biraz Daha etkin. (Türkçe, edebiyat) ve tarih programlarıiçin öngörülmüştür. Matematik Ts-1 e göre az etkin. TS Puan LYS Puanlar

YABANCI DİL ALANI İLGİLİ PUANLAR DİL 1 DİL 2 DİL 3

YABANCI DİL ALANI ÖĞRENCİLERİ YGS YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (13 MART 2016 PAZAR) LYS 5 YABANCI DİL SINAVI (25 HAZİRAN 2016 CUMARTESİ)

LYS – 5 YABANCI DİL SINAVI 80 SORU 120 DAKİKA

DİL 1-DİL 2-DİL 3 PUAN TÜRÜ İLE TERCİH EDİLEN MESLEKLER BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI (İngiliz dili,Fransız dili,Alman Dili,İspanyol Dili…vb) DOĞU DİLLERİ VE EDEBİYATLARI (Japon Dili,Çin Dili,Rus Dili…vb) MÜTERCİM TERCÜMANLIKLAR YABANCI DİL ÖĞRETMENLİKLERİ

LYS’DE Her test için ayrı ayrı hesaplanacak biçimde 4 yanlış 1 doğruyu götürür. Testlerin her birinden 4’er ham puan yapan adayların 140 ; her birinden 8’er ham puan yapan adayların 180 alması sağlanır. 180 ham puan yapan adaylar 4 yıllık ve üzeri programları tercih etme hakkı kazanırlar.

TIP VE HUKUK İÇİN TABAN PUAN YÖK tarafından 2015 ÖSYS’de: Türkiye’de üniversite yerleştirme işlemlerinde Tıp programlarına başarı sırası en düşük 40 bininci (40.000)sırada olan; Hukuk programlarına ise başarı sırası en düşük 150 bininci (150.000) sırada olan adayların yerleştirme işlemine alınarak kontenjan dahilinde yerleştirilmesine karar verilmiştir. Ayrıca vakıf üniversiteleri eğer isterlerse bu başarı sıralarından daha üstte başarı sırası belirleme hakkına sahip olacaklar. Örneğin 40 bin değil de 30 bin gibi…

Ortaöğretim Başarı Puanı Nedir? 54

Olarak hesaplanacaktır DİPLOMA PUANI En düşük 50 En yüksek 100 Olarak hesaplanacaktır

ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI 50 X 5 = 250 (EN DÜŞÜK) 100 X 5 = 500(EN YÜKSEK)

KATSAYI ALAN İÇİ TERCİHLERDE VE ALAN DIŞI TERCİHLERDE 0,12 İLE ÇARPILIR.

O HALDE: 250 × 0, 12 = 30 500 × 0, 12 = 60 HAM PUANA EN DÜŞÜK KATKI: 30’DUR HAM PUANA EN YÜKSEK KATKI:60’ DIR

OBP ÖRNEKLERİ

DİPLOMA PUANI OBP KATKI 97,82 489,100 58,69 86,98 434,900 52,18 75,89 379,450 45,53 68,83 344,150 41,29

TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİM YGS LYS ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI İLE OLUŞAN YERLEŞME PUANLARI İLE 2016 TEMMUZ AYI İÇİNDE TERCİH YAPMA 2016 AĞUSTOS AYINDA DA ÜNİVERSİTEYE KAYIT YAPTIRMA ŞEKLİNDE GERÇEKLEŞİYOR

SINAV DÖNEMİ ÖĞRENCİSİNE YAKLAŞIM

Üniversiteye hazırlık sürecinin üstesinden gelebilmek demek, bir taraftan başarılı olurken diğer taraftan da ailenin psikolojik olarak yıpranmamayı başarabilmesi demektir.

Çocukları sınavlara hazırlanan anne-babalara düşen en büyük görev, çocuklarının çalışma isteğini artırmak, onlara çalışabilecekleri huzurlu bir ortam sağlamak ve onları çalışmaya motive etmek için kaygı yükseltici yaklaşımlardan kaçınmaktır.

Sınava Hazırlık Sürecinde Yaşanan Sorunlar İletişim Kazaları :Bu dönemde anne baba ve gencin birbirlerini yanlış anlama eğilimleri artar. Çocuğumuzu gergin ve yorgun gördüğümüz zaman; “Kendini bu kadar hırpalama, dünyanın sonu değil, eğer olmazsa önümüzdeki yıl hazırlanırsın.” dediğimizde çocuğumuz kendisinden umudu kestiğimiz konusunda bizi suçluyor. “Sana güveniyoruz, başaracaksın biliyoruz.” dediğimizde ise “Benden ne kadar çok şey bekliyorsunuz, herkes benden bir şeyler bekliyor, bu kadar beklentiyi nasıl karşılayabilirim.” şeklinde sürekli yakınıyor.

Aşırı Duyarlılık Durumları Bu dönemde kız öğrencilerde alınganlık, kolay ağlama, odasına kapanma, içedönüklük; erkek öğrencilerde ise kolay öfkelenme, agresif davranışlarla bağırıp çağırmalara sık rastlanmaktadır.

Anne Baba Kaygısı ve Yansımaları Öğrencinin sınav öncesi yaşanan bu yoğun ve güç dönemde sürekli aynı tempoda çalışması oldukça zordur. Öğrencinin zaman zaman ders çalışma motivasyonunun düşmesi, velilerin ders çalışma sistemine müdahale etmelerine neden olmaktadır. Bu müdahaleler, gençlerin sert reaksiyonlar ya da hiç çalışmamak gibi pasif tepkiler göstermelerine neden olmaktadır.

Gencin Yerine Karar Verme ve Meslek Seçimine Müdahaleler Kendi kararlarını kendisi veren birey, bu kararlarının arkasında duracak ve yapması gerekenleri yapmak için çaba sarf edecektir. Başkasının kararlarıyla seçim yapmış olanlar ise çabalamak, mücadele etmek yerine sıklıkla savunma mekanizmalarını çalıştırıp suçlu aramaya çalışacaklardır. İleride çocuğunuz meslek yaşamında yaşadığı güçlüklerin sonunda size “Bu mesleği sizin yönlendirmenizle seçtim, sizin yüzünüzden mutsuzum ve bunun ne yazık ki geri dönüşü de yok.” gibi bir ifade kullandığında kendinizi hiçbir zaman affedemeyebilirsiniz ve çok üzülebilirsiniz.

NE YAPMALI ? NASIL DAVRANMALIYIZ?

Çocuğunuzun sınırlarını zorlamayın Kendi ideallerinizle özlemlerinizle çocuğunuzun sınırları arasında gerçekçi bir denge kurun. Çocuğunuz, sınıfında akademik başarı açısından ön sıralarda yer alan, sosyal faaliyetlerinde girişken ve liderlik özelliği olan, belirli bir ders veya alandaki başarısı ile öğretmenlerinin ve çevresindekilerin takdirini kazanan biriyse ne mutlu size. Bu takdirde çocuğunuzla ilgili beklentilerinizi yüksek tutmakta gerçekçi sebepleriniz var demektir. Eğer çocuğunuz sınıflarını "ancak" geçebildiyse, sınıfını geçerken çeşitli yardımlara ihtiyaç duyduysa, öğretmenleri kendisini, "Biliyor ama bildiğini ortaya koyamıyor.", veya "Çalışsa yapar, ama çalışmıyor." diye değerlendirdilerse, okul dışı hayatında dikkat çekecek çok özel başarı göstermediyse, çocuğunuzun uyumlu bir insan olması ve meslek hayatında başarı göstermesi yine de mümkündür. Ancak okul veya üniversite seçiminde beklentilerinizi çok yüksek tutmamanızda yarar vardır.

Olağanüstü Davranmayın Sınava hazırlık süresince veya sınava kısa bir süre kaldığında evdeki düzen ve genel hava “her zamanki gibi” olmalı. Örneğin sınava hazırlık döneminde misafir kabul edilmemesi, sınava bir hafta kala çocuğun en sevdiği yemeklerin yapılması bile olağanüstü davranma tanımın uymaktadır.

Huzurlu ve Sakin bir ortam yaratın Her ailede zaman zaman olağan sayılabilecek tartışma ve çekişmeler olmaktadır. Olağan tartışmalar sağlıklı iletişimin de göstergesidir. Ancak tartışmaların, huzuru bozacak boyutta ve sıklıkta olmamasına özen gösterin.

«Ya Olmazsa» Sorusunu birlikte yanıtlayın “Bu yıl hedeflenen üniversite olmazsa ya da en çok istenen fakülte-bölüm olmazsa” hangi seçeneklerin gündeme geleceği konusu üzerinde durulmalı. Çocuğunuzla alternatif bölümler belirleyerek bu bölümler incelenmeli ve mutlaka önceden belirlenmeli. Seçeneksizlik, var olan olağan gerginlik ve kaygıyı aşılması güç bir boyuta getirebilir.

Ders Çalışma Davranışını Önemseyin Bazı gençler ders çalıştığının fark edilmesini ister. Ders çalışma esnasında özenli davranılması, gürültü yapılmaması ve özellikle çalışma sonrası gençle ilgilenilmesi, çalışmasının abartılmadan uygun bir dille övülmesi, farkındalığın ifade edilmesi motivasyon açısından olumlu etki yaratmaktadır. Öğrenci ders çalışırken televizyonun sesini kısmak, telefonla daha alçak sesle konuşmaya özen göstermek, onun ders çalışma davranışını önemsemek anlamına gelmektedir.

Yasaklamak yerine sınırlamak Çocuğunuzun tüm yaşamını sadece ders çalışma davranışıyla doldurmasını; sürekli ev-okul-dershane üçgeni içinde gidip gelmesini beklemeyin. Ders çalışmanın dışında her şeyi yasaklamak başarıyı getirmeyecektir. Ders dışı etkinliklerin, ilgi ve uğraşıların bir kısmını öğrenci kendi isteğiyle sınırlandırmalıdır. Haftada belirli bir gün ve saat diliminde sosyal aktiviteyle ve /veya arkadaşları ile hoşça vakit geçirmesine izin vermeli hatta teşvik edilmelidir. Sınava hazırlığın uzun soluklu bir süreç olduğu unutulmadan öğrencinin bu süreci sağlıkla tamamlayabilmesi açısından kendini ifade edebileceği, deşarj olabileceği periyodlara gereksinmesi vardır ve bu tür zaman aralığı haftalık programda en fazla 3-4 saat olmalıdır.

Birlikte Kararlar alın, anlaşmalar yapın Sınava hazırlık ve yoğun çalışma döneminde, sürece ket vuran ve kuvvetli çeldiriciler olan TV, bilgisayar ve cep telefonu gibi teknolojilerin kullanımı konusunda sınırlamalar getirilmesi gerekiyor. Bu konuda aile bireylerinin konuşarak birlikte karar almaları yerinde bir davranış olacaktır. Anne-babanın gençle birlikte çözüm yolları aramaları, yazılı bir anlaşma yapıp uyulacak kuralları belki de esprili bir dille maddeler halinde sıralamaları ve bu anlaşmayı imzalamaları iyi bir yöntem olabilir. Birlikte alınan kararlara gencin uyması ve gereğini yerine getirmesi daha mümkündür. Gencin anne-babası tarafından alınan ve gence dikte edilen kararlara uyması ise pek mümkün olmamaktadır.

Güvenin ifadesi Anne ve babaların “Sana güveniyorum.” ifadesini kullanmaları ve bunu sıklıkla yapmaları durumunda, gençler genelde “Senden iyi bir sonuç bekliyorum.” , “Senden başarı bekliyoruz.” şeklinde algılamaktadırlar. Bu ifadeyi sıkça kullanmak olumlu bir etki yaratmamaktadır aksine kaygıyı artırabilmektedir. Eğer çocuğunuzun gerçekten çalıştığını gözlemliyorsanız “Ne kadar emek harcadığını görüyorum, hiçbir emek karşılıksız kalmaz.”, “Önemli olan gösterdiğin çaba, çabalarının karşılığını alacağını düşünüyorum.” ve benzeri şekilde sonuca odaklı olmayan ama süreci destekleyen ifadeler daha olumlu etki edecektir.

Bilgili olmaktan daha çok sağlıklı olmak Fiziksel ve psikolojik sağlığın hem süreçte hem de sürecin sonundaki sınav döneminde olmazsa olmazlardan olduğu unutulmamalıdır. Burada gençten beklenen, sağlığını olumsuz etkileyecek düzeyde aşırı yoğun çalışma ve uykusuz kalma yerine düzenli – programlı çalışma ve hazırlık dönemi geçirmesi olmalıdır. Sınav dönemi öğrencisinin okula kahvaltı yaparak gelmesi sağlanmalı, öğün atlamamasına dikkat edilmelidir. Sağlığın başarıdan daha önemli bir değer olduğu unutulmamalıdır.

Her şeyi hazır sunmayın Bazı anne ve babalar bu dönemde çocuklarının yeni kaygılar yaşamaması için her istenileni yerine getirme çabasına girebilirler. Bu dönemde anne babanın iyi niyetini kötüye kullanan öğrencilere de rastlamaktayız. Bazı sınav sonuçları beklenenden düşük olduğunda aile tarafından sunulan yaklaşım ise hemen özel ders aldırma eğilimidir. Bir deneme sınavında öğrencinin matematik netleri düşükse matematik özel dersi, bir diğer deneme sınavında Türkçe netleri yetersizse Türkçe özel dersi başlatılmaktadır. Ne var ki birçok öğrenci özel ders trafiği içinde boğulmakta, yorgun düşmektedir. Öğrencinin kendisi için hiç çaba sarf etmemesi ancak anne-babasının ürettiği anlık çözüm arayışları çoğu zaman etkili olmamaktadır. Anne babanın gencin yerine düşünüp çözüm üretmesi biçimindeki yaklaşımlar gencin sorunla yüzleşmesine engel olur. Sorun, gence aittir ve gencin sorunuyla yüzleşmesi, çözüm yolları düşünmesi, anlayamadığı konuları iyi öğrenmiş öğrenci arkadaşıyla ya da okul öğretmeniyle yapacağı ek çalışma ile tamamlaması, bireysel çalışma yapması ve benzeri çözüm yolları düşünmesi için gence fırsat vermek gerekir. Çocuğunuzun, gereksinim duyduğunda, sorunlarını sizinle paylaşmasına fırsat vermeniz, görüşünüzü istediğinde paylaşmanız daha sağlıklı sonuçlar doğuracaktır.

Karşılaştırmalardan uzak durun Anne-babalarda çok sık gördüğümüz bir davranış türü de belki motivasyon amaçlı başvurulan, ama asla motivasyon yaratmayan, çocuğunun başarısını yakın çevredeki diğer çocukların başarısıyla karşılaştırma eğilimidir. “Komşunun kızı gece ikiye üçe kadar çalışıyormuş.”, “Kendine ait odan var, odanda hiçbir eksiğin yok, her istediğini yapıyoruz ama yine de seni çalıştıramıyoruz, bu imkânları olmayıp da çalışan nice gençler var.” ve benzeri biçimde bir konuşma genellikle tartışmayla biter. Çocuğunuzu sadece kendisiyle karşılaştırmalısınız. Yani önceki başarısı, önceki davranış biçimleriyle şimdiki durumu karşılaştırmak daha olumlu sonuç verecektir. Üstelik çocuğunuzu başkalarıyla karşılaştırdığınız zaman unutmayınız ki onların da sizi başka anne babalarla karşılaştırma hakkı doğmuş olur.

Sınav, yaşamın en önemli olayı değil Sınavı yaşamın tek ve en önemli dönüm noktası gibi algılamak ve bu şekilde ifade etmek var olan olağan kaygıyı daha da artırır. Sınav, yaşamın önemli olaylarından sadece biridir ve bundan sonra da çocuğunuzu bir çalışma ve sınavlar zinciri beklemektedir. Başarı, yaşamda tabiî ki küçümsenemez bir değer. Ama en önemli değer değil. Mutlu olmanın tek yolu hiç değil. Yaşamda en üstte tutacağımız daha önemli değerlerin olduğunu unutmamalıyız. Yine unutulmamalıdır ki iyi ve erdemli bir insan olmak, başarılı olmaktan çok daha önemlidir.

Sayın veliler, önceki bölümlerde verilmiş olan bilgiler, sizin de dağarcığınızda olan bilgilerdir kuşkusuz. Bu sunumun sizinle paylaşılmasındaki amaç bu bilgileri hatırlamak, birlikte bir kez daha üzerinde durup düşünmektir. Burada asıl ve önemli olan ise; “Bilmek yeterli değildir, önemli olan bildiklerimizi hayatımıza katabilmek ve sevgiyle uygulayabilmektir.”.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…