SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RAUF DENKTAŞ LİSESİ.
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
SUNUM.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !. EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !.
REHBERLİK SERVİSİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
SINIF YÖNETİMİ 1 1.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÖĞRENCİLERLE KURULACAK İYİ İLİŞKİNİN ANAHTARLARI
ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN VE ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN SEBEPLER Hazırlayan: Mustafa KARA İlköğretim Müfettişi Manisa
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
DİSİPLİN NEDİR ? Davranışı yönlendirmeyi amaçlayan bir eğitimdir
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MERHABA.
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
GELECEĞİN SUÇLUSUNU YETİŞTİRMENİN  8 BASİT KURALI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
ÖZGÜVEN ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Sınav Başarısında Ailenin Rolü
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !. EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
AİLE TUTUMLARI.
VELİLERE SEMİNER.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
KEKEMELİK 1.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAKLAŞIMLAR
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Sınıf Yönetimi.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
Milli Eğitim Vakfı Rehberlik Servisi. ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?
SINIF YÖNETİMİ.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
YAYGIN DİN EĞİTİMİNDE SINIF YÖNETİMİ
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
İSTENEN DAVRANIŞLARIN DESTEKLENMESİ II
ANNE BABA TUTUMLARI ÖDÜL-CEZA DİSİPLİN HAVVA DURUKAN
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sınıfı İyi Yönetmenin Bazı İpuçları.
Sunum transkripti:

SINIFTA İLETİŞİM OLUMLU VE OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şubat 2015

SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.

OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI

OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI Burada benim sözüm geçer tavrı, Olumsuz vücut dilinin kullanılması: sert duruş, sıkı bağlı kollar, sert el hareketleri. Utandırma, Bozma, Gururla oynama, Küçük düşürme…

OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI Küçümseme, Alay etme, İğneleme… Kaba kuvvet kullanma, Çifte standartlı olma-‘söylediğimi yapın yaptığımı değil.’ …

OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI Önyargılı olma, genelleme yapma, Örnek; ‘-Zaten hepiniz böylesiniz’, ’-Sizden beklemiyor değildim’, ’-Öğrenci milleti’ …

OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI Emretme. Aşırı ödüllendirme. ‘Meşgulüm, sonra gel’ tavrı ‘-Ben sizin arkadaşınızım.’ tavrı ‘-Ne yaptığın beni ilgilendirmez!’ …

OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI Ödev vermek için ödev vermek. Verilen ödevi kontrol etmemek, Ödevi başkalarına (öğrenciye) kontrol ettirmek, “-Madem susmayacaksınız o zaman bu cümleyi elli defa yazın!” (Ceza vermek!) Verilen sözün tutulmaması.

OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI Her şeye evet demek. Tebeşir vs. atmak. Öğrenciyi arkadaşlarının, velisinin veya diğer velilerin yanında ciddi olarak eleştirmek. Örnek; (“-Senin çocuğun sürekli arkadaşlarına vuruyor. Yerinde durmuyor. Ödevlerini yapmıyor…”) Veliyi her görülen yerde eleştirmek, Örnek; (-Öğrencisinin, diğer öğrencilerin veya diğer velilerin yanında ..)

OLUMLU ÖĞRETMEN TUTUMLARI

OLUMLU ÖĞRETMEN TUTUMLARI Gülümseme Öğrenciden yana tavır. Öğrencinin şahsi sosyo-ekonomik durumunu bilmek, ‘İnsanlar hata yapabilir’ kabullenmesiyle disiplin problemlerine yaklaşmak. Motive etmek

OLUMLU ÖĞRETMEN TUTUMLARI Üzüntülü olduğunda ne olduğunu sormak. Sevincini paylaşmak. Kusurlarını örtmek. Ümit vermek, güven vermek. Cesaretlendirmek “-Günaydın, lütfen, tabii ki, neden olmasın, özür dilerim” diyebilmek.

İDEAL YÜKSEK BİR İDEAL, BAŞARIYI ARTIRIR!

İstenmeyen Davranışlara Karşı Alınacak Önlemler İstenmeyen davranışları azaltmanın bir yolu, istenenlerin başlatılması, çoğaltılması ve güçlendirilmesidir.

İstenmeyen Davranışlara Karşı Alınacak Önlemler Bunun için; isteneni çağrıştırıcı davranmak, istenen davranışa inandırmak, istenen davranışı güçlendirmek, olumlu yön ve yöntemlerden bazılarıdır.

şekilleriyle kurulması etkili iletişim için önemlidir. SINIFTA İLETİŞİM Sınıfta iletişimin sadece sözle değil, çok daha etkileyici olabilen, kısa sürede sonuç getiren; Göz teması, El-kol, Yüz hareketleri, Yürüyüş biçimi, Öğrenciye yaklaşma, Dokunma (omuza),… şekilleriyle kurulması etkili iletişim için önemlidir.

Öğretmenin Model-Örnek Olması Eğitsel amaçlara ulaşmanın araçlarından biri de görgüdür. Öğrenci; bilginin somut yansıması olan görüntüler yoluyla, davranışın örneklerini izleyerek davranış kazanma ve davranış değiştirmeyi kolaylaştırabilir.

Sınıfta Korku, Kaygı “Aşırı Otoriter öğretmen” öğrenciyi korkutur. Öğretmenin öğrencileri, arkadaşları önünde zor duruma sokacağını düşünmeleri, öğrencilerde kaygı yaratır ve iletişimi olumsuz etkiler.

DEMOKRATİK ÖĞRETMEN Öğretmen hem sıkı disiplinli hem de cana yakın ve arkadaşça olabilir. Öğrenciler; sınıfta istediğimizi yapabileceğimiz bir öğretmen olsun yerine; sınıfı disiplinde tutacak, dersin kaynamasını engelleyecek ve onlara öğrenmeyi öğretecek demokratik bir ÖĞRETMEN isterler.

ÖĞRENCİ GÖZÜYLE DEMOKRATİK ÖĞRETMEN

Kural Koymak Kural koymak, çağlayan bir ırmağın önüne bir set koymak değil; ona, güvenle akabileceği bir yatak sağlamaktır. Kural, çizilen çerçeve içinde özgür olmaktır.

Kural Koymak Kurallar, çocuk için bir güven ortamı yaratır. Ne yapabileceğinin ve ne yapamayacağının bilgisine sahip olur.

Kural Koymak Tüm öğrencilerin ve öğretmenlerin katılımıyla, bir kurallar listesi oluşturulabilir. Böylece, boşluk ve belirsizlikler, herkes açısından, nispeten ortadan kaldırılmış olur.

Kural Koyarken Okulun kendine ait kuralları yanında size göre sınıfın yönetilmesinde faydalı olabileceğini düşündüklerinizi maddeleştirip asabilirsiniz. Gerçekçi ve makul kurallar seçilmelidir. Konulan kuralın neye hizmet ettiği herkes için açık olmalıdır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şubat 2015