Algoritma bir uygulamanın, işin oluşun işlem basamaklarının teker teker yazarak çözümleme ve sonucuna varmada izlenecek yoldur. Algoritma programcılık acısından önlemli bir olaydır. Scratch programında da farkında olmadan algoritma kuracaksınız.
Algoritmaya örneğin ; Problem: Elazığ’dan İstanbul’a gitmek için bir algoritma oluşturun. Burada öyle bir algoritma oluşturacak ki algoritmanın sonunda İstanbul’da olacaksınız.
1.Yol: 1.Adım:Evden çıkarım. 2.Adım :Otagara giderim. 3.Adım :İstanbul’a bilet alırım. 4.Adım:Otobüse binerim. 5.Adım :18-19 saat yolculuk yaparım. 6.Adım :İstanbul’da inerim.
2.Yol: 1.Adım:Evden çıkarım. 2.Adım:Hava alanına giderim. 3.Adım:İstanbul’a bilet alırım. 4.Adım:Uçağa binerim. 5.Adım:2saat yolculuk yaparım. 6.Adım:İstanbul’da inerim. tt p s: h / / e n c r y p t e d - t b n 1. g st a ti c. c o m /i m a g e s ? q = t b n : A N d 9 G c Q Y D L G N k B 9 8 U Y 6 W M 3 Z s 9 z h D I2 p Q o a P G U 9 n Q p F v - e h xi Z K c q r u _ p Z Q