Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Advertisements

PAZARLAMA KARMASI DAĞITIM.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Tarımsal Pazarlama Aykut ORDUKAYA AB Uzmanı
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
PAZARLAMA-6.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
 Dağıtım ve tedarik zinciri yönetimi müşteriye görünmez. Müşteriler yalnızca tedarik zincirinde kesintiler olduğunda tepki verir.  Firmalar açısından.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Tanım Pazarlama, işletme amaçlarını gerçekleştirmek, mevcut ve potansiyel müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek için mal ve hizmetleri üreticiden.
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Dağıtım Kanalları ve Stratejileri
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi.
Hedef PAZAR!.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlama Kanalları ve Dağıtım I Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İşletme Yönetimi.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları

Dağıtım kanalı Dağıtım kanalı “fikir ürün ve hizmetler gibi, değeri olan şeylerin doğuş, çıkarım veya üretim noktalarından son kullanım noktalarına kadar götürülmesiyle uğraşan birbiriyle bağımlı bir dizi kurum ve kuruluşun oluşturduğu örgütsel bir sistemdir” Aracılar, bayi, acente, toptancı, perakendeci, distribütör… Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Dağıtım kanalları ve ilişki sayısı Ü M İlişki sayısı 9 Ü M A İlişki sayısı 6 Ü:Üretici A:Aracı M: Müşteri Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Aracı kullanmanın nedenleri Doğrudan pazarlama bazen finansal olarak imkansızdır. Üreticiler dağıtım yerine, asıl işlerine daha çok yatırım yapmak isterler Kitlesel dağıtımın sağladığı ölçek ekonomilerinden faydalanmak amacı ile aracı kullanmak gerekebilir Aracılar ürünleri hedef pazara üreticilerden daha yaygın bir şekilde götürürler Üreticiler ile müşterileri arasındaki ilişki sayısını azaltır. Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Dağıtım.. Gıda Şubeler Giyim ATM Soğuk zincir Telefonlar İhracat İthalat Elektrik Petrol (boru hattı) Konteynır (Container) Şubeler ATM Telefonlar İnternet Ulaştırma Depolama Taşımacılık (kara-hava-deniz-demir) Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

KÜÇÜK TOPTANCI, ARA BAYİ ÜRETİCİ TOPTANCI, ANA BAYİ KÜÇÜK TOPTANCI, ARA BAYİ BÜYÜK VE KÜÇÜK PERAKENDECİLER TÜKETİCİLER Dağıtım Kanalı Alternatifleri Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Endüstriyel Mallarda Dağıtım Kanalı Alternatifleri ÜRETİCİ ENDÜSTRİYEL DAĞITICI (DİSTRİBÜTÖR) ENDÜSTRİYEL KULLANICI ACENTE Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Üyeler arasındaki ilişkinin türüne göre dağıtım kanalları; Doğrudan Dağıtım Üretimle tüketim noktaları arasındaki mesafe kısa, Üretimle tüketim hızı aynı, Tüketici ya da müşteri sayısı az ya da belirli merkezlerde toplanmışsa, Bir defada gerçekleşen satınalma miktarı ya da birim fiyat yüksekse, Mal mümkün olduğunca standartlaştırılmışsa, uygundur. Dolaylı Dağıtım Yukarıdaki hususların tersi durumlar söz konusu ise, acente, toptancı, bayi ve perakendeci gibi aracı kuruluşlarla mal veya hizmetin tüketicilere ulaştırılması gerekmektedir. Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Bütünleşmiş (Modern) Dağıtım Kanalları PERAKENDECİ ÜRETİCİ BAYİ TOPTANCI (a) Geriye Doğru Dikey Bütünleşmiş Dağıtım Kanalı (b) İleriye Doğru Dikey Bütünleşmiş Dağıtım Kanalı Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Dağıtım Kanalında Ticari İlişkiler ve Yönleri Nakit akışı Mülkiyet akışı Fiziksel akış Bilgi akışı Tutundurma akışı Ü R E T İ C İ L E R A R A C I L A R T Ü K E T İ C İ L E R Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Dağıtım Kanalı Üyeleri Tüccar aracılar Yardımcı aracılar Toptancı Perakendeci Acente Distribütör Bayilik Franchising Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Dağıtım kanalında yaşanan sosyal ilişkiler Çatışma İşbirliği Liderlik Bağımlılık Rekabet Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Dağıtım Kanalı Seçiminde Belirleyiciler Tüketiciler Rakipler Aracılar Dağıtım Kanalı Ürün İşletme Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Aracıların Seçilmesi Süreci Kanal uzunluğunu belirlenmesi Aracılarının türünü tespit edilmesi Aracıların sayısının tespit edilmesi Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

DAĞITICI SEÇME KRİTERLERİ   Dağıtıcı A Dağıtıcı B Ağırlık değer puan Finansal güç 4 5 20 3 12 Dağıtım kanalına nüfuz etme gücü 16 Pazarlama uzmanlığı ve alanı tanıması 25 Yeterli satışı sağlama potansiyeli 9 2 6 Müşteri ilişkilerindeki başarısı Ticari imajı ve ünvanı 8 sinerji veya çatışma (ürüne uyum) 1 Teknik personel yeterliliği - Teknik imkanlar ve servis desteği Olumlu referanslar İşletme ürünlerine pozitif yaklaşım 10 Pazarda alternatifsiz bir işletme olması Hükümetle olumlu ilişkiler Toplam 123 101 ÖLÇÜLER Değer Ağırlık 5 Çok iyi 5 Kritik başarı faktörü 4 Ortanın üstü 4 Başarının ön şartı 3 Orta 3 Önemli başarı faktörü 2 Ortanın altı 2 Olsa iyi olur 1 Yetersiz 1 Standart faktör Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Dağıtım Politikaları Yoğun (Yaygın) Dağıtım Seçkin (Sınırlı - İmtiyazlı- Özel) Dağıtım Seçimli (Selektif) Dağıtım Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Fiziksel Dağıtım Fiziksel dağıtım, mamulün istenen miktarda istenen yerde, istenen zamanda hazır bulundurulması için gerekli faaliyetlerin tamamını kapsar. Fiziksel dağıtım fonksiyonları: Sipariş işleme ve müşteri hizmetleri Depolama ve depo yeri seçimi Taşıma Yükleme ve boşaltma Stok planlama ve kontrolü Fiziksel dağıtımdan beklenen faydalar: Satışları artırması Dağıtım maliyetlerini azaltması Üretici ile müşterinin uyumunu sağlaması Fiyat istikrarına olumlu etkide bulunması Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Tutundurmanın dağıtılması Medya TV İnternet Radyo Gazete Dergiler Açık hava … Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Dağıtımda Gelişen Konular Lojistik yönetimi : Özellikle toptancıların pazarlama maliyetlerinin önemli bir bölümünü oluşturan sipariş işleme, depolama, stoklama, taşıma, indirme bindirme vb. maliyetleri azaltma amacına yönelik olarak hareket etmesi, hatta bu işlerin tamamını üçüncü parti lojistik şeklinde isimlendirmesi ile (3PL) outsource etmesi Tedarik zinciri yönetimi : Özellikle perakendeci firmaların optimum stok maliyeti ve kategori yönetimi ile çalışma amacına hizmet eden ve çok sayıdaki üretici ve toptancı ile ilişkilerini düzenleme çabaları Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

On-line Pazarlama: Değer zinciri Network dağıtım Doğrudan dağıtım Dükkanlı perakendecilik yanında dükkansız perakendecilik şekillerinin gelişmesi ve özellikle internetin bu amaçla kullanılması Değer zinciri Network dağıtım Doğrudan dağıtım Hizmetlerin dağıtılması Tersine dağıtım Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri

Teşekkürler… Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları Pazarlama İlkeleri