Mobil Uygulama Geliştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Activity Ekleme İşlemi
Advertisements

SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Değişkenler ve bellek Değişkenler
P 6. Ünite stack veri tipini anlatmaktadır. p Bu ünitede stack laerin örnek uygulamalarından bahsedilmektedir. p Bu sunumda N-Queens problemini çözmek.
Tablolar Tablolar etiketi ile belirtilir. Bir tablo etiketi satırlara bölünür ve her satır da etiketi ile sütunlara bölünür. etiketinin anlamı "table.
İSİM UZAYLARI.
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Remarketing with Google. Target customers who are already showing interest in your business.
TABLOLARLA TASARIM YAPMAK
Veri Yapıları ve Algoritmalar dönem
Frame (Çerçeve) Çerçeve tekniği, bir web sayfasını istenilen miktarda parçaya bölüp, bu sayfa üzerinde birkaç sayfa birden görüntülenmesine olanak verir.
Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu
P p 8. Ünitede yinelemeli programlamanın teknikleri anlatılmaktadır. p p Gördüğünüz gibi, yinelemeli programlama bir problemin içinde problemin küçük parçalarını.
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
Java Programlama Koleksiyon(Collection) Sınıfları
Support.ebsco.com Arama Sonuçları Listesi Kullanıcı Kılavuzu.
DİZİLER.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I BTP 207 Ders 6. Metinleri biçimlendirmek için kullanılır. Özellikleri ve aldıkları değerler:  Color: Metnin rengini belirler.
 HTML nin en önemli araçlarından biri de bilgi girişinde kullanılan form kontrolleridir.  Formlar, web sayfası tasarlayan kişi veya şirketlerle internet.
Chapter 13: Handling Events. 2Microsoft Visual C# 2012, Fifth Edition Olay İşleme Olay – Bir nesne için ilginç bir şey olduğu zaman oluşur. – Programın.
WEB TASARIMININ TEMELLERİ HTML. HTML FORMLARI VE BİLGİ GİRİŞİ FORM, FORM ELEMANLARI BARINDIRAN BİR ALANDIR. FORM ELEMANLARI KULLANICILARDAN BİLGİ GİRİŞİNE.
C# ile OOP GİRİŞ.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I
BTP205 – Görsel Programlama I
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Amaçlar Bu derste öğrenilecekler: –Uygulamaları “method”
P Önemli bir konu: önşartlar and hedefşartlar. p Bir metodun neyi netice vereceğinin belirlenmesinin yöntemleridirler. Önşartlar ve Hedefşartlar Java Kullanarak.
2.4. Dönüşümlü Resimler (Rollover) Oluşturma
Unity Desktop Aslı Ergün.
Visual Basic Windows Programlama.
BTP206 – Görsel Programlama II
Tablo Özellikleri Tablo oluştururken kullandığımız , , ve etiketlerine şu ana kadar gördüğümüz özellikleri uygulayarak görsel açıdan.
Kabuk Programlama Shell Scripting(bash)
Intent sample application development Muaz GULTEKIN.
TEMEL SAYFA YAPISI İŞLEMLERİ
Shared Computer Toolkit EROL DOĞAN
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
COSTUMES KILIKLAR (KOSTÜMLER)
BİL 322 Programlanabilir Sayısal Sistemler LCD ile Uygulama Geliştirme.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
İnternet Programlama-I HTML-TABLOLAR. HTML TABLOLARI HTML DİLİNDE TABLO OLUŞTURMAK İÇİN TAGI KULLANILIR. İYİ BİLİNMESİ GEREKEN KONULARDAN BİRİDİR ÇÜNKÜ.
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 3. Hafta.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 7. Hafta.
DYNAMİC HTML EVENT MODELS SİNEM YARDIMCI ÇAKIL SU KIRLI.
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI 6. Hafta.
Bilgisayar Görmesi Ders4:GUI OLUSTURMA Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN.
Web Teknolojileri Hafta 6 1. İçerik  Html Formlar  Javascript 2.
Ali Akpınar © 2009 Dem Publishing & Language Service  Introducing yourself Numbers Greeting Beginner Turkish Lessons 1“Merhaba!”
Self-Registration on the Coats Supplier Portal
TREATMENT/TRETMAN.
Formlar, Button, Label, Textbox, Radiobutton, Checkbox
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Bilişsel Modelleme
ANDROID STUDIO İLE UYGULAMA GELİŞTİRME ÖRNEKLERİ SAVAŞ TUNÇER.
ANDROID STUDIO İLE UYGULAMA GELİŞTİRME ÖRNEKLERİ 2 SAVAŞ TUNÇER.
ANDROİD STUDİO SAYFA NESNELERİ SAVAŞ TUNÇER
MT+ GUIDE FOR BENEFICIARIES. 1. GENERAL INTRODUCTION.
Hüsamettin Ataman – Mimar - Denizli
Döngüler ve Shift Register
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
Recursion (Özyineleme)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Asp.Net Veritabanı İşlemleri
Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 6-SQL Server-3-DDL
TWINSPACE Anthony RIOU Coşku AKER TR Teacher Multilateral Contact Seminar, İ zmir, April 2019.
Sunum transkripti:

Mobil Uygulama Geliştirme Bu şablon proje güncelleştirmeleri vermek için bir başlangıç dosyası olarak kullanılabilir kullanılabilir. Bölümler Bölüm eklemek için slaydı sağ tıklatın. Bölümler slaytlarınızı düzenlemenize veya birden çok yazar arasındaki işbirliğini kolaylaştırmanıza yardımcı olabilir. Notlar Teslim notları veya izleyicilere ek bilgi sağlamak için Notlar bölümünü kullanın. Sununuz sırasında bu notları Sunu Görünümü'nde görüntüleyin. Yazı tipi boyutuna dikkat edin (Erişilebilirlik, görünürlük, video kaydı ve çevrimiçi üretim için önemlidir) Birlikte kullanılan renkler Grafiklere, çizelgelere ve metin kutularına özellikle dikkat edin. Katılımcılar, siyah ve beyaz veya gri tonlamalıyazdırabilir. Tümüyle siyah ve beyaz ve gri tonlamalıyazdırırken renklerinizin uygun olacağından emin olmak için bir sınama baskısı çalıştırın. Grafikler, tablolar ve çizelgeler Basit tutun: Mümkünse, tutarlı ve dikkat dağıtmayan stiller ve renkler kullanın. Tüm grafikleri ve tabloları etiketleyin. 3.Hafta Öğr. Gör. Ali DURDU

Android’de Layout Android’de kullanıcıların kullandıkları arayüzlerin tasarımları layoutlar aracılığıyla yapılır. Layout ekrandaki nesnelerin yerleşme kurallarını tanımlar. Dört çeşit layout yerleşim tipi vardır. 1- Linear Layout 2- Relative Layout 3- Absolute Layout 4- Frame Layout 5-Table Layout 6- ScrollView 7- GridView * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Linear Layout android:orientation="vertical" Nesnelerin ekranda yazılış sırasına göre yerleştiği layout tipidir. <LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" android:orientation="vertical" tools:context=".MainActivity" </Linear> * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Linear Layout android:orientation= " vertical " Özelliği nesnelerin diziliş sırasını dikey olarak ayarlar. android:orientation= "horizontal" * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Relative Layout Nesnelerin dizilişleri diğer nesnelere bağlıdır. Bir nesnenin konumu diğer nesneye göre belirlenir. Bir nesne diğer nesnenin; solunda gösterilmesi isteniyorsa layout_toLeftOf, sağında gösterilmesi isteniyorsa layout_toRightOf, üzerinde gösterilmesi isteniyorsa layout_above, altında gösterilmesi için layout_below * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Relative Layout Bir nesne diğer nesnenin; sol kenarına göre konumlanacaksa layout_alignLeft, sağ kenarına göre konumlanacaksa layout_alignRight, üst kenarına göre konumlanacaksa layout_alignTop, alt kenarına göre konumlanacaksa layout_alignBottom * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Relative Layout Bir nesne diğer nesnenin; sol kenarına göre konumlanacaksa layout_alignParentLeft, sağ kenarına göre konumlanacaksa layout_alignParentRight, üst kenarına göre konumlanacaksa layout_alignParentTop, alt kenarına göre konumlanacaksa layout_alignParentBottom * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Relative Layout Nesnenin yerleşimi ekranın dikey ortasında olması için layout_centerVertical, yatay ortasında olması için layout_centerHorizontal * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Absolute Layout Nesnelerin yerleşimi sayısal olarak belirtildiği yere göre konumlandırılır. Bileşenin ekrandaki konumunu belirlemek için layout_x ve layout_y etiketleri kullanılır. Konum değerleri dp olarak belirlenebilir. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Frame Layout Bu layout türünde ekranda duruma göre tek bir view nesnesinin görünmesine olanak sağlar.Örnek olarak ekrana bir buton bıraktınız.Ardından bir TextView nesnesi bıraktınız. Ekranda boyutlara göre buton nesnesi ve textview nesnesi birlikte gözükebilir. Üst üste nesneleri gösterebilir. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Table Layout  Genellikle veri girişlerinde kullanılan layout çeşididir. Ekranı satırlara bölerek işlem yaparız. Ve bu şekilde düzenli bir ekran ile kullanıcının karşısına çıkmış oluruz. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

ScrollView  Nesneler ekrandan taşıyorsa bu layout kullanılır. Ekrandan taşan kısımlarda scrool ile kaydırma işlemi yapılabilir. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

GridView  Nesneler satır ve sutun şeklinde dizilecek se bu layout kullanılır. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Layout Özellikleri android:layout_width, android:layout_height Özelliği layoutun genişlik ve yüksekliğini ayarlar. Alabileceği değerler: match_parent , fill_parent, wrap_content ve sayısal değerler. “fill_parent” demek anne objenin(bu durumda ekranın) tamamını kapla demektir. Buna alternatif olan“wrap_content” değeri de sadece ara yüz içeriğinin gerektirdiği kadar yer kapla anlamına gelir.”fill_parent” ve “wrap_content” dışında bir de “match_parent”mevcuttur. Genellikle bir parçacığın yanına bir başka parçacık yerleştirilirken kullanılır. Durumun böyle olduğunu varsayarsak; önceden var olan parçacıktan kalan yatay ya da dikey alan içinde bulunduğu layoutun sınırlarını tamamlar. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Layout Özellikleri android:id=@+id/id_adı ifadesi nesnelere ID verirken kullanılanılır. Burada nesneye “id_adı” ID’sini vermiş oluruz. android:text=@string/txt_ad İfadesi ile nesnenin üzerinde görünen yazı değeri ayarlanır. @string ifadesi values klasörü altındaki string.xml dosyasını gösterir. Burada textler tanımlanır ve adları ile erişilebilir. Bu çoklu dil desteği sağlanması için faydalı bir özelliktir. İstenirse android:text= “Değer “ şeklinde direkt atama yapılabilir. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Nesneler Button <Button android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="@string/button_text" ... /> Image Button <ImageButton android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:src="@drawable/button_icon" ... /> * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Nesneler Image and Text Button <Button android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="@string/button_text" android:drawableLeft="@drawable/button_icon" ... /> Button Click Event android:onClick="sendMessage" public void sendMessage(View view) { // Do something in response to button click } * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Nesneler Button ClickListener Button button = (Button) findViewById(R.id.button_send); button.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { public void onClick(View v) { // Do something in response to button click } }); * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Nesneler Text Field <EditText     android:id="@+id/email_address"     android:layout_width="fill_parent"     android:layout_height="wrap_content"     android:hint="@string/email_hint"     android:inputType="textEmailAddress" /> android:inputType: "text"Normal text keyboard. "textEmailAddress"Normal text keyboard with the @ character. "textUri"Normal text keyboard with the / character. "number"Basic number keypad."phone"Phone-style keypad. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Nesneler Text Field "textCapSentences" Normal text keyboard that capitalizes the first letter for each new sentence. "textCapWords" Normal text keyboard that capitalizes every word. Good for titles or person names. "textAutoCorrect" Normal text keyboard that corrects commonly misspelled words. "textPassword" Normal text keyboard, but the characters entered turn into dots. "textMultiLine" Normal text keyboard that allow users to input long strings of text that include line breaks (carriage returns). * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Nesneler Text Field <EditText android:id="@+id/postal_address" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="wrap_content" android:hint="@string/postal_address_hint" android:inputType="textPostalAddress| textCapWords/> * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Nesneler Checkboxes <CheckBox android:id="@+id/checkbox_meat" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="@string/meat" android:onClick="onCheckboxClicked"/> <CheckBox android:id="@+id/checkbox_cheese" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="@string/cheese" android:onClick="onCheckboxClicked"/> * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Nesneler Radio Buttons <RadioButton android:id="@+id/radio_pirates" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="@string/pirates" android:onClick="onRadioButtonClicked"/> <RadioButton android:id="@+id/radio_ninjas" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="@string/ninjas" android:onClick="onRadioButtonClicked"/> * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Nesneler Toggle Buttons <ToggleButton android:id="@+id/togglebutton" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:textOn="Vibrate on" android:textOff="Vibrate off" android:onClick="onToggleClicked"/> public void onToggleClicked(View view) { // Is the toggle on? boolean on = ((ToggleButton) view).isChecked(); if (on) { // Enable vibrate } else { // Disable vibrate } * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Olaylar onClick() From View.OnClickListener. This is called when the user either touches the item (when in touch mode), or focuses upon the item with the navigation-keys or trackball and presses the suitable "enter" key or presses down on the trackball. onLongClick() From View.OnLongClickListener. This is called when the user either touches and holds the item (when in touch mode), or focuses upon the item with the navigation-keys or trackball and presses and holds the suitable "enter" key or presses and holds down on the trackball (for one second). * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Olaylar onFocusChange() From View.OnFocusChangeListener. This is called when the user navigates onto or away from the item, using the navigation-keys or trackball.onKey() From View.OnKeyListener. This is called when the user is focused on the item and presses or releases a hardware key on the device. * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.

Olaylar onTouch() From View.OnTouchListener. This is called when the user performs an action qualified as a touch event, including a press, a release, or any movement gesture on the screen (within the bounds of the item). onCreateContextMenu() From View.OnCreateContextMenuListener. This is called when a Context Menu is being built (as the result of a sustained "long click ) * Bu zamanlama gecikmesine neden olan veya daha ayrıntılı ele alınması gereken bu sorunlar, sonraki slaytta ayrıntılar içerir.