Kriz Yönetimi ve Kriz Döneminde İletişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETİK KARAR VERME.
Advertisements

ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
SİZCE 17 (ONYEDİ) YTL İLE NELER ALINABİLİR ?.  m m m mesela; 20 kg SOĞAN ALABİLİRSİNİZ.
NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
360° Beyin Avı 27 Mayıs ° BEYİNAVI 27 Mayıs 2003 Doç. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
KAİNATIN NERESİNDEYİZ?
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Zor insanla başa çıkma yolları
1 İnnova Bilişim Çözümleri Enerji ve Atık Yönetimi Yazılımları.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
TEMAŞ GIDA SANAYİ VE TİCARET A.Ş..
TÜKETİCİ HAKLARI BİZİM AFACAN ile UZMAN ÖĞRT.Erdoğan GÜL
EVLİLİK MERKEZİ Hala Bekar mısınız?? Arayın Evlendirelim 
ERK İSG&İK – –
SINIRLARIMIZ Kazanım: *Fiziksel, sözel ve duygusal tacizle karşılaştığında nereden yardım alabileceğini belirtir. 10 sınıf 40 nolu kazanım etkinliği.
Risk Yönetimi KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı.
BABALAR VE KIZLARI.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
OZAN KAYA 156 3/A ARKADAŞLIK ÖDEVİ.
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Cümlede Anlam.
İşletmelerde Kriz Yönetimi
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
% 1000 Kazanç elde edilebilir, ama %100’den daha çok kaybedilemez.
STRATEJİK PLANLAMA.
ANITLARDA BOZULMAYA NEDEN OLAN ETKENLER
Sertaç ATEŞ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Gürçeşme Anadolu Lisesi
Alıntı. Slaytı kendi akışında ve sesli izleyiniz.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
500’ DEN BİRAZ FAZLA ÇALIŞANI OLAN VE BU ÇALIŞANLARIN ŞİMDİ OKUYACAĞINIZ SUÇLARI İŞLEDİĞİ BİR KURUM DÜŞÜNÜN ?????...
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
 Bilgisayar kullanan her kişinin en büyük sorunu virüslerdir. Hemen hemen her kullanıcının sürekli olarak virüslerden yakındığını görürsünüz. Birçok.
Kötü Davranışlar Karşısında Duyarsız Kalmayalım
FUAR DEĞERLENDİRME TOPLANTISINAHOŞGELDİNİZ. Güç Birliğinin Eseri İFEXPO.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ARAŞTIRMA ETİĞİ. BİLİM Bilimsel araştırma sonuçları bilimin kendi doğasından gelen geçicilik, değişebilirlik ve gelişebilirlik özelliklerini taşırlar.
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİ
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
STRATEJİK DAVALAMA -Çocuk Haklarının Ana Akımlaştırılması için Nasıl Kullanılır- AVUKAT HİLAL ÇELİK ÇAÇav – Çocuk Alanında Çalışan Avukatlar Ağı
ARAŞTIRMA ETİĞİ.
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
KOBİLERDE KURUMSALLAŞAMAMA
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
KRİZ YÖNETİMİ VE SAMSUNG GALAXY NOTE 7 ÖRNEKLEMESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ.
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
SWOTT ANALİZİ HAZIRLAYAN Demet ATEŞ.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
ETİK VE GÜVENLİK İnternette ne kadar güvendesin? 1.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
BİLİŞİM SUÇLARI.
Avukat Mesleki Sorumluluk Sigortası
Sunum transkripti:

Kriz Yönetimi ve Kriz Döneminde İletişim Halkla İlişkiler -6 Kriz Yönetimi ve Kriz Döneminde İletişim

Kriz nedir? Bir kurumun üst düzey hedeflerini tehdit eden Kurumun sürekliliğini tehlikeye sokan Paydaşlarla ilişkileri orta ve uzun vadede etkileyebilecek Öngörme mekanizmalarının yetersiz kaldığı durumlar

Beklenmeyen ve önceden sezilmeyen gerilim durumları

Kriz Sorunun çözümü için çok kısa süreniz var ACİL TEPKİ VER (DOĞRU TEPKİ) Buhran, bunalım

Kriz Yönetimi – Kriz İletişimi Yönetimi Krizlere hazırlıklı olma Önceden planlama yapma Stratejik hareket etme

Neler krizdir? Siyasi gelişme Çalışanların hatası Yöneticilerin bir beyanı Çevre felaketi Üretim hatası Dedikodu Şiddet içeren bir olay (gasp, tecavüz, cinayet)

Kriz Örnekleri Bir Dönem İtalyan Şirketleri Kuş Gribi ve Tavuk Şirketleri Bakanlık açıklamasıyla teşhir edilen firmalar Leyla Zana Krizi ve LCW KFC Çalışanı (Tükürük ve İdrar karıştırma) Burger King (Lavaboda banyo yapma) Mey İçki (Sahte Rakılar) Gezi Parkı Olayları GermanWings kazası

Kriz Oldu Ne Yapacağız ŞİMDİ? Önleyici Aksiyon Stratejileri Saldırgan Karşılık Stratejileri Savunmacı Karşılık Stratejileri Oyalayıcı İletişim Stratejileri Sesli Üzüntü Bildirme Stratejileri Düzeltici Davranış Stratejileri

Önleyici Aksiyon Stratejileri Önceden yanlış olduğunu kanıtlama Bir araştırma yapılmış, kamuoyuna sızacak Bu gece işletmede cinayet oldu yarın tüm basında İLK BİZ KONUŞALIM

Saldırgan Karşılık Stratejileri Ne yap ne et…. KARŞI TARAFI KÖTÜ DURUMDA BIRAK

St.1: ATAK Onlar kötü niyetli Abartıyorlar Apikoğlu Sucukları % 100 DANA İçerikte «Tavuk» da olabilir TARAFSIZ YORUM YAPTIRMA: Ali Atıf Bir Makineler değişiyor zaten

St.2:Utandırma ve Şok Karşı tarafı aşağılıyoruz beyler Onlar yanlış biliyor Onlar ne kadar cahilllll Duygusal tespitler yap

St.3:TEHDİT Kötü haberlerin kaynağını bulup gereğini yapacağız DAVA AÇACAĞIZ Sürüm sürüm süründüreceğiz

SAVUNMACI KARŞILIK STRATEJİLERİ İnkar Mazaret Temize Çıkarma

Str.4: İNKAR Bize suç atıyorsunuz. Böyle bir olay hiç yaşanmadı ki!!!!!!! Biz yapmadık (ONLAR YAPTI) Yazılım firması (Korsan yazılımlar etkiledi)

Str.5: MAZARET Dış etkenlerden kaynaklandı Hava koşulları gibi mesela Ekonomik krizin etkileri…. Amaç: Kendi sorumluluğumuzu minimuma indirmek Kimsenin kontrolünde olmayan faktörler PROBLEMİ oluşturdu

Str.6:Temize Çıkarma Yaptım ama sor bakalım niye yaptım HEP BİR GÜZEL NEDEN VARDIR İyi niyetle başka bir şey yapmaya çalışırken ortaya çıktı NAPALIMMM Lütfen bir de bizim bakış açımızla olaya bakınnn NE YÜCE AMAÇLAR İÇİN BU oldu bir bilseniz Hafifletici sebepler bulma yarışı stratejisi

Oyalayıcı İletişim Stratejileri Taviz Verme Sokulganlık İlgi Kesme Yeniden Etkileme

Str.7: Taviz Verme Hedef kitleye birşeyler sun, iletişimi kuvvetlendir Verilen taviz: DEĞERLİ OLMALI Hediyeler de sunulabilir

Str.8: SOKULGANLIK Hedef kitleye ilgisiz tavizler verme İlgisiz hediyeler sunma ELEŞTİRİDEN KAÇIP, KRİZDEN UZAĞA ÇEK Etik DEĞİLLLLLLL

Str.9:İLGİ KESME Krizi oluşturanları uzaklaştır BİZ DEĞİLDİK Kİ ZATEN, ONLARDI CEO’yu kov Şef ya da ustabaşını AT! Hata bizim değil, onların

Str.10: YENİDEN ETİKETLEME Söylenti çıkan ürünü bıraktık (SUPER SIZE) Skandal şubeyi kapattık Sessizce İSİM değiştirdik KRİZLE hatırlanan ad KÖTÜYDÜ

Sesli Üzüntü Bildirme Stratejileri Kaygı Bildirme Başsağlığı Pişmanlık Özür Dileme

Str.11: KAYGI BİLDİRME Üzüldük, ama çoooook üzüldük Suçu itiraf etmek YOKKK ama Kamuoyuna Saygıyla Bildiririz

Str.12: Başsağlığı Taziyeleri bildir Suçu İTİRAF etmek yokkk AMA Asıl Yıldönümünde birşeyler yaparsan paydaşlar yanında olur SAMİMİYET için devamlılık ŞART

Str.13: PİŞMANLIK Davaları engellemek için…. Derin pişmanlık duyulduğu Bol makyajlı İFADELERİ kullan Düşmanlık duygusunu azaltabildiğin kadar azalt

Str.14: ÖZÜR DİLEME Suçu kabul ettttt İçten özür dile Af dile PAYDAŞLARDAN AÇIK AÇIK SUÇLUYSAK bu strateji kullanılır

Düzeltici Davranış Stratejileri Soruşturma Düzeltici Hareket Zararı Karşılama Tövbe Etme

Str.15: SORUŞTURMA Hasarı onarmak için… Problemi kabul ediyoruz Sorunu ciddiye alıyoruz SORUŞTURUYORUZ, ANALİZ EDİYORUZ Genelde ilk kullanılan STRATEJİDİR

Str.16: DÜZELTİCİ HAREKET Problem analiz edilir, Bir daha olmaması için DEĞİŞİM yapılır Ürünü piyasadan toplatma Teknolojiyi değiştirme Fabrika binasını taşıma Yönetim kurulunu tümüyle değiştirme SEKTÖRDE KRİZ VAR: trans yağları kaldırdık, meyve – sebzeyi menülere ekledik Bizim sahte olmayan içkileri toplattık bile Yeni güvenlik önlemlerini aldık

Str.17: Zararı Karşılama Zararları tazmin edeceğiz Hukuki süreçten önce yapılması önemli PARAYI ÇOK ÖNE ÇIKARMA: ölümlerin bedeli

Str.18: Tövbe Etme Durum Çok Kötüyse Kurum % 100 suçluysa: PAYDAŞLAR ÖYLE GÖRÜYORSA Yeninin avukatı olma Güven verme önemli

Stratejik Hareketsizlik Sessiz Kalma Duyarsız hareketler (Açılış Kokteyllerine Katılma)

Str.19: SESSİZ KALMA Sessiz kal, kriz süresini kısalt Sessiz kalırsak, insanlar unuturlar BAZILARI: suçlu olduğumuz için değil, İNSANLARA saygımızdan susuyoruz

Krizsiz Yaşayamaz Olduk…