BAŞARININ SIRLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ATATÜRK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINIZ?
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
Verimli Ders Çalışma Semineri
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
Verimli Ders Çalışma Teknikleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MARDİN FEN LİSESİ HOŞ GELDİNİZ Tarhan YAPRAK Rehber Öğretmen
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
(REHBERLİK DANIŞMANI)
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri öyle bir hayat yaşadım ki cenneti de gördüm cehennemi de öyle bir aşk yaşadım ki tutkuyu da gördüm pes etmeyi de bazıları.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ. Etkili ders çalışma teknikleri Öğrenmede iyi sonuç almanın yolu, çok çalışmak değil etkin ve yeterli çalışmaktır. Etkili çalışma.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ ÇALIŞMA ve MOTİVASYON
Verimli Ders Çalışma Semineri ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler” ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
ARJANTİN İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
Verimli Ders Çalışma Yolları
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

BAŞARININ SIRLARI

1-BAŞARIYA İNANMALI Beynini ve ruhunu ‘BAŞARI’ frekansına ayarlamalıdır. -Ben her zaman başarı ile birlikte yürüyeceğim…Başarı benim ayrılmaz arkadaşım…’ diyerek kesin ve kararlı bir niyetle ‘Başarıyı’ hedeflemelidir. Asla, ‘Acaba ben başarılı olabilir miyim?’ diye şüphe içine girmemelidir.

2-MUTLAKA HEDEFİ OLMALI Öğrenci, kendine mutlaka hedef belirlemeli. Çünkü, hedefi olmayanlar çalışmaktan zevk almazlar.

3-OKULU ve OKUMAYI SEVMELİ Okula her sabah yeni bilgiler öğrenme heyecanıyla gelmeli.Okulu ve okumayı zahmetli bir iş görenler başarılı olamazlar. Çok okumak öğrencinin başarısını çok çok artırır.

ÇALIŞMA ORTAMI Çalışma Odası ve Masası

ZİHNİMİZİN DAĞILMASINA YOL AÇAN İÇ SEBEBLER 1.HAYAL KURMAK 2.ENDİŞELER

ZİHNİMİZİN DAĞILMASINA YOL AÇAN DIŞ SEBEBLER televizyon yatarak çalışmak TELEFON POSTERLER MÜZİK DİNLEMEK

5-PLÂNLI ve PROGRAMLI ÇALIŞMALI PROGRAM NEDİR,NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMA YAPILMALIDIR? Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” koymamız gerekir. *TV seyretmek *Arkadaşlarla buluşmak *Ders çalışmak *Müzik dinlemek *Yemek *Uyku

PROGRAM NASIL HAZIRLANIR? 1. Aşama Eksiklerinizi tespit etmeli, Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli, Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama Günlük Ders çalışma zamanınızı, Okuldaki sürenizi, Sosyal aktivitelerinizi, Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız.

PROGRAM NASIL OLMALIDIR? İdeal program, uygulanabilen programdır. Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait dersler içeriği birbirine benzemeyenlerden oluşmalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zaman dilimine sarkmamalıdır. Mantık içerikli dersler, sabah saatlerine, yorum içerikli dersler ise akşam saatlerine denk getirilmelidir. Hazırlanan programa zorunluluktan değil sorumluluk taşıyarak uymalısınız

DERS ÇALIŞMA SÜRESİ 45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığı konuları gözden geçirmelidir. Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelidir.

NASIL DERS ÇALIŞMALI -O gün öğrenilen konuların tekrarı ve test çözümü, -Ödevlerin tamamlanması -Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir.

DERSİ DERSTE ÖĞRENİN!.. Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru-cevap şeklinde dinlemenin ve okumanın daha iyi öğrenme sağlamaktadır. Not tutun.Böylece ders boyunca uyanık kalır,dikkatinizi derse yoğunlaştırır,aktif olarak derse katılır,sonuçların geri bildirimini alırsınız.HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.

DERSİ DİNLEMENİN ÖNEMİ Sadece duyuyor olmamız aynı zamanda dinliyor olduğumuz anlamına gelmez. DİNLEME dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. *DUYMAK ile DİNLEMEK aynı şey değildir. Çünkü; Bir öğrenci derste duyduklarını,ders sonunda hatırlamıyorsa, derste anlatılanları dinlememiş demektir.Sadece işitmiş yani duymuştur.

DİNLEMENİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz. Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz. Anlamadığımız sözcük ve kavramları işaretlemeli ya da not almalıyız Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.

NOT TUTMALIYIZ Ders çalışırken mutlaka yazarak çalışmalı ve not tutulmalıdır. Çünkü; 1.Derse karşı uyanıklık ve dikkat sağlar. 2.Derse katılımcılık sağlar. 3.Öğrencinin derse karşı motivasyonunu sağlar. 4.Öğrenmenin daha etkin ve kalıcı olmasını sağlar.

NASIL OKUMALIYIZ? Yüksek sesle okuyun! Çevrenizdeki koşullar şayet yüksek sesle okumanıza olanak vermiyorsa, bu durumda okuduğunuzu yazın ya da özet çıkarın

ÖZET 1)Öğrenci başaracağına inanmalı 2)Öğrencinin hedefi olmalı 3)Okulu ve okumayı sevmeli 4)Öğrencinin çalışma ortamı uygun olmalı 5)Öğrencinin zihninin dağılmasına yol açan (hayal kurma,korku,üzüntü vb., televizyon, telefon,poster,müzik,yatarak çalışma olmamalı.) 6) Öğrenci kendine çalışma programı yapmalı ve plânlı çalışmalı. 7)Öğrenci çalıştığı halde başarılı olamıyorsa, ders dinleme ve çalışma yöntemlerini gözden geçirmelidir. 8)Dersi derste öğrenmelidir.Çünkü ders okulda öğrenilir.Derste anlayamadıklarını ders çıkışı öğretmeninden veya arkadaşlarından öğrenmelidir. 9)Ders dinlerken ve çalışırken mutlaka yazarak çalışmalı ve not tutmalı. 10)Öğrendiklerini tekrar etmeli ve sorular çözerek pekiştirmelidir.Ayrıca yarınki derslerine hazırlıklı gitmelidir.