Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
TÜRKİYE’DE HAVALİMANLARINDA GÖREV YAPAN GÜVENLİK PERSONELLERİ ÜZERİNDE “MESLEĞE BAĞLILIK” ARAŞTIRMASI Yener KARDEŞ, Havalimanları Güvenlik Memurları.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Marka Konumlandırma Brand Positioning
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
ARAŞTIRMA TASARIMI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Pazarlama Yönetimi Süreci
Lider yapan pazarlama gerçekleri
Bankacılık Sektöründe Kullanıcı Deneyimi Araştırması: Dijital Şube, XTM Yazarlar: Öznur Savaş Fatma Molu
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
TÜKETİCİLERİN İNDİRİM MARKETİ TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNDEN AHP YÖNTEMİ İLE TESPİTİ Yrd. Doç. Dr. Mutlu Yüksel.
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
Araş. Gör. Araş. Gör. Bekir EŞİTTİ Buket BULUK
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
  Pazarlama Anlayışındaki Değişimler Açısından Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Müşteri Tatmini Ve Müşteri Sadakatiyle İlişkisi Üzerine Bir Araştırma Ş. GİZEM.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
FİRMANIN YAPMIŞ OLDUĞU REKLAMLARA YÖNELİK TUTUM İLE TÜKETİCİ GÜVENİ DEĞİŞKENLERİ ARASINDA KURUMSAL İTİBARIN ARACI ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Fatih KOÇ Balıkesir.
Dr. Elif ÜLKER DEMİREL –Trakya Üniversitesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi
Satış Elemanının Etik Davranışı: Tüketici Algısının Güven, Memnuniyet ve Tekrar Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi Yrd. Doç. Dr. Banu KÜLTER.
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
ÇEVRE DUYARLILIĞI ve GELİRİN YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA DUYARLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Arş. Gör. Emre YILDIRIM Arş. Gör. Merve TÜRKMEN Sakarya ÜNİVERSİTESİ
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
1 9 Marka Değeri Yaratma.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Mobil İnternet, Tüketici Materyalizmi ve Alışveriş Bağımlılığı: Alışveriş Motivasyonlarının Düzenleyici Etkisi Üzerine Bir Araştırma Arş. Gör. A.Bengi.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
ALGILANAN RİSK VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZM EĞİLİMİNİN YERLİ MARKA CEP TELEFONLARINA KARŞI TUTUM ÜZERİNDE ETKİSİ Mustafa Bilgehan Kutlu, Cumhuriyet Üniversitesi.
Marka Aşkının Değerlendirilmesi: Beyaz Eşya Markası Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma 21.PAZARLAMA KONGRESİ Dijital Dünyada Pazarlama Yrd.Doç.Dr.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Yakın Yrd.Doç.Dr.İdil Kacar
21. Pazarlama Kongresi - Kütahya
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
Yrd. Doç. Dr. Volkan ÖZBEK Aycan KÜLAHLI
Öğr.Gör.Deniz ÜNAL ADIGÜZEL Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL MARKA ALGISININ SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ DOÇ. DR. ERCAN TAŞKIN ARAŞ. GÖR. CEVAT SÖYLEMEZ 02 Ocak 2019 Çarşamba.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.) Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Marka Tercihlerine Etkisinde Marka İmajı ve Algılanan Kalitenin Aracılık Rolü: Üniversite Mezunları Üzerine Bir Araştırma Dr. Erkan YILDIZ Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.) 1

Sunu Planı Araştırmanın Amacı Araştırmanın Önemi Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi Araştırmanın Metodolojisi Araştırmanın Bulguları Sonuç ve Öneriler

Araştırmanın Amacı Bir ürünün üstündeki marka ile tüketicilerin zihnindeki marka aynı şey değildir. Marka Yaratmanın 22 Kuralı Al & Laura Ries

Araştırmanın Amacı Marka ve Marka Değeri

Araştırmanın Amacı

Araştırmanın Amacı 10 Ölümcül Pazarlama Günahı

Araştırmanın Amacı Ağızdan ağıza pazarlamanın marka tercihlerine etkisini araştırmaktır. Aynı zamanda anılan değişkenler arasındaki ilişkide marka imajı ve algılanan kalitenin aracılık rolüyle ilgili tespitler yapmaktır.

Araştırmanın Önemi Bu çalışmayla, hem yazına önemli katkılar sağlanabileceği hem de işletmelerin; gerek üst düzey yöneticilerine, gerekse pazarlama ve marka yöneticilerine, pazarlama stratejilerini geliştirmelerine yardımcı olacağı düşünülen tespitler yapılabileceği değerlendirilmiştir.

Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi Marka; işletmenin ürünlerini rakiplerden ayırt etmeye yarayan bir isim, bir işaret, bir simge veya bütün bunların bileşimidir. Üretici ile Tüketici Arasındaki İletişim. İletişim.

Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi Ağızdan ağıza pazarlama; bir ürün hakkında hedef alıcılar ile aile üyeleri, arkadaş, iş ortağı vb. arasında gerçekleşen bir iletişim; bir ürünün kullanılmasından sonra edinilen bilgi ve deneyimlerin gayri resmi paylaşımı;

Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi Tüketicilere sunulan konuşmaya değer bir fikirle ürünler hakkında konuşulması ve bu konuşmanın yayılması şeklinde ifade edilebilir. Sernovitz, A. Fısıltının Gücü

Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi Marka tercihi; tüketicilerin alışkanlıkları veya geçmişteki deneyimlerine bağlı olarak rakip markaların içinden bir markayı seçme davranışı sergilemesi şeklinde ifade edilebilir.

Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi Marka imajı; tüketicilerin zihninde marka hakkında oluşturduğu öznel ve algısal olgular bütünü, tüketicilerin ürünle özdeşleştirdikleri özellikler ve ürün hakkındaki izlenimlerin birikimi şeklinde ifade edilebilir.

Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi Algılanan kalite; ürünün tüketicinin zihninde oluşan değerinin kalıcı hale gelmesi, rakip markalara kıyasla bir markanın tüketici nezdindeki mükemmel yanları, itibarı, üstünlüğü ve performansı hakkındaki tüketici yargıları olarak ifade edilebilir.

Araştırmanın Metodolojisi Araştırmanın Modeli 1 2 Araştırmanın Hipotezleri 3 Araştırmanın Değişkenleri 4 Örnekleme Süreci 5 Veri Toplama Yöntemi 6 Veri Değerlendirme Tekniği 7 Kullanılan Ölçeklerin Testi

Ağızdan Ağıza Pazarlama (W_M) Algılanan Kalite (A_K) Araştırmanın Modeli Marka İmajı (M_I) Ağızdan Ağıza Pazarlama (W_M) Marka Tercihi (M_T) Algılanan Kalite (A_K)

Araştırmanın Hipotezleri H1: Ağızdan ağıza pazarlama marka tercihini pozitif yönde etkiler. H2: : Ağızdan ağıza pazarlamayla marka tercihi arasındaki ilişkide marka imajının aracılık rolü vardır. H3: Ağızdan ağıza pazarlamayla marka tercihi arasındaki ilişkide algılanan kalitenin aracılık rolü vardır. H4: Ağızdan ağıza pazarlamayla marka tercihi arasındaki ilişkide marka imajı ve algılanan kalitenin aracılık rolü vardır

Araştırmanın Değişkenleri Değişken Türü Değişken İfade Sayısı Kaynak Egzojen Ağızdan Ağıza Pazarlama 5 Goyett vd. (2010) Endojen Marka Tercihi 6 Chang ve Liu (2009) Marka İmajı Ural ve Perk (2012) Algılanan Kalite Pappu, Quester ve Cooksey (2005, 2006)

Örnekleme Süreci Ankara’da ikamet eden mobil telefon aboneleri 1. Araştırma Evreni Ankara’da ikamet eden mobil telefon aboneleri 2. Örneklem Çerçevesi Çalışmanın evreni ideal evren olduğundan ulaşılamamıştır 3. Örneklem Büyüklüğü N=5.222.675 n=384 4. Örneklem Tekniği Olasılığı Dayalı Olmayan Kolayda Örnekleme

Değişkenleri Ölçen 23 Soru Veri Toplama Yöntemi Anket Demografik 6 Soru Değişkenleri Ölçen 23 Soru 500 Anket 18 Ağustos- 03 Kasım 2014 % 80 400 Anket

Veri Değerlendirme Tekniği Yapısal Eşitlik Modellemesi

Kullanılan Ölçeklerin Testi   X2 df X2/df GFI CFI RMSEA Çıkan İfade Ağızdan Ağıza Pazarlama Ölçeği 3,425 1 0,078 Marka Tercihi Ölçeği 1,794 2 0,897 0,000 Marka İmajı Ölçeği 0,862 0,431 Algılanan Kalite Ölçeği 2,937 5 0,587 İyi Uyum Değerleri ≤3 ≥0,90 ≥0,97 ≤0,05 Kabul Edilebilir Uyum Değerleri ≤4-5 0,89-0,85 ≥0,95 0,06-0,08

Kullanılan Ölçeklerin Testi Cronbach Alfa Ağızdan Ağıza Pazarlama Ölçeği 0,89 Marka Tercihi Ölçeği 0,91 Marka İmajı Ölçeği 0,80 Algılanan Kalite Ölçeği 0,92

Araştırmanın Bulguları Katılımcıların; %34’ü kadın (N=136); %66’sı erkektir (N=264). %64,5’i evli (N=258); %35,5’i bekârdır (N=142). %41’i 46-55 yaş aralığında (N=164); %33,3’ü 6000 TL’den fazla gelir aralığındadır (N=133).

X2:32,079; df:13; X2/df:2,468; GFI:0,98; CFI:0,99; RMSEA:0,061 WM4 X2:32,079; df:13; X2/df:2,468; GFI:0,98; CFI:0,99; RMSEA:0,061 β S.E. C.R. p R2 M_T <-- W_M 0,74 0,059 15,962 *** 0,55

X2:95,106; df:41; X2/df:2,320; GFI:0,96; CFI:0,98; RMSEA:0,058

Araştırmanın Bulguları β S.E. C.R. p R2 M_I <-- W_M 0,79 0,047 13,806 *** 0,63 M_T 0,58 0,133 6,723 0,67 0,74 0,28 0,099 3,608

X2:104,974; df:51; X2/df:2,058; GFI:0,96; CFI:0,99; RMSEA:0,052

Araştırmanın Bulguları β S.E. C.R. p R2 A_K <-- W_M 0,82 0,046 16,622 *** 0,67 M_T 0,50 0,102 6,659 0,63 0,74 0,33 0,093 4,473

X2:292,681; df:91; X2/df:2,956; GFI:0,92; CFI:0,96; RMSEA:0,070

Araştırmanın Bulguları β S.E. C.R. p R2 M_I <-- W_M 0,83 0,046 14,721 *** 0,69 A_K 0,84 17,241 0,71 M_T 0,45 0,139 4,961 0,35 0,105 4,516 0,09 0,145 ,816 ,415

Araştırmanın Bulguları Hipotez Sonuç H1: Ağızdan ağıza pazarlama marka tercihini pozitif yönde etkiler. Desteklendi H2: Ağızdan ağıza pazarlamayla marka tercihi arasındaki ilişkide marka imajının aracılık rolü vardır. H3: Ağızdan ağıza pazarlamayla marka tercihi arasındaki ilişkide algılanan kalitenin aracılık rolü vardır. H4: Ağızdan ağıza pazarlamayla marka tercihi arasındaki ilişkide marka imajı ve algılanan kalitenin aracılık rolü vardır.

Sonuç ve Öneriler Marka İmajı Algılanan Kalite Müşteri Tatmini

Sonuç ve Öneriler

Sonuç ve Öneriler Görsel Tasarım Müşteri Şikayetleri Fonksiyonellik Benzersizlik Müşteri Şikayetleri

Ağızdan Ağıza Pazarlama Sonuç ve Öneriler Ağızdan Ağıza Pazarlama %55 Ağızdan Ağıza Pazarlama Marka Tercihi Marka İmajı %69 Ağızdan Ağıza Pazarlama Algılanan Kalite

Türkiye’de İnternet Kullanım Oranı Ağızdan Ağıza Pazarlama Sonuç ve Öneriler Girişimler % 90 Türkiye’de İnternet Kullanım Oranı 2014 Haneler % 60 Ağızdan Ağıza Pazarlama 42 milyonun %31’i internetten alışveriş yapmaktadır.

Araştırmanın Kısıtları Kolayda örnekleme metodunun kullanılması, Verilerin anlık olarak toplanması, Sonuçların genellenememesi, Araştırmanın sadece Ankara ilinde, cep telefonu sektöründe ve üniversite mezunlarına yönelik olarak yapılması.

Gelecek Araştırmalar İçin Öneriler Uygulamanın farklı sektörlerde özellikle hizmet sektöründe de yapılmasının, Farklı şehirlerin araştırma kapsamına dahil edilmesinin, Araştırmada kullanılan değişkenlere ait farklı ölçeklerin kullanılmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir.

Teşekkürler