1 Yüksekova Cumhuriyet İlköğretim Kurumları 2012
2/20 YÜKSEKOVA TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU Tarihi bir Kent olan Yüksekova' nın tarihi M.Ö.7000 lere değin uzandığı kesin olarak bilinmektedir. GEVEROK vadisinde kayalara kazılmış bini aşkın resim bulunmuştur. Bu resimler yapısal özellikleri nedeniyle NEOLOTİK dönemle tarihlenmektedir. M.Ö.1000' de ise yörede URARTU uygarlığı yaşanmıştır. Bu uygarlığın en kalıcı izleri ise İlçe sınırları içindeki ünlü ORDU yoludur. Bu yol, URARTU krallığının Van Gölü kıyısındaki merkezi TUŞBA'dan (Van İlinin eski ismi)başlayıp CİLO Dağlarına değin uzanmaktadır. KELYAŞİN ve TOPUZAVA anıtları üzerinde URARTU dili ile yazılmış yazıtlar vardır ki; Bu uygarlıkla en doğrudan bilgiler bu yazıtlardan elde edilmiştir. Büyükçiftlik (Hırvata) Köyü kalıntıları, Yüksekova' nın batısında Orişe deresi ağzındaki büyük bir kent ve kale kalıntısıdır. Burası Urartu' nun önemli kentlerinden Musaşir olduğu sanılmaktadır. Eski adı GEVER olan Yüksekova Kanuni Sultan Süleyman' ın egemenlik yıllarında Osmanlı topraklarına katılmıştır. 1.Dünya savaşında Ruslar Yüksekova' yı işgal ettiler. (24 Mayıs 1915) Nasturi liderlerinden Marşimonu HOY' a götürdüler. Onun aracılığı ile bütün Nasturileri ayaklandırarak Türk ordusuna karşı kullandılar. 1915' te bölgedeki Müslüman halk Rus ve Nasturi zulmünden kaçarak dağıldılar. 5 Mayıs 1919' da yerli milis kuvvetleri ve şanlı ordumuz tarafından Yüksekova kurtarılınca isyancı Nasturiler, Urumiye (İran'ın Yüksekova' ya komşu olan ili) bölgesine çekildiler. 19.Yüzyılda Van vilayetine bağlı Hakkari livasının kazası olan Yüksekova 1936' da ilçe konumuna getirilmiştir. İlçe Merkezinin eski adı Dize' dir. YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
3 COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU Coğrafi: Yüksekova, Doğu Anadolu Bölgesi'nin Hakkari bölümünde bulunur. Kuzeyinde Van'ın Başkale ilçesi, doğusunda İran, güneyinde Irak ve batısında Hakkari ana (merkez) ilçesi bulunur. Yüksekova, dağlar arasında bir çöküntü alanında kurulmuştur. Ovanın yükseltisi 2000 metreye yakındır. Genişliği 15 kilometre, uzunluğu 40 kilometredir. Ekonomik ve kültürel: Ş ehirdeki ekonomik etkinlikler yerel ölçeklidir. Ulaşımın zor olması ve şehrin adının güvenlik olaylarıyla anılması tüm Doğu Anadolu'yu olduğu gibi Yüksekova'yı da menfi yönde etkilemiştir. Türkiye-İran arasında bulunan gümrük kapılarından birinin burada olması ticareti biraz hareketlendirse de şehrin geçimini sağlayacak kadar yeterli değildir. Verimli topraklara sahip olmasına rağmen tarım çalışmaları, etkinlikleri kış aylarında ekinleri koruyacak teknik bilgi eksikliği nedeniyle çok azdır. Aylık ve günlük sıcaklık farkları tarımdan çok, gür çayır ve meralarla hayvancılığa zemin hazırlamıştır. Şehir ters lalesiyle ünlüdür. Yüksekova ilçesi, üç ülkenin birleştiği yer olması itibariyle bir kültür resitalidir. İlçenin ovalık kesimlerinde bulunan Sümer, Hitit uygarlıkları mezopotamyasından kalan birçok tarihi yapı bulunmaktadır. Halk geçimini sağlamak amacıyla genellikle ticaretle uğraşır. İranla eşya alım satımı yapılır.
4/20 CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI MÜDÜRLÜĞÜNÜN FİZİKİ MEKANI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
5/20 PERSONEL DURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ VE İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ PERSONEL DURUMU GÖREV ÜNVANITOPLAMASİLVEKİLBOŞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ EĞİTİM DENETMENLERİ BAŞKANI EĞİTİM DENETMENLERİ BAŞKAN YRD. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜR YARDIMCISI İL MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ İLÇE MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ EĞİTİM DENETMENLERİ SAYISI OKUL /KURUM YÖNETİCİSİASİL VEKİLTOPLAM MÜDÜR101 MÜDÜR BAŞ YRD.101 MÜDÜR YARDIMCISI303 EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFIOLMASI GEREKLİ NORMMEVCUTİHTİYAÇ ÖĞRETMEN YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
6/20 GENEL İDARE, TEKNİK, SAĞLIK VE YARDIMCI HİZMETLER SINIFINDAKİ PERSONELDURUMU EĞİTİM ÖĞRETİM DIŞI PERSONEL DURUMU PERSONEL GÖREV VE ÜNVANIOLMASI GEREKLİ NORMMEVCUT DURUMİHTİYAÇ GENEL İDARE HİZMETLERİ550 TEKNİK HİZMETLER SINIFI 20 2 SAĞLIK HİZMETLERİ SINIFI 2 02 YARDIMCI HİZMETLER SINIFI110 TOPLAM1064 DİĞER STATÜLER TÜRÜMEVCUT GEÇİCİ PERSONEL (657 4/C) 3 SÜREKLİ İŞÇİ 0 HİZMET SATIN ALIM YOLUYLA ÇALIŞTIRILAN PERSONEL SAYISI TEMİZLİKŞOFÖRGÜVENLİK 400 DERS KARŞILIĞI ÜCRETLİ ÖĞRETMEN11 YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
7/20 ARAÇ-GEREÇ DEMİRBAŞ DURUMU ARAÇ GEREÇ DURUMU İlçe Adı BİLGİ TEKNOLOJİK KAYNAK DURUMU (Adet) RESMİ ARAÇ DURUMU (Adet) DİGER ARAÇ DURUMU (Adet) SERVERPCLAPTOPYAZICISCANNERPROJEKSİYONOTOBÜSKAMYONKAMYONETMİNİBÜSOTOMOBİL MİNİBÜSKAMYONET Ortaokul İlkokul orta k Anasınıfı TOPLAM
8/20 ÖĞRENCİ - ÖĞRETMEN SAYILARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
9/20 YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI İDARECİ BİLGİLERİ ÖĞRETMEN BİLGİLERİ
10/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ SBS (İLKÖĞRETİM) YILLAR 8. SINIF SINAVA KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI BAŞARI PUANIİL SIRALAMASI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
11/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLARI TERK EDEN (İLİŞİĞİ KESİLEN) ÖĞRENCİ ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM GENEL ORTAÖĞRETİMMESLEKİ TEKNİK TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
12/20 YILLAR OKUL ÖNCESİİLKÖĞRETİM OKULDAKİ ÖĞRENCİ SAYISI (1) DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (3) ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (4) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TOPLAM EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKUL ÖNCESİ VE İLKÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUL, DERSLİK, ŞUBE VE ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
13/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN İHTİYACI Yıllar TEMEL EĞİTİM ORTAÖĞRETİM OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİMORTAÖĞRETİM İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) , ,32 YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
14/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN DURUMU Yıllar Kadrolu (1) 1/4 Oranı Ücretli (2) 2/4 Oranı Vekil (3) 3/4 Oranı Norm Kadro (4) Mevcut (5) , , YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
15/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİ SAYISININ ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR İlköğretimOrtaöğretim Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısı (1) Özel Eğitime İhtiyacı olan tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısı (1) Özel Eğitime İhtiyacı olan tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
16/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ ULUSAL/ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE (BİLGİ YARIŞMASI, PROJE ÇALIŞMALARI VB.) KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) ,05 YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
17/20 OKUL DİSİPLİN KURULUNDA GÖRÜŞÜLEN DİSİPLİN OLAYLARI ÖĞRENCİ SAYISININ OKULDAKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR Disiplin Olaylarına katılan öğrenci Sayısı (1) Toplam Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF ,01110 YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
18/20 EĞİTİM AMAÇLI BİLGİSAYAR KULLANIM ORANI YILLAR OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJ İK PLANDA Kİ HEDEF ,5 YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI
19/20 SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI Sorun 1- Okulumuzun mevcudu 1800 üzerinde olup dersliklerin ve okul giriş çıkışında yığılmalar yüzünden sorun teşkil etmektedir. Sorun 2- Okul elektrik ve sıhhi tesisatının onarımdan geçmesi gerekmektedir. Sorun 3- Dersliklerin az olmasından ve spor salonunun olmamasından dolayı çok amaçlı bir salona ihtiyaç vardır. Sorun 4- Okulun tek giriş ve çıkış merdiveni olması nedeniyle izdihamların önüne geçebilmek adına ek bir çıkış merdivenine ihtiyaç vardır. Sorun 5- Isınma probleminin çözümü için idari odalara ek kalorifer peteklerine ihtiyaç vardır.
20 YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÜKSEKOVA CUMHURİYET İLKÖĞRETİM KURUMLARI ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Okulun yapım tarihi eski olduğundan bina durumunun gözden geçirilerek bakıma alınması gerekmektedir.