Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Advertisements

MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
Kalabalık bir ofis, çeşitli departmanlar ve büyük ajansların sahip olduğu diğer olanaklar sizi kolayca aldatabilir. Geçerli olan, ajansın gerçek dürtü.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
Hazırlayan : Sevgi YAYLAGÜL Bölüm : Bilgisayar Programcılığı
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
İÇERİĞİN HABERCİYE SUNULMASI
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
HAFTA I.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Gündem Oluşturma Kuramı
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Temel Kavramlar ve İlkeler
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
İletişim Çalışmaları.
Reklamın Amaçları.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
REKLAM.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Reklam ve Halkla İlişkiler
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
FİNANS VE MUHASEBE H04.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Temel Bilgi Teknolojileri
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Medya Planlaması ve Stratejisi
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Halkla İlişkiler Halkla İlişkilerin net bir tanımı yoktur. Değişik örgütlerde değişik faaliyetler çerçevesinde görev tanımı yapılmış olabilir. Temelde ise yönetim, pazarlama ve iletişim süreçleri arasında eşgüdümü ve etkinliği sağlamaya yönelik bir uzmanlık alanıdır. Örgütlerin hızla değişen yapısı ve pazardaki dinamizm halkla ilişkiler faaliyetlerini artan oranda uzmanlaşan bir gözle ele almayı zorunlu kılmaktadır.

Halkla İlişkilerin belirgin özellikleri Uzmanlık gerektirir. Halkla ilişkiler bir yönetim görevidir, uzmanlar tarafından yerine getirilir. Kamuoyu etkisinin farkında olarak çeşitli gruplar arasında iletişimi düzenler. Hedef kitlenin davranışlarını takip ederek yönetimi bilgilendirir, kuruluşun gerek duyduğu araştırmaları yaparak öneriler geliştirir. Kuruluşun kar amacı yanında sosyal sorumluluk projelerinin varlığını kamuoyuna duyurmaya çalışır. Kamuoyu araştırmaları doğrultusunda bir iletişim stratejisi geliştirir. İster iç birim olsun, ister dışarıdan hizmet alınsın; yönetimle birlikte hareket eder. Halkla ilişkiler faaliyetleri kurum tarafından «önceden planlanmış iletişim faaliyetleridir»

HALKLA İLİŞKİLER ve AMAÇLARI Halkla İlişkiler Bir Yönetim Görevidir Kurum felsefesinin oluşturulması, amaçların saptanması, kuruluşun değişen çevre koşullarına uyum sağlaması gibi konularda yönetime destek sağlar. Kurumun felsefesi ve amaçlarının, kamuoyuna doğru aktarılabilmesi için tüm örgüt üyelerinin bu felsefe ve amaçları kavraması gereklidir. Bu nedenle tüm örgüt üyeleri Halkla İlişkiler faaliyetinin önemli bir üyesidir. Halkla İlişkiler Bir İletişim Çabasıdır Örgüt adına iletişimde bulunanların yetenek, görevleri ve sistem bağlamında etkide bulunur. Örgüt içi ve örgütün dış çevre ile iletişiminin sağlıklı ve etkili olması bir diğer önemli alandır. Halkla İlişkiler, Kamuoyunu Etkileme Aracıdır Kurumsal prestiji arttırmak ve imajı oluşturmak Kamuoyunu ilgilendiren konularda, bilgi verilmesi, ve buna yönelik çabalar. Sosyal sorumluluk faaliyetlerini planlamak ve geliştirmek

Halkla İlişkileri Anlamak Halkla ilişkiler sadece özel sektörün, kar ve imaj için yürüttüğü çalışmalar değildir. Hükümetler ve devletler değişik amaçlarla kamuoyunu yönlendirir. ( Örn: Çözüm Süreci uzun süreçli bir halkla ilişkiler faaliyetidir.) (Ermeni soykırımı meselesi bir iletişim savaşına dönüşmüştür) (Kurtuluş Savaşı yıllarında Atatürk Anadolu Ajansını kurarak, gazetelerde yazılar yazmış ve doğrudan bir halkla ilişkiler faaliyetini başlatmıştır.) Sigara karşıtlığı, tuz kullanımının azaltılmasına yönelik Sivil Toplum Örgütlerinin düzenli çabaları da bir halkla ilişkiler faaliyetidir. Hedef kitlenin beklenen eğilimleri konusunda araştırmalar yapmak ve yönetim kararları doğrultusunda bunu yönlendirmek temel faaliyet alanıdır. İletişim araçlarının çoğalması ve yaygınlaşması, halkla ilişkiler bağlamında üretilen içeriği ve yayılmasını gittikçe sofistike bir hale getirmektedir.

Halkla İlişkilerin Genişleyen İşlevi Halkla İlişkiler kavramı yerine algılama yönetimi ifadesi önerilmiştir. Halkla ilişkilerin çerçevesi sürekli değiştiği ve anlaşılmadığı için örgütler içinde değişik isimlerle ve işlevlerle yer almışlardır. Basın Müşavirliği, Temsil şubesi v.b. Kurumsal ileitşim, pazarlama iletişimi, itibar yönetimi gibi kavramlarla açıklanmaya çalışılsa da halkla ilişkilerin temel fonksiyonu, yönetim ve hedef kitleleri arasında bir iletişim ortamı yaratmak ve iş hedeflerine katkı sağlamaktır. Halkla ilişkiler bir yandan da Althuser’in «devletin ideolojik aygıtları» kavramsallaştırmasındaki görev yapmaktadır. Son yıllarda ortaya atılan yeni bir kavram olarak gerilla halkla ilişkiler kavramı göze çarpmaktadır.

Gerilla Halkla İlişkiler Halkla ilişkiler faaliyetinde tasarlanan iletişim, ambalajın içindeki nesnenin değerini artırır. Gerilla halkla ilişkiler kavramına göre; siyasetçiler, liderler, kurumlar ve yıldızlarda bu bağlamda ele alınabilir, ambalajlanıp, pazarlanabilir. Hedef kitlenin algıladığı ile gerçek arasında uyumsuzluk varsa ve hedef kitle için ambalaj içerikten ön plandaysa herşey düzgün bir ambalajla pazarlanabilir. Ancak o kadar ileti vardır ki kitleler bu veri bombardımanı içinde önünü göremez olur. Bu noktada gerilla halkla ilişkiler önemlidir. Gerilla halkla ilişkilerin temel hedefi; hızlı ve düşük maliyetli iletiler oluşturmaktır.

Gerilla Yaratıcılık Ivory sabunları için sabundan heykelcik yarışması, Lucky Strike için özgürlük yürüyüşü gibi uygulamalar buna örnektir. Blair Witch filmi hakkında yaratılan internet efsanesi buna güncel bir örnektir. Kavramın Özü: kampanya temasının herkesin kolaylıkla anlayabileceği biçimde sembol, sözcük, ses ya da davranış biçimi olarak iletiye dönüştürülmesidir. Sanat açısından estetik ve eğlence gibi unsurların; pazarlama (ürün, fikir, politika) stratejisi olarak kullanılmasını içerir. Verilmek istenen mesaja yönelik bir unsurun devreye sokulması ses, sembol, alev, heykel; mesajı herkesin dahil olduğu ve anladığı bir yapıya büründürür. Gerilla yaratıcılık ürün, Pazar, ekonomik eğilim ve politik konjonktür gibi değişik unsurlardan etkilenir. Bu nedenle araştırma merkezlidir.

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Halkla ilişkiler ürünün ya da kurumun; ücretli yaptığı film ya da duyurulardan farklı bir olgudur. Örgüt içi ve kamuoyuyla planlanmış bir iletişimi içerir. Yönetimin amaçları doğrultusunda bu iletişimi örgütler, düzenler. Uzun yıllar halkla ilişkiler ile reklam kavramı karıştırılmıştır. Ancak artık reklamın bir strateji ve kurumsal imaj doğrultusunda hazırlandığı görülmektedir. Bir çok reklam ürünün yanında ait olduğu sermaye grubuna vurgu yapmaktadır. Halkla ilişkiler faaliyetleri, kurumsal imaj oluştururken reklamdan daha etkili ve güvenilirdir. Wine Grovers – şarap reklamı yapmak yerine kaliteli şarap içmenin kaliteli yaşamın bir unsuru olduğunu vurgulamış ve Amerika pazarına böyle girmiştir. (NAIDAS modeli)

Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Özellikleri Halkla İlişkiler Ucuzdur Reklam metinleri yerine basını ilgilendiren konularla medyada yer almak çok daha ucuzdur. ( Gençler arası Çanakkale gezisi düzenlemek, ulusal bir reklamdan çok ucuzdur) Hedef kitle spesifiktir Medyadaki iletinin kime ulaştığını tam olarak denetleyemeyiz, ancak halkla ilişkiler faaliyetlerinde ileti ortamının kim ile kurulacağı bellidir. Güvenilirlik yüksektir Bir reklam filmi gibi zorunlu olarak yayınlanmaz, halkla ilişkiler faaliyeti olumlu bulunduğu için yayınlanır bu nedenle güvenilirlik yüksektir. Ancak rakiplerinde aynı olanaklara sahip olması, pazarlama stratejisi, reklam ve yaratıcılığı zorunlu kılmaktadır. Kim olduğunuzu, ne yaptığınızı ve neden önemli olduğunuza yönelik farkındalık ve görünürlük oluşturursanız; ürün veya hizmetinizin satışı daha kolay olacaktır.