PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Advertisements

Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
MESLEK TANITIMLARI.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
ÖĞRENME ALANLARI Bilgi kuramı olarak epistemoloji, bilginin nasıl kazanıldığı, nasıl kurulduğu ve üretildiği ile ilgili sorunları araştırır. Hepimiz biliyoruz.
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenmeye Hazır Bulunuşluluk
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Program Geliştirmede Hedef
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Üç Alanda Değerlendirme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Duyuşsal Alan.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN B Grubu Büşra PAR Görkem Karakuş Şebnem Yılmaz Tuğçe Hatem Yıldız Sümeyye KOÇ Rabia Türkücü Ezgi Şen Uğur Aytaş

Psiko-motor Alan duyu organları zihin ve kasların birlikte çalışması sonucu ortaya çıkan davranışları içerir. Psiko-motor davranışlar zihin ve kasların ortak çalışması sonucu ortaya çıkan davranışlardır. Yürümek, konuşmak, yazmak gibi günlük hayatımızda sürekli kullandığımız beceriler; dans etmek, gitar çalmak, futbol oynamak gibi uzmanlık gerektiren beceriler de psiko-motor becerilerdir. Eğitimde ise örneğin, ilköğretimin ilk sınıflarında hedef alınan kalem tutma, parmak kaldırarak söz istediğini belli etme, kitabı belli bir uzaklıktan okuma gibi davranışlar psikomotor alanın kapsamı içindedir. Hatırlarsanız eğitim hayatımızın daha başlarında yıllar önce o yıllardaki öğretmenlerimiz bizlere “kalemi elinize alın şu şekilde sağdan sola doğru bir ‘O’ çizin” demişlerdir. İşte daha o yıllarda öğretmenlerimiz psikomotor becerilerimizi geliştirme yolunda bizlere talimat veriyordu.

Psikomotor Alan Sınıflaması Simpson(1972) ALGILAMA Uygun ipuçlarını seçme, belli bir hareket için hazır olma, nasıl yapıldığını dikkatle izleme, gözleme, tanıma, tanımlama gibi süreçlerden oluşur. Uyarılma, tanıma, gözleme, izleme, beceriyi fark etme, vücudu istenilen konuma getirme, tanımlama, duyu-organlarıyla davranış ve becerileri fark etme algılama düzeyinde iken gerçekleşir.

KURULUŞ Belirli bir türdeki hareket veya yaşantı için hazır bulunuşluk düzeyi oluşturma şeklinde tanımlanabilir. Bu basamaktaki davranışlar, zihinsel ya da duyuşsal kurulma ile birlikte bulunabilir. Zihinsel kurulma, bir devinişsel hareketi yapmaya dönük olarak bilişsel anlamda bir hazır bulmayı ifade eder. Bedensel kurulma ise, sergilenecek psikomotor hareket için anatomik olarak dengelemeye dönük bir hazır olmayı ifade eder. Duyuşsal kurulum, yapılacak bedensel hareket için elverişli tutumlar geliştirme olarak tanımlanır. Zihinsel kurulma, bedensel kurulma ve duyuşsal kurulma, bilişsel hazırlık, tutun oluşturma, bedeni uygun pozisyona getirme; kuruluş basamağının örnek davranışlarıdır.

KILAVUZ DENETİMİNDE YAPMA Taklit etme, deneme- yanılma, yardımlı-yardımsız yapabilme, gösterme, söküp birleştirme, değiştirme, vurma, yazma, örme gibi süreçlerden oluşur. Bir bireyin öğretmen rehberliğinde veya bir modeli, belirli bir takım ölçütleri dikkate alarak, onun sergilediği davranışları yapmaya dönük çalışmayı ifade eder. Rehber kişiyle yapma, davranışı yardımlı yardımsız olarak sergileme, davranışı işlem basamaklarına uygun yapma, gösterme, sökme, takma, çakma gibi davranışlar kılavuz denetimizde yapma düzeyindedir.

MEKANİZMA Öğrenilmiş bir tepkinin alışkanlık haline geldiği zaman oluşur. Bu düzeyde öğrenci yeterli performansa, güven veya yeterliliğe ulaşır. Öğrenci psiko-motor beceriyi vasat bir şekilde yerine getirebilir. Diğer bir ifade ile söz konusu psiko-motor beceri normal bir biçimde icra edilebilir.

KOMPLEKS TEPKİ FAALİYETİ Belirli bir işi, kural ve standartlarına uygun yapabilme, inşa etme, ayırma, tamir etme, taslak oluşturma, başkasından yardım almadan icat etme, hareketli gösterme, mekanik olarak icat etme, otomatik sergileme gibi süreçlerden oluşur. Beceri haline getirme, yardım almadan kendi başına yapma, istenen nitelikte ve sürede yapma, sökme, takma, birleştirme, yazma, çizme, kullanma, örme mekanizma düzeyindeki davranışlardır.

ADAPTASYON (UYUM) Kazanılan hareketi başka durumlara uyarlama, yeniden düzenleme, başkalaştırma ve kontrol etme gibi süreçlerden oluşur. Kazanılan becerileri ve davranışları, benzer durumlarda kullanma, uyarlama, yeniden düzenleme, değiştirme, yeni problemlere aktarma adaptasyon düzeyindeki davranışlardandır.

YARATMA Yeni bir duruma uyum sağlamak, bir problemi çözmek için yeni bir hareket biçimi geliştirmek, yeni bir dans figürü ortaya çıkarmak, orijinal davranışlar sergilemek, şekil vermek vb. süreçlerden oluşur. Yeni ve benzersiz bir davranış, etkinlik sergileme, orijinal bir beceri oluşturma, inşa etme, şekil verme, figür oluşturma, tasarım yapma gibi davranışlar da yaratma düzeyindedir.

Kaynakça http://www.bekirhoca.com/ogretmen/uzman/program.asp Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan http://www.oguzhanhoca.com/devinissel-alan-basamaklari-ve-kazanim-ornekleri.html