2014/2015 Eğitim Öğretim Yılı 1. Dönem BEP Toplantısı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri
Özel Eğitim Dersi Ayşegül KORKMAZ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğretim Durumlarını Planlama
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREYLER VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MUSTAFA ABAK KASTAMONU R.A.M
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
Asperger sendromu ya da asperger bozukluğu, sosyal etkileşimde zorluklar ve sınırlı, stereotipik ilgi ve etkinliklerle tanımlanan Otistik Spektrum Bozukluklarından(OSB)
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
Öğrenme Güçlüğü (Özgül Öğrenme Güçlüğü)
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
SINIF YÖNETİMİ.
DİSLEKSİ NEDİR? Disleksi ilk kez 1881 yılında tanımlanmıştır.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ DİSKALKULİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Özel Gereksinimli Çocuklar
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
BE BEP NEDİR ?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

2014/2015 Eğitim Öğretim Yılı 1. Dönem BEP Toplantısı

Hafifi Düzey Zihinsel Yetersizlik Zihinsel işlevler bakımından farklılık gösteren; kavramsal, sosyal ve pratik uyumsal becerilerde eksiklikleri ve sınırlılıkları olan bireylerdir. Yapılan tanılama ve zeka testi sonucunda 50 – 69 puan arasında çıkan bireylerdir.

Özellikleri Geç ve güç öğrenirler. Dikkatleri kısa süreli ve dağınıktır. İlgi alanları dardır. Kısa süreli belleklerinde problem vardır. Kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe geçiş yapamazlar, zorlanırlar. Akademik başarıları normal gelişim gösteren bireylerden farklıdır.

Dil ve konuşma bozuklukları yaygındır. İş edinmede ve bu işi sürdürmede problemleri vardır. Unutkandırlar. Güdülenme eksikliği vardır. Başarısızlık daha çok okumada, okuduğunu anlama ve anlatmadadır. Genelleme yapamazlar. Öğrendiklerini çabuk unutrlar. Genellikle kendilerinden yaşça küçük çocuklarla iletişim kurarlar. Rutin ve karmaşık olmayan işlerde başarılıdırlar.

Bir hastalık olarak tanımlanamaz, tedavisi yoktur, süreklidir. Yeni ortama girmekten hoşlanmazlar. Sağlık problemleri vardır. Daha sık hasta olurlar. Temizlik yönünden gereken titizliği gösteremezler. Sosyal faaliyetler karşı ilgisizdirler. Parçadan bütüne doğru daha kolay öğrenirler. Kelime dağarcıkları yaşıtlarına göre normalin altındadır. İki şey arasındaki benzerlik ve farklılığı kolay ayıramazlar.

Soyut kavramları anlamakta güçlük çektiklerinden zaman kavramını ve sayısal kavramları çok geç ve güç öğrenirler. Kendilerine güvenleri azdır. Kurallara uymakta güçlük çekerler. Karışık becerileri yapmakta zorlanırlar. Arkadaşlık kurmakta ve sürdürmekte zorlanırlar.

Öğretmene Öneriler Gelişim alanları dikkate alınarak bireysel eğitim programları hazırlanmalıdır. Eğitim materyali hazırlanırken somut kavramlardan yararlanılmalıdır. Öğrenci en ön sıraya, öğretmen kürsüsünün dibindeki sıraya oturtulmalıdır. Somut ve görsel materyaller kullanılmalıdır. Dikkat süreleri kısa olduğundan kavramlar küçük bölümler halinde işlenmelidir.

Olumsuz ifadelerden çok olumlu ifadeler tercih edilmelidir. Telefona cevap verme, telefon etme, mektup yazma, postaya verme gibi etkinlikler öğretilmelidir. Eve gelen elektrik, su , telefon gibi faturaları okuması ve bu durumlarda ne yapılması gerektiği kavratılmalıdır. Gazete okuma alışkanlığı kazandırılmalıdır. Güven sarsıcı söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.

Öğrenmeleri «yaparak öğrenmeye» dayalı planlanmalıdır. Dilin ses kuralları ve yapısını öğretmeye çalışmak zaman kaybıdır. Bunun yerine okuduğunu anlama çalışmalarına ağırlık verilmelidir. Verilecek ödevler açık, sınırlı, kısa ve basit olmalıdır. Öğretilen kavram ve beceriler sık sık tekrarlanmalıdır. Ödüllerle davranışlar pekiştirilmelidir.

Yapabileceği ödevler verilmelidir. Olumsuz davranışlar görülmemelidir. En ufak çalışması ödüllendirilmelidir. Sınıf içinde diğer arkadaşları tarafından kabulü sağlanmalıdır. Yaşantıya dayalı deneyimler sunulmalıdır.

Özel Öğrenme Güçlüğü Dili yazılı ya da sözlü anlamak ve kullanabilmek için gerekli olan bilgi alma süreçlerinin birinde veya birkaçında ortaya çıkan; dinleme, konuşma, okuma, heceleme, dikkat yoğunlaştırma ya da matematiksel işlemleri yapma güçlüğü nedeniyle özel eğitim hizmetlerine ihtiyacı olan bireylerdir.

Okuma yazma konusunda güçlük çekerler. Okumayı sökmeleri gecikebilir. Hatalı okur, yazarlar. Çarpım tablosunu öğrenmekte zorluk çekebilirler. Yön kavramları zayıftır. Saati öğrenmekte zorluk yaşarlar. Dikkat süreleri kısa olabilir. Sakar olabilirler. Kendilerini ifade etmekte güçlük çekerler. İnce motor becerilerde zorluk yaşarlar. Uzaklık ve derinlik algıları zayıftır.

Öğretmenlere Öneriler Güven sarsıcı söz ve isteklerden sakınılmalıdır. Verilen okuma metinleri kısa, anlaşılır ve basit olmalıdır. Sorulan sorular karmaşık olmamalıdır. Kaba ve ince motor gelişimini desteklemek için çalışmalar yapılmalıdır. Takdir ve teşvik edilmelidir. Arkadaşları ile kıyaslanmamalıdır. Telaffuz hatalarını gidermek için tekerleme, şiir ve şarkılar öğretilmelidir.

Cümle tamamlama çalışmaları yapılmalıdır. Hafıza ve eşleştirme oyunları oynatılmalıdır. Olumlu davranışları pekiştirilmelidir. Sözlük kullanarak sözcük dağarcığı geliştirilmelidir. Sınavlar sözlü veya test olarak uygulanmalıdır.

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, ataklık ve dürtüsellik özelliklerinin belirgin olduğu, etkinlik ve görevleri sürdürme ve tamamlamada güçlük çekilen ve bu özellikler nedeni ile belirgin sorunlar yaşanan gelişimsel bir bozukluktur.

Özellikleri Aşırı hareketlidirler. Bir işin başında oturma süreleri oldukça kısadır. Dikkatleri dağınıktır. Ayrıntıya dikkat etmekte zorlanıp, dikkatsizce hata yapabilirler. Aynı anda pek çok şeyle ilgilenebilirler. Sık sık eşyalarını kaybederler. Günlük etkinliklerde unutkan olmayabilirler. Huzursuz ve gergin olabilirler.

Düzgün düğme ilikleme, düzgün bağlama, düzgün yazı yazma ve düzgün kesme gibi el becerilerinde yetersizdirler. Tes ve sınavlarda ilk soruları doğru cevaplarken sonraki sorularda yanlış sayıları artar.

Öğretmenlere Öneriler Öğretmen masasına yakın bir yerde , sınıfa arkasını dönecek şekilde oturtulmalıdır. Dikkatini dağıtacak uyaranlar olmamalıdır. Yapılacak etkinliklerden önce hatırlatma yapılmalıdır. Yönergeler mümkün olduğunca teker teker verilmelidir. Sınavlar için ek süre verilmelidir. Tahtada yazanı deftere yazması için ek süre verilmelidir. Yaptığı olumlu şeyler ödüllendirilmeli ve cesaretlendirilmelidir.