3-5 Yaş Çocuklarının Duygu Durumları ve Davranış Özellikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Nasıl Kullanabiliriz ? EVDEKİ ALETLER.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
3-5 Yaş Oyun Ve Oyuncak Seçimi
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
Sınıf etkinliklerine katılım ve görev paylaşımı
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
ARALIK -OCAK AYI BÜLTENİMİZDE
OKUL ÖNCESİ VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
3-4 YAŞ ÇOCUĞU GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM 3-6 YAŞ.
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ANA SINIFI VELİLERİNE YÖNELİK EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ-2013 SEYDİŞEHİR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Meltem GÜNGÖR YÜKSEL Okul Rehber Öğretmeni
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
AİLEYE VERİLECEK GENEL ÖNERİLER 1.Çocuğunuzla normal çocuklarla nasıl iletişime giriyorsanız aynı şekilde sözlü iletişime girin. 2.Çocuğunuzla sözlü iletişime.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
Keskin.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
Her cümlede işi yapan bir varlık ya da varlıklar mutlaka vardır. Cümlede işi yapan bu varlığa denir. özne Özne, cümlenin bazen başında bazen de ortasında.
KONU : YAPABİLDİKLERİM,
BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEK POPÜLASYONUNUN KONTROLÜ HAKKINDA OIE BÖLGESEL FARKINDALIK KAMPANYASI BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEKLER Öğretmenler için.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Sunum transkripti:

3-5 Yaş Çocuklarının Duygu Durumları ve Davranış Özellikleri Kırıkkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım-2012 Yeşim AYYILDIZ

Bu Yaşlarda Çocuklarınız; Meraklıdırlar. Arkadaşlarıyla birlikte olmaktan hoşlanırlar. Giyinme, yemek yeme gibi alışkanlıklarını kendileri belirlemek isterler. Kurallara uymakta zorlanırlar. Bazen evin patronu kendileriymiş gibi davranırlar. Zaman zaman kavgacı ve hırçın olabilirler. Kendi cinsinden olan ebeveyn ile çatışma halinde olabilirler. 19.04.2017

… Oyun oynamak hayatlarındaki en önemli olaydır. Oyuncaklar en değerli eşyalarıdır. Günün her saatini anne-babalarıyla geçirmek isterler. Anne ya da baba ile birlikte iş yapmaktan çok zevk alırlar. Kırılgan ve hassas olabilirler. Korunmaya, sevilmeye ve övülmeye çok gereksinim duyarlar. Kardeşleri varsa sürekli kavga halinde olabilirler. 19.04.2017

Kişisel - Sosyal Gelişim Çocuğunuzu, diğer insanlarla ve yaşıtlarıyla iletişim kurabilmesi için parklara, komşuya ya da marketlere götürün. Çocuklar müzik dinlerken rahatlarlar. Çocuğunuzu müzik türleri ve müzik aletleriyle tanıştırın. Mümkünse ona bir müzik aletini çalmayı öğretin (piyano, mandolin, flüt, bu yaş çocukları için uygundur). Çocuğunuzu başka çocuklarla oyun oynaması için sık sık dışarıya çıkarın. Çocuğunuza masa toplama, yatağını düzeltme, ekmek alma gibi basit sorumluluklar verin. 19.04.2017

… Çocuğunuzun kendi başına yemeğini yemesi için zaman tanıyın, siz yedirmeyin. Düzgün konuşabilmesi için; çocuğunuzla konuşurken kelimelerinizi ve cümlelerinizi doğru kullanın ve her olayı ayrıntıları ile anlatın. Çocuğunuza zaman zaman günlük olaylarla ilgili sorular sorarak onu düşünmeye yönlendirin. Çocuğunuzu disipline alıştırın. Disipline ederken çocuğu özgür bırakmanız gereken durumları doğru belirleyin. Örneğin istediği oyuncağı almasına, istediği giysiyi giymesine ya da düşüncesini söylemesine izin verin. Ancak televizyon programını ya da uyku saatini siz belirleyin. Nedenlerini açıklayın. 19.04.2017

… Çocuğunuz duygularını rahatça ifade edebilmelidir. Ağladığı ya da öfkelendiği zaman sabırlı olun ve nedenini bulmaya çalışın. Gerekirse duyguları geçene kadar onu rahat bırakın. Sakinleşince konuşmaya çalışın. Temizlik alışkanlığı kazandırın. Siz el yıkayıp, diş fırçalarken seyrettirin. Çocuğunuza ait diş fırçası ve havlu bulundurun. !Çocuğunuzun bu yaşlarda cinsel kimliğini kazanması önemlidir. Aynı cins ebeveyn ile zaman geçireceği fırsatlar yaratın. Cinsiyetine uygun olmayan davranış ve tutumlardan kaçının! 19.04.2017

Zihinsel – Dil Gelişimi Çocuğunuza her gün resimli bir kitap okuyun. Resimler hakkında soru sorarak onunla konuşun. Kitapları bazen siz okumayın, resimlerine bakarak çocuğunuzdan anlatmasını isteyin. Günlük işlerinizi yaparken çocuğunuza sorular sorun ve ondan da soru sormasını isteyin (Ben neden ütü yapıyorum, ütülemezsem ne olur? Neden ellerimizi yıkıyoruz? gibi). Çocuğunuzun düşünmesini sağlamak için soru sorduğu zaman hemen yanıtı vermeyin, aynı soruyu ona sorun. Çocuğunuzun anlattığı olayları dikkatle dinleyin. Anlattığı olayla ilgili sorular sorun. Bir kağıt üzerine içi boş bir elma, araba, çiçek gibi resimler çizerek bunları içini taşırmadan boyamasında çocuğunuza yardım edin. 19.04.2017

… Kağıt üzerine daire, kare, üçgen şekilleri çizin, çocuğunuzdan da çizmesini isteyin. Çocuğunuza giysilerin, eşyaların ve oyuncakların renklerini öğretin. Her gün çocuğunuza yaratıcılığını kullanabileceği serbest resim çalışması yaptırın. Siz yönlendirmeyin. Ona renkli ve değişik çeşitte boya malzemesi temin edin. Çocuğunuz kağıt üzerinde bir insan resmi çizebilmelidir. Her parçanın olduğu insan resmi çizmesini öğretin. Takmalı-çıkarmalı legolarla her gün oyun oynayın. Yumuşak hamurlarla çeşitli şekiller yaratın. Hamur şekillerini sonradan boyayabilirsiniz. 19.04.2017

… Değişik malzemeler kullanarak (elişi kağıdı, renkli karton gibi) yırtma-yapıştırma şeklinde resimler oluşturun. Çocuğunuzun yaratıcılığını kullanmasına önem verin. Birlikte aynı iki resim arasındaki farklar, resimdeki saçma olaylar türü zihin jimnastiği oyunları oynayın. Az parçalı yap-boz türü oyuncaklarla oynamasını sağlayın. Çocuğunuzun yaşı büyüdükçe parça sayısı fazla olan yap-boz’larla oynayabilirsiniz. 19.04.2017

… Çocuğunuzun keskin uçlu olmayan makas kullanmasına fırsat yaratın. Kağıt üzerinde düz bir çizgi çizerek makasla kesmesine yardım edin. Makas kullanırken mutlaka yanında olun, sizin olmadığınız durumlarda makası ortada bırakmayın. 19.04.2017

… Evde biriken kutular, makaralar, pet şişeler, rulolar gibi malzemeleri atmayın. Zaman zaman çocuğunuzla bu malzemeleri kullanarak oyuncaklar yaratın. İlaç kutularını kağıtla kaplayıp boyayarak tren yapabilirsiniz. Çocuklar anne-babalarıyla birlikte yarattıkları oyuncaklardan çok zevk alırlar. Küplerle kule yapabileceği ve şekiller oluşturabileceği oyunlar oynayın. Çocuğunuza yaşantınız içinde büyük-küçük, az-çok, uzun-kısa, boş-dolu, ağır-hafif gibi zıt kavramları ve siyah-kara, küçük-minik gibi eş kavramları öğretin. Büyükten küçüğe, azdan çoğa, açıktan koyuya gibi (sıralama) kavramları çocuğunuza öğretin. Çocuğunuzla birlikte kullandığı oyuncak ve eşyaları sayın. Ona sayı saymasını öğretin. Resimlerle olay sıralama oyunları oynayın (Uyanma, yüz yıkama, kahvaltı, okula gitme gibi). 19.04.2017

… Çocuğunuza para kavramını, ekmeğin ya da şekerin kaç liraya alınabileceğini öğretin. 19.04.2017

Hareket Gelişimi Çocuğunuzun atlama, zıplama, top oynama, koşma gibi hareketleri rahatça yapabileceği güvenli ortamlar yaratın. Büyük bir odada yer açın ya da oyun bahçeleri ve açık alanları bu oyunlar için kullanın. 19.04.2017

GÜVENLİK Yabancılara karşı dikkatli olmayı, yabancıların isteklerine karşı sorgulayıcı olmayı çocuğunuza öğretin. Araç kullanıyorsanız çocuğunuzu emniyet kemeri kullanmaya alıştırın. Evde kısa süre için bile olsa onu yalnız bırakmayın. Banyo yaparken küvet ve leğen gibi su dolu ortamlarda boğulma riskine karşı çocuğunuzun yanında olun. 19.04.2017

KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ … KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 19.04.2017