HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Soru Cevap yöntemi Mehmet Taş
Advertisements

Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ
Temel Kavramlar ve İlkeler
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Öğrenmelerin Ölçülmesi 3.Bölüm
Başlıca Öğrenme Stratejileri
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
DUYUŞSAL TAKSONOMİ Said SABANCI Bekir KÖSE.
SPOR BİLİMİNİN PEDAGOJİK TEMELLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
ÖĞRENME ALANLARI Bilgi kuramı olarak epistemoloji, bilginin nasıl kazanıldığı, nasıl kurulduğu ve üretildiği ile ilgili sorunları araştırır. Hepimiz biliyoruz.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Durumlarını Planlama
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
PROGRAM GELIŞTIRME KURULU
Program Geliştirmede Hedef
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM GELİŞTİRMENİN TEMEL KAVRAMLARI
PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA VE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ - YAZIMI
HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ. 2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Betimsel içerik Normatif içerik
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim Programı Nasıl Hazırlanır?
EĞİTİMİN HEDEFLERİ KONUSUNDA TAKSONOMİK YAKLAŞIMLAR
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
Üç Alanda Değerlendirme
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Duyuşsal Alan.
SORU CEVAP YÖNTEMI MEHMET TAŞ SORU TÜRLERI Nitelikli Açısından Amaçların Düzeyine Göre Cevaplama Şekline Göre Öğretim Yöntemine Göre Yöneltme.
Farkına varma Tepkide bulunma Değer biçme Davranışlarını benimsenen ilkelere göre düzenleme Karakterinin parçası haline getirme.
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ Yrd.Doç.Dr.Serap EMİR İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekalılar.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN

İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar

Eğitimle ilgili insan davranışları bilişsel, duyuşsal, devinişsel sezgisel basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta önkoşulu-aşamalı

Taksonomi istendik davranışların basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta, birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı sıralanmasıdır

Bilişsel Alanı Sınıflanması zihinsel etkinliklerin baskın olduğu davranışlar kodlanır –Bloom bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme

Duyuşsal Alanın Sınıflanması öğrenilmiş duygular kodlanır.KRATWOHL 1.ALMA (ALGILAMA) 2.TEPKİDE BULUNMA 3.DEĞER VERME 4. ÖRGÜTLEME (DÜZENLEME) 5.KİŞİLİKLENDİRME (KARAKTERİZE ETME)

Devinişsel Alanı Sınıflanması 1. UYARILMA 2. KILAVUZ DENETİMİNDE YAPMA 3. MEKANİKLEŞTİRME VE BECERİ HALİNE GETİRME 4. DURUMA UYDURMA 5. YARATMA

Sosyal Beceri Alanın sınıflanması Fraenkel diğerleriyle planlama yapma, bilimsel araştırmalara katılma, grup tartışmalarına katılma, soruları kibarca yanıtlama, grup tartışmasını yönetme, sorumluluk alma, diğer kişilere yardım etme olarak basamaklara ayırmıştır.

DEĞERLENDİRME

Taksonomilerin Oluşturulmasında 1. Davranışın nasıl ve ne yolla başladığı, hangi örüntüyle ortaya çıktığı; 2. Davranışın diğer bir davranışın önkoşulu olup olmadığı: –Önkoşul olan davranışın ilk basamakta; ondan sonraki davranışın ikinci basamakta yer alması; 3. Davranışların basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru aşamalı sıralanması: –Basit ve kolay davranışların ilk sıralara, karmaşık ve zor davranışların daha sonraki basamaklara konulması; 4. Davranış, kişiye kazandırılırken izlenen sıra; –Kişinin davranışı öğrenirken hangi basamaklardan geçmekte olduğu, bu basamaklarda davranışın nasıl bir nitelik ve görünüm almakta olduğu göz önüne alınmış ve bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sezgisel alanlar buna göre yeniden düzenlenmiştir.

TEŞEKKÜRLER