VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

YUSUF ZİYA ÖNER FEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
ETKİLİ ve VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TURGUT REİS ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ  Psikolojik ve sosyal yönden uygun bir ortamda daha önceden hazırlanmış bir plan dahilinde psiko-fizik enerjiyi yoğunlaşarak.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. SIZLERDEN BEKLENTILER  Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların "derslerine çok çalışıp, başarılı.
BURSA VALİLİĞİ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VELİ UYUM PROGRAMI BURSA 2015.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. BUNLAR SİZE UYAR MI???
HOŞGELDİNİZ Hazırlayan ve Sunan: ELİF BAŞLARLI Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ Zeynep Esin IŞIKLAR Rehber Öğretmen.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ HAZIRLAYAN ŞULE NUR ÇAKIR.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
MERVE AKKAFA. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ‘YENİŞEHİR RAM SENİNLE’ PROJESİ.
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

BAŞARI İÇİN ZİNCİRLERİ KIRMALIYIZ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ 1-AMAÇ BELİRLEME 2-PLANLI ÇALIŞMA 3-ZAMANI ETKİN KULLANMA 4-ÇALIŞMA ORTAMININ SEÇİMİ 5-DİĞER KAYNAKLAR YARARLANMA 6-TEKRAR YAPMA 7-ETKİN DİNLEME İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 1-AMAÇ BELİRLEME Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır Bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek gibi yakın amaçlarına ulaşan öğrenciler, sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak gibi uzak amaçlarına da ulaşacaktır. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

2-PLANLI ÇALIŞMA Plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede“ çalışacağına karar vermektir. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ PLANLI ÇALIŞMA PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK YILLIK İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ PLANLI ÇALIŞMA Planlı yaşama alışkanlığının kazandırılması için ilk yıllar çok önemlidir.   Fakat ilk yıllarda çocuğun ne zaman, nerede, ne yapacağını planlamak ve bu planı uygulamak kolay olmayabilir. Çocukla birlikte hazırlayacağınız planı uygulamada kararlı ve tutarlı davranınız. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ ETKİNLİK TAKVİMİ Takvim üzerinde okulun yıllık planında yer alan geziler, sosyal faaliyetler, aile katılımı çalışmaları, veli toplantıları, çocuğa ait görev ve sorumluluklarla birlikte ailenin özel günleri (doğum günleri , evlilik yıldönümü…vs), tatil günleri birlikte yapacakları faaliyetler belirtilmelidir. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ GÜNLÜK PLAN Bu planda uykudan kalkma, kahvaltı, okula geliş gidiş, yemek, dinlenme, gezme, spor, TV izleme, oyun ve ders çalışma zamanları belirtilmelidir. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

GÜNLÜK PLAN ÖRNEĞİ 8 Kalkış 8-9 Kahvaltı ve hazırlık 9-16 OKUL 16-17 Saatler HAFTA İÇİ GÜNLÜK PLAN – TAM GÜN EĞİTİM VEREN OKULLAR İÇİN 8 Kalkış 8-9 Kahvaltı ve hazırlık 9-16 OKUL 16-17 Dinlenme 17-18 Ders çalışma ( 40dk. Ders + 5dk. Tekrar + 10 dk. Dinlenme ) 18-19 T.V seyretme 19-20 Akşam yemeği 20-21 21-22 Ev içi etkinlik ( kitap okuma, resim yapma,… 22 Yatış İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

3-ZAMANI ETKİN KULLANMA İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Öğrenciler bedensel, zihinsel, duygusal yapıları, ilgileri ve yetenekleri bakımından birbirlerinden farklıdırlar. Bir öğrencinin isteyerek çalıştığı ve hemen öğrendiği bir dersi bir başka öğrenci zor öğrenebilir. Bir başka öğrenciyse çabuk yorulabilir ya da çalışmak istemeyebilir. Zaman İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ ZAMANI ETKİN KULLANMA Bir ders ya da konu için de ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Ders çalışma sürelerini çocuğunuzun özelliklerini göz önünde bulundurarak belirleyiniz. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ ZAMANI ETKİN KULLANMA Ara vermeden uzun süre çalışma ilgi azalması ve yorgunluğa neden olduğu için ara vererek çalışma daha iyi sonuç verir. Kısa ve bitirilmiş iş, öğrenciyi uzun işten daha çok motive eder. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

4-ÇALIŞMA OTAMININ SEÇİMİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

ÇALIŞMA OTAMININ SEÇİMİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Ders çalışılırken genellikle aynı ortam tercih edilmelidir. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmayı sağlar. Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Çalışma odası iyi havalandırılmış olmalı ve uygun bir ısıya sahip olmalıdır. Çok sıcak ya da çok soğuk, çok fazla aydınlık ya da karanlık olmamalıdır. Çalışma odası sakin ve gürültüsüz olmalıdır. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Sadece masada ders çalışılmalıdır. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Çalışma masasının etrafında öğrencinin dikkatini dağıtacak resimler, posterler olmamalıdır. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Masanın üzerinde sadece çalışma için gerekli malzemeler bulunmalıdır.  İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Telefon, televizyon, bilgisayar, öğrenciyi ders çalışırken farklı düşüncelere sevk edecek, dikkatini dağıtacak araçlar bulunmamalıdır. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Öğrencinin çalışma masası, dışarıyı rahatça seyredebileceği kadar pencereye yakın ya da içerideki televizyon sesini ve konuşmaları duyabileceği kadar kapıya yakın olmamalıdır. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Çalışma odasında çok fazla eşya bulunmamalı ve ferah bir ortam olmalıdır. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Öğrencinin çalışma masası yatağına uzak olmalıdır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

5-DİĞER KAYNAKLARDAN YARARLANMA İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Öğrenci, herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genişleyecektir. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

DİĞER KAYNAKLARDAN YARARLANMA İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge, grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 6-TEKRAR YAPMA Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 7-ETKİLİ DİNLEME Çocuğunuzun okula devamını sağlayarak dersi derste dinleyerek öğrenmesini sağlayınız. Derste dinleme yolu ile öğrenme, öğrencinin kendi başına öğrenmesinden hem daha etkili hem de daha kısa sürede gerçekleşir. Dersi soru sorarak ,fikirler üreterek yani aktif olarak dinlemesi gerektiğini hatırlatınız. İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

VERİMSİZ ÇALIŞMA Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek, Müzik eşliğinde çalışmak, Zorlanılan derslerin dışlanması, Aşırı kaygı(güvensizlik), Yatarak(uzanarak)çalışmak, Çalışma anında hayallere dalmak, İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

VERİMSİZ ÇALIŞMA Uzayıp giden telefon konuşmaları yapmak, Çalışmayı tamamlamadan bırakmak, Arkadaşlara “hayır!” diyememek, Televizyona takılıp kalmak, Dersler,konular hakkında yetersiz bilgi sahibi olmak, Düzenli tekrarlar yapmamak,gidermemek, İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

VERİMSİZ ÇALIŞMA Plansız, programsız çalışmak, Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak, Zamanı denetleyememek, Yanlışlardan ders almamak, Motivasyon noksanlığı, isteksizlik, İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ? İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler. Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler. Çok tekrarlanan bilgiler. Mutlu, neşeliyken öğrenilenler. İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler. Üzerinde düşünülerek öğrenilenler. Somut bağlantılar kurulabilecek, görsel bilgiler. Uykudan önce öğrenilip, sonra tekrar edilenler. İlgi ve bilgi alanımıza giren bilgiler. Stressiz bir ortamda öğrenilenler. Önemli olduğu düşünülen bilgiler. Çabuk Hatırlarız…!                                                                İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ AİLEYE ÖNERİLER… İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ 18.09.2009

YATARAK UZANARAK ÇALIŞMASINA ENGEL OLUN… BENİM BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM YA SİZ??? YATARAK UZANARAK ÇALIŞMASINA ENGEL OLUN… Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşeme başlar ve dikkat dağılır, uyku gelir. Bu nedenle çocuğunuzu mutlaka çalışma masasında veya sandalyesinde oturmasını sağlayın.

İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlamasını sağlayın... 18.09.2009 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

Her gün mutlaka 8 saat uyku uyumalıdır. Ders dışı etkinliklere de yer vermesini sağlayın… AYRICA Her gün mutlaka 8 saat uyku uyumalıdır.

Çalışmadan en iyi verimi alabilmek için, öğrenme seanslarını 30-40 dakikalık bölümlere ayırmak gerekir. 30-40 dakika. çalıştıktan sonra 10 dakikalık bir tekrar yapmak gerekir. Her çalışma seansından sonra 10 dakikalık dinlenme arası vermek gerekir. Bu dinlenme aralığında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır ve hatırlamayı kolaylaştırır. Çalışırken zihnini meşgul eden şeyleri dinlenme aralarında yapması gerekir MOLA VERİYORUM MİYAV SEN VERMEYECEKMİSİN?

VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ Yorgunluk Bunalma Fazla Heyecan Aile Sorunları Uykusuzluk Korku Endişe Acelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk , çok sıcak) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Ağrı Öfke Açlık Hırs Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk 18.09.2009 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır.

bizim sessiz olmamız lazım. Ahmet Ders çalışıyor bizim sessiz olmamız lazım. Çalışma odası yeterince sıcak ve soğuk olmalı,iyi aydınlatılmalı,ışık gözlerini yormamalıdır. Çalışma ortamında aile bireyleri ile birlikte olma zorunluluğu varsa sessiz olmanız gerekmektedir.(televiz yon,radyoyu açmamak,yüksek sesle konuşmamak gibi)Yada siz bu ortamda kendinizi alıştırmalısınız.

TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM UYUMADAN ÖNCE TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM Öğrenme üzerinde en az bozucu etki yapan etkinlik uykudur. Bu nedenle yatmadan önce 15-20 dakika özgün çalışılan konular tekrar edilir ve sabahleyin de bu konular 15-20 dakikalık bir süre tekrar edilirse; çalışılan konunun uzun süre hatırlanabilmesi için önemli bir avantaj sağlanmış olur.

Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma Derslerini öğrenebilmek için iyi dinlenmen gerekiyor. Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma Çalışmaya geçmeden önce vücut ve zihin yeterince dinlenmiş olmalıdır. Aşırı duyarlılık, karamsarlık, isteksizlik, bedensel yorgunluk, uykusuzluk gibi nedenlerle beliren bitkinliğe düşmemek için her zaman aynı biçimde olan çalışma yöntem ve tekniklerinden kaçınmak, ders dışı uğraşlarla yeterince ilgilenmek ve gerçek anlamda olabildiğince dinlenmek zorunludur.

Dağınık Ortamda Çalışma Çalışma odası havadar, masa temiz ve düzenli olması çalışma verimini yükseltecektir. Çalışma masasının üzeri çalışmaya başlanmadan önce toparlanmış ve sadece çalışılacak ders ile ilgili materyalin bırakılması çalışma sırasında dikkatin dağılmamasını sağlar. 18.09.2009

Gürültülü Ortamda Çalışma Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım doğru masanın başına... Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir. 18.09.2009 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ