KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

KAYNAŞTIRMA KAYNAŞTIRMA.
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE REHBERLİK HİZMETLERİ
Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ NEDİR ?
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KAYNAŞTIRMA NEDİR?.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Kaynaştırma eğitimi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Uygulanması
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
HER EĞİTİM ÖZELDİR: Özel Eğitim Hizmetleri ve BEP Hazırlama
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI A- Tam zamanlı kaynaştırma
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA
KAYNAŞTIRMA.
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
KAĞITHANE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ Sevgi SERT Özel Eğitim Öğretmeni
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
KAYNAŞTIRMA.
Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
TANILAMA.
Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim,
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
ya da bir milleti esaret ve sefalete terk eder
… Sınıf Öğretmeni.
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
Adlı Kişiye Üstün Başarı Ödülüne Layık Görüldüğünü Bildirir
Tamer'in Tamer'in Doğum Gününü Kutlayalım
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
Başlık Düzeni Alt Başlık
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İyi bir vatandaş olarak katkılarından dolayı
Sunum transkripti:

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Öğrencinin yetersiz yönleri kadar yeterli yönleri de bilinmelidir. Eğitim okulda olduğu kadar okul dışı ortamlarda da devam ettirilmeye çalışılmalıdır Çocuklara başarabilecekleri görevler verilmeli başarılar ödüllendirilmelidir. Çocuğun güvenini, kişiliğini, ilgisini sarsacak sözlerden kaçınılmalıdır Sosyal, kültürel, iş ve meslek eğitimi çalışmalarına ağırlık verilmelidir. Her aşamada çocuklar güdülenmeli ve teşvik edilmelidir. Yetersizlik ne olursa olsun bireyi olduğu gibi kabul etmek esas alınmalıdır. Etkinlikler sonucunda çocuğa geri bildirimler verilmeli, geldiği durum hakkında bilgiler verilmelidir. Olumsuz davranışlardan çok olumlu davranışların, yetersizliklerden çok çocuğun yeterli yönlerinin görülüp pekiştirilmesi daha uygun bir yöntemdir. Öğrencinin öğrenciye rehberlik etmesine yer verilmelidir Sınıflarda 15 öğrenciye 1 kaynaştırma öğrencisi planlanmalı zorunlu olmadıkça birden fazla öğrenci alınmamalıdır. Her kaynaştırma öğrencisi için ayrı bir B.E.P hazırlanmalıdır. Yapılan etkinlikler bireyin duyu kalıntısına hitap edecek şekilde planlanmalıdır. Ders konularının analizleri yapılmalı konular parçalara ayrılmalıdır. Normal akranları içinde eğitim gören çocuğun sosyal gelişiminin özel eğitim sınıflarındaki sosyal gelişimden daha olumludur. Anne-babalar çocuklarının normal çocuklarla nasıl etkileşimde bulunduklarını gördükçe çocukları hakkında daha gerçekçi olmaya başlarlar. İstenmeyen bazı davranışların sadece özürlü çocuklara özgü olmadığını, normal çocuklarında benzer davranışlara sahip olabileceğini fark ederler. Özürlü çocuğa sahip anne-babaların, çocukların eğitimi ile ilgilenen uzmanlarla ve öğretmenlerle iletişim içinde bulunması ,anne-babalara güç ve cesaret verir; böylece uzmanlardan çocuklarına nasıl yardımda bulunacakları konusunda yeni yollar öğrenirler. KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ NEDİR

Aşağıdaki engellere sahip çocukların kaynaştırma eğitimine alınabileceği, birden fazla engeli bulunan çocukların il Rehberlik ve Araştırma Merkezi rehber öğretmenleri tarafından incelendikten sonra çocuğun söz konusu eğitimden yararlanıp yararlanamayacağına karar verilir. Kaynaştırma eğitimine alınacak öğrencilerin teşhis ve yerleştirme işi il Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilir. Özel eğitime muhtaç çocuklara, örgün ve yaygın eğitim kurumları içerisinde normal akranları arasında engel ve özelliklerine uygun olarak verilen eğitime “kaynaştırma eğitimi” denir. amaçlar Halen okuluna devam etmekte olup üst üste sınıfta kalmış, okuma yazmayı başaramamış, öğrenme güçlüğü çeken konuşma gelişimi ve diğer gelişimlerinde akranlarına göre sürekli gerilik gösteren öğrencilerin durumlarının belirlenmesi Okul idaresi, öğretmen ve öğrenci velilerinin problem hakkında bilgilendirilmesi, Öğrencinin durumunun bir açıklığa kavuşturularak kendisine gereksinim duyduğu özel eğitim ve rehberliğin verilmesi Öğrencinin akranlarıyla sosyal bütünleşmesinin sağlanması, kendini kabul etmesi ve çevresinden onay görmesinin sağlanması KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE ALINACAK ENGELLİ ÖĞRENCİLER 1- Zihinsel Engelli Çocuklar: Bunlar eğitilebilir (hafif derecede öğrenme güçlüğü çeken) zihinsel engelli olarak belirlenen, zeka bölümleri 45-75 arasında bulunan öğrencilerdir. 2- İşitme Engelli Çocuklar: İşitme engeli 90 desibele kadar olan, yani iyi işiten kulağındaki işitme kaybı 90 desibele kadar ve işitme cihazına ihtiyaç duyan çocuklardır. 3- Ortopedik Engelli Çocuklar: Bir organını ya da fonksiyonunu kaybetmiş iskelet, eklem, sinir sistemi ve kaslarında bir engel bulunan, ancak sınıfta başkasına bağımlı olmadan kalabilen çocuklardır. 4- Görme Engelli Çocuklar: Az gören ya da görme gücünü tümüyle yitirmiş çocuklardır KAYNAŞTIRMANIN EĞİTİMİNİN YARARLARI Çocuk normallerle birlikte olup bazı davranışları akranlarından öğrenecektir. Toplumun engellilerin sorunlarını bilmesi için onlarla birlikte yaşamasının birincil koşul olduğu düşünülürse, sorunları bilen ve gören toplum bu sorunlara çözüm arayacak ve diğer çocuklar, bu çocuklarla birlikte yaşamayı öğrenecektir. Kaynaştırma gerçekçi benlik (durumun olduğu gibi kabullenilmesi ve gizilgüçleri kullanmaya yönelme) açısından yarar sağlar.