İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA REKLAM FAKTÖRÜ VE
Marka Bir firma ya da ürünün Görsel Duygusal Mantıklı Kültürel bir imajla özdeşleşmesidir.
MARKALAŞMA Üretici Ticaret ve tüketiciler üzerinde denetim ve etkinlik gereksinimi Marka ve markalaşma
Markalaşma Gereksiniminin Sebebi Markasız mallar Toptancılara ucuz mal satma zorunluluğu Üretici tüketici arasındaki iletişimsizlik
MARKALAŞMA Amaç 1 Amaç 2 Benzer ürün ve hizmetlerden farklılaştırarak,ona pozitif anlam ve değer katacak mesajla hedef kitlenin beynine kazınması Amaç 2 Sunulan ürün ya da hizmete katılan değer ile hedef kitlenin fiyat duyarlılığını azaltmak fiyat rekabetinden uzak satış sağlamak.
Toptancıların gücünü kırma Yatırım ve reklam Toptancıların gücünü kırma Talebi sürekli kılma
Markalaşma unsurları Yönetim: markanın vizyonu. İnsan kaynağı: kalitesi ürüne yansır. Müşteri hizmetleri: markaların güç kaynağıdır. Ürün: markanın bel kemiğidir. Pazarlama: müşteriyi şirkete getirme. Satış: gol atmaktır. Reklam: markanın cilasıdır.
Marka gelişim süreci Ürünü niteleyen, tanımlayan, diğerlerinden ayırt adici bir karakter oluşturulmasıdır. Levi’s (1873) Coca cola (1886)
Markalaşmada reklam faktörü Gelişen teknolojiyle kitleler üzerinde etki oluşturma Tüketiciye hızlı ulaşım Tekel Tam rekabet
Türkiye ‘de Markalaşma Olmazsa Üretim olmaz Ekonomi gelişmez Dışa bağımlılık bitmez Ülke bir değer olmaktan çıkar
Perakendeci ve üreticilerin Planlı gelişememesi Markalaşamaması Perakendeci ve üreticilerin Organize olamaması Uluslar arası perakendecilerin ülkemizdeki etkilerini arttırmalarına neden olur
Sıralamada hiçbir Türk şirketi yok Marka değeri sıralaması açısından ilk 250 şirket arasında; 117 Amerikan 98 Avrupa 27 İngiltere 24 Fransa 16 Almanya Sıralamada hiçbir Türk şirketi yok
En eski iki markamız 1777 1888 Olduğu halde bu iki Türk markası dünya markalarının ilk 500’ ünde bile yer almıyor.
Uluslar arası markaların Ülkemizde marka değeri olmayan yerel üretici Uluslar arası markaların ve perakendecilerin Mücadelesi
TURQUALITY® Projesi Vizyonu “10 yılda 10 dünya markası yaratmak” Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programıdır. Günümüzde gittikçe ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları uluslararası arenada yer almak isteyen şirketleri daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı anlamına gelen güçlü markalar yaratmaya teşvik ediyor.
Saygıyla ve sabırla dinlediğiniz için Teşekkürler…