İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Advertisements

REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
TÜRKİYE’DEKİ TURİZM SORUNLARI
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Global pazarlama stratejisi
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
PAZARLAMADA İNOVASYON
Hızlı Tüketim Ürünleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Hızlı Tüketim Ürünleri
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
E- Ticaret Altyapısı.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
1 9 Marka Değeri Yaratma.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
Reklam Stratejileri Radyo Ve Tv’de Reklam Yapım Teknikleri Dersi Ödevi
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Pazarlama Giriş 1 1.
İşletme Yönetimi.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA REKLAM FAKTÖRÜ VE

Marka Bir firma ya da ürünün Görsel Duygusal Mantıklı Kültürel bir imajla özdeşleşmesidir.

MARKALAŞMA Üretici Ticaret ve tüketiciler üzerinde denetim ve etkinlik gereksinimi Marka ve markalaşma

Markalaşma Gereksiniminin Sebebi Markasız mallar Toptancılara ucuz mal satma zorunluluğu Üretici tüketici arasındaki iletişimsizlik

MARKALAŞMA Amaç 1 Amaç 2 Benzer ürün ve hizmetlerden farklılaştırarak,ona pozitif anlam ve değer katacak mesajla hedef kitlenin beynine kazınması Amaç 2 Sunulan ürün ya da hizmete katılan değer ile hedef kitlenin fiyat duyarlılığını azaltmak fiyat rekabetinden uzak satış sağlamak.

Toptancıların gücünü kırma Yatırım ve reklam Toptancıların gücünü kırma Talebi sürekli kılma

Markalaşma unsurları Yönetim: markanın vizyonu. İnsan kaynağı: kalitesi ürüne yansır. Müşteri hizmetleri: markaların güç kaynağıdır. Ürün: markanın bel kemiğidir. Pazarlama: müşteriyi şirkete getirme. Satış: gol atmaktır. Reklam: markanın cilasıdır.

Marka gelişim süreci Ürünü niteleyen, tanımlayan, diğerlerinden ayırt adici bir karakter oluşturulmasıdır. Levi’s (1873) Coca cola (1886)

Markalaşmada reklam faktörü Gelişen teknolojiyle kitleler üzerinde etki oluşturma Tüketiciye hızlı ulaşım Tekel Tam rekabet

Türkiye ‘de Markalaşma Olmazsa Üretim olmaz Ekonomi gelişmez Dışa bağımlılık bitmez Ülke bir değer olmaktan çıkar

Perakendeci ve üreticilerin Planlı gelişememesi Markalaşamaması Perakendeci ve üreticilerin Organize olamaması Uluslar arası perakendecilerin ülkemizdeki etkilerini arttırmalarına neden olur

Sıralamada hiçbir Türk şirketi yok Marka değeri sıralaması açısından ilk 250 şirket arasında; 117 Amerikan 98 Avrupa 27 İngiltere 24 Fransa 16 Almanya Sıralamada hiçbir Türk şirketi yok

En eski iki markamız 1777 1888 Olduğu halde bu iki Türk markası dünya markalarının ilk 500’ ünde bile yer almıyor.

Uluslar arası markaların Ülkemizde marka değeri olmayan yerel üretici Uluslar arası markaların ve perakendecilerin Mücadelesi

TURQUALITY® Projesi Vizyonu “10 yılda 10 dünya markası yaratmak” Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programıdır.  Günümüzde gittikçe ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları uluslararası arenada yer almak isteyen şirketleri daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı anlamına gelen güçlü markalar yaratmaya teşvik ediyor.

Saygıyla ve sabırla dinlediğiniz için Teşekkürler…