HACI BAYRAM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Advertisements

YUSUF ZİYA ÖNER FEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ATATÜRK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ÇORLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Verimli Ders Çalışma Semineri
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ SUNUMU
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
TURGUT REİS ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışmanız.
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
HOŞGELDİNİZ Hazırlayan ve Sunan: ELİF BAŞLARLI Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ Zeynep Esin IŞIKLAR Rehber Öğretmen.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ARJANTİN İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
NEDEN VE NASIL VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ‘YENİŞEHİR RAM SENİNLE’ PROJESİ.
Sunum transkripti:

HACI BAYRAM ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ HAZIRLAYAN: PSİK. DAN. FATMA KOÇOĞLU

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışmanız istenmektedir.

Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

Ders çalışma konusunda isteksiz misiniz… Ders çalışmak yerine başka şeyler yapmak istiyorum, Kitabı elime alıyorum fakat kapağını bir türlü açamıyorum diyorsanız konsantrasyon sorununuz olabilir.

Ders Çalışırken Konsantrasyon Sorunu Yaşıyorsanız Nedenleri Amaçların olmayışı Yanlış düşünce ve inanışlar Ders çalışma isteksizliği, Planlı ve düzenli çalışmama, Yanlış çalışma alışkanlıkları, Gürültülü ortamlar, Aynı anda iki işi birden yapmaya çalışmak, Çözüm bekleyen sorunlar, Sağlık problemleri, Yetersiz beslenme Yetersiz uyku, Kendine zaman ayırmama

Konsantrasyonunuzu arttırmak için Amaçların olsun Yanlış düşünce ve inanışlardan kurtulursanız ders çalışma isteksizliğiniz de sona erer. Planlı ve düzenli çalış, Doğru çalışma alışkanlıkları kazan, Gürültülü ortamlardan uzak dur, Aynı anda iki işi birden yapmaya çalışma, Çözüm bekleyen sorunlarını çözümle, Sağlık problemleri çözümle, Doğru beslenme alışkanlıkları edinmeye çalış. Yeterli uykunu al, Kendine zaman ayır. Fiziksel egzersiz, doğa yürüyüşü, spor yapmak, vs. aktivitelerde bulun.

Ders çalışmama, isteksizlik

Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?

Yapmanız gereken birkaç bir şey var… Gerçekten zor değil! Yapmanız gereken birkaç bir şey var… Bende Öğrenebilirmiyim Acaba?

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR? Amaçlarınızı belirlemek Planlı çalışmak Zamanı verimli kullanmak Verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak Uygun bir çalışma ortamı hazırlamak Dikkatinizi uyanık tutmak Derse hazırlıklı olmak Not tutmak Araç gereç ve kaynaklardan yararlanmak Verimli okumak Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek

AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ Benim Uzun Vadede Amacım Veteriner Olup Sana Yaşlılığında Bakmak Kısa Vadeli Amacım İse Bunu Sana Anlatmak AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar yakın ve uzak amaçlar olarak ayrılabilir.

LİSEYE DEVAM EDİYORUM İlköğre-time gittim

Yapılacak ilk iş Ders çalışmanızı aksatan veya kolaylaştıran alışkanlıkların bir listesini yapınız. Listenizde yer alan olumsuz alışkanlıkları bırakmaya çalışın. Olumlu alışkanlıkları pekiştirmek için çaba gösterin. Çalışma ve denemelerinizi, olumsuz alışkanlıklar atılıncaya, olumlu alışkanlıklar iyice yerleşinceye kadar sürdürün.

EVET ise planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı gün çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Yanıtınız ; EVET ise planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. HAYIR ise planlı çalışma alışkanlıklarını kazanmışsınız demektir. Ve bu yanıtı verenlerin burada sıkılmamasını umuyoruz...

Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana: Plan Nedir? Hangi derse nereden nasıl başlayacağınızı bilemediğiniz yada çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz, kararsızlık ve karışıklık durumları ancak hangi dersi ne zaman çalışacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani “karar vermekle” ortadan kalkar. İşte çalışmada “PLAN” “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede çalışacağınızı önceden belirlemek demektir.

Peki siz öğrencilerin günlük, haftalık ve aylık çalışma planlarında nelere yer vermeniz gerekir? Hangi derslere, haftanın hangi günleri çalışacağınızı, Geçmiş konuların tekrarına ne zaman yer vereceğinizi Sınav tarihlerinizi Hazırlanacak ödevlerin neler olduğu ve ne zaman hazırlayacağınızı Planda yer alan ancak yapılamayan çalışmalarınızı ne zaman tamamlayacağınızı

Dinlenme, tv izleme, spor yapma, sinema ve tiyatroya gitme gibi ders dışı etkinliklere ne zaman yer vereceğinizi Bunların yanında günlük çalışma çizelgelerinde ; okulda geçen saatler, ders çalışma, eğlenme, dinlenme, ev işlerine yardım ve uyku saatleri göstermeniz gerekir. Böylelikle Kendinize de boş zaman ayırmış olur yapmak istediğiniz etkinlikleri yapacak zaman bulursunuz. Her şeyden önce neyi ne zaman yapacağınızı bileceğiniz için kafanız karışmaz

Plan yaparken nelere dikkat etmeniz gerekir? Derslerin planını dengeli olarak yapın. Günlük ortalama çalışma süresi olarak 4 – 5 saat olabilir.

Her ders için en uygun çalışma süresi 40 – 50 dakikalık çalışma sonunda 5 – 10 dakika bir ara vererek devam etmektir Farklı türde çalışma gerektiren dersleri ard arda getirmeye çalışın. Planda derse vereceğiniz çalışma süreleri dersin özelliğine ve sizin o dersteki başarınıza göre ayarlayın.

Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır. En zor dersleri en rahat anlayabileceğiniz saatlere yerleştirin. Dersten önce hazırlık çalışmalarına yer verin Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır. Dersleri her gün aynı saate yerleştirin.

Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlayın.

Her gün mutlaka 7 saat uyku için zaman ayırın. Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin AYRICA Her gün mutlaka 7 saat uyku için zaman ayırın.

Çalışmadan en iyi verimi alabilmek için, öğrenme seanslarını 30-40 dakikalık bölümlere ayırmak gerekir. 30-40 dakika. çalıştıktan sonra 10 dakikalık bir tekrar yapmak gerekir. Her çalışma seansından sonra 10 dakikalık dinlenme arası vermek gerekir. Bu dinlenme aralığında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır ve hatırlamayı kolaylaştırır. Çalışırken zihninizi meşgul eden şeyleri dinlenme aralarında yapınız. MOLA VERİYORUM MİYAV SEN VERMEYECEKMİSİN?

ZAMANI KULLANMAK Öğrenme insanların bireysel farklılıklarına göre gerçekleşir. Her birey yetenekleri, ilgileri, zihinsel ve bedensel yapıları bakımdan birbirinden farklıdır. Bu nedenle bir ders ya da konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Fakat herkes için önemli olan ; ZAMANI, BELİRLENMİŞ ÖNCELİKLER DOĞRULTUSUNDA KULLANMAK.

VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri Uykusuzluk Korku Endişe Acelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk , çok sıcak) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Ağrı Öfke Açlık Telaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk

UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇİNİZ Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları çözümlenmiş olmalı. Evin değişik yerlerini değil belli bir yerini çalışma yeri olarak hazırlayın ve hep aynı yeri kullanın. En uygun çalışma ortamı şöyle olabilir; Üzerinde çalışmak için tüm araç ve gereçlerin bulunduğu bir masa olmalıdır. Oda ısısı ne çok soğuk ne de çok sıcak olmalıdır. Oda sık sık havalandırılmalıdır.

Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır.

bizim sessiz olmamız lazım. Ahmet Ders çalışıyor bizim sessiz olmamız lazım. Çalışma odanız yeterince sıcak ve soğuk olmalı,iyi aydınlatılmalı,ışık gözlerinizi yormamalı. Çalışma ortamında aile bireyleri ile birlikte olma zorunluluğunuz varsa onlardan sessiz olmalarını istemelisiniz.(televizyon ,radyoyu açmamak,yüksek sesle konuşmamak gibi)Yada siz bu ortamda çalışmaya kendinizi alıştırmalısınız.

BENİM BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM YA SİZ??? YATARAK UZANARAK ÇALIŞMA Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşemeye başlarsınız ve dikkatiniz dağılır, uykunuz gelir. Bu nedenle çalışmalarınızı mutlaka çalışma masanızda veya sandalyenizde yapmalısınız.

Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım doğru masanın başına... Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir.

Dağınık Ortamda Çalışma Çalışma odanızın havadar, masanızın temiz ve düzenli olması çalışma veriminizi yükseltecektir. Çalışma masanızın üzerini çalışmaya başlamadan önce toparlar ve sadece çalışacağınız ders ile ilgili materyali bırakırsanız çalışma sırasında dikkatiniz dağılmaz. Yalnızca dersle ilgilenebilirsiniz.

Televizyon ve Bilgisayar Televizyon ve bilgisayar en çok zaman harcanan ve dikkati dağıtan faktörlerden biridir. Televizyon izlemenizin yararlı olduğuna inandığınız programlara yaşamınızda yer veriniz. İzlemek istediğiniz programlardan sonra kapatınız. Çünkü hiçbir özelliği olmayan, sıradan olan ve benzerlerini yüzlerce kez izlediğiniz veya dinlediğiniz programlar sizin vaktinizi çalacaktır. DOĞRU AYNEN KATILIYORUM

Kendine güvenme Öğrencinin kendine güvenmesinin önemi hiç bir koşulda yadsınamaz. Güven eksikliği olan bir öğrencinin, kendine güven duymasının en etkili yolu o işi başaracağına kendisini inandırmasıdır. Kendine güven duygusu aynı zamanda güçlü bir irade ve kararlılığı gerekli kılar. Kararlılık engeller karşısında gerilemeyi değil aksine bu engellerle mücadele gücünü kazanmayı sağlar. Kararlılık, plan dışı saatte canınız çalışmak istemezse de kendinizi çalışmaya zorlamaktır. Kolaydan zora doğru bir çalışma yolu izlemek, okumak yerine yazarak çalışmak dikkatin toplanmasına yardımcı olur.

SORULAR DÜŞÜNMEYİ SAĞLAR Konuya merak duyma Bir şey ancak merak edildiği oranda öğrenilebilir. Merak konuya karşı ilgi uyandırır ve dikkatin konu üzerinde yoğunlaşmasını sağlar. Yapılan çalışma sevilmeli, hiç değilse sevilecek yönleri aranıp bulunmalıdır.

Ön hazırlık Dersten önce öğrenilecek konunun öğrenci tarafından öğrenilmeye çalışılmasıdır.

Etkin Dinleme En iyi öğrenme ders saatindeki öğrenmedir. Konuyu çok iyi kavrar anlamadığınız yerleri öğretmene sorma şansınız olur. Öğretmeni dikkatlice dinlerseniz sınavda nerelerden soru soracağını belirten ip uçlarını da yakalarsınız. Öğretmenin ses tonunun yükseldiğinden, konunun üzerinde çok duruşundan, çözdüğü sorulardan ve söylediği sözlerden vs. Okul bir oyundur. Yeter ki kuralları iyi bilin ve kurallara uygun oyun oynarsanız kazanırsınız.

Derse katılımın yararları Konuya daha iyi odaklanacaksınız. Dikkatiniz dağılmayacak Daha iyi öğreneceksiniz. Dersi sevmeye başlayacaksınız. Katılımınız arttığı sürece kendinize güveniniz artacaktır. Ben yapabiliyorum başarabiliyorum diyeceksiniz.

Ders sonrası evde tekrar nasıl yapılır? Sayısal dersler için; Yapılan etkinlik gözden geçirilir. Örnek sorular tekrar başka bir kağıtta çözümlenir ve çözümler kontrol edilir. Ödevler yapılır. Yapılamayanlar sonra öğretmene ya da arkadaşlara gösterilmek üzere not edilir. Konu ile ilgili test çalışması yapılır.

Sözel dersler için İşlenmiş konu ana hatları ile tekrar edilir.Konu başlıkları soru olarak sorulur cevaplanmaya çalışılır. Öğretmenin üzerinde durduğu noktalar hatırlanmaya çalışılır. Alınan notlar kontrol edilir. Konu ile ilgili ödev yapılır.

Günlük tekrar yapılmalı, Ödev sonra yapılabilir ama tekrar mutlaka o gün yapılmalıdır. Yeni konuların hafızamızda yer almasını istiyorsak yatmadan önce tekrar yapalım. Tekrar edilmeyen bilgiler çabuk unutulur. Haftalık toplu tekrar yapılmalı, Aylık tekrar yapılmalıdır, Konu gözden geçirilir ve konu ile ilgili test çözülürse yeterli olacaktır.

ÇALIŞMAK BAŞARIYI MUTLAKA GETİRİYOR. DAHA İYİ NASIL ÖĞRENİRİZ? % 100 öğrendiğimiz bir şeyin 20 dakika içersinde yarısını 60 dakika içersinde %70’ini gün sonunda da % 80’ini unuturuz. Unutmaya karşı en iyi ilaç Tekrar… tekrar… yine tekrar

TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM UYUMADAN ÖNCE TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM Öğrenme üzerinde en az bozucu etki yapan etkinlik uykudur. Bu nedenle yatmadan önce 15-20 dakika özgün çalışılan konular tekrar edilir ve sabahleyin de bu konular 15-20 dakikalık bir süre tekrar edilirse; çalışılan konunun uzun süre hatırlanabilmesi için önemli bir avantaj sağlanmış olur.

NASIL TEKRAR ETMELİSİNİZ ? - İLK TEKRAR: 30-40 dakikalık bir öğrenme seansı sonunda yapılmalı ve 10 dakika sürmelidir. - İKİNCİ TEKRAR: İlk tekrarın yapıldığı günün akşamı uyumadan önce ve sabah kahvaltı yapmadan önce yapılmalı. - ÜÇÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden sonraki birinci haftanın sonunda yapılır. Bu tekrar bilgilerin bir ay süreyle hatırlanmasını sağlar. - DÖRDÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden yaklaşık bir ay sonra yapılır. Bu tekrar bilginin çok daha uzun süre sağlıklı olarak hatırlanmasını sağlar.

Sistemli Tekrar Programı Bir Konuyu Öğrenmek İçin En Az 4 Tekrar Gerekir TEKRARIN ZAMANI GENEL TEKRAR SÜRESİ BİLGİNİN SAKLANMA SÜRESİ 45 Dakikalık Çalışma Sonunda 5 dakika 1 gün 1 gün sonunda 10 dakika 1 hafta 1 hafta sonunda 20 dakika 1 ay 1 ay sonunda 30 dakika “UZUN SÜRELİ” “HAFIZA”

“ ANLAMANIN EN İYİ YOLU TEKRAR ETMEKTİR.” Tekrarlar kar topuna benzer. Tepeden aşağıya yuvarlandıkça büyür, büyüdükçe hızı artar.

DERSLERE ÖZEL ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

MATEMATİK ÖDEVLERİ DÜZENLİ YAPIN EZBERLEMEYİN, NASIL VE NİÇİNİ ANLAMAYA ÇALIŞIN ÇÖZEMEDİĞİNİZ PROBLEM İÇİN YARDIM İSTEYİN ALIŞTIRMALARI KENDİ BAŞINIZA YAPMAYA ÇALIŞIN

MATEMATİKTEN KORKMAYIN

FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ KONUYU DERS KİTABINDAN BÜTÜN OLARAK OKUYUN TEMEL KAVRAMLARI LİSTELEYİN VE AKIŞ ŞEMASI ÇIKARIN ANA FİKİRLERİ ÇIKARIN DERS KİTABINI DETAYLI BİR ŞEKİLDE OKUYUN

TÜRK DİLİ KİTAP OKUYUN DERSİ AKTİF OLARAK DİNLEYİN GÜNLÜK TEKRARLAR YAPIN ÖZELLİKLE DİLBİLGİSİ İÇİN ÖN HAZIRLIK YAPIN GÜNLÜK TUTMA ALIŞKANLIĞI KOMPOZİSYON YAZMA GÜCÜNÜ ARTTIRIR

YABANCI DİL DERSE HAZIRLIKLI GELİN HATA YAPMAKTAN KORKMAYIN SIK TEKRAR YAPIN YENİ ÖĞRENİLEN KELİMELERLE CÜMLE KURMAYA ÇALIŞIN OKUMA PARÇALARINI EVDE YÜKSEK SESLE OKUYUN ÖĞRENMEKTE OLDUĞUNUZ DİL İLE İLGİLİ SEVİYENİZE UYGUN KİTAPLAR OKUYUN

TARİH, COĞRAFYA DERSE HAZIRLIKLI GELİN SEBEP-SONUÇ İLİŞKİLERİNE DİKKAT EDİN DERSTE NOT ALIN SIK TEKRAR YAPIN

Thomas EDİSON elektrik ampulünü çalıştırmak için tam 2000 farklı madde denemiş, ama hiçbirisi işe yaramamıştı. Bilim adamının yardımcısı aylar süren bu çabaları sızlanarak şikayet etti.

ÖMÜR BOYU EŞEK OLACAĞINA

BİR SÜRELİĞİNE İNEK OL!