Verimli Ders Çalışma Yöntemleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ATATÜRK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Yaptığımız iş ne olursa olsun, o işi aşkla yapmalıyız… Rehber öğretmen Zeliha ATAŞCI.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
ZEKİ KONUKOĞLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ HOŞGELDİNİZ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINIZ?
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ HASAN ARGUN REHBER ÖĞRETMEN.
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
Verimli Ders Çalışma Semineri
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
Verimli Ders Çalışma Teknikleri
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MARDİN FEN LİSESİ HOŞ GELDİNİZ Tarhan YAPRAK Rehber Öğretmen
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Verimli Ders Çalışma Semineri
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışmanız.
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
(REHBERLİK DANIŞMANI)
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
Verimli Ders Çalışma Semineri öyle bir hayat yaşadım ki cenneti de gördüm cehennemi de öyle bir aşk yaşadım ki tutkuyu da gördüm pes etmeyi de bazıları.
Verimli Ders Çalışma Semineri ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler” ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ARJANTİN İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerin sürekli daha çok çalışması istenmektedir. Ana, baba.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Verimli Ders Çalışma Yöntemleri

Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışmanız istenmektedir.

Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

HAYATINIZ KİMİN ELİNDE? Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır.

Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz,

bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız, x+y+z=A

bir başka gün canınız sıkkın olduğu için,

bir diğer gün hava içinizi kararttığı için,

Bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb..

ÇALIŞMADA DÜŞÜNCE HATALARI Biraz dışarı çıkıp arkadaşlarla dolaşayım, sonra çalışırım. Bugün çok yorgunum, yarın çalışırım. Biraz müzik dinleyip, çalışmaya sonra başlarım. TV’deki şu program bitsin, sonra derse başlarım. Bugün çalışmasam da olur, yarın eksiğimi gideririm. Arkadaşıma telefon edeyim. Sonra çalışırım. Bu konuyu nasıl olsa sınıfta iyi öğrendim çalışmama gerek yok. Sınava daha çok var, sonra çalışırım. Biraz uyuyup daha sonra çalışırım.

Ders Çalışma İle İlgili Yakınmalar Ders çalışmaya başlayamıyorum. Ders çalışmayı sürdüremiyorum. Çalıştığım halde başarılı olamıyorum…

ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇAN İÇ SEBEPLER Hayal Kurmak... Endişeler...

televizyon yatarak çalışmak TELEFON POSTERLER MÜZİK DİNLEMEK ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇARAK DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN DIŞ SEBEPLER yatarak çalışmak TELEFON POSTERLER MÜZİK DİNLEMEK

1 2 Bütün konuşmaları bir kerede yapın Konuşma amacına ulaştıktan sonra çalışmanız gerektiğini söyleyerek bitirin Sık arayan birine, işinizi bitirince onu arayacağınızı söyleyin Çalan telefonlara ailenizden birinin bakmasını isteyin Telefon Konuşmaları 2 Arkadaşlarınıza çalışma süreniz dışındaki zamanları ayırın Arkadaşlarınızın ısrarlarına hayır demeyi öğrenin Arkadaşlar

3 4 Bilgisayar ile ilgileneceğiniz zamanları önceden belirleyin Ders çalışmaya başlamadan önce değil, ders çalışmanız bittikten sonra bilgisayar karşısına oturun Bilgisayar Oyunları 4 İzlerken seçici olun, programları önceden belirleyin İyi bir çalışmadan sonra televizyon seyretmeyi kendinize ödül olarak verin İzlemeyi düşündüğünüz programın bitiş zamanında çalması için çalar saati kurun Televizyon

ZAMANIN DEĞERİ Bir yılın değerini; tek dersten kalan öğrenci bilir. Bir ayın değerini; prematüre bir çocuk doğuran anne bilir. Bir haftanın değerini; haftalık derginin editörü bilir. Bir saatin değerini; eve dönmek zorunda olan aşıklar bilir. Bir dakikanın değerini; uçağı kaçıran yolcu bilir. Bir saniyenin değerini; kaza atlatan kişi bilir. Bir milisaniyenin değerini; 100 metrede gümüş madalya alan atlet bilir. Zaman

BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE GERÇEKTEN İNANDIĞINIZDA İNANDIĞINIZ ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULUR. BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE İNANMIYORSANIZ BEYNİNİZ BUNU İSPAT ETMEK İÇİN ÇALIŞIR. BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE GERÇEKTEN İNANDIĞINIZDA AKLINIZ ONU YAPMAK ÜZERE ÇÖZÜMLER BULMANIZA YARDIM ETMEK İÇİN ÇALIŞMAYA BAŞLAR.

BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR ! ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK İLE DEĞİL

DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin. Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru-cevap şeklinde dinlemenin ve okumanın daha iyi öğrenme sağlamaktadır. Öğretmen ders anlatırken genelde “Bu sınav sorusudur” demez. Ancak konunun önemli olan noktalarını anlatırken belli kelimeler kullanarak, mimiklerle veya ses tonunda faklılıklar yaratarak anlamlı işaretler verir.

Notlarınızı not kağıdına küçük küçük ve sıkıştırarak almayın. Mümkünse notlarınızı deftere yazın. Kağıtların kaybolma veya karışma olasılığı vardır. Anlatılanları kaçırırsanız bir çizgi veya nokta nokta koyarak kaldığınız yerden devam edin. Kaçırdıklarınızı daha sonra tamamlayın. Devamsızlık yapmamaya özen gösterin. Not tutun.Böylece ders boyunca uyanık kalır,dikkatinizi derse yoğunlaştırır,aktif olarak derse katılır,sonuçların geri bildirimini alırsınız.HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.

En Önemlisi: Okumanın %20’si Okuyup sonradan dinlemenin %40’ı Okuyup dinledikten sonra yazılanın %60’ı bellekte kalır. Unutmaya karşı en iyi ilaç: Tekrar…..Tekrar…Tekrar!

Verimli Ders Çalışma ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.

Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” koymamız gerekir. TV seyretmek Arkadaşlarla buluşmak Ders çalışmak Müzik dinlemek Yemek Uyku

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NE DEĞİLDİR!!! Çok çalışma, Okul dışı zamanlarımızın çoğunu derse ayırma, Yapmaktan hoşlandığın şeylerden tatile kadar vazgeçme, Kendini sadece derslere ve sınavlara odaklama, Eğlenmek ve oyundan uzaklaşma, Başarılı arkadaşlarının çalışma sistemlerini uygulama.

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SÜRESİ 45 Dak. + 5 Dak.+10 Dak. = 60 Dakika 45 Dakika : DERS ÇALIŞMA 5 Dakika : ÇALIŞILAN KONULARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ 10 Dakika : DİNLENME

Neden 10 dakika ara ? 45 dakikalık ders çalıştığımız süre içerisinde, beyin ve sinir hücreleri kasılmakta dolayısıyla 5 dakika ara verildiği zaman yorulan sinir hücreleri gevşeyememektedir. 15 dakika ara verildiğinde ise sinir hücreleri fazla gevşemektedir. Bu nedenle her iki durumda da sinirler ya çok gevşediği ya da yeterince gevşeyemediği için öğrenme ve anlamada güçlükler yaşanmaktadır. Beyin ve sinir hücrelerinin en ideal durumu 10 dakikalık dinlenme aralıklarında elde edilen süre olduğu araştırmalar tarafından ortaya konmuştur.

GÜNLÜK ÇALIŞMA PROGRAMI -O gün öğrenilen konuların tekrarı ve test çözümü, -Ödevlerin tamamlanması -Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir. ÖYLEYSE PROGRAM -Zamanı etkin bir şekilde kullanmanızı, -Neye nereden başlayacağınıza karar vermenizi, -Bilgilerinizi ne kadar özümsediğinizi görmenizi, -Ne zaman dinlenip,ne zaman çalışacağınıza karar vermenizi, -Güven ve motivasyon sağlar. -Geleceğinize bir adım daha yaklaşmanız kolaylaştırır.

DERS PROGRAMI HAZIRLARKEN Bir günde kaç saat çalışabileceğinizi belirleyin, Günün hangi saatlerinde çalışabileceğinizi belirleyin, Çalışmak için belirlediğiniz saatler, yorgun olmayacağınız ve çalışma dışında her şeye “hayır” diyebileceğiniz saatler olsun. Programı tamamladığınızda, programda değişiklik yapma ihtiyacı duyup duymadığınızı kontrol edin, Çalışmak için belirlediğiniz saatte çalışma odanızda ve masanızda olun.Çalışma isteğiniz yoksa bile lütfen masadan kalkmayın ve başka bir şeyle ilgilenmeyin.

İdeal program, uygulanabilen programdır. Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait dersler içeriği birbirine benzemeyenlerden oluşmalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zaman dilimine sarkmamalıdır. Mantık içerikli dersler, sabah saatlerine, yorum içerikli dersler ise akşam saatlerine denk getirilmelidir. Hazırlayan: Salim Ünsal

Önemli olan programı kiminle hazırladığınız değil, programın uygulanabilir olup olmadığıdır. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. Sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sonundaki program yapısı birbirinden farklı olmalıdır. Hazırlanan programa zorunluluktan değil sorumluluk taşıyarak uymalısınız. Hazırlayan: Salim Ünsal

DERS ÇALIŞMA PROGRAMI Gün Saat PAZRTESİ SALI ÇARŞMBA PRŞMBE CUMA CMRTSİ PZR 7.30-8.00 KAHVALTI 8.15-14.30 OKUL 14.30-15.00 EVE GİDİŞ 15.00-16.00 DİNLENME 16.00-17.00 17.00-18.00 18.00-19.00 YEMEK 20.00-21.00

Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın. AYRICA Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın.

KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER!