Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Hazrlayan: Sebiha Şafak
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
Çocuğunuza kitap okuma alışkanlığı kazandırmada altın öneriler...
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI EDANUR ACAR
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Güçlü yönler Zayıf yönler Fırsatlar Tehditler
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Türkçe Dersi Dilimiz Konumuz Ahmet Eren Köksal
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
MARMARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANE KULÜBÜ YENİ GÖNÜLLÜLERLE TANIŞMA VE KULÜBÜMÜZÜ TANITMA TOPLANTISI.
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
SURRAM.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ.
2007 ULUSLARARASI QOMER BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJELERİ ÇANAKKALE M
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
OKUMAKLA İLGİLİ BAZI İSTATİSTİKLER
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
ANTAKYA HAYRETTİN ÖZKAN
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
İnternet Okur Yazarlığı
Sanal Dedektifler Soruyor… Bilgisayarınızıkullananyalnızsiz misiniz? misiniz?
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
KİTAP OKUMA ÜZERİNE ….
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
OKUMA.
Sunum transkripti:

Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi Hoş geldiniz Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi

PROJENİN KÜNYESİ Proje: Neden Okumuyoruz? Projenin konusu: Okuma alışkanlığını kazanma Okulun adı: Bayramiç Atatürk lisesi İmece halkasının adı: Kitap Kurtları Projenin genel amacı: Çevremizdeki kişilerin kitap okumama nedenlerini, okumanın alışkanlık hâline gelmesinde rol oynayan etkenleri ve bu etkenlerin öğrenciler üzerinde ne kadar etkili olduğunu araştırmak, Projenin özel amacı: Okulumuz ve yakın çevremizde ki kişilere kitap sevgisini ve okuma alışkanlığını kazandırmak Çevremizdeki kişilerin kitap okumama nedenlerinin nelere bağlı olduğunu incelemek Proje başlama tarihi: 26.12.2007 Halka’nın yaş ortalaması: 16 Proje lider öğretmeni: Şerife BULAN Proje destek öğretmeni: Caner ÇİMEN Halka’nın sloganı: Geleceğimiz Elimizde

PROJE EKİBİMİZ Uğur SEZEN : Web tasarımcı Sümeyra ASLANTAŞ : Portföy yöneticisi İlknur ÖNER : Lojistik sorumlusu Ayşegül TÜMER : Günlük ve iletişim sorumlusu Münevver AKMAN : Araştırma yöneticisi Gökhan ÇETİNKAYA :Öğrenci Lideri

AMACIMIZ: Okumanın alışkanlık hâline gelmesinde rol oynayan etkenleri ve bu etkenlerin öğrenciler üzerinde ne kadar etkili olduğunu araştırmak,öğrencilerin okuma sevgisi ve ilgisini okuma alışkanlığı izlemektedir.

KULLANILAN KALİTE ARAÇLARI Beyin Fırtınası Gannt Kartı Balık Kılçığı Matris Diyagramı

PROJENİN ADIMLARI: 1.Adım: Konunun Belirlenmesi 2.Adım: Matris Diyagramının Hazırlanması 3.Adım: Balık Kılçığının Oluşturulması 4.Adım: Konunun Bölünmesi ve Konuya İlişkin Araştırma Yapılması (Kitap, Dergi ve İnternet Taramaları) 5.Adım: Bilgilerin Birleştirilmesi ve Anket Hazırlanması 6.Adım: Anketin Uygulanması ve Değerlendirilmesi 7.Adım: Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi 8.Adım: Bilgilerin İnternet Ortamına Aktarılması

1.Konunun Belirlenmesi “Beyin Fırtınası” tekniğiyle ortaya atılan proje konuları: Çanakkale şehitlerine gereken önemin verilmemesi Tv programlarının zararları Neden kitap okumuyoruz? İnternet gerçek amacına ulaşabiliyor mu? Engelliler için sizce hayat kolay mı?

2. Matris Diyagramı 5 6 7 3 2 4 1 26 30 44 25 TOPLAM Konular Kişiler Ç.kale şehitlerine gereken önemin verilmemesi Tv programla-rının zararları Neden kitap okumuyoruz? İnternet gerçek amacına ulaşabiliyor mu? Engelliler için sizce hayat kolay mı? Kişiler AYŞEGÜL 5 6 7 3 2 MÜNEVVER 4 UĞUR DOĞANCAN SÜMEYRA 1 İLKNUR GÖKHAN TOPLAM 26 30 44 25

3.Balık Kılçığı Yeterli zaman Ekonomi bulamama Neden kitap Okumuyoruz? DERSLERE HAZIRLIK KİTAP FİYATLARI Neden kitap Okumuyoruz? ÖSS YE HAZIRLIK ARKADAŞ OKUL AİLE Tv/bilgisayar Okuma alışkanlığının olmaması Çevre

5 4 7 6 3 2 31 33 40 36 Sorunlar Ekonomi Yeterli zaman bulamama Çevre Matris diyagramı yaparak neden okumadığımızın en baskın nedenini demokratik olarak imece halkamızın üyelerince oyladık. Sorunlar Ekonomi Yeterli zaman bulamama Çevre Okuma alışkanlığının olmaması Kişiler AYŞEGÜL 5 4 7 6 MÜNEVVER 3 UĞUR DOĞANCAN SÜMEYRA İLKNUR GÖKHAN 2 TOPLAM 31 33 40 36

4. Konunun Araştırılması Proje konumuzun daha detaylı araştırılabilmesi için belirtilen konular ekip üyeleri arasında paylaştırıldı. Kitap,dergi ve internet aracılığıyla detaylı araştırma yapılması kararlaştırıldı.

5.Bilgilerin Birleştirilmesi ve Anket Hazırlanması Projemizde, konumuzla ilgili elimizde veriler olması açısından bir anket hazırlamayı düşündük. Yapılacak olan bu anket ile özellikle çevresel etkenlerin(aile,okul,arkadaş,tv-bilgisayar) öğrenciler üzeresindeki etkisini belirlemeye ve öğrencilerin okuma sevgisini, ilgisini , alışkanlığını izlemeye çalıştık.

6.Anketin uygulanması ve Değerlendirilmesi Yaptığımız araştırmanın sonuçlarına göre okulumuz öğrencilerinin kitap okumama nedenlerinin yüzde olarak dağılımı şöyledir: %57,22:  Kitap okuma bilinci aileleri, toplum ve eğitim sistemi tarafından yerleştirilmediği için 50,52 Televizyon, sinema, bilgisayar gibi faktörler kitap okuma alışkanlığını yok ettiği için %23,71: Kitap okumak insanı sıktığı için  %23,20: Kitaplar çok pahalı olduğu için  %19,28: Vakit bulamadıkları için  %6,70 : Piyasadaki kitaplar insanları tatmin edici düzey ve içerikte olmadığı için  %3,61 : Aradıkları kitapları bulamadıkları için  Bu ankette bir kullanıcı birden fazla seçenek işaretleyebilmiştir. %11,86:Diğer

6.Anketin uygulanması ve Değerlendirilmesi Yaptığımız araştırmanın sonuçlarına göre okulumuz öğrencilerinin kitap okumalarına en çok etki eden faktörlerin yüzde olarak dağılımı şöyledir: %10 Arkadaşlar %35 Aile %26 Öğretmenler %29 Kişinin istekli olması

Anket Sonuçları Anket Sorusu – 1 : Kitap okumak insana ne kazandırmaktadır? a) Kelime hazinemi arttırmakta b) Diğer insanlardan daha kültürlü olmamı sağlamakta c) Hayal dünyamı geliştirmekte d) Toplumda takdir edilen biri olmamı sağlamakta e) Kendime güven duymamı sağlamakta

Anket Sonuçları a) Roman-hikâye b) Psikoloji-felsefe c) Makale-deneme Anket Sorusu – 2 : Ne tür kitaplar okursunuz? a)  Roman-hikâye b)  Psikoloji-felsefe c)  Makale-deneme d)  Şiir e)  Anı

Anket Sonuçları Anket Sorusu – 3 : En son ne zaman kitap okudunuz? 1hafta 1 ay 3-4 ay 1 yıl Daha fazla

Anket Sonuçları Anket Sorusu – 4 : Kitap okumanızda etken olan nedir? a) Arkadaş tavsiyesi b) Öğretmenin ve ailenin teşvik etmesi c) Kitapçıda rastlamam ve beğenmem d) Hakkında okuduğum bir yazı e) En çok okunan kitaplar arasında olması

Anket Sonuçları Anket Sorusu – 5 : Kitap okuma sevgisi aşılamada kim daha etkendir? Arkadaşlar %10 Aile %35 Öğretmenler %26 Kişinin istekli olması %29

Anket Sonuçları Anket Sorusu – 6 :Kitap okumanıza engel olan şeyler nelerdir? Dersler Spor Vaktim yok Televizyon Bilgisayar

Anket Sonuçları Anket Sorusu – 7 : Çevrenizdeki insanlardan en çok kim kitap okuyor? Baba Anne Kardeş Arkadaş Öğretmen

7.Çözüm Önerileri Okullarda kitap okuma kampanyaları düzenleyerek dereceye giren öğrencilerin ödüllendirilmesi Ebeveynin, evde bir kitaplık oluşturması ve çocuğuna oyuncağın yanı sıra kitap alması böylece çocukta kitap sevgisi oluşturmak Akşamları günde 1 saat televizyon ve bilgisayar gibi elektronik aletlerin kapatılarak çocuklarla birlikte başta anne ve babalar olmak üzere evde bulunan herkesin birlikte  kitap okumaları Okuma alışkanlığının köreltilmemesi için okullarda gereksiz bilgilerin yığılmasından kaçınılması Kütüphaneler, öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmada önemli role sahiptir; ancak kütüphaneler salt ders çalışma amaçlı mekan olarak düzenlenmemeli; aktif bir şekilde kullanılmalı ve çocukta kitap sevgisi oluşturmalıdır.

8.Çözüm Önerileri Kütüphanelerdeki kitap sayısı ve çeşidi artırılmalıdır. Kütüphaneye her zaman güncel kitaplar alınmalı; bu yeni kitaplar okuyuculara tanıtılmalı ya da ayrı bir alanda sergilenmelidir. Okuyucu aradığı kitabı mutlaka kütüphanede bulabilmeli, gerekirse en kısa zamanda temin edebilmelidir. Kitap seçiminde çocukların yaş, gelişim ve ilgi düzeyleri göz önünde tutulmalıdır.

8.Çözüm Önerileri Öğretimin her kademesinde öğrencinin düzeyine uygun kitaplıklar kurulmalı; buradaki malzeme,nicelik ve nitelik bakımında geliştirilmeli ve zevkli hâle getirilmelidir. Okumaya teşvik edecek düzenlemeler yapılmalı, bunun için okuyucuların kitaplarla iç içe bulunacağı rahat ve çekici ortamlar yaratılmalıdır. Okullarda kitap tanıtma, kitap sergi ve fuarlarına götürme, kütüphane gezileri düzenleme, farklı türlerde yazan yazarları konuk etme, kitaplık oluşturma ve matbaaya gezi düzenleme gibi etkinlikler eğitimin tüm kademelerinde yapılmalıdır.

Projemize verdikleri destekler için; Okulumuz Bilgisayar Öğretmeni Şerife ACAY’ a, Dr. Hayal Köksal’a, Hüseyin Kocasaraç’a, Microsoft Türkiye ve Kalite Okulları'na teşekkür ederiz. Projenin amacına ulaşması dileğiyle... TEŞEKKÜRLER