VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ PROĞRAMINA HOŞGELDİNİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
Advertisements

BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
HOŞGELDİNİZ.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI VELİ SEMİNERİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
ANASINIFINA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
SINAV KAYGISI VE AİLE.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
ANASINIFINA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
ANAOKULUNA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisi.
ANA BABA VE ERGENLİK.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
Sunum transkripti:

VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ PROĞRAMINA HOŞGELDİNİZ ANAOKULU SEMİNER PROĞRAMINA HOŞGELDİNİZ

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNİN AMAÇLARI

Çocukların beden, zihin ve duygu gelişimini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak;

2) Onları ilköğretime hazırlamak,

3) Çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamaktır.

çocukların sevgi, saygı, işbirliği, 4. Okul Öncesi dönemde verilen eğitim ile çocukların sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma davranışları geliştirmek.

kendine saygı ve güven duymasını sağlamak, öz denetim kazandırmak. 5. Çocuğun, kendine saygı ve güven duymasını sağlamak, öz denetim kazandırmak.

6. Çocukların bağımsız Davranışlar geliştirmesi desteklemek. Yardıma gereksinim duyduğunda yetişkin desteği, rehberliği ve güven verici yakınlığı sağlamak.

7. Çocukların hayal güçleri , eleştirel düşünme becerileri, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışlarını geliştirmek.

OKULA UYUM DÖNEMİ

-Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır -Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır. -Çocuk ilk okula başlarken,onun bu olaya zihinsel olarak hazır olmasının yanı sıra,duygusal ve sosyal olarak da hazır olması önem taşımaktadır.

Bu dönemde aile kaygı duyarsa çocukta korku durumu ortaya çıkabilir Bu dönemde aile kaygı duyarsa çocukta korku durumu ortaya çıkabilir. Bu yüzden  ailelerin okula başlama durumundan olağanüstü anlamlar çıkarmaması gerekir. Bu,  bir süreçtir. Çocuklar kendi yaşıtlarıyla bu süreci yaşadığı zaman çok çabuk uyum  sağlama yeteneği kazanmaktadır. Öğretmenler okulun ilk haftalarında sosyal  etkinlikler ve bu etkinlikler içerisinde de oyunu öne çıkararak çocukların okula  uyumlarını artırabilirler

Düzce üniversitesi tıp fakültesi psikiyatri anabilim dalı başkanının yaptığı bir araştırmaya göre; 2013-2014 eğitim-öğretim  döneminin başlamasıyla okulla ilk kez tanışacak çocuklar ve ailelerini  incelediğini belirterek, çocukların okula başlamada takındıkları tutumun aileleri  tarafından kazandırıldığını, davranışlarını ve düşüncelerini ebeveynlerinden  etkilenerek sürdürdüklerini anlattı. 

Yapılan başka bir araştırmaya göre; Okula yeni başlayan çocukların okul korkularını yenebilmesi için ilk ay çok önemli, çocuğa büyüdüğü hissettirilmeli, güven duygusu aşılanmalıdır"- "Çocuğun okula gitmesi için zorlama yapılmamalı, çocuk ikna edilmelidir. Okula gidecek kadar becerikli olduğu, birçok arkadaşı olacağı, evlerinin yerinde durduğu ve evine dönünce her şeyin aynısı gibi olacağı hissi verilmelidir"

EVİNDEN ANASINIFINA ADIMINI ATAN ÇOCUK İÇİN KAYGI OLUŞTURACAK SORULAR NELER OLABİLİR?

-Burası neresi,nasıl bir yer -Burası neresi,nasıl bir yer?Oldukça da büyük bir bina,acaba burada kaybolur muyum? -Evim okuluma yakın mı?Acaba annem,babam beni almaya gelecekler mi?Servisim ne renkti,ya servisimi bulamazsam?Servis şöförü evimi bulabilecek mi?

-Okulun bu kadar kalabalık olduğunu bilmiyordum,ne kadar çok çocuk var -Okulun bu kadar kalabalık olduğunu bilmiyordum,ne kadar çok çocuk var.Üstelik bir çok yaramaz çocuk da var.Dilerim bana zarar vermezler. -Sınıfımızda da çok çocuk var.Öğretmenim beni sevmeye benimle ilgilenmeye vakti olacak mı?Ya beni farketmez ise?

Bu dönemin en önemli problemlerinden birisi çocuğun okul fobisi geliştirmesi.Bu çocuğun bütün okul yaşantısını etkileyebilir.

OKUL FOBİSİ……. -Okula gitmeyeceğim,karnım ağrıyor -Seni çok özlüyorum -Arkadaşım yok,kimse benimle oturmak,oynamak istemiyor. -Öğretmenim beni sevmiyor

* Okul fobisinin temelinde doyurulmamış psikolojik ihtiyaçlar ve iletişim sorunları vardır: -Bu dönemde anne-babanın tutumu , -Öğretmen ya da arkadaşlarıyla arasındaki iletişim engelleri, -Öz benlik ve özgüven eksikliğinin neden olduğu başarısız olma endişesi, -Evden ayrılmaya karşı gösterdiği güvensizlik…

NELER YAPABİLİRİZ?

Bu dönemde çocuğunuza her zamankinden daha yakın olun,fakat kademeli bir şekilde onun yanından ayrılacağınız ve mutlaka döneceğiniz konusunda güvence verin.Ona,kendisine ve size güvenmesi için cesaret verin

Çocuğunuza haber vermeden gizlice okuldan çıkmak yerine vedalaşarak ayrılmanız size ve dolayısıyla da kendisine duyduğu güveni pekiştirecektir. Vedalaşma kısa tutulmalı ve birkaç kez geri dönülmemelidir.

İlk birkaç gün sınıf içinde yanında bulunmak çocuğu okula alıştırmak için iyi olacaktır ancak daha sonraki günlerde kesinlikle yanında bulunmayın.Sizi gördükçe daha çok ağlayacak,sınıftan çıkmak isteyecektir.

Çocuk okul konusunda ne kadar çok bilgi sahibi olursa, okula başladığında yaşayacağı korku ve kaygı da o kadar az olur. Bununla birlikte karşılaşacağı olaylar, kişiler ya da durumlar konusunda önceden bilgilendirilmesi çocuğun ruh sağlığını koruyucu bir etkiye sahiptir.

Anne baba eğer öğretmene güvendiklerini çocuğa yansıtabilirlerse,çocuk yeni okul ortamına daha kolay alışacaktır.

Anne babalar çocuklarını okula hazırlarken, çocukların okula karşı önyargılı olmamalarını, olumlu duygularla okula başlamalarını sağlamak için, okulun çocuğa kazandırabileceği şeylerden, örneğin, okulda yaşayacakları arkadaşlıkların ne kadar güzel olacağından söz edebilirler. Anne-babalar çocuğa kendi okul yaşamlarıyla ilgili güzel anılarını anlatarak da onların okulu sevmelerine katkıda bulunabilirler.

Çocuklar hiç bir zaman okula gönderilmekle tehdit edilmemelidir Çocuklar hiç bir zaman okula gönderilmekle tehdit edilmemelidir. “Okula başla da senden kurtulayım” ya da “Çok yaramazlık yapıyorsun, seneye seni okula vereceğim, göreceksin gününü” gibi cümleler çocuğun okula gönderilmeyi bir ceza olarak algılamasına sebep olur.

Bunun dışında, “Seni öğretmenine şikâyet edeceğim” “yarın öğretmenin sorar sana”gibi ifadeler de, çocuğun öğretmeni korkulacak, sürekli ceza verebilecek bir figür olarak algılamasına neden olabilir. Bu yüzden çocuk öğretmenden soğuyabilir ve gereksiz yere ondan korkabilir.

VELİLERİMİZDEN BEKLENTİLERİMİZ

-Çocuğun yanında öğretmen eleştirilmemelidir -Çocuğun yanında öğretmen eleştirilmemelidir. -Velinin okul ile ilgili bir problemi varsa önce öğretmen ile çözmeye çalışılmalı -Sık sık okula gelen veliler, öğrenciler üzerinde olumsuz etki bırakmaktadır.

-KILIK KIYAFET (yedek kıyafet) -BESLENME -TEMİZLİK,TUVALET KONUSU -NÖBETÇİ ÖĞRETMEN -KİTAPLAR HAKKINDA -DEVAMSIZLIK HAKKINDA -OKUL SEMİNERLERİMİZ HAKKINDA

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…