ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur. 18.04.2017.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Advertisements

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
OTİZM (AUTISM).
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
MESLEK TANITIMLARI.
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrencilerin Genel Özellikleri
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
Özel Eğitim Dersi Ayşegül KORKMAZ.
ENGELLİ BİREYLERE BAKIM
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ZİHİNSEL ENGELLİLER.
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
OKUL SERVİS ŞOFÖRLERİ EĞİTİMİ
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREYLER VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
ZİHİN ENGELLİLERİN ÖZELLİKLERİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocukların Tespiti
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ANADOLU ÖZEL EĞİTİM MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ (OKULU )
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Zihinsel Yetersizlik Tanım ve Sınıflandırma
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
OTİZM.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİĞER TUTUMLAR.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
Zihinsel engellilerde tanımı sınıflama ve nedenleri
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
EREĞLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ.
TANILAMA.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
ORTOPEDİK ENGELLİ ÇOCUKLAR
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Zeka Gerilikleri.
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur. 18.04.2017

Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizlik Orta Düzeyde Zihinsel Yetersizlik Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizlik Çok Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizlik 18.04.2017

Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizlik Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde hafif düzeydeki yetersizliği nedeniyle özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine sınırlı düzeyde ihtiyaç duyma durumudur (50-69). 18.04.2017

Orta Düzeyde Zihinsel Yetersizlik Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerindeki sınırlılık nedeniyle temel akademik, günlük yaşam ve iş becerilerinin kazanılmasında özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine yoğun şekilde ihtiyaç duymaktadır (35-49). 18.04.2017

Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizlik Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerindeki eksiklikleri nedeniyle öz bakım becerilerinin öğretimi de dahil olmak üzere yaşam boyu süren, yaşamın her alanında tutarlı ve yoğun özel eğitim ve destek eğitim hizmetine ihtiyaç duyma olarak tanımlanır (20-34). 18.04.2017

Çok Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizlik Bireyin zihinsel yetersizliği yanında başka yetersizlikleri bulunması nedeniyle öz bakım,günlük yaşam ve temel akademik becerilere sahip olamamasından dolayı yaşamı boyunca bakım ve gözetime ihtiyacı olması durumudur (0-19). 18.04.2017

Zihinsel Engelin Nedenleri ??? Bulaşıcı hastalıklar ve zehirlenmeler Metabolizma ve beslenme bozuklukları Yaralanma ve fiziksel etkiler   Zihinsel engelli bireylerin % 80' inin çevresel etmenler sonucunda bu duruma geldikleri öne sürülmektedir 18.04.2017

Kromozom anormallikleri 18.04.2017

Bedensel ve Motor Özellikleri Az troid salgısı ( kretenlam ) nedeniyle bedeni gelişimleri çok geri kalmış ya da tamamen duraklamış olabilir. Diş deformasyonları daha fazladır.Diş düzeninde belirli anormallikler vardır. Sık sık diş çürümeleri görülebilir. 18.04.2017

Görme, işitme ve ortopedik gibi ek bedeni özürlere daha sık rastlanır. Psiko-devinimsel alanlarda belirli derecede gerilik gösterirler.Büyük ve küçük kaslarını kullanmakta zorluk çekerler.El,göz koordinasyonunu geç ve güç sağlarlar. Yürüme,hareket etme,oturma,durma ve benzeri fiziki hareketlerde dengesizlik görülür. 18.04.2017

Zihinsel Özellikleri En çok sıkıntı çektikleri konular matematiksel işlemlerdir.Bu çalışmalara karşı ilgileri çok geç ve güç gelişir. Dikkat süreleri kısa ve dağınıktır.Devamlı izleme,teşvik ve değişiklik isterler. 18.04.2017

Zaman kavramı çok geç ve güç gelişir. Genelleme yapamazlar.Kazandıkları bilgileri transfer etmekte çok güçlük çekerler. Yeni durumlara uymada zorluk çekerler. 18.04.2017

Bellekleri zayıftır.Bu çocuklar,verilen bilgi ve uyarıları kısa zamanda unuturlar.Uyaranların kalıcı olması fazla tekrarı gerektirir. Bu çocuklara her detay ayrı ayrı açıklanır ve istenilen şey somut olarak gösterilirse,zihin karışıklığına meydan vermeden öğretmek kolay olur. 18.04.2017

Dil Gelişimleri Konuşmaya geç başlarlar. Zihinsel engelin derecesi ile paralellik gösterir. Konuşmalarında ses bozuklukları vardır (Artikülasyon). Alıcı ve ifade edici dil gelişimi zayıftır. 18.04.2017

Sosyal Özellikleri Kendilerinden küçüklerle ilişki kurmayı ve oynamayı tercih ederler.Bu çocukların konuşma,zeka,ilgi,sosyal ve bilgi seviyeleri akranlarından geri olduğu için kendi seviyelerinde anlaşabileceği takvim yaşları küçük, normal zeka seviyesindeki çocuklarla oynarlar. 18.04.2017

Kuralları zor olan oyunlara ve faaliyetlere katılmazlar. Nezaket ve görgü kurallarına uymada gerilik ve zorluk gösterirler.Hangi davranışların uyumlu olduğunu öğrenmesi için uygun yaşantılardan geçmesi gerekir. Kuralları zor olan oyunlara ve faaliyetlere katılmazlar. 18.04.2017

İş ve Çalışma Özellikleri Bir etkinliği,bir işi basit kısımlara ayrılarak öğrenmek isterler.Sözel açıklamalar onlar için çok anlamlı değildir.İşi uygulayarak göstermek ve uygulatarak öğretmek gereklidir. Monoton işleri yapmaktan hoşlanırlar. Gerekli eğitim ve iş disiplini verildiğinde iş kurallarına bağlılık gösterirler. 18.04.2017

18.04.2017

DEĞERLENDİRME Zihinsel öğrenme yetersizliği olan öğrencilere,ilköğretimde sınıf tekrarı yaptırılmaz.Ancak yaşı ve fiziksel gelişimi uygun öğrenciler,sınıf öğretmeninin önerisi ve ailenin onayı ile birinci sınıfı iki yıl tekrar edebilirler.İlköğretim programını başarı ile tamamlayanlara diploma,alınan her türlü özel eğitim önlemine rağmen ilköğretim programını/uyarlanmış ilköğretim programının amaçlarını gerçekleştiremeyen öğrencilere öğrenim belgesi verilir. 18.04.2017

ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERE YAPILABİLECEK YÖNLENDİRMELER RAM ÖZEL EĞİTİM ANAOKULLARI KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ EĞİTİLEBİLİRLER İLKÖĞRETİM OKULLARI ÖZEL EĞİTİM MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ(LİSE D. HAFİF DÜZEY) ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA OKULLARI(İ.Ö.AĞIR ORTA D.) ÖZEL EĞİTİM İŞ UYGULAMA MERKEZİ(LİSE D. ORTA AĞIR VE OTİSTİK) 18.04.2017