VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
Neden Yerel? 1 Etkin yerel mecra karma kullanımı medya planlarına yüksek bölgesel erişim sağlama potansiyeline sahip 2 Yerel televizyon, gazete ve radyo markalara sadece erişim değil marka ile duygusal bağı güçlendirme olanağı da sunuyor 3 Açıkhava yüksek erişim sağlıyor ama duygusal bağ yaratma açısından nispeten zayıf 4 Mobil medya iki yıl içinde erişimi en fazla artan mecra ama «kentsel eğilimlerle» ilişkisi zayıf
Vestel için Yerel’in Önemi... Bayi Ağı Önemi Teknomarket & Çeyizmarket Vestel Dinamik Yapı Bölge Farklılığı Vestel özellikle 1.100 bayisini ve bayi topluluğunu çok önemseyen ve sürekli geliştiren bir yapıya sahip. Ve yine bayileriylede bu mecrayla irtibat kurabilmesi Bayilerin beklentilerinin ve isteklerinin en iyi karşılanacağı mecra. Sadece kendi bayilerinde değil 550 Zincir marketler ve 257 Çeyiz marketlerle yapılan işbirliği ve kampanyaların duyurulması için etkin duyuru kanalları olması Vestel’in dinamik ve genç yapısına cevap verebilen yerel mecraların son yıllarda artışı Her bölgenin kendine özgü yapısı ve gerçekleri bulunuyor. Bu gerçekleri ve ihtiyaçların birebir hedef kitleye dokunarak karşılanması fırsatı Bayi Ağ
Yerelin Gücü Yerel Mecra gün geçtikçe güçlenirken her medyanın etkin olduğu yerler farklılık göstermektedir.
Yerel TV Yerel TV izleyicileri Yerel TV kanallarını hafta içi izlemeyi tercih ediyor. Hafta sonu izleme oranı %21 oranında daha az. Hafta içi Yerel TV izleme oranı ulusal kanalların «prime time» başlangıcına kadar yükselerek ilerliyor. Akşam 20:00 den itibaren inişe geçiyor. Bazı şehirlerde Yerel TV erişimi düşükken izleme süresi yüksek olmaktadır (Ankara, Antalya, Diyarbakır gibi) Bazı şehirlerde Yerel TV erişimi yüksekken izleme süresi düşük olmaktadır (Malatya, Sivas, Eskişehir gibi) Bazı şehirlerde hem Yerel TV erişimi hemde izleme süresi yüksek olmaktadır (Konya, Bursa, Erzurum gibi) Title
Yerel Radyo Yerel Radyo dinleyicileri hafta içi daha yoğun dinleme yapıyor. Hafta içi Yerel Radyo dinleme oranı Akşam 20:00 ye kadar oldukça yüksek seyrediyor. Bu saatten itibaren inişe geçiyor. Yerel Radyo Dinleyicisi: Erkek, 20-34 Yüksek Gelir Grubu AB HK Lise ve üstü eğitim Bazı şehirlerde Yerel Radyo erişimi düşükken dinleme süresi yüksek olmaktadır (Ankara, Antalya gibi) Bazı şehirlerde Yerel Radyo erişimi yüksekken dinleme süresi düşük olmaktadır (Tekirdağ, Mersin gibi) Bazı şehirlerde hem Yerel TV erişimi hemde izleme süresi yüksek olmaktadır (Antep, Bursa gibi) Title
Yerel Basın Yerel Gazete okuyucuları daha çok kendi bölgesinden, tanıdığı ve tanığı olduğu konular hakkında bilgi almayı seviyor Yerel Gazete Okuru: Erkek, 35-54 Orta-Yüksek Gelir Grubu C1 Lise üstü Eğitim Bazı şehirlerde Yerel Gazete erişimi düşükken okuma süresi yüksek olmaktadır (Sivas gibi) Bazı şehirlerde Yerel Gazete erişimi yüksekken okuma süresi düşük olmaktadır (Muğla gibi) Bazı şehirlerde hem Yerel Gazete erişimi hemde okuma süresi yüksek olmaktadır (Eskişehir, Trabzon gibi) Title
YERELDE VESTEL
Türkiyedeki Medya Ortamı 258 TV Kanalı 27 ulusal, 16 bölgesel, 215 yerel ( 65 adet kablolu, 92 adet uydu kanalı ve 2 adet digital platform) 2.459 Gazete 55 ulusal, 23 bölgesel, 2.381 yerel 2.522 Dergi 1.087 Radyo 36 ulusal, 100 bölgesel, 951 yerel TV Basın Radyo
Gazete Online Radyo OOH Toplam 123 Adet Gazete İlanı 80.547 st / cm 17 Şehire özel Online planlama 81 il ve ilçelerinin tamamında yayın ~600.000 sn reklam yayını 26 ilde kullanım 13.677 adet raket kullanımı 937 adet bıllboard 1001 adet pano 41 araç giydirme
LOKAL İÇERİK VERİLERİ - VENUS 17 ile özel farklı Facebook içeriği ile 1 milyon + erişim 42 bin etkileşim
LOKAL İÇERİK VERİLERİ – UHD TV 21 ile özel farklı Facebook İçeriği ile 1 milyon + erişim 5 bin etkileşim
51. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu Sponsorluğu
51. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu Sponsorluğu
Son söz… Sahada 1900 noktadan fazla satış noktasıyla var olan VESTEL için yerel medya olmadan iletişim düşünülemez.