Dört stroklu diesel motor

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DİFERANSİYEL AKIŞ ANALİZİ
Advertisements

Bölüm 2: Akışkanların özellikleri
Bölüm 12 TERMODİNAMİK ÖZELİK BAĞINTILARI
ETÜD&EĞİTİM MERKEZİ Devre Elemanları Temel Devre Elemanları:
Yeni Nesil Asansörler: GeN2
MOTORLAR-5 HAFTA GERÇEK MOTOR ÇEVRİMİ
Verim ve Açık Devre Gerilimi
KRANK-BİYEL MEKANİZMALARININ DİNAMİĞİ
Bölüm 4 KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
Bölüm 7 ENTROPİ.
DİZEL MOTORLARINDA YANMA
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
BÖLÜM 13 GAZ KARIŞIMLARI.
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Diesel Motor Karakteristikleri
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
DİZEL MOTORLARINA GİRİŞ MOTORLARIN TANIMI VE TARİHÇESİ
MOTORLAR-6 HAFTA VOLUMETRİK VERİM
AÇISAL YERDEĞİŞTİRME , HIZ ve İVME
Termodinamik. Termodinamiğin 0. ve 1. yasaları. Hess yasası.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
BÖLÜM 6 NEWTON’UN YASALARI VE MOMENTUMUN KORUNUMU Doğrusal momentum:
Sıralı Gaz Enjeksiyon Sistemiyle Gaz Yakıt Kullanımına Dönüştürülmüş
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
SEİLİNGER ÇEVRİMİ TERMODİNAMİĞİ
Zaman ,ortam, hız, ısı geçişi
DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Yakıtlar ve Yanma 10.Hafta
TOPRAK FİZİĞİ Temel Kavram ve İlişkiler
Kapalı ve Açık Sistemler Arş. Gör. Mehmet Akif EZAN
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
MOTORLAR-4.HAFTA UYGULAMA
SUBAPAÇILIMININ AYARI İLE PERFORMANSIN DÜZENLENMESİ.
Bölüm 4 KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
REAKTÖRLER İçinde kimyasal veya biyolojik reaksiyonların gerçekleştirildiği tanklara veya havuzlara reaktör adı verilir. Başlıca dört çeşit reaktör vardır:
BÖLÜM 15 AA Sürücüleri. BÖLÜM 15 AA Sürücüleri.
KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
HADDELEME GÜCÜNÜN HESAPLANMASI:
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
Yücel KILIÇKAPLAN MAKİNA EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Active Control of Spray Combustion
BÖLÜM 3: GERÇEK MOTOR ÇEVRİMLERİ
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PERFORMANS ÇEVRİMİ ANALİZİ.
5.BÖLÜM KOMPRESÖRLER.
Doğrusal Yataklar (Kızaklar)
Diesel Motor Karakteristikleri
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
İçten Yanmalı Motorların Sınıflandırılması
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
Bölüm 7 ENTROPİ.
POMPALAR, FANLAR VE KOMPRESÖRLER
DEN 322 Gemi Sevk Makinaları.
Bölüm 12 TERMODİNAMİK ÖZELİK BAĞINTILARI
ZTM307 Makine ve Mekanizmalar Teorisi 9.Hafta
1. .Kütle Kütle, madde miktarının bir ölçüsüdür. Aynı büyüklükteki maddeler, farklı kütlelere sahip olabilir. Maddelerin kütlelerini doğru ve tam ölçmek.
ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
Isı Pompaları ve Uygulamaları
Geometrik Jeodezi
AÇISAL YERDEĞİŞTİRME , HIZ ve İVME
Sunum transkripti:

Dört stroklu diesel motor

İki stroklu diesel motor

4-s benzinli motor – İndikatör diyagramı

4-s diesel motor – İndikatör diyagramı

Çift etkili bir diesel motor

Karşıt pistonlu bir diesel motor - 1

Karşıt pistonlu bir diesel motor - 2

Silindir bloğu ve doğrusal silindir düzenlemesi

Makina temeli

Silindir donanımı

Trunk tip piston

Dört stroklu Yüksek devirli motor

Dört stroklu V-tipi diesel motor

Motor bloğu

Silindir kafası

Piston ve segmanlar

Biyel

Krank mili ve yatakları

Dört stroklu Orta devirli motor

Dört stroklu Orta devirli motor

Dört stroklu V-tipi diesel motor

Dört stroklu Orta devirli motor

Dört stroklu Orta devirli motor

İki stroklu düşük devirli diesel motor

İki stroklu diesel motor

İki stroklu diesel motor

İki stroklu diesel motor

İki stroklu diesel motor

Silindir geometrisi AÖN : Alt Ölü Nokta ÜÖN : Üst Ölü Nokta Vc : boşluk hacmi Vd : deplasman hacmi B : silindir çapı L : strok l : biyel uzunluğu a : krank yarıçapı q : krank mili açısı ÜÖN AÖN L B s l a q Vc Vd Sıkıştırma oranı, rc Deplasman hacmi, Vd Ortalama piston hızı, Sp N, krank mili dönme hızı

Fren momenti ve gücü Moment bir motorun iş yapma yeteneğidir, güç ise işin yapıldığı hızdır. Dinamometre ile ölçülen motor gücü, fren gücü veya efektif güç olarak isimlendirilir. Bu güç, motor tarafından sevkedilen kullanılabilir güçtür. b F Yük Rotor Stator N Motor tarafından etkiyen moment: Motor tarafından üretilen ve dinamometre tarafından absorbe edilen güç, moment ile açısal hızın çarpımına eşittir: SI birim sisteminde:

İndike iş ve güç Silindir içindeki gazların pistona olan iş transferi indike iş olarak isimlendirilir. Silindir basıncı ve karşılık gelen silindir hacmi bir P-V diyagramı halinde çizilerek genişleme ve sıkıştırma eğrileri arasında kalan alan entegre edilerek hesaplanabilir. İndike güç: Burada nR, her güç stroku için krank mili dönme sayısıdır

Ortalama efektif basınç (mep) Moment bir makinanın iş yapabilme yeteneği için değerli bir ölçü olmasına rağmen motor büyüklüğüne bağlıdır. Daha faydalı göreceli motor performans ölçüsü, çevrim başına elde edilen işi çevrim başına deplase edilen silindir hacmine bölünmesi ile elde edilir. Bu parametreye ortalama efektif basınç denir. Ortalama efektif basınç, imep SI birim sisteminde: Güç için indike veya fren değeri kullanılarak, imep veya bmep ifade edilebilir.

Özgül yakıt tüketimi (sfc) ve verimi Özgül yakıt tüketimi, birim güç çıkışı için motora gönderilen yakıt miktarıdır. Bir motorun verilen yakıtı iş üretmek için ne kadar verimli kullandığının bir ölçüsüdür. Burada, motora gönderilen yakıt debisidir. SI birim sisteminde: Pratikte sfc çoğunlukla, g/kWh olarak ifade edilir. Bir motorun veriminin ölçüsü, yakıt dönüşüm verimi olarak bilinir. Bir çevrimde üretilen gücün bir çevrimde verilen yakıt enerjisine oranı olarak tanımlanır. veya QHV, yakıtın kalorifik değeridir ve ticari hidrokarbon yakıtlar için 42-44 MJ/kg arasında değişir.

Hava-yakıt oranı ve Volümetrik verim Motor deneylerinde hem hava debisi, hem de yakıt debisi ölçülür. Bunların oranı motor işletme koşulları bakımından önemlidir. hava-yakıt oranı : yakıt-hava oranı : Bir motorun emme prosesi verimliliğinin ölçüsü olan parametre volümetrik verimdir. Volümetrik verim sadece dört stroklu motorlar için tanımlanmıştır. Emme sistemine havanın hacimsel akış hızının piston tarafından deplase edilen hacime bölünmesi ile elde edilir. Burada, ra,i giriş havası yoğunluğudur.

Performans parametreleri Güç için: Dört stroklu motorlar için volümetrik verim bağıntısı kullanılabilir: Güç için: Moment için: mep için: yazılabilir. Güç-mep için:

Performans parametreleri Türetilen bağıntılardan faydalanarak iyi motor performansı için: yüksek yakıt dönüşüm verimi yüksek volümetrik verim giriş havasının yoğunluğunu arttırarak belirli deplasman hacmindeki bir motorun güç çıkışının arttırılması motorda faydalı olarak yakılabilecek maksimum yakıt-hava oranı yüksek piston ortalama hızı istenir.