FRİBORD HESABI Derleyen: Ozan YURDUGÜL Istanbul Marine Project www

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LOAD LİNE YÜKLEME HATTI
Advertisements

AMAZING STRIPED ICEBERGS Ş A Ş I R T I C I Ç İ Z G İ L İ B U Z D A Ğ L A R I.
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
POSTA KESİTLERİ (EN KESİTLERİ)
C++ STACK SINIFI.
Baca (Funnel) Köprüüstü (Navigation Bridge) Üstyapı (Superstructure) Hatch Güverte (Deck:)) Kreyn (Crane)
ÜSLÜ SAYILAR Hazırlayan:Yunus YILMAZ
VE GEMİCİLİKTE KULLANILAN
GEMİ KONSTRÜKSİYONU Prof. Mustafa İNSEL Yard. Doç
VARYANS STANDART SAPMA
GRAPHS ÖZET.
INQUIRY FROM A B2B SITE Dear Sir/Madam We are writing to enquire about your sunflower oil. Please send us your product specification and price. Best Regards.
AMAZING STRIPED ICEBERGS Ş A Ş I R T I C I Ç İ Z G İ L İ B U Z D A Ğ L A R I.
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ BOYUNA PROFİL NİVELMANI ENİNE PROFİL NİVELMANI
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
AĞIRLIK MERKEZİ (CENTROID)
Funnel Navigation Bridge Superstructure Hatch Deck Crane.
Kartal Koşuyolu Araştırma Yüksek İhtisas Eğitim ve Hastanesi
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ PROFİL NİVELMANI.
İNGİLİZCE MUST / MUSTN’T
(Konak, 1995 ) Yürüyen Tahkimat Seçimi
4. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi
ADVANCED MARINE VEHICLES Assoc.Prof.Dr. Mustafa İNSEL.
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
AMAZING STRIPED ICEBERGS Ş A Ş I R T I C I Ç İ Z G İ L İ B U Z D A Ğ L A R I.
Veri Yapıları ve Algoritmalar
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER Betonarme Çalışma Grubu
Basit Eğilme Tesirindeki Prof. Yük. Müh. Adil ALTUNDAL
Bölüm 6 Momentum, İtme ve Çarpışma
* The most poisonous snake * Only mammal which cannot jump.
There was a man who was thinking of building an honourable structure that could last for milleniums and show the king’s power. So, he racked his brain.
Sıklık Tabloları ve Sıklık Tablolarından Elde Edilen Tanımlayıcı İstatistikler.
COĞRAFYA
ÖN DİZAYNDA AĞIRLIK HESABI. Her türlü geminin dizaynında gemiyi oluşturan ağırlıkların ön dizayn aşamasında doğru olarak hesaplanması geminin tekno-ekonomik.
ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: NAZİF GÜLEÇ : MURAT ONAY : ÖDEVİN KONUSU: TİCARET GEMİLERİNDE KULLANILAN TONAJLAR.
Spring 2002Equilibrium of a Particle1 Bölüm 3- Parçacığın Dengesi.
GEMİLERİN MUKAVEMETİ VE YAPISAL BÜTÜNLÜĞÜ. 8.1 GENEL MUKAVEMET KAVRAMI İç ve dış yükler altındaki bir yapının yapısal bütünlüğüne koruyabilme özeliği.
Dolgu Barajlarda Sızma Analizi. Ç.Ü.İnş.Müh.Böl.
Gemiler kullanılış amaçlarına göre aşağıda belirtilen sınıflara ayrılır. Ancak bu sınıflandırma kesin olmayıp gelişen teknolojiler yeni sınıfları veya.
Sieve Analysis Concrete Mix Design Technician School.
“Gemi geometrisi ve katsayılar”
LOAD LİNE YÜKLEME HATTI
GEMİCİLİK DÜMEN DONANIMLARI.
GEMİ STABİLİTESİ.
“Omurga, Dip, Döşek Yapısı”
GEMİLERDE DİP YAPISI TEK DİPLİ GEMİLER ÇİFT DİPLİ GEMİLER.
Ölçme ve Değerlendirme
TANKERLERDE YÜKLEME HESAPLARI
OMURGA Lama Omurga Levha Omurga Kutu Omurga Yalpa Omurga 2/21/2018.
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
DEPREM HESABI.
VE GEMİCİLİKTE KULLANILAN
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER
ALAN HESAPLAMALARI Doğru Parçası Milyonlarca Noktanın Birleşmesi ile oluşmuştur. … Şeklin Çevresini Ölçmek için uzunlukları.
TREATMENT/TRETMAN.
KOLON YÜKLERİNİN HESABI
KİRİŞ YÜKLERİ HESABI.
GELGİT NEDİR VE NASIL HESAPLANIR. GELGIT, AY VE GÜNEŞ’IN ETKISIYLE DENIZLERIN SÜREKLI YÜKSELIP ALÇALMASı OLAYıDıR.
GELGİT NEDİR VE NASIL HESAPLANIR. GELGIT, AY VE GÜNEŞ’IN ETKISIYLE DENIZLERIN SÜREKLI YÜKSELIP ALÇALMASı OLAYıDıR.
DATE TIME YEAR MONTH DAY SEASON.
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-5
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
Chapter 5 – Balancing of accounts
Güverte (Deck:) ) Üstyapı (Superstructure) Hatch Kreyn (Crane ) Baca (Funnel) Köprüüstü (Navigation Bridge)
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Examples: In the Figure, the three points and coordinates are given that is obtained with CAD program. If these three points are represented by the curve.
Sunum transkripti:

FRİBORD HESABI Derleyen: Ozan YURDUGÜL Istanbul Marine Project www FRİBORD HESABI Derleyen: Ozan YURDUGÜL Istanbul Marine Project www.istanbulmarine.com Top of Deck at side Assigned summer freeboard Summer Draft USK underside of keel

FRİBORD NASIL HESAPLANIR FRİBORD HESABININ AŞAMALARI TABLODAN FRİBORD DEĞERİNİ OKUMA TABULAR FREEBOARD DÜZELTMELERİ HESAPLAMA CB, BOY, DERİNLİK, ÜST YAPI, ŞİYER EKLEME VE ÇIKARMALAR SUMMER, WINTER, FRESH WATER NORTH ATLANTIC

Fribord markası Gemilerin mastoride sancak ve iskele bordasına standard ölçülerde monte edilir.

FRİBORD NASIL HESAPLANIR A. TABLODAN OKUMA Geminin tipi belirlenir. A tipi gemiler: Tankerler B tipi gemiler: Diğerleri Fribord boyutları belirlenir. Tablolardan fribord değeri okunur.

FRİBORD NASIL HESAPLANIR Fribord boyu: Fribord boyu %85D’deki kaimelerarası boy veya aynı yükseklikleki suhattı boyunun %96’sı hesaplanır, büyük olan alınır. Fribord derinliği: Fribord derinliği gemi ortasında gemi derinliği artı fribord güvertesi stringer levhası kalınlığı olarak veya derinlik artı TD(L – S)/L olarak hesaplanır. TD : Fribord güvertesindeki ortalama levha kalınlığı. S : Toplam üst yapı boyu. TS : Fribord güvertesindeki stringer levhasının kalınlığı.

FRİBORD NASIL HESAPLANIR Blok katsayısı: %85D’deki blok katsayısı alınır. Bu değer hiçbir koşulda 0.68’in altında alınmaz.

DÜZELTMELER 1. Boy Düzeltmesi 2. Blok Katsayısı Düzeltmesi: Tekne B tipinde ve 24<L(m)<100 arasında ise ve ΣE/L < 0.35 ise Tablodan bulunan fribord değeri yandaki hesabın sonucu kadar ARTIRILIR E: Üst yapıların toplam boyu L: Gemi boyu 2. Blok Katsayısı Düzeltmesi: Buradaki CB değeri olarak hesaplanacaktır. L:Gemi boyu B:Gemi genişliği D: Derinlik Burada bulunan CB değeri CB ≤ 0,68 ise herhangi bir düzeltme yapılmaz CB >0,68 ise yandaki işlemin sonucuyla ÇARPILARAK ARTIRILIR

DÜZELTMELER 3. Derinlik Düzeltmesi R= L/0,48 L< 120 m ise Df>L/15 ise derinlik düzeltmesi ARTIRIM ya da AZALTIM(mm) olarak yapılır. R= L/0,48 L< 120 m ise R=250 L> 120 m ise

DÜZELTMELER L(m) fe (mm) 24 350 85 860 ≥ 122 1070 4. Üst Yapı Düzeltmesi Gemideki güverte evi, kasara, trunk vb. üst yapılar fribord miktarını İNDİRİM şeklinde etkiler. İndirim şekli yanda gösterilmiştir. Ara değerler için interpolasyon yapılır. Ancak bu indirim miktarı, üst yapının gemi boyu ve eninin tamamını kapladığı ve standard yükseklikte olduğu durumda %100 oranında yapılır. Aksi takdirde etkin boyun fribord boyuna oranına karşılık gelen yüzde miktarıyla (tablodan bulunur) orantılanır. L(m) fe (mm) 24 350 85 860 ≥ 122 1070 24 < L < 85 ise 85 < L ≤ 122 ve L ≥ 122 ise

Üst yapı etkin boyuna göre indirim yüzdeleri DÜZELTMELER Üst yapı etkin boyuna göre indirim yüzdeleri E/L 0,1L 0,2L 0,3L 0,4L 0,5L 0,6L 0,7L 0,8L 0,9L 1,0L % 7 14 21 31 41 52 63 75,5 87,7 100 Etkin Boy: E= lx b/B x h/H b: Üst yapı genişliği B: Gemi genişliği l: Üst yapı boyu h: Üst yapı yüksekliği H: standart güverte yüksekliği STANDARD YÜKSEKLİKLER Length (m) Set Güverte Diğer Üstyapılar 30 ve altı 0.90 1.80 75 1.20 1.80 125 ve üstü 1.80 2.30

DÜZELTMELER 5. Şiyer Düzeltmesi Fribord hesabı yapılacak geminin şiyer profili Tablo-1’de verilen standard şiyerden farklı ise, geminin şiyer profili ile standart şiyer profili Tablo-1’de verilen faktörler ile çarpılır ve her bir şiyer için bulunan toplamın farkı alınıp 16’ya bölünür. yandaki bağıntı ile çarpılır baş veya kıç kaimelerdeki güverte yükseklikleri standarttan farklı ise (h≠H), ifadesinden aşağıdaki değer çıkarılacaktır. y : Baş ve kıç kaimelerdeki güverte yüksekliği ile standart güverte yüksekliği arasındaki fark. L' : Baş veya kıç kasara uzunluğu L : Gemi boyu Şiyer düzeltmesi sonucu yapılacak fribord azaltması her 100 m gemi boyu için 125 mm’yi geçemez.

DÜZELTMELER Asgari Baş Bodoslama Yüksekliği The bow height (Fb), defined as the vertical distance at the forward perpendicular between the waterline corresponding to the assigned summer freeboard and the designed trim and the top of the exposed deck at side shall be not less than: for ships below 250 metres in length, 56 L (1-(L / 500))(1.36 / (Cb+0.68))millimetres; for ships of 250 metres and above in length, 7000 (1.36 / (Cb+0.68))millimetres; where L is the length of the ship in metres, Cb is the block coefficient which is to be taken as not less than 0.68 Fb = (6075(L/100)-1875(L/100)2 + 200(L/100)3) x (2.08 + 0.609Cb- 1.603Cwf - 0.0129(L/d1)) Where, Fb is the calculated minimum bow height, in mm; L is the length, as defined in regulation 3, in m; B is the moulded breadth, as defined in regulation 3, in m; d1 is the draught at 85% of the depth D, in m; Cb is the block coefficient, as defined in regulation 3; Cwf is the waterplane area coefficient forward of L/2: Cwf = Awf/{(L/2) x B}; Awf is the waterplane area forward of L/2 at draught d, in m2. For ships to which timber freeboards are assigned, the summer freeboard (and not the timber summer freeboard) is to be assumed when applying paragraph (1).

Fribord Hesabı Özet Standard Fribord Tablodan okunur FT Boy Düzeltmesi +FL CB Düzeltmesi (FT +FL) x FC Derinlik Düzeltmesi + -FD Üst Bina Düzeltmesi + -FSS Şiyer Düzeltmesi + -FSS Bu değer yaz fribordudur

EKLEME VE ÇIKARMALAR DİĞER FRİBORDLAR Tropik Su Fribordu FT= Fs-T/48 mm Kış Fribordu Fw= Fs+T/48 mm K. Atlantik Fribordu FWNA= Fw+50 mm Tatlı su azaltması FF= Fs- D/4TPC mm Tropik Tatlı Su FFT= FF-T/48 mm