Stratejik Planlama Nedir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
STRATEJİK PLANLAMA.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA
STRATEJİK PLANLAMA ÖĞELERİ (Amaç ve Hedef Belirleme)
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA GELECEĞE BAKIŞ DOÇ. DR
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
STRATEJİK YÖNLENDİRME
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMASI
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 24 Ocak 2008, ANKARA.
Stratejik Yönetim Süreci
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Aralık 2011, ANKARA.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Yönetim.
MEVCUT DURUM ANALİZİ-1 İlçe MEM SP Üst Kurul Üyeleri İlçe Mem Müdürü
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA 3. GELECEĞE YÖNELİM.
Stratejik Amaçların Özellikleri
Bilişim Teknolojileri
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Stratejik Hedefler;  Yeterince açık ve anlaşılabilir ayrıntıda  Ölçülebilir  Zaman çerçevesi belirlenmiş  İddialı Ancak imkansız olmamalıdır! Olmalıdır.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA GELECEĞE BAKIŞ
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA. Stratejik planın hazırlanmasına başlarken;  Güçlü bir planlama ekibi kurulmalı  Bu konu tüm kurum çalışanlarına duyurulmalı,  Kurum.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
OKULDA STRATEJİK PLAN SÜRECİ
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Seminerimizin amacı; bütün kamu kurumlarının 5018 Sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu” na göre, Bakanlığımızca belirlenen takvime bağlı kalarak,
STARTEJİK PLANLAMA SUNUMU ve İç PAYDAŞ ÇALIŞTAYI SULUOVA TİCARET VE SANAYİ ODASI ODA BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ KAPSAMINDA 1 18 HAZİRAN 2015.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA DOĞUBAYAZIT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
ANKARA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ANKARA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (ARGE) (ARGE) Stratejik Planlama Geleceğe Yönelim “Geleceğe Yönelim”2014.
Stratejik Plan Çalıştayı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
ORTAK PİYASA DÜZENİ (OPD)
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
Sunum transkripti:

Stratejik Planlama Nedir? Bir örgütün; ne olduğu, ne yaptığı, niçin yaptığı bilinciyle & Temel Kararlar Üretmeye yönelik disiplinli Çabasıdır.

Stratejik Planlama Nedir? Bulunduğumuz nokta ile ulaşmayı arzu ettiğimiz durum arasındaki yoldur.

Temel Unsurlar Uzun dönemli Bütünleştirilmiş bir anlayış Dış dünyanın ve değişen eğilimlerin farkında olma Okulun var olan/ olabilecek kaynaklarının farkında olma

Temel Unsurlar

Yanıt Aranacak Sorular Nerdeyiz? Nereye Ulaşmak İstiyoruz? Nasıl Ulaşırız? Ulaşılanı Nasıl Takip Ederiz? Ulaşılanı Nasıl Değerlendiririz?

Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Hazırlık Programı

Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Hazırlık Programı Stratejik plan hazırlama çalışmalarının başlatıldığının duyurulması Stratejik Planlama Üst Kurulu ve Ekiplerinin Oluşturulması Stratejik Planlama Ekiplerinin eğitilmesi Stratejik Plan Hazırlama Takviminin oluşturulması

Duyuru İlçe MEM’ler, Stratejik Planların Hazırlanma sürecine girildiğini Okul/kurumlarına resmi yazıyla duyurur.

İlçe MEM Düzeyinde Kurul ve Ekipler Stratejik Plan Üst Kurulu: İlçe MEM Müdürü Şube Müdürleri Okul Müdürü (En az 2) Stratejik Plan Ekipleri: İlçe MEM’in büyüklüğüne göre Müdürün belirleyeceği İlçe MEM Personeli Okul Müdürü/Müdür Yard. vd. Personel.

Okul Kurum Düzeyinde Kurul ve Ekipler Stratejik Plan Üst Kurulu: Okul Müdürü 1 Müdür Yardımcısı 1 Öğretmen (5 KİŞİ) OAB Başk. 1 OAB Yön. Kur. Üyesi Stratejik Plan Ekipleri: Okul Müdürü tarafından görevlendirilen ve üst kurul üyesi olmayan; Müdür Yard. (Başkan) Belirlenen öğretmenler (?) Gönüllü veliler

Stratejik Plan Hazırlama Takviminin Oluşturulması

Stratejik Planlama Süreci

Stratejik Planlama Süreci

A. Mevcut Durum

A. Mevcut Durum

A.1. Tarihi Gelişim KURUMUN; Kuruluş tarihi, Hizmet amaçları, Geçirdiği kritik aşamalar, Önemli yapısal dönüşümler Analitik Bakış Açısıyla değerlendirilir.

A.2. Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat Analizi Yanıtlanması Gereken Sorular Üretilen mal ve hizmetlerin kapsamı nedir? Sunulan hizmetlerin nitelik/niceliğine ilişkin ne tür hükümler var? Kurumun organizasyonuna, çalışma usullerine ve iş süreçlerine ilişkin hangi düzenlemeler var? Kurumun diğer kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla ilişkilerini düzenleyen hükümler nelerdir? (Varsa) mevcut misyon, yasal yükümlülükleri içermekte midir?

A.3. Faaliyet Alanları, Ürün/Hizmetler Yasal Yükümlülükler ve Mevzuat analizi çıktılarından yararlanılarak üretilen Temel ürün ve Hizmetler belirlenir.

A.4. Paydaş Analizi Hizmetin şekillendirilmesi için Paydaş Taleplerinin bilinmesi gerekir. İç Paydaş Dış Paydaş Yararlanıcılar (müşteri)

A.5. Kurum İçi Analiz ve Çevre Analizi Güçlü ve Zayıf yönlerin Fırsatlar ve Tehditlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesidir. GZFT (SWOT): Kurumun etkilediği/etkilendiği koşulların sistematik incelemesidir. Diğer aşamalara temel teşkil eder. GZ(İÇ)FT(DIŞ)

A.5. Çevre Analizinde Bir Diğer Yöntem PEST Analizi: Politik Ekonomik Sosyal Teknolojik gözlem. Söz konusu faktörlerden, önemli olanları tespit etmek Bu faktörlerin, kimleri (olumlu/olumsuz) etkilediğini ortaya çıkarma analizi.

B. Geleceğe Yönelim

B. Geleceğe Yönelim

Dikkat edilecek Hususlar: B.1. Misyon Bildirimi Dikkat edilecek Hususlar: Özlü, Açık ve Çarpıcı şekilde ifade edilir. Hizmetin yerine getirilme sürecini değil, amacını tanımlar. Yasal görev ve yetkiler çerçevesinde belirlenir. Hizmet sunulan kişi ve kuruluşlar belirtilir. Sunulan hizmet/ürünler tanımlanır.

Yanıtlanması Gereken Sorular B.1. Misyon Bildirimi NE yapmamız gerekiyor/bekleniyor? Bunları KİM için yapıyoruz? Hangi yöntem, yaklaşım ve değerler ile NASIL üretiyoruz? Nasıl çalışıyoruz? Bunları NEDEN yapıyoruz? Neden varız? Yanıtlanması Gereken Sorular

B.1. Misyon Bildirimi Örnek Misyon;

B.2. Vizyon Bildirimi Güçlü bir vizyon: İdealisttir. Özgündür. Çekicidir. Kısa ve akılda kalıcıdır. İlham verici ve iddialıdır. Gerçekleşmek zorunda değildir. Heyecan vericidir.

Yanıtlanması Gereken Sorular B.2. Vizyon Bildirimi Kuruluşun İdeal geleceği nedir? Kuruluş, çalışanları ve yaralanıcıları tarafından nasıl algılanmak istiyor? Hesap verme sorumluluğunu taşıyan otorite nasıl bir gelecek öngörüyor? Yanıtlanması Gereken Sorular

B.2. Vizyon Bildirimi Vizyon Örnekleri; “Eğitimde öncü konuma gelerek dünyanın en kaliteli okulları arasında yer almaktır” “Özgün çalışmalarıyla model gösterilen kurum olmaktır” “Bilim ve teknolojinin ışığında geleceğe yön vermek” Çevrenin bilim, kültür ve sanat merkezi bir okul olmak

B.3. Temel Değerler Kurumsal ilkeler, davranış kuralları ile yönetim biçimini ifade eder. Kurumun misyon, vizyon ve kurumsal kimliğinin gerisinde Temel Değerler ve İnançlar vardır. Temel Değerler Planlamaya ve diğer süreçlere rehberlik eder.

B.3. Temel Değerler

B.4. Amaçlar Ulaşılması gereken hedeflerin kavramsal ifadesidir. Hizmetlere ilişkin politikaların uygulanması ile elde edilebilecek sonuçları ifade eder.

B.4. Amaçlar Özellikleri: Misyonu gerçekleştirmeye katkı sağlamalı. Misyon, Vizyon ve Temel Değerlerle uyumlu olmalı. Gerçekçi ve ulaşılabilir olmalı. Ulaşılacak sonuçlar açıkça ifade edilmeli ancak nasıl ulaşılacağı ayrıntısına girilmemeli. Hedefler için bir çerçeve çizmelidir. Durum analizi sonuçlarına göre şekillenmelidir. Önemli dışsal değişiklikler olmadığı sürece değiştirilmemeli.

B.4. Amaçlar

B.5. Hedefler Amaçların gerçekleştirilmesine yönelik spesifik ve ölçülebilir Alt Amaçlardır. Ulaşılması öngörülen çıktı ve sonuçların tanımlanmış bir zaman dilimi içinde, nitelik ve nicelik ifadesidir. Bir amaca birden fazla hedef belirlenir.

B.5. Hedefler Özellikleri: Açık ve anlaşılabilir ayrıntıda olmalı. Ölçülebilir olmalı. İmkansız olmamalı. Sonuca odaklanmış olmalı. Zaman çerçevesi belli olmalı.

B.5. Hedefler

TEŞEKKÜRLER