VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ MAHİDE KOŞUKÇU İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
İLERİYE YÖNELİK HEDEFLER BELİRLEMENİN ÖNEMİ Düşündüğün bir amaca hızla ulaşabilmek için, daha şimdiden oraya ulaştığına inandırmalısın kendini. Ne istediğini bildiğin sürece başarırsın. Başardıktan sonra da elde ettiklerini kullanmalısın”
HEDEFLERİ BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR ?
Hedef Belirleme Hedefler düşüncelerin netleşmesine, zamanın ve fırsatların etkili biçimde kullanılmasına. Dikkatimizin dağılmamasına Daha az hayal kurmamıza Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder.
İnsan, hangi limana gideceğini bilemezse hiçbir rüzgar onun için yararlı olmaz.
Başarıya giden yol çok çalışmaktan değil, etkili çalışmaktan geçmektedir
Unutmamak gerekir ki başarılı bir insan belirlediği amaçlarına belirli bir zaman diliminde ulaşmış insandır. !
KISA VADELİ AMAÇLAR KISA VADELİ AMAÇLAR
ORTA VADELİ AMAÇLAR ORTA VADELİ AMAÇLAR
UZAK UZAK VADELİ VADELİAMAÇLAR
Rüyalarını gerçekleştiremeyeceğini söyleyenlere karşı, her zaman sağır ol. Olumsuz düşünen insanları duymayın... Onlar, kalbinizdeki ümitleri çalarlar!
“Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce,”niçin ders çalışmalıyız ? “ sorusunun cevabını bulmalıyız. Nasıl ders çalışmalıyız?
Ortamı hazır hale getir.
DİKKATİN DAĞILMASINA NEDEN OLAN İÇ VE DIŞ ETKENLER İÇ ETKENLERDIŞ ETKENLER 1-HAYAL KURMA1-POSTERLER 2-GELECEKLE İLGİLİ ENDİŞELER2-YATARAK ÇALIŞMA 3-MÜZİK DİNLEME 4-TELEVİZYON 5-TELEFON 6-BİLGİSAYAR 7-ARKADAŞLAR 8-DAĞINIK ODA 9-YEME-İÇME
Çalışma odasının kullanım amaçları: 1- uyumak için 2- ders çalışmak için
Çalışma odasında neler yapılmamalı ? 1- Gazete-dergi vb yayınlar, okunmamalı 2- Tv-müzik-bilgisayar kullanılmamalı 3- Yeme-içme olmamalı 4- Yatarak-uzanarak ders çalışılmamalı
Başarıya giden yol... Başarı kimsenin tekelinde değildir. Çok çalışmak Hedefini doğru seçmek Niye herkes başarılı değil?
Başarıya İnanmak Bilinçaltı söylenilene inanır. Kendinize ne söylerseniz o olursunuz.
KENDİNE GÜVEN Olay, bir zamanların ünlü modacısı Elsa Schiaparelli’nin başından geçer. Tam bir defile arifesinde atölye çalışanları işi bırakırlar. Kala kala mankenler, baş makastar ve tayyörcüsü kalır. Elsa Schiaparelli için defileyi iptal etmekten başka bir çare kalmadığı düşünülürken, o odanın içinde dört dönüyor ve durmadan “mutlaka bir başka yolu olmalı” diye söyleniyormuş. Sonunda “buldum” diye haykırmış. “Bizde, giysileri olduğu gibi sunacağız. Kimi yarım, kimi kolları takılmamış, kimi yakasız... olsun!. Biz defilemizi bu biçimde de olsa takdim edeceğiz.” Böylece duyurulduğu günde defile yapılmış. Ne başarı olmuş ne başarı!. Bazı paltolar tek kollu bazı giysiler dikim aşamasındaymış. Ama yine de izleyenlere fikir verecek durumdaymış. Hem yürekliliği açısından alkış toplamış, hem de bol bol sipariş alarak işine sekte vurulmasını önlemiş. Uzun süre bu ilginç defileden söz edilmiş. Sizler de amacınıza ulaşmak için çalışırken, güçlüklerle karşılaşıp, yolunuzun tıkandığını görürseniz “mutlaka bir başka yolu olmalı...” deyin ve çareler arayın. ASLA VAZGEÇMEYİN, ASLA!
Ders çalışma programınızı üç aşamada hazırlayınız. 1. Aşama: Her dersten çalışmanız gereken konuları saptayınız. 2. Aşama: Çalışmanız gereken dersleri ve konuları haftanın günlerine bölerek yerleştiriniz. 3. Aşama: Okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış saati arasında kalan çalışma sürenizi hesaplayınız.
* Aynı türden dersleri peşkeşe çalışmayınız. * Günlük çalışma sürenizi 3-4 saat olarak belirleyip, bunu ihtiyaca göre azaltır ya da artırabilirsiniz. * Planınızda derslere vereceğiniz çalışma sürelerinin dersin özelliğine ve dersteki başarı durumuna göre ayarlayınız. * Tekrar için ayarladığınız saatleri, ilgili dersin sınıfta öğrenildiği zamanına yakın olarak düzenleyiniz. * Çalışma planınızdaki derslerinizi mümkün olduğunca günün aynı saatlerine yerleştiriniz. * Planınızda televizyon, müzik, arkadaşlık, kitap okuma gibi etkinliklerle, ders çalışma saatleri birbirinden ayırınız.
Kısa Süreli Hafızadaki bilgi çabuk unutulur. Uzun Süreli Hafızaya yerleştirilen bilgi uzun süre saklanabilir.
Kalıcı bilgi için derste not tutun Kısaca; Okumanın % 20'si Okuyup, sonradan dinlemenin % 40' Okuyup, dinledikten sonra yazılan % 60'ı bellikte kalır. UNUTMAYA KARŞI EN ETKİLİ İLAÇ: TEKRAR... TEKRAR... Yine TEKRAR!
Gerçek başarı, başarısız olma korkusunu yenebilmektir.”
Anlattığınız dersin unutulmasının en önemli nedeni, Öğretmenin konuşma hızı ile öğrencilerin dinleme hızı arasındaki farklılıktır. Çoğu öğretmen dk‘da yaklaşık kelime kullanarak konuşmaktadır. Öğrenciler, bütün dikkatleri ile dk.’da 50 veya 100 kelime dinleyebilmektedir.Öğrenciler dinlerken daha çok düşünmektedirler. Yapılan araştırmalar göstermektedir ki, Öğrenciler ilk on dk’da dikkatlerini %70 oranında toplayabildikleri halde bu oran son on dk’da %20’ye düşmektedir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İÇİN Hedeflerin belirlenmesi Çalışma ortamının düzenlenmesi Çalışma planının yapılması Dersten önce ön hazırlık yapılması(Farklı kaynaklardan konunun incelenmesi, gerekli alıştırmaların yapılması,görsel materyallerden faydalanılması, derse özel eğitim araçlarından faydalanılması…) Derste; etkin dinlenmesi, not tutulması, derse aktif katılım… Ders konularının en kısa sürede tekrarı Konuların zaman zaman farklı kaynaklardan tekrarı … GEREKLİDİR