HAYIR DİYEBİLME BECERİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Advertisements

Iletişimde üç filtre
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Verimli İş Hayatının Sırrı : Stres
KASIM AYI DEĞERİMİZ DOĞRULUK
Güvenli İnternet Kullanımı
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
HOŞGELD İ N İ Z MEHMET YILMAZ REHBER Ö Ğ RETMEN Dünyanın en güzel bebeği bir tanedir. O da bütün annelere aittir Çin Atasözü.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Zor insanla başa çıkma yolları
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Etkili İletişime Giriş
DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
Bu sunuda TBM için hazırlanmış olan «Uyuşturucu Maddelerden Korunmak İçin» adlı (Metin: Uğur Evcin, 2014, İstanbul: Yeşilay Yayını) broşürden yararlanılmıştır.
ÇOCUĞA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
Tabii canım, Sor bakalım
Bir zamanlar Dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
=>CÜMLEDE ANLAM<=
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Öğrenci her ne yaşta olursa olsun onlara geleceğin büyükleri gözüyle bakılmalı ve öyle davranılmalıdır.
Kendimizi Koruma Yolları ve Güvenli Yaşam
Alıntı. Slaytı kendi akışında ve sesli izleyiniz.
GAZİ MUSTAFA KEMAL İLKOKULU-REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü
DERS KONU: AİLEM VE BEN ELİF DELİBAŞI 3-C HAZIRLAYAN :
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
SORUN YOKTUR BAKIŞ AÇILARI VARDIR.
 Çocuk istismarı;18 yaşın altındaki çoçuklara anne,babaları ya da onların bakımından sorumlu olan kişiler yada yabancılar tarafından yapılan bedensel.
MAHREMİYET EĞİTİMİ Hatice ARAN Rehber Öğretmen
3. Sempatik ve Esprili Konuşmak
YALAN (2).
ÇOCUK İSTİSMARI HAKKINDA BİLGİLENDİRME.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
Hayır Diyebilme ve Karar Verme Becerileri
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
ÖFKENİ KONTROL ET 1. Üzgün olduğunuzda neler yaparsınız ? Söyleyiniz.
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
Bir zamanlar dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış.
KONU : YÜZÜMÜZ NE ANLATIYOR KAZANIM :
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
HAYIR DİYEBİLİRİM.
GÜRKAN’IN YALANI Elif Emine BALCI. Gürkan ve Semih adında birbirlerine çok yakın iki arkadaş vardı. İkisi de sekiz yaşında ve aynı sınıftalardı. Bir hafta.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
Hayır Diyebilme ve Karar Verme Becerileri
Güzel Söz Söyleyelim Hikmet SIRMA.
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM. BEN UYUYORUM Bir gün Nasreddin Hoca şehire gelip, bir arkadaşıyla birlikte handa kalmış. Gece yarısı arkadaşı sormuş : -Hocam,
KİŞİSEL SINIRLARIMIZ.
Hayır Diyebilme ve Karar Verme Becerileri. Hayır Diyebilme Neden Hayır Diyemiyorum?EVETHAYIR Karşımdaki kişi üzülür. Artık benden hoşlanmazlar. Beni sevmezler,
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
  Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istediğimiz bir isteğe bir öneriye çekinmeden hayır demeliyiz. NEDEN HAYIR DEMELİYİZ?
HAYIR D İ YEB İ LME. NEDEN HAYIR DEMEL İ Y İ Z? Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istedi ğ imiz bir iste ğ e bir öneriye.
ZORBA MISIN?.
DUYGULARIM BEDENİMİ ETKİLER Mİ ?.
Sunum transkripti:

HAYIR DİYEBİLME BECERİSİ Bazen arkadaşlarımıza veya çevremizdeki insanların isteklerine hayır diyemediğimiz için,kendimizi zor bir durumun içinde bulabiliriz.Çevremizdeki kişilerin bizi önemsemesi,sevmesi ve çevrelerine dahil etmesi için her şeye evet deme zorunluluğu hissederiz.

ARKADAŞLARIMIZA VE YAKIN ÇEVREMİZE '' HAYIR'' DEMEKTEN NEDEN ÇEKİNİRİZ? Karşımızdaki kişi üzülür veya artık benden hoşlanmaz, Beni sevmezler,bencillik etmiş olurum, Hayır dediğim zaman,karşımdaki kişiden bir istekte bulunma hakkım kalmaz, Arkadaşımın istediği şeyi yapmazsam dışlanırım,yalnız kalırım düşüncesi ile hayır demekten endişeleniriz.

NEDEN ''HAYIR'' DEMELİYİZ? Her şeye evet dediğimizde,kendi istek ve duygularımızı ortaya koymak yerine çevrenizdekilerin istediği gibi davranmaya başlıyoruz. Onların bizim adımıza seçim yapmasına izin veriyoruz. Ya Da kendi isteklerimizi erteliyor veya görmezden geliyoruz. Kendi istek ve duygularımızdan bahsedemediğimiz ve içimize attığımız için öfkelenmeye başlayabiliriz Bu öfkeyi de yakınımızda bulunan kimselere yansıtarak ilişkilerimize zarar verebiliriz.

PEKİ NASIL YAPMALIYIZ? BEN DİLİ İLE... Kendi duygularımızı uygun bir şekilde iletirsek,cevabımız olumsuz bile olsa karşımızdaki kişiyi incitmeyecektir.Karşı suçlamadan,sadece kendi istek ve duygularımızı ifade ederek hayır diyebiliriz. Örneğin arkadaşımız okul çıkışı onunla bir yere gitmenizi istiyor ama siz annenizin haberi olmadığı için gitmek istemiyorsunuz. Ona ‘ben dili’ ni kullanarak istediğinizi ifade edebilirsiniz:’Okul çıkışı seninle gelirsem,anneme yalan söyleyeceğim için kendimi kötü hissedeceğim’gibi duygu ve istekleri anlatan cümlelerle hayır diyebilir ve nedenlerini de karşı tarafı kırmadan anlatabiliriz.

HAYIR DEMENİN KAZANDIRACAKLARI… Karşı tarafa dürüst davranmış olur. İstemedığımız bır durumla yüz yüze kalmayız. Duygu ve isteklerimizi söylediğimiz için öfkelenmeyiz.

EMİNE KARAAĞAÇ DENİZ TAŞKIN REHBER ÖĞRETMENLER