VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
DÜZENLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI NASIL KAZANDIRILIR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ ve VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
GÜVERCİNLİK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
MEHMET ONUTÇU Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
2 MEHMET AZEM BAYKAL SEMİNER BAŞLIYOR… 3 V E R İ M L İ D E R S Ç A L I Ş M A N E D İ R ? P L A N L I Ç A L I Ş M A N E D E N G E R E K L İ ? Y A N.
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. SIZLERDEN BEKLENTILER  Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların "derslerine çok çalışıp, başarılı.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ Zeynep Esin IŞIKLAR Rehber Öğretmen.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ HAZIRLAYAN ŞULE NUR ÇAKIR.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİ BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU TURGUT ERSOY REHBER ÖĞRETMEN 1.
BUSE KARASU Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? PLANLI ÇALIŞMA NEDEN GEREKLİ? YANLIŞ ÇALIŞMA DAVRANIŞLARIMIZ NELER? ÖĞRENME VE KAYGI ARASINDA İLİŞKİ VAR MI? İNSAN BELLEĞİNİN.
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
YAKUP YAKAN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
MERVE AKKAFA. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2012

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ NİÇİN ÖĞRENİYORUM? İdeallerimi Gerçekleştirebilmek İçin…. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

Öğrenme İçin 2 Tür Hazırlık Gerekir: Fizyolojik Hazırlık Psikolojik Hazırlık DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Akademik Başarı Bileşenleri 1)BİLGİ a.Öğretmen b.Öğrenci 2)BECERİ Özdenetim stres yönetimi a.Kendini tanı b.Öğrenme stili c.Düzenli ders d.Hızlı okuma e.Hafıza teknikleri DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

• Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? • Amaçlarınızı Belirleyin • Planlı Çalışın • Zamanı Verimli Kullanın • Verimi Azaltıcı Etkenleri Ortadan Kaldırın Uygun Bir Çalışma Ortamı Seçin • Dikkatinizi Uyanık Tutun • Derse Hazırlıklı Gelin Not Tutun • Araç - Gereç Ve Kaynaklardan Yararlanın DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

• Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? • Verimli Okuyun • Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyin • Zamanı Düzenleyiniz Ve Planlı Çalışın • Etkin Dinlemeyi Gerçekleştirin • Sınavlarda Başarılı Olma Yolları Öğrenin Dersi Ezberlemeden Öğrenmeye Çalışın Çalışmanızı Değerlendirin Zorlandığınız Dersi Bir Kenara Bırakmayın Kendinizi Çalışmaya Zorlayın DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AMAÇLARI BELİRLEMEK Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vb. olabilir. Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Bir şeyin amaç olabilmesi için: Ulaşılabilir olması Somut ve net olması Başka bir kişiye bağlı olmaması gerekir Daha çok çalışmalıyım…hedef değildir Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim…hedeftir DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ “ Amacını açık seçik belirlememiş bir kişi, dümeni olmayan bir gemiye benzer. Gemi sürekli yol alır, içindekiler çalıştıklarını zanneder, ancak gemi kayalara çarparak parçalanabileceği gibi, hiç ilgisiz bir limana da gidebilir.” DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PLANLI ÇALIŞMAK Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı günde çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Bu soruya yanıtınız "evet" ise, sizin planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. Kararsızlık ve karışıklık ancak hangi dersi ne zaman yapacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani "Karar Vermekle" ortadan kalkar. İşte çalışmada plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" çalışacağınıza karar vermek demektir. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Günlük çalışma programı; O gün öğrenilen konuların tekrarı ve soru çözümünü, Ödevlerin tamamlanmasını, Bir gün sonra işlenecek konuların da hazırlığını içermelidir. “Unutmayın! Öğrendiklerimizin %40’ını ilk 20 dakikada, %55’ini 1 saatte, %65’ini 9 saatte, %80’ini 24 saatte unuturuz.” DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

ZAMANI VERİMLİ KULLANMAK Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders ya da konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Yeryüzünde insanlara eşit dağıtılan tek şey zamandır.Gün herkes için 24 saat hafta herkes için 7 gündür. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRMAK Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri Uykusuzluk Korku Endişe Acelecilik Normalin Altında Ya da Üstündeki Fiziki Şartlar Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Ağrı Öfke Açlık Telaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk VB… DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇMEK Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, yalın, elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Ayrı bir yerin sağlanamaması çalışmadan kaçmanın bir nedeni olmamalı, elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışılmalıdır. Yatakta, koltukta ve divanda uzanarak çalışmak, dikkatin toplanmasını güçleştirecek, öğrencinin çalışmak için daha çok zaman yitirmesine neden olacaktır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ DİKKATİ UYANIK TUTMAK İnsanda dikkat her an vardır, önemli olan bunun çalışılan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanık tutulmasına yardım eder. Daima belirli yerlerde çalışmak, gürültünün bulunmadığı ortamlarda çalışmak, sandalyede oturarak çalışmak, masada gerekli araçlar dışında başka şeyler bulundurmamak, çalışma yerini 18-20 derece sıcaklıkta tutmak, işleri sıraya koymak, işleri bitirmede kendinizle yarış kararı almak, her seferinde bir çeşit işle çalışmak dikkatin dağılmasını önleyici yöntemlerdir. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DERSE HAZIRLIKLI GELMEK Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır. Derslerde sürekli edilgin (pasif) durumda kalan öğrencilerin işlenen konuları anlamaları zordur. Öğrenciler okula gelmeden önce, o gün işleyecekleri konuları gözden geçirmelidirler. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırlar, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarlar. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ NOT TUTMAK Not tutarken; 1. Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. 2. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. 3. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. 4. Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlar da alınmalıdır. 5. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

ARAÇ - GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANMAK Öğrenci, herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genişleyecektir. Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge, grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VERİMLİ OKUMAK Öğrenmede hızlı okuma önemli ve gereklidir. Bu hız okunulan yazının niteliğine ve okumanın amacına göre ayarlanmalıdır. Vakit geçirmek amacıyla bir hikaye veya roman okurken okuma hızı oldukça yüksek olabilir. Ama okuma yorum yapma, eleştirme özet çıkarmak için yapılıyorsa okuma hızı yavaş olmalıdır. Hızlı okumanın en önemli yolu sessiz okumadır. Sessiz okuma hızı arttırdığı gibi anlamayı da kolaylaştırır. Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanabilmek için bol bol okuma çalışmaları yapılmalıdır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

ARALIKLI TEKRARLAR YAPMAK Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir. Öğrenciler öğrendiklerini yeri geldikçe kullanırken hem bunların işe yaradığını görecekler, hem de yeni bilgiler edinmeye motive olacaklardır. Aralıklı olarak yapacakları tekrarlar sayesinde ise bir taraftan eski öğrendiklerini hatırlarken diğer yandan da sınavlara her an hazır durumda olacaklardır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ETKİN DİNLEMEK Dinleme bir beceridir ve bu beceri birtakım ilke ve yöntemlerle çok daha etkili bir şekilde kullanılabilir. İnsan iletişiminin yaklaşık %90’ı sözel olarak yapılmaktadır. Bu iletişimin ancak yarısı kısa bir süre sonra hatırlanabilir. Aradan daha fazla zaman geçtiğinde ise %20-25 ini bile zor hatırlarız. Bütün bu nedenlerden dolayı etkili dinleme ilke ve yöntemlerini öğrenmek ve bunları uygulamak daha da önem kazanmaktadır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

DERSİ EZBERLEMEDEN ÖĞRENMEYE ÇALIŞMAK Öğrenmeye çalıştığınız konuyu ezberlemekten kaçının. Ezberleyen öğrencide yorum yapma, bağlantı kurma, sebep sonuç ilişkisini görme, ana fikir bulma gibi yetenekler gelişmez. Ayrıca ezberlenen bilgi ile sınav soruları arasında bağlantı kurmak zor olur. Bu nedenle mutlaka çalışılan konularla ilgili bol ve değişik soru örnekleri çözmek gerekir. Çözülemeyen sorular mutlaka öğrenilmelidir. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRMEK Çalışmanızın sonunda, kendinizi değişik sorularla, problemlerle değerlendirin. Cevaplayamadığınız soruların ait olduğu konuları tekrar ele alın. Özellikle sınavlarda boş bıraktığınız ve yanlış yaptığınız sorular üzerinde durarak, bu konuları tekrar çalışın. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

ZORLANILAN DERSİ BİR KENARA BIRAKMAMAK Özellikle matematik ve bazı fen derslerinde zorlanan öğrencilerin, o dersleri tamamen bırakıp hiç çalışmadıkları görülüyor. Bu öğrenciler, bu derslerin içinde mutlaka kolay anlayabilecekleri konular olduğunu bilmelidir. Çok zorlandığınız bir dersin, tüm konularını öğrenmeye çalışıp, güveninizi yitirerek dersten uzaklaşmak yerine, anlayabileceğiniz konuları seçerek, özellikle bunlar üzerinde durun. Böylece o dersle ilgili hiç soru çözememek yerine, öğrendiğiniz konulardan çıkabilecek soruları çözerek derse karşı bakış açınızı değiştirebilirsiniz. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

Denizli Rehberlik ve Araştırma Merkezi Sunum Bitmiştir. Teşekkür Ederiz. Denizli Rehberlik ve Araştırma Merkezi