FETHİYE MEHMET ERDOĞAN ANADOLU LİSESİ MÜCAHİD SERÇEK TÜRK ED. ÖĞRT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1/20 Yazı Türleri “Seçilmiş bir konu üzerinde, yapılan araştırma ve incelemelerin sonucunu bildiren yazılara denir.” Yukarıda hangi türün tanımı yapılmıştır.
Advertisements

SELİM İLERİ.
Powerpoint Uygulaması
VII. Geleneksel TED İ stanbul Koleji Kitap Haftası Ocak 2014.
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
ANI Öykü Özfırat 11D.
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
Tarık Buğra'nın Hayatı, Eserleri, Edebi Kişiliği
GARİP AKIMI (I. YENİ).
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
PEYAMİ SAFA.
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Biyografi-Otobiyografi)
Ahmet Şuayip’ in Biyografisi
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
HAYATI, ESERLERİ VE SANATI
EDİP CANSEVER.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
PEYAMİ SAFÂ Hayatı Öğrenimi Öğretmenliği Basın Hayatı Üslûbu Romanları
Tanzimat dönemi öğretici metinler
SÜLEYMAN TARIK BUĞRA ( 2 EYLÜL ŞUBAT 1994 )
FETHİYE MEHMET ERDOĞAN ANADOLU LİSESİ MÜCAHİD SERÇEK TÜRK ED. ÖĞRT.
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
NECİP FAZIL KISAKÜREK.
Yahya Kemal Beyatlı HAYATI.
HAYATI,ESERLERİ,KİŞİLİĞİ…
ÖĞRENCİ ; -BÜŞRA YILDIRIM -10/E -425
GEZİ YAZISI GEZİ YAZISI.
ROMAN.
NAMIK KEMAL.
Bireyin İç Dünyasını Esas Alan Eserler
SELÇUK TÜREYEN SELÇUK TÜREYEN DERİNCE 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ( ) Naturalizm’in temsilcisidir. Ahmet Mithat geleneğini sürdürür. Dili sadedir. Kahramanlarını çevrelerinin.
Mehmet ÖZ / Türk Dili ve Edebiyatı Öğreetmeni
Servet-İ fünun edebİyatI
Cumhuriyet Dönemi Roman ve Hikâye -Bu dönemde roman ve hikaye cumhuriyet düşüncesi etrafında biçimlenmiştir. -O dönemdeki sosyal ve siyasi ortamı yansıtır.
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
ERBAA SINAV DERGİSİ DERSHANESİ. 1. SORU İstanbullu Hoca olarak da anılan Reşit Efendi hangi romanın kahramanıdır?
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU ( )
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
Peyami Safa Hamza Solak.
EDİP CANSEVER.
GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR İÇİNDE EDEBİYATIN YERİ
Hikaye.
TANZİMAT EDEBİYATI II. DÖNEM
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER DENEME. GENEL ÖZELLİKLER 1.Öğretici metinle bakımından Cumhuriyet döneminde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir 2.Cumhuriyet.
Türk Edebiyatında Anı Ve Anı Türünde Yazılan Önemli Eser Ve Yazarları * * * *
Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat, Tanzimat Edebiyatı'nın birçok türünde eserler vermiş yazarlarından Şemsettin Sami tarafından kaleme alınmış bir romandır.
( ).  1904 yılında İstanbul’da doğmuştur.  Bahriye Mektebi, İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde öğrenim gördü.  17 yaşında ‘’İstanbul.
ÖMER BEDRETTİN UŞAKLI (d. 1904, Uşak - ö. 23 Şubat 1946, İstanbul)
CEMAL SÜREYA INCELEME Yağız Fırat BORAN 12-D.
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
 NECİP FAZIL KISAKÜREK KİMDİR?  Ahmet Necip Fazıl Kısakürek, 26 Mayıs 1904 tarihinde İstanbul'da dünyaya geldi. Eğitim hayatını Fransız Frerler Mektebi'nde,
1929'da Burdur'un Yeşilova ilçesi Akçaköy'de doğdu 1929'da Burdur'un Yeşilova ilçesi Akçaköy'de doğdu. Az topraklı köylü bir ailenin çocuğu. 1948'de Gönen.
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ Adı:Ömer Soyadı:Koca No:284 Sınıf:10/H.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
PEYAMİ SAFÂ Hayatı Öğrenimi Öğretmenliği Basın Hayatı Üslûbu Romanları
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
Yaşar Kemal Hayatı  1922’de Osmaniye’nin Hemite köyünde doğdu.  Asıl adı Kemal Sadık Göğceli’dir.  5 yaşında kan davası yüzünden babasını yitirdi.
1980 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ
Sunum transkripti:

FETHİYE MEHMET ERDOĞAN ANADOLU LİSESİ MÜCAHİD SERÇEK TÜRK ED. ÖĞRT. CUMHURİYET DÖNEMİ ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLER 3- BİREYİN İÇ DÜNYASINI ESAS ALAN ESERLER FETHİYE MEHMET ERDOĞAN ANADOLU LİSESİ MÜCAHİD SERÇEK TÜRK ED. ÖĞRT.

1950 sonrasında, kimi sanatçılar toplumcu gerçekçi yönelimin dışında kalarak bireyin iç dünyasına ve psikolojiye yöneldi. Bu sanatçılar toplumcu gerçekçilerden farklı olarak insan gerçekliğini toplumsal yönüyle değil; psikolojik yönüyle anlatma gayreti içine girmişler, olaylardan ve insanlardan hareketle bireyin iç dünyasını anlatmışlardır. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Toplumda bireyin yabancılaşmasını anlatırken bunun sosyo-ekonomik yönünden çok bireyin ruh durumunu analiz etmeye çalışmışlardır. Psikolojik roman ve öyküde yazarın dikkati, bireyin iç dönüşümlerine ve manevi olarak yeniden doğuşuna yönelmiştir. Bu yüzden olay örgüsüne bağlı merak unsuru ikinci planda kalmış, bireyin ruh hali ve iç çatışmaları gerçekçi psikolojik tasvirlerle verilmiştir. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Başlıca temsilcileri: Bu gruptaki yazarlar eserlerinde özellikle iç konuşma, bilinç akışı gibi teknikleri kullanırlar. Yalnızlık, ruhsal bunalım, çocukluğun kişilik üzerindeki etkileri, anlaşılamamak, bilinçaltı, toplumla çatışma, ruhsal ve toplumsal ikilikler, kozmik dünya, ruhsal bunalım ve tedirginlik işlenilen başlıca konulardır. Başlıca temsilcileri: Abdulhak Şinasi Hisar, Ahmet Hamdi Tanpınar, Peyami Safa, Mustafa Kutlu, Tarık Buğra, Samiha Ayverdi... Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

AHMET HAMDİ TANPINAR (1901-1962) Adını ilk kez "Altın Kitap" dergisinde yayınlanan "Musul Akşamları" şiiriyle duyurdu. Dergâh, Milli Mecmua, Hayat, Görüş, Ülkü, Varlık, Oluş, Kültür Haftası ve Aile dergilerinde şiirleri yayınlandı. Hece vezniyle yazdığı bu ilk şiirler, imge zenginlikleri ve müzikal nitelikleriyle dikkat çeker. Edebiyat Fakültesi'nde öğrencisi olduğu Yahya Kemal Beyatlı'dan çok etkilendi. Ama ilk eserlerinde Yahya Kemal'den çok Ahmet Haşim izleri görülür. Şiirinin bir başka yönü Bergson felsefesinden kaynaklanan zaman kavramıdır. Onun eserlerinde zaman, basit bir süreklilik değil, çok katlı ve karmaşık bir akıştır. "Ne İçindeyim Zamanın", "Bursa'da Zaman" şiirleri bu olgunun örnekleridir. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

İlk romanı "Mahur Beste" 1944'te Ülkü Dergisi'nde yayınlandı İlk romanı "Mahur Beste" 1944'te Ülkü Dergisi'nde yayınlandı. Osmanlı Devleti'nin son döneminde seçkin bir çevrenin yaşayışını sergileyen bu romanın ardından, kendi yaşamından da izler taşıyan "Huzur" 1949'da basıldı. Romanda, Mümtaz ile Nuran'ın aşkı çerçevesinde Doğu ile Batı, eski ile yeni, geçmişin değerleriyle var olan değerler, aşk ile toplumsal sorumluluk arasındaki çatışmayı ve bu çatışmanın doğurduğu bireysel bunalımları irdeler. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

1950'de Yeni İstanbul gazetesinde yayınlanan ancak ölümünden sonra 1973'te basılan "Sahnenin Dışındakiler" ile 1961'de basılan "Saatleri Ayarlama Enstitüsü"nde de iki uygarlık, iki değerler sistemi arasında bocalayan Türk toplumunun ironik tablosu çizilir. Ölümünden sonra plan ve notlarına dayanılarak bir araya getirilen ve 1987'de yayınlanan "Aydaki Kadın"da da aynı irdeleme vardır. Şiir, roman ve yazılarının yanı sıra İstanbul, Bursa, Ankara, Erzurum ve Konya kentlerini doğal, tarihsel ve kültürel yapılarıyla anlattığı 1946'da basılan "Beş Şehir" önemli eserleri arasındadır. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Öykü: Abdullah Efendi’nin Rüyaları, Yaz Yağmuru, Hikâyeler Şiir: Bütün Şiirleri Roman: Mahur Beste, Huzur, Sahnenin Dışındakiler, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Aydaki Kadın Öykü: Abdullah Efendi’nin Rüyaları, Yaz Yağmuru, Hikâyeler Deneme: Beş Şehir, Yaşadığım Gibi Araştırma ve İncelemeler: Tevfik Fikret, Namık Kemal, Yahya Kemal, 19.Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Edebiyat Üzerine Makaleler   Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

MUSTAFA KUTLU Son otuz yılın en önemli öykü yazarlarından olan M. Kutlu, hikâyedeki yeni biçim ve üslup denemeleriyle dikkat çekmiştir. “Uzun hikâye” tarzını geliştiren yazar eserlerinde insanın derinliğine yönelmiş; rüya ile gerçek arasında geçmişi arayan, zamanı ve eşyayı sorgulayan bir bireyi anlatmıştır. Canlı diyaloglar, iç konuşmalar, yerel sözcükler ve geleneksel anlatı unsurları yazarın üslubunu ilgi çekici hale getirmiştir. Yazın incelemelerinde İslamcı-Türkçü yaklaşımın savunucuları arasında göründü. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Hikâye: Bu Böyledir, Arka Kapak Yazıları Uzun Hikaye, Yokuşa Akan Sular, Ortadaki Adam, Yoksulluk İçimizde, Hüzün ve Tesadüf, Beyhude Ömrüm, Mavi Kuş, Ya Tahammül Ya Sefer, Kapıları Açmak, Sır, Gönül İşi, Bu Böyledir, Arka Kapak Yazıları Uzun Hikaye, Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Sait Faik’in Hikâye Dünyası Hikaye Tufandan Önce Chef Rüzgarlı Pazar Menekşeli Mektup Huzursuz Bacak Zafer Yahut Hiç Anadolu Yakası Sıradışı Bir Ödül Töreni Deneme/İnceleme: Akasya ile Mandolin Şehir Mektupları Yoksulluk Kitabı İnceleme: Sabahattin Ali Sait Faik’in Hikâye Dünyası Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

SAMİHA AYVERDİ (1905–1993) Heyecanını aile ve toplum geleneklerinden alan, hayat olaylarını din ve tasavvuf açısından değerlendiren romanlarıyla tanındı. Eserlerinde özellikle geçmiş-şimdi çatışması, Batılılaşma ile birlikte meydana gelen değişimin aileyi olumsuz etkilemesi bireyin iç dünyasından hareketle verilir. İnsanı anlatırken özellikle onun yücelerek ilahi aşka yönelmesi ve insan-ı kâmil olması üzerinde durulur. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Yolcu Nereye Gidiyorsun Batmayan Gün, İnsan ve Şeytan, Roman: İbrahim Efendi Konağı, Yolcu Nereye Gidiyorsun Batmayan Gün, İnsan ve Şeytan, Mesihpaşa İmamı, Aşk Bu İmiş, Son Menzil, Ateş Ağacı, Yaşayan Ölü Hikâye: Mabedde Bir Gece Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Bir Dünyadan Bir Dünyaya, Bağ Bozumu, Hatıralarla Baş Başa Ratibe İstanbul Geceleri, Bir Dünyadan Bir Dünyaya, Bağ Bozumu, Hatıralarla Baş Başa Ratibe Ezeli Dostlar Makale : Rahmet Kapısı Gezi: Yeryüzünde Birkaç Adım Portre: Abide Şahsiyetler Mensur Şiir : Yusufçuk, Hancı, Dile Gelen Taş Biyografi: Dost (Hocası Kenan Rıfâi anlatılmıştır.) Kültür-Medeniyet Yazıları: Üç Günlük Dünya İçin, Edebi ve Manevi Dünyası İçinde Fatih, Dünden Bugüne Ne Kalmıştır, Kaybolan Anahtar, Paşa Hanım, Ebabil Kuşları, Ah Tuna Vah Tuna, Boğaziçi'nde Tarih, Türk Tarihinde Osmanlı Asırları (2 cilt), Arkamızda Dönen Dolaplar Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

TARIK BUĞRA (1918 –1994) Akşehir’de doğdu. İlk ve ortaokulu Akşehir'de okudu. Yatılı olarak okuduğu İstanbul Lisesi’nde Pertev Naili Boratav’ın öğrencisi oldu. İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne kaydoldu. İki yıl sonra Hukuk Fakültesi’ne, oradan da Edebiyat Fakültesi’ne geçti. Mezuniyet tezini vermeden ayrıldı. Çeşitli gazetelerde çalıştı. Adı, bir iddia üzerine üç saatte yazdığı “Oğlumuz” adlı hikâyesinin 1948’de Cumhuriyet Gazetesi'nin açtığı yarışmada ikincilik kazanmasıyla duyuldu. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Kasaba yaşantısından, orta sınıf insanların ev ve aile ortamlarından kesitler verdiği hikâyelerinde, yoğun, şiirli bir dille aşk, yalnızlık, uyumsuzluk gibi temaları işledi. Olay örgüsünden çok iç gerçekliğe ağırlık verdi. 1955’te çıkan "Siyah Kehribar"la romana geçti. Kurtuluş Savaşı’na merkezden değil, bir kasabadan baktığı Küçük Ağa’da (1963) yakın tarihe resmi tarih anlayışının dışına çıkan bir yorum getirdi. Bu romanın devamını 1967’de Küçük Ağa Ankara’da adıyla yayımladı. Firavun İmanı (1976), Dönemeçte (1978), Gençliğim Eyvah (1979), Yağmur Beklerken (1981) adlı romanlarında da Cumnuriyet’in çeşitli evrelerini, demokrasiye geçiş sürecindeki çalkantıları konu edindi. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Ortaoyuncusu “Komik-i Şehir” Naşit’in hayatından yola çıkarak yazdığı İbiş’in Rüyası ile 1970 TRT Sanat Ödülleri Yarışması’nda başarı ödülü, Osmanlı İmparatorluğu’nun kuruluş yıllarını anlattığı Osmancık’la (1985) Milli Kültür Vakfı Edebiyat Armağanı’nı, Yağmur Beklerken’le Türkiye İş Bankası Büyük Ödülü’nü aldı. 1991’de Devlet Sanatçısı unvanını aldı. Piyeslerinin hemen hepsi sahnelendi, romanları TV dizisi haline getirildi. Tarık Buğra, 26 Şubat 1994'de kanser tedavisi gördüğü Çapa Tıp Fakültesi Hastanesi’nde öldü, Karacaahmet Mezarlığı’nda toprağa verildi Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Hikâye: Oğlumuz, Yarın Diye Bir Şey Yoktur, İki Uyku Arasında Roman: Siyah Kehribar, Küçük Ağa, Küçük Ağa Ankara’da, İbiş’in Rüyası, Firavun İmanı, Dönemeçte, Gençliğim Eyvah, Yağmur Beklerken, Yalnızlar, Osmancık, Dünyanın En Pis Sokağı Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Ayakta Durmak İstiyorum, Akümülatörlü Radyo, Tiyatro: Ayakta Durmak İstiyorum, Akümülatörlü Radyo, Yüzlerce Çiçek Birden Açtı Gezi Yazıları: Gagaringrad (Moskova Notları) Fıkra ve Deneme: Gençlik Türküsü, Düşman Kazanmak Sanatı, Politika Dışı, Bu Çağın Adı Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

ABDÜLHAK ŞİNASİ HİSAR İlk romanı "Fahim Bey ve Biz" 1942 Cumhuriyet Halk Partisi yarışmasında üçüncülük ödülü aldı. Bu eser eleştirmenler tarafından "akıcı bir dil ve yetkin bir üslupla kaleme alınmış" diye değerlendirildi. Romanlarında Rumelihisarı, Büyükada, Çamlıca üçgeninde varlıklı, gününü gün eden, sorunsuz insanların yaşamlarını yansıttı. Bu çevrelerin dışındaki yaşamı basit ve aşağı buldu. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Fransız edebiyatçılardan etkilendi. Kahramanlarının hepsini dengesiz, gariplikleri olan, içine kapanık, başarısız ve hayalleriyle avunan kişiler olarak kurguladı. Olaylardan çok kahramanlarının duygu ve düşüncelerine öncelik verdi. Şiirsel bir dil ve özgün bir teknik kullandı. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Çamlıca'daki Eniştemiz, Ali Nizami Bey'in Alafrangalığı ve Şeyhliği Roman: Fahim Bey ve Biz, Çamlıca'daki Eniştemiz, Ali Nizami Bey'in Alafrangalığı ve Şeyhliği Anı Deneme: Boğaziçi Mehtapları, Boğaziçi Yalıları, Geçmiş Zaman Köşkleri İnceleme: İstanbul ve Pierre Loti, Yahya Kemal'e Veda, Ahmet Haşim'in Şiiri ve Hayatı Antoloji: Aşk İmiş Her Ne Var Âlemde, Geçmiş Zaman Fıkraları Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

PEYAMİ SAFA 1899’da İstanbul’da doğdu, 15 Haziran 1961’de İstanbul’da yaşamını yitirdi. Şair İsmail Safa’nın oğludur. Babası Sivas'ta sürgünde yaşamını yitirdi. Yoksulluk ve 9 yaşında yakalandığı kemik veremi nedeniyle düzenli bir eğitim alamadı. Bir yandan çalışırken bir yandan da kendi kendini yetiştirdi. 13 yaşında hayata atıldı. Posta Telgraf Nezareti'nde memur olarak çalıştı. 1914-1918 arasında öğretmenlik, 1918-1916 arasında gazetecilik yaptı. Hayatını yazıları ile kazandı. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Babası gibi şair olan amcaları Ahmed Vefa ve Ali Kâmi'nin yönlendirmesiyle edebiyata başladı. Kardeşi İlhami ile çıkardığı "Yirminci Asır" adlı akşam gazetesinde "Asrın Hikâyeleri" başlığıyla yazdığı magazin hikâyeleriyle dikkat çekti. Para kaygısıyla yazdığı sıradan yazılarda annesi Server Bedia'nın adından esinlenerek yarattığı "Server Bedii" takma adını kullandı. Bu isimle kaleme aldığı "Cingöz Recai" isimli polisiye dizi romanları büyük ilgi gördü. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Kültür Haftası (21 sayı, 15 Ocak-3 Haziran 1936) ve Türk Düşüncesi (63 sayı, 1953-1960) adlarında iki dergi çıkardı. Çok sevdiği oğlu Merve’yi askerlik hizmeti yaparken kaybedince derinden sarsıldı. Bu olaydan birkaç ay sonra İstanbul’da beyin kanaması sonucu yaşamını yitirdi. Edirnekapı'da toprağa verildi. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

İlk döneminde değişik ilgi alanları içinde sol eğilimli siyasal akımlara ilgi gösterdi. 1930'da basılan ve genç bir hastanın psikolojisini yansıtan otobiyografik romanı "Dokuzuncu Hariciye Koğuşu"nun ilk baskısını "Nâzım Hikmet"e ithaf etmişti. Ama 2. Dünya Savaşı'ndan sonra Nazileri savundu. Ölümünden bir süre önce metafizik konulara yöneldi. 1949'da yayınlanan son eserlerinden "Matmazel Noraliya'nın Koltuğu"nda tıp öğrenimi yaparken bunalıma girerek felsefeye yönelen ve sonuçta mistik dünya görüşünde karar kılan bir gencin öyküsünü anlattı. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Sanat, edebiyat, felsefe, psikoloji, sosyoloji gibi değişik alanlarda yazdığı yazılarla çok yönlü bir yazar oldu. 43 yıl hiç durmadan yazdı. Edebiyat ve siyaset tartışmalarının hep içinde bulundu. Nâzım Hikmet, Nurullah Ataç, Zekeriya Sertel, Muhsin Ertuğrul, Aziz Nesin’le polemiklere girdi. Ayrıca ders kitapları da yazdı. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Gençliğimiz, Şimşek, Sözde Kızlar, Mahşer, Süngülerin Gölgesinde, Roman: Gençliğimiz, Şimşek, Sözde Kızlar, Mahşer, Süngülerin Gölgesinde, Bir Genç Kız Kalbinin Cürmü, Canan, Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Fatih-Harbiye, Attila, Bir Akşamdı, Bir Tereddüdün Romanı, Yalnızız, Matmazel Noralya’nın Koltuğu, Biz İnsanlar. Öykü: Siyah Beyaz Hikâyeler, İstanbul Hikâyeleri, Aşk Oyunları, Karanlıklar Kralı. Oyun: Gün Doğuyor. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Türk İnkılâbına Bakışlar, Millet ve İnsan, Doğu-Batı Sentezi, İnceleme Deneme: Türk İnkılâbına Bakışlar, Millet ve İnsan, Doğu-Batı Sentezi, Sanat- Edebiyat-Tenkid, Osmanlıca-Türkçe- Uydurmaca, Din-İnkılâp-İrtica, Kadın-Aşk-Aile, Yazarlar-Sanatçılar-Meşhurlar, Eğitim-Gençlik-Üniversite, Nasyonalizm-Sosyalizm-Mistisizm 20. Asır- Avrupa ve Biz… Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL

Yeter ki Hisset; Hayatın Sana Gülümsediğini Göreceksin. Mücahid SERÇEK Ed. Öğrt. FMEAL